Εγκατάλειψη καλαθιού: Ποιος είναι ο εχθρός των eshop και πώς να τον παλέψεις

Η εγκατάλειψη καλαθιού (cart abandonment) αποτελεί μια επίμονη πρόκληση για τους online λιανοπωλητές και συμβαίνει όταν οι πιθανοί πελάτες προσθέτουν προϊόντα στα virtual καλάθια αγορών τους, αλλά τελικά εγκαταλείπουν το eshop χωρίς να ολοκληρώσουν την αγορά. Αυτό το φαινόμενο προκαλεί σημαντική ανησυχία για τους λιανοπωλητές, καθώς αντιπροσωπεύει χαμένες ευκαιρίες πωλήσεων και μπορεί να επηρεάσει τα συνολικά έσοδα.

Η κατανόηση των λόγων πίσω από την εγκατάλειψη καλαθιού και η εφαρμογή αποτελεσματικών στρατηγικών για τον μετριασμό του φαινομένου είναι πολύ σημαντική για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας online αγορών και τη μεγιστοποίηση των μετατροπών, αποφεύγοντας τα conversion killers.

7 conversion killer για eshop και πώς διορθώνονται
Μα πού είναι οι μετατροπές μου, ρωτάτε. Πιθανά τις εμποδίζει κάποιο conversion killer! Εντοπίστε ποιο είναι και πάμε να το διορθώσουμε.

Εγκατάλειψη καλαθιού: Κατανόηση του φαινομένου

Η εγκατάλειψη καλαθιού, όπως προαναφέραμε, αφορά την «μισοτελειωμένη» ενέργεια των online αγοραστών που προσθέτουν προϊόντα στα καλάθι τους αλλά εγκαταλείπουν το eshop πριν ολοκληρώσουν τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς. Διάφοροι παράγοντες συμβάλλουν στην εγκατάλειψη του καλαθιού, συμπεριλαμβανομένων, ενδεικτικά, των πολύπλοκων διαδικασιών ολοκλήρωσης αγοράς, των απροσδόκητων εξόδων, όπως τα έξοδα αποστολής, η υποχρεωτική δημιουργία λογαριασμού και οι ασαφείς πολιτικές επιστροφής. 

Οι έμποροι λιανικής χρησιμοποιούν διάφορες στρατηγικές για να μετριάσουν αυτό το πρόβλημα, όπως την διευκόλυνση της διαδικασίας ολοκλήρωσης αγοράς, την προσφορά κινήτρων και την παροχή διαφανών πληροφοριών τιμολόγησης. Η κατανόηση των λόγων πίσω από την εγκατάλειψη του καλαθιού είναι εξαιρετικά σημαντική για την εφαρμογή αποτελεσματικών λύσεων για τη βελτίωση των ποσοστών μετατροπών και τη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας αγορών.

Κοινοί λόγοι που οδηγούν στην εγκατάλειψη καλαθιού

Ας δούμε πιο αναλυτικά τους παράγοντες που συμβάλλουν στην εγκατάλειψη καλαθιού, που κυμαίνονται από ζητήματα εμπειρίας χρήστη (UX)* έως ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια και τη διαφάνεια των τιμών. Οι μπερδεμένες διεπαφές ιστοτόπων, οι χρονοβόρες ή περίπλοκες διαδικασίες ολοκλήρωσης αγοράς και η υποχρεωτική δημιουργία λογαριασμού μπορεί να απογοητεύσουν τους αγοραστές και να τους οδηγήσουν να εγκαταλείψουν τα καλάθια τους. Επιπλέον, οι ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια των πληρωμών και οι ασαφείς πολιτικές επιστροφής μπορούν να υπονομεύσουν την εμπιστοσύνη και την εμπιστοσύνη στην εμπειρία διαδικτυακών αγορών, επιδεινώνοντας περαιτέρω τα ποσοστά εγκατάλειψης.

Σίγουρες πρακτικτές που θα αυξήσουν την εμπιστοσύνη πελατών
Η εμπιστοσύνη πελατών είναι υψίστης σημασίας για τη βιωσιμότητα ενός eshop. Εδραιώστε τη με σίγουρες πρακτικές!

