Οι 11 eCommerce στρατηγικές για να καταπολεμήσεις το πωλησιακό summertime sadness

Το καλοκαίρι είναι μια δημοφιλής αλλά και πιο απαιτητική εποχή για online αγορές, με πολλούς πελάτες να δημιουργούν στα eshop την ανάγκη για πιο δυναμικές eCommerce στρατηγικές.

Ωστόσο, το eCommerce σκηνικό αντιμετωπίζει κάποια κωλύματα το καλοκαίρι, καθώς οι άνθρωποι κυκλοφορούν περισσότερο εκτός σπιτιού, οι εταιρείες συχνά κρατούν τις νέες τους κυκλοφορίες και καμπάνιες για περιόδους υψηλών πωλήσεων και φυσικά αποτελεί την εποχή του χρόνου που οι περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν ώστε να πάνε διακοπές. 

Παρά αυτές τις προκλήσεις, υπάρχουν ακόμη ευκαιρίες που πρέπει να αξιοποιηθούν και στρατηγικές που πρέπει να εφαρμοστούν για την ανάπτυξη και την επιτυχία κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Αξιοποιώντας τακτικές εποχιακού marketing (seasonal marketing) όπως το «λανσάρισμα» νέων συλλογών προϊόντων, η προώθηση προϊόντων με θέμα το καλοκαίρι και η εκτέλεση στοχευμένων προωθήσεων, μπορείτε να δημιουργήσετε μια πρωτότυπη και νικητήρια στρατηγική, με καλοκαιρινές «νότες», που κάνει επίκληση στο συναίσθημα του υποψήφιου αγοραστή. 

Tips για κάθε εποχή & οφέλη για το εποχιακό marketing
Οι εποχές που εναλλάσονται είναι μια τεράστια ευκαιρία για το eshop σου καθώς μέσα από το εποχιακό marketing μπορείς να κερδίσεις πολλά!

11 eCommerce στρατηγικές για να νικήσετε τα καλοκαιρινά «κωλύματα»

Ο επιβραδυμένος ρυθμός πωλήσεων του καλοκαιριού παρέχει μια τέλεια ευκαιρία για ανανέωση και βελτίωση στις eCommerce στρατηγικές. Με λιγότερους περισπασμούς και χαμηλότερο ανταγωνισμό, οι επιχειρήσεις μπορούν να επικεντρωθούν στην ανανέωση των συλλογών των προϊόντων τους, στη βελτιστοποίηση των online stores και στον πειραματισμό με νέες τακτικές marketing. Επιπλέον, η χαλαρή ατμόσφαιρα του καλοκαιριού επιτρέπει δημιουργικές και ελκυστικές καμπάνιες που έχουν απήχηση στους πελάτες. Πάμε να εξετάσουμε ορισμένες προτάσεις των eshop Experts, για eCommerce στρατηγικές το καλοκαίρι:

Εστιάστε στις τάσεις καλοκαιρινών εκπτώσεων στα εποχιακά προϊόντα

Επωφεληθείτε από τη θερινή περίοδο και επικεντρωθείτε στην προώθηση προϊόντων που έχουν συνήθως ζήτηση κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, δηλαδή ότι έχει να κάνει με ζέστη, εκδρομές, μπάνια, διακοπές. Προωθήστε εποχιακά προϊόντα όπως μαγιό, πετσέτες θαλάσσης, γυαλιά ηλίου, αντηλιακά, έπιπλα εξωτερικού χώρου, ψησταριές, αξεσουάρ βεράντας ή φορητά ψυγεία. Ερευνήστε λέξεις-κλειδιά και βελτιστοποιήστε τις περιγραφές για να παραμείνετε στην κορυφή των καλοκαιρινών εκπτώσεων και των πωλησιακών τάσεων. 

Ανανεώστε τις προσφορές σας

Για να αναζωογονήσετε τις eCommerce στρατηγικές σας, επικεντρώστε τις marketing προσπάθειές σας ενημερώνοντας τα διαφημιστικά μηνύματα, τα banner και τα pop-up στο eshop σας. Αυτό περιλαμβάνει πειραματισμό με διαφορετικά ποσά εκπτώσεων, μηνύματα, pop-up σχέδια και τοποθετήσεις για τον εντοπισμό των πιο αποτελεσματικών συνδυασμών. Με τη δοκιμή A/B αυτών των στοιχείων, μπορείτε να βελτιστοποιήσετε τις προωθητικές ενέργειες τους για να αλληλεπιδράσετε καλύτερα με τους πελάτες και να αυξήσετε τις πωλήσεις.

