Είστε ενθουσιασμένοι που μόλις εγκαινιάσατε το νέο σας κατάστημα στο Shopify και είστε έτοιμοι να ανοίξετε τα φτερά σας στο eCommerce αλλά ήδη αρχίζετε να λαμβάνετε παράπονα από πελάτες ή δεν βλέπετε τα αποτελέσματα που θα θέλατε. Ή ακόμα, είστε χρόνια διαχειριστής Shopify eshop και καταλαβαίνετε ό,τι έχετε πιάσει ένα "ταβάνι". Αυτό ίσως να είναι ένδειξη ότι έγιναν κάποια λάθη στο Shopify store σας κατά τη διάρκεια του στησίματος. Αυτό όμως δεν χρειάζεται να σας αγχώνει! Σίγουρα όλοι κάνουμε λάθη και ευτυχώς στη συγκεκριμένη περίπτωση μπορείτε και να τα διορθώσετε άμεσα.

Στον παρακάτω οδηγό θα δούμε λοιπόν τα πιο συνηθισμένα λάθη που μπορούν να γίνουν αλλά και πώς διορθώνονται.

Κατασκευή Shopify eshop για αρχάριους: Πλήρης οδηγός 2024
Κατασκευή Shopify eshop for dummies: Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος βήμα - βήμα για το 2024.

Τα πιο συνηθισμένα λάθη στο Shopify που κάνουν τα eshops

Τα λάθη αποτελούν αναπόφευκτο μέρος κάθε διαδικασίας μάθησης, όμως κοστίζουν και χρήματα στις επιχειρήσεις. Γι' αυτό εδώ θα δούμε πώς μπορείτε να διορθώσετε ή να αποφύγετε αστοχίες που μπορούν να επηρεάσουν την επιτυχία του online καταστήματός σας.

Non-responsive σχεδιασμός

Ένα από τα πρώτα και κύρια λάθη στο Shopify είναι το design. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι το eshop σας έχει σχεδιαστεί αποτελεσματικά.

Ένα φιλικό προς τον χρήστη theme καθώς και mobile responsive σχεδιασμός είναι δυο στοιχεία που σίγουρα κάνουν τη διαφορά. Οι περισσότεροι χρήστες επισκέπτονται online καταστήματα μέσα από κινητές συσκευές. Επομένως, ένας σχεδιασμός που θα προσαρμόζεται στις διάφορες οθόνες είναι must για τα online store πλέον.

Mobile responsiveness: Η σημασία και τα θετικά οφέλη του
Ένα eshop που διαθέτει mobile responsiveness προσφέρει υψηλότερη εμπειρία χρήστη σε όλες τις συσκευές. Γιατί όμως ισχύει αυτό;

Το non-responsive design είναι από τα Shopify λάθη που δημιουργεί δυσάρεστες εμπειρίες στους χρήστες, και αυτό επηρεάζει και την εμπιστοσύνη των πελατών. Εκτός όμως από αυτό, είναι και επιβλαβής για την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης, καθώς η φιλικότητα προς τα κινητά αποτελεί σημαντικό παράγοντα κατάταξης (ranking).

Είτε φιτάχνετε τώρα το online store σας είτε θέλετε να κάνετε κάποια μετάβαση, να θυμάστε πάντα να δοκιμάζετε το theme που επιλέξατε σε πολλές συσκευές για να επιβεβαιώσετε ότι όλα φαίνονται και λειτουργούν όπως πρέπει. Εναλλακτικά, αν έχετε πολύ συγκεκριμένες απαιτήσεις, μπορείτε να αναθέσετε την κατασκευή ενός προσαρμοσμένου responsive σχεδιασμού σε ένα Shopify από ένα γραφείο σχεδιασμού ιστοσελίδων Shopify expert.

γραφικό με άνθρωπο σε λάπτοπ

Αργές ταχύτητες φόρτωσης σελίδων

H ίδια η Google αναφέρει ότι η πιθανότητα bounce rate αυξάνεται κατά 32% όταν ο χρόνος φόρτωσης της σελίδας πάει από το 1 δευτερόλεπτο στα 3. Εάν λοιπόν οι σελίδες σας φορτώνουν αργά τότε κινδυνεύετε να χάσετε πιθανούς πελάτες από ταχύτερα site ανταγωνιστών. Σε μια εποχή όπου η άμεση ικανοποίηση είναι ο κανόνας, η διασφάλιση της γρήγορης και απρόσκοπτης φόρτωσης του καταστήματός σας στο Shopify είναι απαραίτητη.

