Ένας από τους πιο βιώσιμους και χαμηλού κόστους τρόπος για να ενισχύσετε την επισκεψιμότητά σας είναι η εμφάνιση στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Για να φέρετε οργανική επισκεψιμότητα στο online store σας θα πρέπει να αξιοποιήσετε τη δύναμη του SEO. Πρόκειται για μια σειρά ενεργειών που θα σας βοηθήσουν να κατατάξετε το website σας σε υψηλότερη θέση όταν οι μηχανές αναζήτησης απαντούν σε ερωτήματα χρηστών. Για να μπορέσετε να εξετάσετε πώς αποδίδετε και τι πρέπει να βελτιωθεί, είναι σημαντικό να κάνετε ανά διαστήματα eCommerce SEO audit.
Παρακάτω συγκεντρώσαμε μια σύνοψη του τρόπου με τον οποίο οι τακτικοί έλεγχοι SEO μπορούν να βελτιώσουν την ορατότητα της ιστοσελίδας σας και να οδηγήσουν το σωστό είδος πελατών στο eshop σας.
Τι είναι το eCommerce SEO audit;
Το eCommerce SEO audit είναι μια ολοκληρωμένη επισκόπηση και ανάλυση των ιστοσελίδων του online καταστήματος σας ώστε να αξιολογήσετε την απόδοσης της βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (SEO). Μέσα από ελέγχους που συνιστάται να γίνονται σε ετήσια ή εξαμηνιαία συχνότητα μπορείτε να εντοπίσετε τα δυνατά σημεία, τις αδυναμίες και τις ευκαιρίες βελτίωσης της κατάταξης του site στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERPs).
Φανταστείτε τον έλεγχο αυτό ως την αντίστοιχη "γενική καθαριότητα" των webiste.

Πόσο διαρκεί ένα eCommerce SEO audit;
Η διάρκεια ενός ελέγχου SEO μπορεί να διαφέρει σημαντικά ανάλογα με το μέγεθος και την πολυπλοκότητα των ισστοσελίδων, κυμαινόμενη από μερικές ημέρες για μικρότερα website έως αρκετές εβδομάδες για μεγαλύτερες, πιο περίπλοκες ιστοσελίδες.
Τα οφέλη ενός audit
Βελτιωμένη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης
Ο εντοπισμός και η αντιμετώπιση θεμάτων SEO σας βοηθάει να αυξήσετε την ορατότητα των σελίδων και να κερδίσετε περισσότερη οργανική επισκεψιμότητα. Μπορείτε να βελτιώσετε τις επιδόσεις των ιστοσελίδων σας βελτιστοποιώντας μια σειρά από στοιχεία εντός της σελίδας και αντιμετωπίζοντας τεχνικά ζητήματα SEO.
Καλύτερες προσπάθειες marketing
Το eCommerce SEO audit σας βοηθάει να ευθυγραμμίσετε τις προσπάθειες digital marketing με τη στρατηγική SEO. Η χρήση αποτελεσματικών λέξεων-κλειδιών, η βελτιστοποίηση του περιεχομένου και η εξασφάλιση μιας ισχυρής τεχνικής βάσης μπορεί να υποστηρίξει την επιτυχία άλλων πρωτοβουλιών marketing.
Πιο ενημερωτικό περιεχόμενο
Όσο πιο ποιοτικές είναι οι πληροφορίες που παρέχει το online store σας τόσο πιο "αρεστό" θα είναι στους αλγόριθμους των μηχανών αναζήτησης. Διατηρήστε τα κομμάτια που λειτουργούν καλά, ιδίως γύρω από τα προϊόντα και τα προβλήματα που λύνουν και καλύψτε κενά που εντοπίζετε. Αυτό θα οδηγήσει σε καλύτερη εμπειρία χρήσης για τους πελάτες σας. Κλείστε κάθε κομμάτι πληροφοριακού περιεχομένου με ένα ισχυρό CTA για να βελτιώσετε τις πιθανότητες μετατροπής.
Πελατοκεντρικός δικτυακός τόπος
Το ολοκληρωμένο eCommerce SEO audit είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τα eshop να προσανατολίσουν το περιεχόμενό τους προς τον καταναλωτή. Μπείτε στη θέση τους και βελτιστοποιήστε τις σελίσες σας ώστε να προσεγγίσετε τους τύπους των επισκεπτών που πραγματικά θέλουν να αγοράσουν το προϊόν που πουλάτε.
Το πλήρες checklist για ένα ολοκληρωμένο audit
Οι έλεγχοι που χρειάζεται να κάνετε για να είστε σίγουροι ότι έχετε εξετάσει όλες τις απαιτούμενες πτυχές στο eshop σας είναι οι παρακάτω:
Ανάλυση keyword
H ανάλυση και προσθήκη λέξεων-κλειδιών είναι βασικό στοιχείο σε κάθε προσπάθεια SEO του eCommerce. Αξιολογήστε τη συνάφεια και την αποτελεσματικότητα των λέξεων-κλειδιών-στόχων που χρησιμοποιούνται στις σελίδες προϊόντων, στις σελίδες κατηγοριών και σε όλο το περιεχόμενο του eshop σας.
Τα καλύτερα keywords τείνουν να είναι πιο συγκεκριμένα και περιγραφικά.

