Το Instagram marketing στο Shopify περιλαμβάνει την αξιοποίηση των ισχυρών δυνατοτήτων της social media πλατφόρμας για την προώθηση και την πώληση προϊόντων απευθείας από ένα κατάστημα Shopify. Αρχικά γνωστό για τη δυνατότητα posting φωτογραφιών και βίντεο, το Instagram έχει μετατραπεί σε ένα «κομβικό» εργαλείο για τις επιχειρήσεις.
Εντάσσοντας λειτουργίες αγοράς, επιτρέπει στους εμπόρους του Shopify να προβάλλουν τα προϊόντα τους σε ένα τεράστιο και αφοσιωμένο κοινό στο Instagram, διευκολύνοντας τις άμεσες πωλήσεις και διευρύνοντας την εμβέλεια των πελατών τους.
Τα analytics μιλούν: Το 44% των χρηστών του Instagram χρησιμοποιεί την εφαρμογή για αγορές κάθε εβδομάδα, με το 70% των αγοραστών να τσεκάρουν το Instagram πριν προχωρήσουν σε μια αγορά. Ακόμη, το 54% των χρηστών βρίσκει εύκολο να ανακαλύψει και να αγοράσει προϊόντα στο Instagram.
Η εφαρμογή περιλαμβάνει το Instagram Shop, μια λειτουργία που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν μια εικονική «βιτρίνα» απευθείας στο προφίλ τους και παρέχει εύκολες εμπειρίες αγορών, επιτρέποντας στους χρήστες να περιηγούνται και να αγοράζουν προϊόντα χωρίς να εγκαταλείπουν την εφαρμογή. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το Instagram Shop δεν είναι πλέον διαθέσιμο στην Ελλάδα, περιορίζοντας τη δυνατότητα των τοπικών επιχειρήσεων να χρησιμοποιούν αυτήν τη δυνατότητα για άμεσες πωλήσεις μέσω της πλατφόρμας. Παρόλα αύτα, η εφαρμογή παρέχει σοτυς Έλληνες εμπορους εναλλακτικές μεθόδους προώθησης και πώλησης των προϊόντων τους, τους οποίους θα εξετάσουμε παρακάτω.
Στο σημερινό ανταγωνιστικό τοπίο του eCommerce, η αξιοποίηση της τεράστιας βάσης χρηστών του Instagram για conversions, παρέχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τα καταστήματα Shopify. Στο παρόν άρθρο θα μάθουμε βασικές στρατηγικές και συμβουλές Instagram marketing στο Shopify για την αποτελεσματική του χρήση για την προώθηση προϊόντων, με αποτελεσματικές και εύκολες μεθόδους, χωρίς τη χρήση του Instagram Shop.
Γιατί πρέπει να συνδέσετε το Instagram στο Shopify
Σήμερα, η αξιοποίηση των social media για marketing προϊόντων και υπηρεσιών, (όπως το Instagram marketing στο Shopify) είναι απαραίτητη για κάθε επιχείρηση. Το Instagram, ειδικότερα, προσφέρει μια δυναμική πλατφόρμα για την δημιουργική προβολή των προϊόντων σε ένα ευρύ κοινό. Καθώς το shopping μέσω Instagram κερδίζει δημοτικότητα, πολλοί πελάτες προτιμούν να ανακαλύπτουν και να αγοράζουν νέα προϊόντα απευθείας μέσω της πλατφόρμας.
Η σύνδεση του Instagram στο Shopify παρέχει συγκεκριμένα οφέλη:
- Ευρεία εμβέλεια και απήχηση: Από τον Αύγουστο του 2023, το Instagram διαθέτει 2,3 δισεκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες, με περίπου το 80% από αυτούς να ακολουθούν τουλάχιστον έναν επαγγελματικό λογαριασμό. Αυτή η εκτεταμένη προσέγγιση χρηστών επιτρέπει στις επιχειρήσεις να συνδέονται με ένα τεράστιο κοινό χωρίς να επιβαρύνονται με επιπλέον κόστος.
- Εύκολες αγορές: Σύμφωνα με μελέτη του Facebook, το 54% των χρηστών του Instagram πραγματοποιούν μια αγορά αμέσως μετά την ανακάλυψη ενός προϊόντος στην πλατφόρμα. Το Instagram απλοποιεί την εμπειρία αγορών παρέχοντας διάφορες μεθόδους, όπως να κατευθύνει τους χρήστες σε λεπτομέρειες προϊόντων μέσω του άμεσου κλικ σε Stories ή χρησιμοποιώντας το link στο bio για να τους καθοδηγήσει απευθείας στο Shopify κατάστημά σας. Αυτές οι δυνατότητες εξασφαλίζουν ένα ομαλό ταξίδι αγορών για τους χρήστες, βελτιώνοντας την άνεση και τα conversion.