Πιο συγκεκριμένα, οι λόγοι για τους οποίους οι επισκέπτες των eshop δε προχωρούν σε αγορές και δημιουργούν το φαινόμενο του cart abandonment είναι:

  • Οι σύνθετες διαδικασίες ολοκλήρωσης αγοράς: Οι μακροχρόνιες ή περίπλοκες διαδικασίες ολοκλήρωσης αγοράς μπορεί να απογοητεύσουν τους αγοραστές και να τους οδηγήσουν στην εγκατάλειψη καλαθιού. Τα πάρα πολλά βήματα, η υποχρεωτική δημιουργία λογαριασμού και τα υπερβολικά πολλά πεδία μπορούν να δημιουργήσουν περιττά εμπόδια για την ολοκλήρωση μιας αγοράς.
  • Τα απροσδόκητα κόστη: Το κόστος έκπληξη, όπως τα υψηλά έξοδα αποστολής, οι φόροι ή οι χρεώσεις διεκπεραίωσης, μπορεί να παρασύρουν τους πελάτες και να τους αποτρέψουν από το να προχωρήσουν στην αγορά τους. Η διαφάνεια στις πληροφορίες τιμολόγησης και αποστολής είναι απαραίτητη για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και τη μείωση της εγκατάλειψης.
  • Η υποχρεωτική δημιουργία λογαριασμού: Η απαίτηση από τους πελάτες να δημιουργήσουν έναν λογαριασμό πριν την ολοκλήρωση μιας αγοράς μπορεί να είναι ένας σημαντικός αποτρεπτικός παράγοντας που οδηγεί στην εγκατάλειψη καλαθιού. Οι αγοραστές για πρώτη φορά μπορεί να είναι απρόθυμοι να αποκαλύψουν προσωπικές πληροφορίες ή να δημιουργήσουν έναν άλλο λογαριασμό, ειδικά εάν σκοπεύουν να κάνουν μια αγορά μόνο.
  • Οι ασαφείς πολιτικές επιστροφών: Οι πελάτες χρειάζονται διαβεβαίωση ότι μπορούν εύκολα να επιστρέψουν ή να ανταλλάξουν αντικείμενα εάν δεν είναι ικανοποιημένοι με την αγορά τους. Οι ασαφείς ή περιοριστικές πολιτικές επιστροφών μπορεί να υπονομεύσουν την εμπιστοσύνη στην εμπειρία των online αγορών, οδηγώντας σε εγκατάλειψη καλαθιού.
  • Οι ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια πληρωμών: Οι αγοραστές είναι ολοένα και πιο προσεκτικοί σχετικά με την ασφάλεια των προσωπικών και οικονομικών τους πληροφοριών όταν πραγματοποιούν online αγορές. Red flags όπως η απαρχαιωμένη σχεδίαση site, η έλλειψη πιστοποίησης SSL ή οι άγνωστες πύλες πληρωμής μπορούν να εγείρουν ανησυχίες και να αποτρέψουν τους πελάτες από την ολοκλήρωση των συναλλαγών τους.
  • Οι περιορισμένες επιλογές πληρωμής: Η προσφορά περιορισμένης επιλογής επιλογών πληρωμής μπορεί να αποξενώσει τους πελάτες που προτιμούν εναλλακτικές μεθόδους ή ανησυχούν για την ασφάλεια των δεδομένων. Η παροχή μιας ποικιλίας επιλογών πληρωμής, συμπεριλαμβανομένων των digital πορτοφολιών και των υπηρεσιών «αγοράς τώρα, πληρωμής αργότερα», μπορεί να ικανοποιήσει διαφορετικές προτιμήσεις και να μειώσει τα εμπόδια στην αγορά.