On-page SEO
Το On-page SEO είναι ένα πρακτικό κομμάτι του eCommerce SEO audit καθώς περιλαμβάνει τα στοιχεία των σελίδων όπως τα title tags, τα metas, τις επικεφαλίδες και των URL που πρέπει να είναι βελτιστοποιημένα.
Ένας ενδελεχής έλεγχος on-page σε κάθε μία από τις σελίδες προϊόντων του καταστήματός σας θα πρέπει να έχει στόχο την προσέλκυση του σωστού τύπου αγοραστών.
Technical SEO
Ελέγξτε για τεχνικά ζητήματα που μπορεί να επηρεάσουν την ανίχνευση και την ευρετηρίαση από τις μηχανές αναζήτησης, όπως η ταχύτητα του site, η φιλικότητα προς τις κινητές συσκευές και η δομή των διευθύνσεων URL. H τακτική αυτή είναι επίσης γνωστή ως Off-page SEO. Ένας τεχνικός έλεγχος SEO μπορεί να μην προσθέτει περιεχόμενο στις σελίδες σας, αλλά θα σας βοηθήσει να καταταγείτε υψηλότερα σε μια σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP).
Ποιοτικό περιεχόμενο
Η στρατηγική περιεχομένου παίζει μεγάλο ρόλο για το eCommerce SEO audit. Αξιολογήστε την ποιότητα και τη μοναδικότητα των περιγραφών των προϊόντων και του blog σας και βεβαιωθείτε ότι οι πληροφορίες που αναζητούν οι χρήστες περιλαμβάνονται.
Ελέγξτε για διπλότυπο περιεχόμενο σε σελίδες, το οποίο μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στις μηχανές αναζήτησης και να μειώσει την ορατότητά σας στις μηχανές αναζήτησης. Το περιεχόμενο σε όλες τις σελίδες μπορεί να είναι παρόμοιο, αλλά οι σελίδες δεν πρέπει να χρησιμοποιούν τα ίδια κείμενα κατά λέξη.

Δομή και αρχιτεκτονική ενός website
Ελέγξτε τη δομή των ιστοσελίδων σας -συμπεριλαμβανομένου του χάρτη XML sitemap και των εσωτερικών backlinks για να γίνετε ελκυστικοί προς τους αλγόριθμους των μηχανών αναζήτησης.
Στο πλαίσιο του eCommerce SEO audit, συμπεριλάβετε πληροφορίες σχετικά με το όνομα κάθε προϊόντος, την τιμή, τους εκτιμώμενους χρόνους αποστολής και την πολιτική επιστροφών. Αυτές είναι οι πληροφορίες που λαμβάνουν υπόψιν τους τα bots των μηχανών αναζήτησης όταν προσπαθούν να εμφανίσουν σχετικές σελίδες στους χρήστες.
Mobile friendly σελίδες
Κάθε χρόνο που περνάει, όλο και περισσότερες συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου πραγματοποιούνται από mobile συσκευές. Όσο πιο φιλικό είναι το κατάστημά σας προς τα κινητά τόσο περισσότερες και οι πιθανότητες να βελτιωθεί η κατάταξή σας.
Βελτιστοποιήστε τις σελίδες ώστε να αποδίδουν γρήγορα και σωστά. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το τεστ της Google για να ελέγξετε τη φιλικότητα των σελίδων σας προς τα κινητά για να εντοπίσετε ευκαιρίες βελτίωσης.