Είναι ένα από τα λάθη στο Shopify που διορθώνεται εύκολα με τη χρήση εργαλείων που αξιολογούν και βελτιώνουν τις ταχύτητες φόρτωσης της σελίδας σας. Ένα από αυτά είναι το PageSpeed Insights της Google που παρέχει και πληροφορίες γύρω από τους χρόνους και τα σφάλματα φόρτωσης αλλά και συστάσεις βελτιστοποίησης.

Θυμηθείτε, στον ταχέως κινούμενο κόσμο του eCommerce, ο χρόνος είναι χρήμα. Μην αφήνετε τις σελίδες με αργή φόρτωση να είναι ο λόγος για τον οποίο οι δυνητικοί πελάτες θα εγκαταλείψουν το κατάστημά σας χωρίς να πραγματοποιήσουν αγορά.

Ελλιπείς μέθοδοι πληρωμής

Ένα ακόμη συνηθισμένο λάθος είναι η έλλειψη ποικιλίας στις επιλογές πληρωμής, που μπορεί να οδηγήσει αρκετούς αγοραστές σε cart abadonment (εγκατάλειψη καλαθιού). Αποφύγετε ένα από τα λάθη στο Shopify προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα από Shopify payment gateways, όπως το Viva, το PayPal και το Amazon Pay, ώστε να ενθαρρύνετε περισσότερους πελάτες να ολοκληρώσουν τις αγορές τους και να μειώσετε τα ποσοστά abandonded cart.

Πελάτες διαφορετικών δημογραφικών ομάδων και από διαφορετικές χώρες έχουν συχνά ξεχωριστές προτιμήσεις όσον αφορά στις μεθόδους πληρωμής. Κατανοήστε λοιπόν το κοινό-στόχο σας και εντοπίστε τις προτιμώμενες μεθόδους πληρωμής για να ανταποκριθείτε στις ανάγκες τους.

Μπορείτε να προσθέστε εύκολε περισσότερα Shopify payment gateways μέσα από τις ρυθμίσεις στο admin της πλατφόρμας. Διευρύνοντας το φάσμα των διαθέσιμων μεθόδων πληρωμής, θα απευθυνθείτε σε ένα ευρύτερο κοινό και θα απλοποιήσετε τη διαδικασία πληρωμής για τους πελάτες σας, ενισχύοντας τις πωλήσεις σας και τη συνολική επιτυχία της επιχείρησής σας.

11 τρόποι για να μειώσετε το Shopify cart abandonment
Τα 11 βασικά tips για να μειώσετε το Shopify cart abandonment στο eshop σας.

Κακής ποιότητας φωτογραφίες προϊόντων

Το επόμενο στη λίστα με λάθη στο Shopify είναι η παράβλεψη της σημασίας της υψηλής ποιότητας φωτογραφιών. Καθώς οι πελάτες σας συχνά δεν θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά τα προϊόντα καθώς αγοράζουν online, οι φωτογραφίες είναι το στοιχείο που κάνουν τη διαφορά μεταξύ αγοράς ή εγκατάλειψης.

Φροντίστε να είναι καθαρές, υψηλής ευκρίνειας και να παρουσιάζουν το προϊόν από πολλές οπτικές γωνίες. Θα πρέπει να είναι οπτικά ελκυστικές και να έχουν απήχηση στο κοινό-στόχο σας, ώστε να ενισχύουν την εμπιστοσύνη και τις πωλήσεις. Είτε προσλάβετε έναν επαγγελματία φωτογράφο είτε οργανώσετε απο μόνοι σας μια φωτογράφηση, αφιερώστε χρόνο ώστε να βγουν ποιοτικές με σωστό φωτισμό και συνοχή των εικόνων σας.

Κατασκευή eshop με Shopify: Checklist για το design σου
Ξεκινήσατε την κατασκεύη eshop με Shopify; Βεβαιωθείτε με την παρακάτω λίστα ότι όλα έχουν στηθεί και λειτουργούν προς όφελος σας!

Κακογραμμένα κείμενα και περιγραφές

Τα κείμενα που συμπεριλαμβάνετε στις σελίδες σας, από περιγραφές προϊόντων, μέχρι και το blog σας, παρέχουν στο κοινό σας σημαντικές πληροφορίες σχετικά με την επιχείρησή σας και τα προϊόντα σας. Επομένως, ένα από τα λάθη στο Shopify είναι να έχετε σελίδες με υποβαθμισμένο περιεχόμενο που προβάλλουν μια αντιεπαγγελματική εικόνα και βλάπτουν τη φήμη σας.