Εγκατάλειψη του καλαθιού: Στρατηγικές για τη μείωση του φαινομένου

Οι έμποροι λιανικής μπορούν να εφαρμόσουν διάφορες στρατηγικές για να μειώσουν την εγκατάλειψη καλαθιού και να βελτιώσουν τα ποσοστά μετατροπής. Αυτές οι στρατηγικές επικεντρώνονται στη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας αγορών, στην παροχή διαφάνειας και ευκολίας στους πελάτες και στην αντιμετώπιση κοινών σημείων που οδηγούν σε εγκατάλειψη. Οι βασικές στρατηγικές περιλαμβάνουν:

Βελτιστοποίηση απόδοσης website

Για να βεβαιωθείτε ότι το eshop σας έχει καλή απόδοση και ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πελατών, πρέπει να εστιάσετε στη βελτιστοποιημένη απόδοσή του. Οι πελάτες σήμερα αναμένουν ότι τα online store θα φορτώνουν γρήγορα και θα λειτουργούν ομαλά. Εάν το eshop σας είναι αργό ή έχει δυσλειτουργίες, οι επισκέπτες μπορεί να φύγουν χωρίς να αγοράσουν τίποτα. Γι' αυτό είναι σημαντικό να ελέγχετε και να βελτιώνετε τακτικά τον τρόπο λειτουργίας του.

Ενίσχυση του Mobile Checkout

Εξασφαλίστε μια άμεση και φιλική προς το χρήστη εμπειρία για τους αγοραστές από κινητές συσκευές, βελτιστοποιώντας το eshop σας και τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς για κινητές συσκευές. Εφαρμόστε ανταποκρινόμενο σχεδιασμό, διαισθητική πλοήγηση και επιλογές πληρωμής φιλικές προς τα κινητά για να βελτιστοποιήσετε την εμπειρία αγορών από κινητά και να αποφύγετε την εγκατάλειψη καλαθιού. 

Mobile responsiveness: Η σημασία και τα θετικά οφέλη του
Ένα eshop που διαθέτει mobile responsiveness προσφέρει υψηλότερη εμπειρία χρήστη σε όλες τις συσκευές. Γιατί όμως ισχύει αυτό;

Επαναστόχευση εγκαταλελειμμένων καροτσιών

Οι καμπάνιες retargeting μπορούν να είναι αποτελεσματικές για την εκ νέου προσέλκυση πελατών που έχουν εγκαταλείψει τα καλάθι αγορών τους. Χρησιμοποιώντας στοχευμένες διαφημίσεις και personalized μηνύματα, που είναι εξαιρετικά σημαντικά στο eCommerce, οι έμποροι λιανικής μπορούν να υπενθυμίσουν στους πελάτες τα αντικείμενα που άφησαν πίσω τους και να τους ενθαρρύνουν να επιστρέψουν για να ολοκληρώσουν τις αγορές τους. Οι προσπάθειες επαναστόχευσης μπορούν να αναπτυχθούν μέσω email καμπανιών, διαφημίσεων social media και άλλων digital καναλιών.

eCommerce personalization: Benefits & 7 tips για επιτυχία
Τι ειναι το eCommerce personalization, τι προσφέρει στα eshop και οι τακτικές για να το πετύχεις

Παροχή πληροφοριών τιμολόγησης και αποστολής

Η διαφάνεια στις πληροφορίες τιμολόγησης και αποστολής είναι απαραίτητη για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης με τους πελάτες και τη μείωση στην εγκατάλειψη καλαθιού. Οι έμποροι λιανικής θα πρέπει να εμφανίζουν ξεκάθαρα τις τιμές των προϊόντων, τα έξοδα αποστολής και τυχόν πρόσθετες χρεώσεις εκ των προτέρων, κατά προτίμηση σε σελίδες προϊόντων. Η προσφορά δωρεάν ή μειωμένων ορίων αποστολής μπορεί επίσης να δώσει κίνητρα στους πελάτες να ολοκληρώσουν τις αγορές τους.

Βελτίωση ασφάλειας πληρωμών

Επενδύστε σε ισχυρά μέτρα ασφαλείας, όπως η κρυπτογράφηση SSL και η συμμόρφωση με το PCI, για να προστατεύσετε τις πληροφορίες πληρωμής των πελατών και να προστατεύσετε από παραβιάσεις δεδομένων. Εμφανίστε σήματα εμπιστοσύνης, όπως σήματα ασφαλείας και πιστοποιήσεις, για να καθησυχάσετε τους πελάτες σχετικά με την ασφάλεια των συναλλαγών τους.