Εσωτερικά και εξωτερικά links
Ένα ακόμη σημαντικό κομμάτι για το eCommerce SEO audit είναι τα links. Οι μηχανές αναζήτησης μετράνε σημαντικά του εσωτερικούς και εξωτερικούς συνδέσμους, καθιστώντας τους απαραίτητους για την ενίσχυση της οργανικής επισκεψιμότητας. Εξετάστε που μπορείτε να συμπεριλάβετε backlinks για να εντοπίσετε ευκαιρίες για τη δημιουργία υψηλής ποιότητας, σχετικών συνδέσμων.
Το ιδανικότερο είναι να συνδέεστε με εξωτερικά site όμως και οι εσωτερικοί σύνδεσμοι βοηθούν επίσης. Σημαντικό είναι επίσης να αναζητάτε και να καταργείτε σπασμένους συνδέσμους που οδηγούν σε νεκρές σελίδες ή να τους ανακατευθύνετε σε ενεργές σελίδες.

Εμπειρία χρήστη (UX)
Αξιολογήστε τη συνολική εμπειρία χρήστη (UX), συμπεριλαμβανομένης της λειτουργικότητας αναζήτησης στην ιστοσελίδα, της ταχύτητας της σελίδας, της ανταπόκρισης σε κινητά τηλέφωνα και της ευκολίας πλοήγησης. Εξαλείψτε τυχόν σημεία τριβής που μπορεί να προκύψουν μεταξύ μιας αρχικής σελίδας προορισμού και του τελικού σταδίου του checkout.
Conversion rate optimization (CRO)
Επόμενο, στη λίστα του eCommerce SEO audit είναι η βελτιστοποίηση για να έχετε περισσότερες μετατροπές. Εξετάστε πόσο καλά είναι βελτιστοποιημένο το site σας για τη μετατροπή των επισκεπτών σε πελάτες, εστιάζοντας σε στοιχεία όπως τα CTA, η διαδικασία πληρωμής και οι σελίδες προϊόντων.
Ακόμη και τα keywords που θα στοχεύσετε μπορούν να ενισχύσουν τον ρυθμό μετατροπής. Μην υπερφορτώνετε όμως τις σελίδες με λέξεις-κλειδιά απλώς και μόνο επειδή συνδέονται με υψηλό όγκο αναζήτησης, χρησιμοποιήστε τα με σύνεση.
Ανάλυση ανταγωνιστών
Όταν πραγματοποιείτε ένα eCommerce SEO audit, μελετήστε τα eshop των ανταγωνιστών σας. Εξετάστε τι στρατηγικές χρησιμοποιούν και εντοίστε σημεία που μπορείτε να βελτιωθείτε. Προσδιορίστε ποιες στρατηγικές χρησιμοποιούν και βρείτε εκείνες που θα λειτουργήσουν και για εσάς. Μπορεί επίσης να εντοπίσετε κενά στο τοπίο των ανταγωνιστών, τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να εδραιώσετε τη θέση σας.
Αξιολογήστε ποια keyword τους αποφέρουν επισκεψιμότητα, καθώς και την ταχύτητα φόρτωσης, τη δυνατότητα αναζήτησης και τη συνολική εμπειρίας χρήστη.
Τοπικό SEO (εάν εφαρμόζεται)
Εάν η επιχείρησή σας διαθέτει φυσικά καταστήματα τότε θα πρέπει να εξετάσετε τοπικούς παράγοντες SEO, όπως οι τοπικές αναφορές (διαδικτυακές αναφορές που αναφέρουν την τοποθεσία σας, τον αριθμό σας κ.λπ.) και το επιχειρηματικό σας προφίλ στο Google ως μέρος του eCommerce SEO audit. Χρησιμοποιώντας διάφορα εργαλεία, επιτρέψτε στις φυσικές τοποθεσίες σας να εμφανίζονται σε εφαρμογές χαρτογράφησης, όπως το Google Maps και το Apple Maps.