- Πρόσβαση σε ενισχυμένο Marketing προϊόντων: Τα clickable links σε reels, stories και bio στο Instagram σας δίνουν τη δυνατότητα να αυξήσετε τις πωλήσεις απευθείας στο κατάστημα Shopify. Χρησιμοποιώντας αυθεντικές εικόνες και βίντεο, βελτιώνετε την ορατότητα και την ελκυστικότητα του προϊόντος, κατευθύνοντας παράλληλα τους υποψήφιους αγοραστές σας στα ανάλογα links. Μπορείτε επίσης να ενισχύσετε τις σχέσεις με τους πελάτες και την αφοσίωση μέσω ειδικών προσφορών και εκπτώσεων που προωθούνται μέσω αυτών των συνδέσμων.
- Εκτέλεση καλύτερων Shopify διαφημίσεων στο Instagram: Η ενσωμάτωση του Shopify με το Instagram δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να δημιουργούν συναρπαστικές διαφημίσεις που οδηγούν σε ευρύτερη προσέγγιση χρηστών, υψηλότερα ποσοστά μετατροπών και αυξημένες πωλήσεις. Αξιοποιώντας τα ισχυρά διαφημιστικά εργαλεία του Instagram, οι επιχειρήσεις μπορούν να βελτιστοποιήσουν τις προσπάθειες Instagram marketing στο Shopify και να επιτύχουν μετρήσιμα αποτελέσματα.
Πώς να πουλήσετε στο IG χωρίς Instagram Shop
Γίνονται πωλήσεις χωρίς Instagram Shop; Φυσικά και γίνονται. Αξιοποιώντας το Instagram marketing στο Shopify και τις δυνατότητές του! Πάμε να δούμε βήμα-βήμα ορισμένες στρατηγικές που μπορείτε να εφαρμόσετε:
Χρησιμοποιήστε το Link in Bio
Η τακτική «Link in Bio» είναι εξαιρετικά σημαντική για το Instagram marketing στο Shopify, επειδή παρέχει μια άμεση και κατανοητή «διαδρομή» στους χρήστες προς το online store, διευκολύνοντας το εύκολο navigation και αυξάνοντας τις πιθανότητες conversion. Χρησιμοποιήστε στρατηγικά το Link in Bio στο Instagram. Κατευθύνετε τους ακόλουθους στα product pages του eshop σας ή σε μια ειδική σελίδα προορισμού που επιθυμείτε να προωθήσετε. Έτσι, μπορούν να εξερευνήσουν και να αγοράσουν τα προϊόντα σας χωρίς κόπο.
Χρησιμοποιήστε βίντεο για να παρουσιάσετε το προϊόν σας
Τα βίντεο είναι πολύ αποτελεσματικά στο να τραβούν την προσοχή και να επιδεικνύουν τα χαρακτηριστικά του προϊόντος. Χρησιμοποιήστε περιεχόμενο βίντεο για να επισημάνετε τα οφέλη, τις χρήσεις και τις μοναδικές πτυχές των προϊόντων σας. Αυτή η οπτική αφήγηση όχι μόνο προσελκύει τους θεατές, αλλά επίσης ενισχύει την κατανόησή τους και την επιθυμία τους να αγοράσουν.
Δημοσιεύστε Reels
Η δύναμη των Reels είναι σημαντική στο Instagram marketing στο Shopify. Αξιοποιήστε τα Instagram reels για να δημιουργήσετε συναρπαστικά σύντομα βίντεο που παρουσιάζουν τα προϊόντα σας σε δράση. Αυτά τα ελκυστικά γραφικά όχι μόνο διασκεδάζουν αλλά και εκπαιδεύουν το κοινό σας σχετικά με τις προσφορές σας, αυξάνοντας την αναγνωρισιμότητα του brand και τις πιθανές πωλήσεις.
Τρέξτε διαφημίσεις Instagram
Μπορείτε να χρησιμοποιήστε την ισχυρή διαφημιστική πλατφόρμα του Instagram για να δημιουργήσετε στοχευμένες καμπάνιες. Αυτά τα ads εμφανίζονται στα timelines του Instagram όπως οι φωτογραφίες και τα βίντεο που δημιουργούνται από τους χρήστες και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του Instagram marketing στο Shopify.
Οι διαφημίσεις μπορούν να προσαρμοστούν σε συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία, ενδιαφέροντα και συμπεριφορές, κατευθύνοντας τους ενδιαφερόμενους χρήστες απευθείας στα product pages ή στο eshop σας για εύκολη και άμεση αγορά.
Βάλτε Swipe-Up Links στα Stories
Η λειτουργία «swipe-up» στα Instagram Stories είναι σημαντική στο Instagram marketing στο Shopify, επειδή επιτρέπει στους χρήστες να έχουν άμεση πρόσβαση σε εξωτερικά links, με ένα μόνο swipe. Εάν ο λογαριασμός σας έχει περισσότερους από 10.000 followers, επωφεληθείτε από τη δυνατότητα swipe-up στα Stories Instagram. Αυτό σας επιτρέπει να κατευθύνετε τους θεατές σε συγκεκριμένα product pages ή sales απευθείας από τα Stories σας, αυξάνοντας την επισκεψιμότητα, τις πιθανές μετατροπές με άμεσο και εύκολο τρόπο και ενισχύοντας το UX.