Επενδύστε στο seasonal marketing

Για να βελτιώσετε τις καλοκαιρινές eCommerce στρατηγικές σας, μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τον απόηχο κάποιων συγκεκριμένων ημερομηνιών στην ψυχολογία των αγοραστών. Αυτό περιλαμβάνει σημαντικές καλοκαιρινές ημερομηνίες, όπως μια επικείμενη αποφοίτηση, η Ημέρα του Πατέρα και η μεγάλη γιορτή του Δεκαπενταύγουστου.

Προσφέροντας στοχευμένες προσφορές και οδηγούς δώρων για αυτές τις περιπτώσεις, οι επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν από την εποχική ζήτηση για συγκεκριμένα προϊόντα.

Ψυχολογία αγοραστών 101: Μάθε τις βασικές έννοιες
Mπείτε στο μυαλό των καταναλωτών σας και κατανοείστε το τρόπο που λειτουργεί, με τον οδηγό βασικών εννοιών για ψυχολογία αγοραστών.

«Ξεφορτωθείτε» το πλεονάζον απόθεμα

Για να ανανεώσετε τις προσφορές των προϊόντων σας και να δημιουργήσετε χώρο για νέες αφίξεις, εξετάστε το ενδεχόμενο να διοργανώσετε ένα summer clearance, μια καλοκαιρινή έκπτωση για να καθαρίσετε το υπερβολικό απόθεμα. Αυτή η κίνηση από τις eCommerce στρατηγικές σας μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση των πωλήσεων, στην προώθηση της αφοσίωσης των πελατών και στη δημιουργία μιας αίσθησης επείγοντος. Προβάλλοντας εμφανώς το clearance στο online store σας με εντυπωσιακά banner και δελεαστικά teaser, μπορείτε να τραβήξετε αποτελεσματικά την προσοχή του κοινού-στόχου σας και να το προσελκύσετε να επωφεληθούν από τις μειωμένες τιμές.

Αξιοποιήστε το website design 

Κάθε επιτυχημένο eshop επικεντρώνεται σε στρατηγικές που αφορούν στην καλύτερη δυνατή εμπειρία του χρήστη από τα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτα της επαφής του με το online store

Βελτιώνοντας τα οπτικά στοιχεία του eshop σας, συμπεριλαμβανομένων των επικεφαλίδων, των CTA, των γραφικών, της βελτιστοποίησης των product pages, της βελτίωσης των διατάξεων κατηγοριών, της απλοποίησης της διαδικασίας ολοκλήρωσης αγοράς και γενικότερα όσων αφορούν το design. 

Tips που χρειάζεσαι για hot eCommerce website design!
Τα απόλυτα tips για να επιτύχετε ένα αποτελεσματικό αλλά και καλαίσθητο eCommerce website design.

Αξιοποιήστε την επισκεψιμότητα από κινητές συσκευές

Η σημαντικότητα του mobile responsiveness είναι σε εξαιρετικά υψηλό σημείο σε ο,τι αφορά στις eCommerce στρατηγικές και μπορείτε να το διαπιστώσετε ακόμα και στον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες έχουν εντάξει τη χρήση των κινητών σε κυρίαρχη θέση στις αγοραστικές τους συνήθειες.

Περίπου το 50% των χρηστών, ακόμη και όταν έχει θετική άποψη για την εταιρεία, θα μειώσει το engagement του σε ένα eshop εάν δεν είναι φιλικό στη χρήση από κινητά. Είναι σημαντικό, λοιπόν, να δοθεί προτεραιότητα στη βελτιστοποίηση για κινητά. Βεβαιωθείτε ότι το eshop σας ανταποκρίνεται, με σαφές και συνοπτικό περιεχόμενο και λειτουργίες ειδικά προαρμοσμένες για κινητά. Δοκιμάστε το online store σας σε διάφορες συσκευές για να εξασφαλίσετε μια ομαλή και ευχάριστη UX εμπειρία χρήστη).

Δημιουργήστε τη λίστα email σας

Ενισχύστε τη λίστα email σας αυτό το καλοκαίρι διοργανώνοντας ένα giveaway που προσελκύει νέους πελάτες και μεγαλώνει το κοινό σας. Αυτή η lead generation τακτική, ανήκει στην κατηγορία με τις πιο επιτυχημένες eCommerce στρατηγικές, καθώς μέσα από διασκεδαστικά κουίζ, έρευνες, φόρμες κ.α μπορείτε να συλλέξετε δεδομένα χρηστών και στοιχεία επικοινωνίας, χωρίς να παραβιάζετε τους κανονισμούς περί απορρήτου δεδομένων, οδηγώντας τελικά στην ανάπτυξη και το engagement.