Σελίδες κατηγοριών
Είναι επίσης σημαντικό να ομαδοποιήσετε τα προϊόντα σε σελίδες κατηγοριών που θα είναι σαφείς και θα ενισχύουν την ορατότητα αναζήτησης. Τσεκάρετε τις διάφορες λέξεις-κλειδιά για να εξετάσετε που υπάρχει πρόθεση αγοραστών ώστε να την ενσωματώσετε όσο πιο οργανικά γίνετε στη δομή των κατηγοριών σας.
Καθώς κάνετε τον έλεγχό σας, αναζητήστε τυχόν σελίδες κατηγοριών που μπορεί να είναι ξεπερασμένες ή τυχόν νέες σελίδες κατηγοριών που θα μπορούσατε να προσθέσετε.
Ασφάλεια website (HTTPS)
Επόμενο στη λίστα του eCommerce SEO audit είναι να βεβαιωθείτε ότι το online store σας είναι ασφαλές. Χρησιμοποιήστε πρωτόκολλα HTTPS για την ασφάλεια της σύνδεσης μεταξύ του προγράμματος περιήγησης του χρήστη και του διακομιστή. Η Google θεωρεί το HTTPS ως παράγοντα κατάταξης και η ύπαρξη ασφαλούς ιστοσελίδας είναι ζωτικής σημασίας για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης με τους επισκέπτες. Επιπλέον, μια ασφαλής σύνδεση είναι ιδιαίτερα σημαντική για site ηλεκτρονικού εμπορίου που διαχειρίζονται ευαίσθητα δεδομένα πελατών κατά τη διάρκεια των συναλλαγών.

Εφαρμογή schema markup
Ελέγξτε αν το schema markup έχει υλοποιηθεί σε ολόκληρο το website σας - ιδίως για τις σελίδες προϊόντων. Το schema markup είναι ένας τύπος δομημένου κώδικα δεδομένων που παρέχει πρόσθετο περιεχόμενο στις μηχανές αναζήτησης, βοηθώντας τις να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενο, αναγνωρίζοντας στοιχεία όπως τιμές, κριτικές, συνταγές κ.λπ.
Όταν χρησιμοποιείτε το schema markup για να οργανώσετε τα στοιχεία του περιεχομένου σας, τα στοιχεία αυτά μπορούν να εμφανίζονται ως rich snippets στην κορυφή ενός SERP, γεγονός που μπορεί ενδεχομένως να βελτιώσει τα ποσοστά κλικ.
Βελτιστοποίηση εικόνων
Επόμενο στη λίστα του eCommerce SEO audit είναι να βεβαιωθείτε ότι οι εικόνες έχουν περιγραφικά ονόματα αρχείων, περιλαμβάνουν σχετικό κείμενο alt και είναι συμπιεσμένες για ταχύτερους χρόνους φόρτωσης. Η βελτιστοποίηση των εικόνων δεν συμβάλλει μόνο στο SEO, αλλά βελτιώνει επίσης τη συνολική εμπειρία του χρήστη. Σας βοηθά επίσης να συμμορφωθείτε με τις Οδηγίες προσβασιμότητας περιεχομένου ιστού (WCAG), ένα σύνολο κατευθυντήριων γραμμών και προτύπων που αναπτύχθηκαν για να καθιστούν τις σελίδες πιο προσβάσιμες σε άτομα με αναπηρίες.
Ενσωμάτωση social media
Εξετάστε πόσο καλά ενσωματώνεται το eshop σας με τις social media πλατφόρμες. Τα κοινωνικά σήματα μπορούν να επηρεάσουν έμμεσα το SEO και η ύπαρξη επιλογών κοινωνικής κοινοποίησης στις σελίδες προϊόντων μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της ορατότητας. Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε συνεπή επωνυμία μεταξύ του site σας και των κοινωνικών καναλιών για να δημιουργήσετε μια συνεκτική εμπειρία για τους πελάτες σας.

Ξεκινήστε σήμερα να κάνετε eCommerce SEO audit για το δικό σας eshop και δείτε την κατάταξη και την επισκεψιμότητά σας να παίρνουν τα πάνω της!