Επιμεληθείτε περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες
Μια καλή ευκαιρία για Instagram marketing, αποτελεί το να ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με τα προϊόντα σας. Το περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες, γνωστό και ως User Generated Content (UGC) λειτουργεί ως ισχυρό social proof στοιχείο στο Instagram marketing στο Shopify, χτίζοντας εμπιστοσύνη και αυθεντικότητα γύρω από το brand σας. Η αναδημοσίευση αυτού του περιεχομένου όχι μόνο ευχαριστεί και διατηρεί την υπάρχουσα κοινότητά σας, αλλά προσελκύει νέους πελάτες που έχουν απήχηση σε πραγματικές μαρτυρίες.
Χρησιμοποιήστε τα σωστά hashtags
Τα σωστά hashtags μπορούν να απογειώσουν το Instagram marketing στο Shopify. Ερευνήστε και ενσωματώστε σχετικά hashtags στις αναρτήσεις σας για να διευρύνετε την απήχησή σας και να προσελκύσετε πιθανούς πελάτες που αναζητούν προϊόντα σαν τα δικά σας.
Σύμφωνα με μια έρευνα, τα post που περιλαμβάνουν τουλάχιστον 1 hashtag λαμβάνουν κατά μέσο όρο 29% περισσότερες αλληλεπιδράσεις για λογαριασμούς που έχουν λιγότερους από 1.000 συνολικά ακόλουθους. Τα post που περιλαμβάνουν 11+ hashtags έχουν τις υψηλότερες αλληλεπιδράσεις, με αύξηση 79,5% για λογαριασμούς με λιγότερους από 1.000 ακόλουθους.
Τα hashtags μπορούν να ενισχύσουν τη δυνατότητα εντοπισμού του περιεχομένου σας, διευκολύνοντας τους ενδιαφερόμενους χρήστες να βρίσκουν και να αλληλεπιδρούν με τις αναρτήσεις σας.
Διοργανώστε διαγωνισμούς και Giveaways
Επιχειρήστε να προσελκύστε το κοινό σας και αποκτήστε νέους followers φιλοξενώντας διαγωνισμούς ή giveaways. Τα giveaways αποτελούν ιδανική ευκαιρία για Instagram marketing στο Shopify, καθώς μπορούν να αξιοποιηθούν μέσω αυτού και τα Shopify Gift cards: Δημιουργήστε ένα συναρπαστικό post που προωθεί το δώρο και φέρει σαφείς κανόνες, ζητώντας από τους followers να κάνουν like, σχόλια και κοινοποίηση. Χρησιμοποιήστε Stories, Reels και Link in Bio για να ενισχύσετε την προβολή. Ανακοινώστε τους νικητές δημόσια και προσφέρετε μικρές εκπτώσεις στους συμμετέχοντες μέσω των gift cards για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στο Shopify store σας. Αυτές οι δραστηριότητες όχι μόνο ενισχύουν την αφοσίωση, αλλά και διευρύνουν την απήχησή σας και προσελκύουν νέους πελάτες που ενδιαφέρονται να κερδίσουν τα προϊόντα σας.
Συνεργαστείτε με influencers
Σκεφτείτε το ενδεχόμενο να συνεργαστείτε με influencers που έχουν απήχηση στο target market σας, για επιτυχημένο Instagram marketing στο Shopify. Η «επίκληση στην αυθεντία» μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την προβολή και την αξιοπιστία του προϊόντος σας, οδηγώντας σε άμεσες πωλήσεις μέσω των αφοσιωμένων οπαδών τους.
Σύμφωνα με μια μελέτη , το 87% των συμμετεχόντων ανέφερε ότι αγόρασε προϊόντα με βάση μια πρόταση από influencer. Η έγκριση από έναν Influencer όχι μόνο αυξάνει την απήχηση ενός brand στο Instagram, αλλά στέλνει επίσης μηνύματα εμπιστοσύνης στους χρήστες των social media.
Το Instagram ως sales channel
Το Instagram marketing στο Shopify μπορεί να αποτελέσει ισχυρή δύναμη για την επέκταση της απήχησής σας και την αύξηση των πωλήσεων. Παρά το γεγονός ότι το Instagram Shop δεν είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα, μπορείτε ακόμα να αξιοποιήσετε τις δυνατότητες της πλατφόρμας για να προωθήσετε αποτελεσματικά τα προϊόντα σας.
Χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως clickable links, συνεργασίες με influencer και ελκυστικό περιεχόμενο, μπορείτε να προβάλλετε αποτελεσματικά τα προϊόντα σας και να καθοδηγήσετε τους πελάτες στο κατάστημά σας Shopify. Εφαρμόζοντας αυτές τις στρατηγικές, μπορείτε να ενισχύσετε σημαντικά την επιτυχία του Shopify store στο Instagram και να αξιοποιήσετε μια τεράστια, αφοσιωμένη βάση πελατών.