Διασφαλίστε ότι τα κείμενά σας είναι ελκυστικά, συναρπαστικά, πειστικά και έχουν απήχηση στο κοινό σας. Τα φροντισμένα και περιεκτικά κείμενα επίσης βοηθούν με την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης και βελτιώνουν την ορατότητά σας. Ελέγξτε τα για ορθογραφικά και γραμματικά λάθη και ευθυγραμμίστε τα με τον τόνο του brand σας.

Υπάρχει ένα μεγάλο πλήθος από εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για έλεγχο ορθογραφίας και σύνταξης, ενώ μπορείτε να απευθυνθείτε και σε έναν επαγγελματία copywriter για να σας βοηθήσει.

Πώς να γράψεις επικές περιγραφές προϊόντων για Shopify
Έχετε το απόλυτο προϊόν; Ακολουθήστε τις κατάλληλες τακτικές για περιγραφές προϊόντων για Shopify eshop και πάρτε το προβάδισμα στον ανταγωνισμό!
αναποδογυρισμένο καλάθι αγορών

Ασαφής και ελλιπής ενημέρωση για έξοδα και χρόνους αποστολής

Το να μην δίνετε προσοχή σε έξοδα και χρόνους αποστολής των παραγγελιών είναι ένα από πιο σημαντικά λάθη στο Shopify. Αυτές οι πληροφορίες πρέπει να είναι άμεσα προσβάσιμες και ορατές στο checkout ώστε να μην απογοητευτούν οι πελάτες. Η διαφάνεια και η ειλικρίνεια σχετικά με τους χρόνους παράδοσης και το κόστος ενισχύει την εμπιστοσύνη, μειώνει τα ερωτήματα στην υποστήριξη πελατών και ενθαρρύνει τους δυνητικούς πελάτες να προχωρήσουν σε αγορά, αυξάνοντας έτσι τα ποσοστά μετατροπών.

Δημιουργήστε ολοκληρωμένες πολιτικές shipping και εξόδων αποστολής και βεβαιωθείτε ότι τα έξοδα και οι χρόνοι αποστολής σας εμφανίζονται σε εμφανές σημείο σε ολόκληρο τον ιστότοπό σας, πέραν του checkout. Είναι κομμάτι της καλής εξυπηρέτησης αλλά και της βέλτιστης εμπειρίας χρηστών.

Πολλές ή λίγες εφαρμογές Shopify

Οι εφαρμογές Shopify μπορούν να βελτιώσουν τα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες του καταστήματός σας για να βελτιώσουν την εμπειρία του χρήστη και τη συνολική απόδοση του ιστότοπου. Αξιοποιήστε τις για να θέσετε την επιχείρησή σας σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να ενισχύσετε τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα του καταστήματός σας.

Βρείτε χιλιάδες επιλογές από εφαρμογές Shopify App Store αλλά προσέξτε μην κάνετε κι άλλη λάθη στο Shopify eshop σας και φτάσετε στο άλλο άκρο και το παρακάνετε. Διαλέξτε επαρκή εργαλεία και εφαρμογές που θα βελτιώσουν διάφορες πτυχές του eshop σας όπως πωλήσεις, dropshipping, email marketing, κριτικές πελατών και πολλά ακόμη είτε δωρεάν είτε όχι αλλά μην εγκαθιστάτε κάθε εφαρμογή που βρίσκετε γιατί θα επιβραδύνει το κατάστημά σας ενώ τα πολλά αναδυόμενα παράθυρα αποσπούν την προσοχή των επισκεπτών και μπορεί να τους τρομάξουν.

Άνετο και προσαρμοσμένο checkout

Εάν η διαδικασία του checkout σας δεν έχει συνοχή με το υπόλοιπο κατάστημα και δεν είναι προσαρμοσμένο να λειτουργεί απρόσκοπτα και εύκολα σε όλες τις συσκευές τότε αυτό μπορεί να βλάψει την αξιοπιστία του καταστήματός σας, να υπονομεύσει την εμπιστοσύνη των πελατών, να αυξήσει τα ποσοστά abandoned cart και να μειώσει τις μετατροπές.

