Ταχύτητα σελίδας σε eshop: Γιατί είναι σημαντική για CRO, SEO και loyalty
Εκτός από παράγοντες όπως είναι το paid marketing, το content, οι social media πλατφόρμες και το design, υπάρχει και ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας που θα πρέπει να εξετάζετε και να μην παραβλέπετε στην κατασκευή και διαχείριση των eshop. Ο λόγος για την ταχύτητα σελίδας. Η ταχύτητα των ιστοσελίδων συμβάλλει σημαντικά στην επιτυχία ενός online store, και αυτό γιατί επηρεάζει άμεσα τα ποσοστά μετατροπής, την επιστροφή πελατών και την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. Να θυμάστε ότι η γρήγορη ταχύτητα φόρτωσης στις σελίδες σας είναι πολύ σημαντικό και ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Παρακάτω θα δούμε τους λόγους που την κάνουν τόσο σημαντική, πώς μπορείτε να τη βελτιώσετε, καθώς και μερικά σημαντικά page metrics.
Τι είναι η ταχύτητα σελίδας;
Ως ταχύτητα σελίδας ορίζεται ο χρόνος που απαιτείται για να φορτώσει και να εμφανιστεί όλο το περιεχόμενο μιας εκάστοτε σελίδας ή ο χρόνος που χρειάζεται ένα πρόγραμμα περιήγησης για να λάβει το πρώτο byte ενός διακομιστή ιστού, δηλαδή την πρώτη δέσμη πληροφοριών.
Κάθε σελίδα περιλαμβάνει μια σειρά από στοιχεία που επηρεάζουν την ταχύτητα και αυτά είναι: ο κώδικας HTML, το CSS που διαμορφώνει τα στοιχεία της σελίδας, διάφορα αρχεία JavaScript, οι εικόνες, τα βίντεο και άλλα πολυμέσα. Επομένως, οτιδήποτε από το μέγεθος ενός στοιχείου μέχρι την ταχύτητα του διακομιστή μπορεί να επηρεάσει την ταχύτητα ενός eshop.
Μετράται ξεχωριστά σε desktop και mobile συσκευές, λόγω των τεχνολογικών διαφορών μεταξύ των δύο, με αποτέλεσμα να υπάρχει διαφορετική εμπειρία.
Γιατί είναι σημαντική η ταχύτητα στις σελίδες ενός eshop;
H βελτιωμένη απόδοση φόρτωσης είναι ένας σημαντικός παράγοντας που συμβάλει στη συνολική αγοραστική εμπειρία αλλά και τεχνική απόδοση της online επιχείρησή σας, καθώς συνδέεται με χαμηλότερα bounce rate και υψηλότερα ποσοστά μετατροπής. Πλέον με την δραματική άνοδο των χρηστών σε mobile συσκευές, η παράμετρος αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική και επηρεάζει τα δυνητικά έσοδα.
Αυξημένο CRO
Η ταχύτητα σελίδας είναι μια μεγάλη προτεραιότητα για τους online αγοραστές, ιδίως σε μια εποχή που η άμεση ικανοποίηση είναι δεδομένη και απαιτείται από τους πωλητές. Τα γρήγορα website έχουν συνδεθεί με χαμηλότερο bounce rate και υψηλότερα ποσοστά μετατροπής.
Σύμφωνα με την Google, η βελτίωση της ταχύτητας του ιστότοπου κατά ένα δευτερόλεπτο μπορεί να αυξήσει τις μετατροπές για τους χρήστες κινητών τηλεφώνων έως και 27% και καθώς το 70% των αγοραστών αγοράζουν μέσα από κινητά, η ταχύτητα μιας ιστοσελίδας έχει σαφώς τεράστιο αντίκτυπο στο δυναμικό των εσόδων σας.