Γιατί είναι απαραίτητη η ασφάλεια στο eCommerce - Tips
Γιατί η ασφάλεια στο eCommerce είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία των eshop και πώς να την επιτύχετε

Εφαρμογή Exit-Intent Pop-ups

Τα Exit-Intent Pop-ups είναι ένας προληπτικός τρόπος για να προσελκύσετε εκ νέου πελάτες που βρίσκονται στα πρόθυρα να εγκαταλείψουν τα καλάθι τους. Αυτά τα αναδυόμενα παράθυρα μπορούν να προσφέρουν κίνητρα όπως εκπτώσεις ή δωρεάν αποστολή για να ενθαρρύνουν τους πελάτες να ολοκληρώσουν τις αγορές τους. Τραβώντας την προσοχή των πελατών προτού φύγουν από το eshop, τα Exit-Intent Pop-ups μπορούν να βοηθήσουν στη διάσωση πιθανών χαμένων πωλήσεων και τη μείωση στην εγκατάλειψη καλαθιού.

Ελαχιστοποίηση των περισπασμών

Μια εστιασμένη, βελτιωμένη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς με ελάχιστους περισπασμούς μπορεί να μειώσει την εγκατάλειψη καλαθιού περιορίζοντας τα πιθανά σημεία εξόδου. Ενώ οι κωδικοί προσφοράς μπορεί να είναι δελεαστικοί, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να τους παρουσιάζουν διακριτικά. Μια εμφανής καταχώριση κωδικού μπορεί να οδηγήσει τους πελάτες να εγκαταλείψουν το eshop αναζητώντας εκπτώσεις, εισάγοντας τον κίνδυνο να μην επιστρέψουν για να οριστικοποιήσουν την αγορά τους.

Παροχή εξαιρετικής υποστήριξης πελατών

Προσφέρετε προσβάσιμα κανάλια υποστήριξης και εξυπηρέτησης πελατών, όπως live chat, email και τηλεφωνική υποστήριξη, για να βοηθήσετε τους πελάτες με τυχόν ερωτήσεις ή ανησυχίες που μπορεί να έχουν κατά τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς. Απευθυνθείτε έγκαιρα σε ερωτήματα πελατών και παρέχετε χρήσιμες οδηγίες για να διευκολύνετε μια ομαλή εμπειρία αγορών και να μειώσετε την εγκατάλειψη καλαθιού.

Tips για αξεπέραστο customer service στο eCommerce
Η σημαντικότητα του «άπαιχτου» customer service για τα online store και πως να το επιτύχετε

Διαχείριση αποθεμάτων

Η αποτελεσματική διαχείριση αποθεμάτων είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει σημαντικά τα ποσοστά εγκατάλειψης καλαθιού. Είναι απογοητευτικό για έναν αγοραστή να αφιερώνει χρόνο στο navigation στη διαδικασία αγοράς, μόνο που την τελευταία στιγμή ανακαλύπτει ότι ένα προϊόν έχει εξαντληθεί. Τα συστήματα παρακολούθησης αποθεμάτων σε πραγματικό χρόνο μπορούν να μετριάσουν τέτοια προβλήματα. Επιπλέον, οι ειδοποιήσεις back-in-stock μπορούν να διατηρήσουν τους πιθανούς αγοραστές, σηματοδοτώντας τους όταν ένα επιθυμητό προϊόν γίνει ξανά διαθέσιμο.

Ολοκλήρωση αγορών για επισκέπτες

Απλοποιήστε και βελτιστοποιήστε τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς εφαρμόζοντας μια επιλογή ολοκλήρωσης αγοράς επισκέπτη για να επιτρέψετε στους πελάτες να προχωρήσουν χωρίς να δημιουργήσουν λογαριασμό και ελαχιστοποιήστε τον αριθμό των πεδίων φόρμας που πρέπει να συμπληρωθούν.