Κατακτήστε το κοινό με personalization

Επιτύχετε το customer retention με personalization: Η συλλογή δεδομένων εγκεκριμένων από τους πελάτες δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να παρέχουν προσαρμοσμένες προτάσεις και personalized εμπειρίες. Αυτή η προσέγγιση ενισχύει τις επαναλαμβανόμενες αγορές και τα conversion, ενθαρρύνοντας μια ισχυρή σύνδεση με πελάτες. Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα τους για τη δημιουργία στοχευμένων προσφορών, οι επιχειρήσεις μπορούν να δείχνουν στους πελάτες νοιάζονται για τις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους.

Ξεκινήστε το Influencer Marketing

Εισάγετε το Influencer Marketing στις eCommerce στρατηγικές για το καλοκαίρι. Αξιοποιήστε το, βελτιστοποιώντας καμπάνιες με customizable pop-ups, landing pages και κουπόνια. Αυτό σας επιτρέπει να δημιουργείτε στοχευμένες προσφορές, να παρακολουθείτε conversions και να μετράτε την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας. Δημιουργώντας δυναμικά αυτά τα στοιχεία, οι επαγγελματίες του marketing μπορούν να διευκολύνουν τη διαχείριση της καμπάνιας, να ενισχύσουν την αφοσίωση και να εξασφαλίσουν υψηλότερες αποδόσεις.

Ενεργοποιήστε αγορές με στοχευμένες διαφημίσεις

Καταπολεμήστε την εγκατάλειψη του καλαθιού και ενισχύστε τις μετατροπές με διαφημίσεις retargeting με θέμα το καλοκαίρι. Αξιοποιώντας δεδομένα με τη συναίνεση των καταναλωτών, οι επιχειρήσεις μπορούν να εξατομικεύσουν τις καμπάνιες στα ενδιαφέροντα και τις συμπεριφορές των μεμονωμένων αγοραστών. Αυτή η στοχευμένη προσέγγιση διασφαλίζει ότι οι διαφημίσεις έχουν απήχηση στους πελάτες, οδηγώντας σε υψηλότερες click-through rates εμφανίσεις, αυξημένα conversion και, τελικά, βελτιωμένες πωλήσεις.

Κάνοντας «mastering» στις eCommerce πωλήσεις - 11 tips
Πώς να αυξήσεις τις eCommerce πωλήσεις στο eshop σου σε μόλις μερικά βήματα!

Επενδύστε στο segmentation

Περάστε τη στρατηγική segmentation στο επόμενο επίπεδο αυτό το καλοκαίρι, συλλέγοντας zero-party data. Χρησιμοποιήστε κουίζ, έρευνες, φόρμες, κληρώσεις για να συγκεντρώσετε πολύτιμες πληροφορίες από τους πελάτες. Με τη δημιουργία ή τη βελτίωση του segmentation, θα μπορείτε να δημιουργείτε καμπάνιες υψηλής στόχευσης που έχουν απήχηση στο κοινό σας, καθώς θα είστε σε θέση να τους κατηγοριοποιήσετε πιο εύκολα ώστε να τους προσφέρετε πιο ελκυστικές εμπειρίες, αυξάνοντας την αφοσίωση και τις μετατροπές.

💡
Τα zero-party data είναι πληροφορίες για πελάτες που συλλέγονται έμμεσα. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την online συμπεριφορά, το ιστορικό αγορών και τις αλληλεπιδράσεις στα social media. Συχνά χρησιμοποιείται για personalization και στόχευση και πρέπει να χρησιμοποιείται με υπευθυνότητα.

Καθώς οι καταναλωτές αναζητούν τρόπους να ακολουθούν τα trends και το καλοκαίρι, ως online έμποροι λιανικής πρέπει να μάθετε να προσαρμόζεστε αναλόγως, ώστε να ανταποκρίνεστε στην ανάλογη ζήτηση που δημιουργείται. Και ενώ οι πωλήσεις πέφτουν, νέες ανάγκες «γεννούν» πρωτότυπους τρόπους που θα εντάξετε στις eCommerce στρατηγικές σας για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας και να ενισχύσετε την αφοσίωση των πελατών στο brand σας.