Έτσι, όσο γρηγορότερα αποκρίνονται οι σελίδας σας τόσο πιο πιθανό είναι ο πελάτης να παραμείνει στο eshop σας και να αυξήσετε τις ευκαιρίες σας για πωλήσεις.
Loyalty με επαναλαμβανόμενες επισκέψεις
Μια αρνητική πρώτη εντύπωση για ένα eshop με αργή ταχύτητα σελίδας είναι πρόβλημα όταν επιχειρείτε να χτίσετε μια πελατειακή βάση και εάν το πρόβλημα παραμείνει για εκτενές χρονικό διάστημα τότε η θέση σας δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο.
Μέσα από έρευνα που έκανε η Skilled διαπίστωσε ότι ένα 79% των καταναλωτών είναι λιγότερο πιθανό να επαναγοράσουν από ένα online κατάστημα εάν έχουν απογοητευτεί με την απόδοση ταχύτητας. Διατηρήστε λοιπόν το κόστος απόκτησης πελατών χαμηλό, επενδύοντας σε ταχύτερους χρόνους φόρτωσης και συνολικά σε μια δυνατότερη εμπειρία επίσκεψης.
Κατάταξη αναζήτησης Google
Εννοείται από το κεφάλαιο ταχύτητα σελίδας δεν θα μπορούσε να λείπει και το SEO για το οποίο αποτελεί επίσης σημαντικό παράγοντα κατάταξης στον ευρύτερο χώρο της βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης.
Όσο καλύτερη κατάταξη έχετε στις μηχανές αναζήτησης τόσο πιο εύκολα και άμεσα θα σας εντοπίζουν οι δυνητικοί πελάτες. Για παράδειγμα, η Google χρησιμοποιεί την ταχύτητα των ιστοσελίδων ως παράγοντα κατάταξης για τα αποτελέσματα αναζήτησης.
Σημαντικά metrics για ταχύτητας σελίδας
Η ταχύτητα σελίδας είναι ένας πολύπλοκος παράγοντας που συνδέεται με την απόδοση ενός eshop και για να μπορέσετε να εντοπίσετε τα προβλήματα και να τα ξεπεράσετε είναι καλό να κατανοήσετε πώς μετράται.
Παρακάτω θα δούμε τις βασικές μετρήσεις Web Vitals που επηρεάζουν ή σχετίζονται με την ταχύτητα.
⏱ Largest Contentful Paint (LCP): Ένα metric που συνδέεται με το χρόνο φόρτωσης μιας σελίδας και δείχνει ότι το βασικό περιεχόμενο μιας σελίδας έχει φορτωθεί σωστά.
⏱ First Input Delay (FIP): Η μέτρηση αυτή αντιπροσωπεύει το χρόνο από τη στιγμή που ένας χρήστης αλληλεπιδρά για πρώτη φορά με το website σας μέχρι τη στιγμή που το πρόγραμμα περιήγησης είναι σε θέση να ανταποκριθεί κατάλληλα σε αυτήν την αλληλεπίδραση.
⏱ Cumulative Layout Shift (CLS): Ένα metric ελέγχου που επισημαίνει τις περιπτώσεις κατά τις οποίες η διάταξη μιας σελίδας μετατοπίζεται απρόσμενα. Εάν μια σελίδα μετατοπιστεί, οι χρήστες μπορεί να κάνουν κατά λάθος κλικ σε λάθος κουμπί σε μια σελίδα.
Πώς θα βελτιώσετε την ταχύτητα σελίδας στο eshop σας;
Είναι σημαντικό να φροντίζετε και να ελέγχετε ότι το online store σας λειτουργεί και φορτώνει ομαλά, ιδίως κάθε φορά που προσθέτετε νέα χαρακτηριστικά όπως, για παράδειγμα, βίντεο, πολυμέσα, εργαλεία υποστήριξης πελατών ή κριτικών πελατών για τα προϊόντα σας.