Αποφύγετε ένα απο τα λάθη στο Shopify προσαρμόζοντας τα στοιχεία του ταμείου σας τα οποία κυμαίνονται από την προσθήκη του λογότυπου του καταστήματός σας έως την αλλαγή των χρωμάτων και των γραμματοσειρών. Αυτές οι προσαρμογές διασφαλίζουν ότι η διαδικασία πληρωμής σας ευθυγραμμίζεται άψογα με το συνολικό σχεδιασμό του ιστότοπού σας. Με ενσωμάτωση εφοαρμογών μπορείτε να προσθέσετε ακόμη περισσότερα χαρακτηριστικά για ταχύτερο checkout ή προσθήκη περισσότερων επιλογών.

Ανεπαρκές branding

Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη στο Shopify που πρέπει να αποφύγετε είναι η ανωνυμία. Διατρέχετε σημαντικότερο κίνδυνο να χάσετε πιθανούς πελάτες αν αφήσετε το branding σας να είναι άμορφο και χωρίς βάθος.

Φτιάξτε ένα λογότυπο που να αντιπροσωπεύει την ταυτότητα του brand σας και διαμορφώστε μια ξεχωριστή παλέτα χρωμάτων που θα συνοδεύει το ύφος και τη φιλοσοφία της εταιρείας σας. Χρησιμοποιήστε δυο ή το πολύ τρία χρώματα. Τέλος, είναι σημαντικό να διαλέξετε μια όμορφη και ευανάγνωστη γραμματοσειρά που θα κάνει τις σελίδες σας να είναι άνετες για το μάτι.

άντρας προβληματισμένος με κινητό

Ανεπαρκές ή παραμελημένο SEO

Η αποτυχία βελτιστοποίησης των eshop για αναζήτηση είναι ένα από τα συνήθη λάθη στο Shopify που πρέπει επίσης να αποφεύγουν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών επιχειρήσεων. Εάν πιστεύετε ότι η επισκεψιμότητα θα έρθει στο κατάστημά σας απλά επειδή είναι σωστά στημένο, τότε πλανάστε.

Πρέπει να διασφαλίσετε ότι έχετε κάνεις όλες τις απαραίτητες ενέργειες SEO και να τις ανανεώνετε κατά καιρούς ώστε να παραμένετε ανταγωνιστικοί και να πετύχετε μια κατάταξη που θα βοηθάει το κοινό σας να σας βρίσκει. Αυτό συνεπάγεται την επιτάχυνση των ιστότοπων Shopify και τη βελτιστοποίηση των σελίδων τους, καθώς και των σελίδων προϊόντων, των εικόνων και των meta-tags.

Shopify SEO: Ο απόλυτος οδηγός για σίγουρο traffic
Το μυστήριο γύρω από το τι είναι και πώς εφαρμόζω το Shopify SEO, έχει λύση. Θα τη βρεις σε αυτόν τον απόλυτο οδηγό για να γίνεις και εσύ Expert.

Ανύπαρκτα analytics και μετρήσεις

Το τελευταίο από τα λάθη στο Shopify που θα δούμε είναι η έλλειψη εργαλείων που θα σας παρέχουν δεδομένα και metrics σχετικά με την απόδοση του καταστήματός σας, την επισκεψιμότητα του ιστότοπου, τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών και τη συμπεριφορά τους!

Η βελτιστοποίηση του καταστήματός σας για μετατροπές δεν είναι μια εφάπαξ εργασία αλλά μια συνεχής διαδικασία. Μπορείτε να βρείτε εργαλεία όπως το Google Analytics που σας δίνουν πληροφορίες για να λαμβάνετε τεκμηριωμένες αποφάσεις.

47 eCommerce KPIs για ένα επιτυχημένο eshop
Ποια είναι τα eCommerce KPIs για ένα δυνατό και επιτυχημένο eshop και πώς να τα εφαρμόσετε αποτελεσματικά.

Μπορείτε να αναλύσετε σημαντικά metrics όπως οι πηγές traffic και τα ποσοστά bounce. Στη συνέχεια, μπορείτε να βελτιώσετε το κατάστημά σας και να αναλύσετε εύκολα αν οι αλλαγές σας βοήθησαν.

Από τα λάθη μαθαίνουμε!

Κάπου εδώ ολοκληρώνεται η λίστα με τα πιο συχνά λάθη στο Shopify που μπορούν να κοστήσουν μετατροπές και πωλήσεις. Θυμηθείτε, δεν υπάρχει τελειότητα. Οπότε εάν έχετε εντοπίσει κάποιες αστοχίες και στο δικό σας eshop ξεκινήστε να τις διορθώνετε σήμερα και φροντίστε απλά να μην επαναληφθούν.