Διευκόλυνση των επιστροφών

Καθιερώστε διαφανείς και φιλικές προς τον πελάτη πολιτικές επιστροφών για να ενσταλάξετε την εμπιστοσύνη στους αγοραστές και να μειώσετε τις ανησυχίες σχετικά με την πραγματοποίηση μιας αγοράς και να μειώσετε την εγκατάλειψη καλαθιού. Κοινοποιήστε με σαφήνεια τις διαδικασίες επιστροφής, τα χρονοδιαγράμματα και τυχόν σχετικό κόστος για να κάνετε τη διαδικασία όσο το δυνατόν πιο άμεση για τους πελάτες.

Παρακολούθηση και ανάλυση της συμπεριφοράς πελατών

Χρησιμοποιήστε εργαλεία ανάλυσης για την παρακολούθηση της συμπεριφοράς των πελατών, τον εντοπισμό προτύπων και τον εντοπισμό περιοχών τριβής στη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς. Αναλύστε μετρήσεις που αφορούν την εγκατάλειψη καλαθιού, όπως σελίδες εξόδου και σημεία αποχώρησης, για να εντοπίσετε ευκαιρίες για βελτιστοποίηση και βελτίωση. Γνωρίζοντας τις προσωπικότητες των πελατών σας μπορείτε να αποφύγετε κοινά ζητήματα, ακόμα και το cart abandonment.

Αγοραστική συμπεριφορά καταναλωτή: Οι τάσεις του 2024
H αγοραστική συμπεριφορά καταναλωτή είναι μια δυναμική κατάσταση που αλλάζει συνεχώς και είναι σημαντικό να προσαρμόζεσαι στις νέες τάσεις.

Συναρπαστική εμπειρία χρήστη

Μια συνασπαστική εμπειρία χρήστη είναι κάτι περισσότερο από αισθητική. Ενώ τα εντυπωσιακά γραφικά και οι λεπτομερείς περιγραφές προϊόντων παίζουν σημαντικό ρόλο, τα διαδραστικά στοιχεία μπορούν να εμβαθύνουν την αφοσίωση. Η προσφορά υποστήριξης live-chat κατά τη διάρκεια των εργάσιμων ωρών μπορεί επίσης να κάνει τη διαφορά παρέχοντας στους πελάτες λύσεις σε πραγματικό χρόνο για ερωτήματα ή ανησυχίες που διαφορετικά μπορεί να οδηγήσουν σε εγκατάλειψη.

Συνεχής δοκιμή και επανάληψη

Πραγματοποιήστε δοκιμές και πειραματισμούς A/B για να αξιολογήσετε την αποτελεσματικότητα διαφορετικών στρατηγικών και βελτιστοποιήσεων για τη μείωση της εγκατάλειψης καλαθιού. Δοκιμάστε τις παραλλαγές στη ροή ολοκλήρωσης αγοράς, τις επιλογές πληρωμής και τα μηνύματα για να προσδιορίσετε τι έχει καλύτερη απήχηση στο κοινό σας και οδηγεί σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπών.

Μειώνοντας το cart abandonment

Η εγκατάλειψη καλαθιού, μια κοινή πρόκληση για τους online λιανοπωλητές, συμβαίνει όταν οι αγοραστές προσθέτουν προϊόντα στα καλάθι τους, αλλά φεύγουν χωρίς να ολοκληρώσουν την αγορά. Επηρεάζεται από παράγοντες όπως το απροσδόκητο κόστος και οι περίπλοκες διαδικασίες ολοκλήρωσης αγοράς. Οι έμποροι λιανικής προσπαθούν να καταπολεμήσουν αυτό το ζήτημα μέσω στρατηγικών όπως η απλοποίηση της ολοκλήρωσης αγοράς και η προσφορά κινήτρων. Κατανοώντας τους λόγους, οι επιχειρήσεις μπορούν να εφαρμόσουν αποτελεσματικές λύσεις για τη βελτίωση των ποσοστών μετατροπών.

💡
Η αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων όχι μόνο ενισχύει τα έσοδα, αλλά και ενισχύει τη συνολική εμπειρία αγορών, ενισχύοντας την πίστη και την εμπιστοσύνη των πελατών στην επωνυμία. So… you can do this!