Καθώς η κατάταξή σας αλλά και η εμπειρία των δυνητικών πελατών συμβάλει στην απόκτηση πελατών ας δούμε πως μπορείτε να κάνετε έλεγχο για να επιβεβαιώσετε ή να εντοπίσετε εάν υπάρχπουν προβλήματα. Για να βελτιώσετε την ταχύτητα σελίδας ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:
#1 Κατανοήστε την τρέχουσα ταχύτητα του ιστότοπού σας
Πριν κάνετε οποιαδήποτε βελτίωση θα πρέπει πρώτα να έχετε μια εικόνα για την πλήρη απόδοση του eshop σας. Ελέγξτε εάν η πλατφόρμα που χρησιμοποιείται διαθέτει κάποιο εργαλείο για αναφορές ώστε να ελέγξετε την ταχύτητα σας και να τη συγκρίνετε με παρόμοιες επιχειρήσεις.
Μπορείτε να δοκιμάσετε διάφορα εργαλεία δωρεάν ή επί πληρωμή που θα κάνουν τους απαραίτητους ελέγχους ή μέσα από το εργαλείο της Google, Google Lighthouse που θα παράγει μια αναφορά για την ταχύτητα σελίδας του online store σας και θα σας δώσει και συστάσεις που να επιστήσετε την προσοχή σας.
#2 Πραγματοποιήστε βελτιώσεις στην ταχύτητα των σελίδων
Μόλις εντοπίσετε που χρειάζεται να κάνετε αλλαγές, αφιερώστε χρόνο ώστε να επιλύσετε τα θέματα που έχουν εντοπιστεί ώστε οι σελίδες σας να συνεχίσουν να ανταποκρίνονται άμεσα και ομαλά. Ορισμένα σημεία για να ελέγξετε είναι:
✔ Να μην πιάνουν περισσότερο χώρο απ' ότι χρειάζεται τα διάφορα στοιχεία.
✔ Να αφαιρέσετε αχρησιμοποίητο κώδικα.
✔ Να περιορίσετε τον αριθμό των στατικών αρχείων που επιβραδύνουν τους χρόνους φόρτωσης.
✔ Να μην προσθέσετε εφαρμογές και εργαλεία ασύστολα.
#3 Βελτιστοποιήστε το οπτικό περιεχόμενο
Ένα σημαντικό σημείο που αφορά τεχνική βελτίωση στην ταχύτητα σελίδας είναι οι εικόνες που ανεβάζετε. Καθώς τα eshop έχουν αυξημένες ανάγκες για οπτικό υλικό, μιας και είναι ζωτικής σημασίας για την ανάδειξη των προϊόντων θα πρέπει να σιγουρευτείτε ότι το μέγεθος τους είναι χαμηλό αλλά δεν επηρεάζει την ποιότητα καθώς οι προσπάθειες βελτιστοποίησης εικόνων μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά στους χρόνους φόρτωσης.
#4 Κάντε επανέλεγχο ανά διαστήματα ή όποτε κάνετε αναβαθμίσεις
Η ταχύτητα των ιστοσελίδων θα πρέπει να είναι πάντα στην κορυφή του μυαλού σας όταν κάνετε οποιεσδήποτε αλλαγές στο online κατάστημά σας, είτε είναι προσθαφαίρεση υλικού, είτε αναβαθμίσεις, είτε ενσωμάτωση κάποιας εφαρμογής ή εργαλείου. Παρακολουθήστε το σκορ ταχύτητας και κάντε βελτιώσεις όποτε χρειάζεται, ώστε να είστε πάντα βελτιστοποιημένοι για μετατροπή, αφοσίωση και κατάταξη στην αναζήτηση Google.
Το μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι η ταχύτητα σελίδας είναι ένα κομμάτι που δεν πρέπει να παραγκωνίζεται, καθώς μπορεί να σας ανεβάσει στα ύψη ή να σας ρίξει στα Τάρταρα... so choose your speed carefully!