Στο σημερινό ταχέως εξελισσόμενο τοπίο του online εμπορίου, το email marketing για eCommerce έχει αναδειχθεί ως ένα ισχυρό εργαλείο για την αύξηση των conversion και τη διατήρηση πελατών. Το 52% των καταναλωτών δήλωσε πως πραγματοποίησε μια αγορά απευθείας από ένα email το 2023.
Οι πρόσφατες αγοραστικές τάσεις και δεδομένα αποκαλύπτουν ότι το αποτελεσματικό email marketing μπορεί να αποφέρει υψηλή απόδοση επένδυσης, καθώς το 18% των εταιρειών επιτυγχάνουν ROI μέσω email marketing, μεγαλύτερo από 70$ ανά 1$ που επενδύεται. Το email marketing, σύμφωνα με τα δεδομένα της ίδιας έρευνας, ξεπέρασε τις επιδόσεις των διαφημίσεων banner και του SMS marketing κατά 108% το 2023.
Παρά τις προφανείς δυνατότητες που προκύπτουν από τα δεδομένα, πολλές εταιρείες θεωρούν ότι είναι δύσκολο να βελτιστοποιήσουν τις στρατηγικές email marketing για καλύτερα αποτελέσματα.
Στο σημερινό άρθρο, θα παρέχουμε χρήσιμα tips που μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τα ποσοστά email marketing conversion, βοηθώντας σας να επιτύχετε μεγαλύτερες πωλήσεις και αφοσίωση πελατών.


Οι τύποι του email marketing
Η κατανόηση των διαφόρων τύπων email είναι εξαιρετικά σημαντική για την αποτελεσματική επικοινωνία. Κάθε τύπος εξυπηρετεί έναν συγκεκριμένο σκοπό για τη δέσμευση και την καλλιέργεια των σχέσεων με τους πελάτες. Πριν περάσουμε στα tips, ας εξετάσουμε τους τύπους του email marketing για eCommerce:
Email καλωσορίσματος: Οι πρώτοι χαιρετισμοί που δίνετε στους νέους συνδρομητές. Θέτουν τον τόνο στη σχέση σας μαζί τους και τους παρέχουν ένα «ζεστό» καλωσόρισμα. Δίνουν επίσης μια «γεύση» του τι μπορούν να περιμένουν οι συνδρομητές από τα μελλοντικά email σας.
Προωθητικά email: Αυτά τα email είναι σαν digital φυλλάδια, που ανακοινώνουν ειδικές προσφορές, εκπτώσεις ή νέα προϊόντα στο eshop σας. Στόχος τους είναι να τραβήξουν την προσοχή των συνδρομητών και να τους ενθαρρύνουν να κάνουν μια αγορά.
Browse ή Cart Abandonment email: Αυτές οι τεχνικές email marketing για eCommerce είναι υπενθυμίσεις για συνδρομητές που επισκέφτηκαν το eshop σας, περιηγήθηκαν σε προϊόντα ή πρόσθεσαν αντικείμενα στο καλάθι αγορών τους αλλά δεν ολοκλήρωσαν την αγορά. Τους δίνουν μια αφορμή ώστε να το ξανασκεφτούν και να ολοκληρώσουν την παραγγελία τους.

Transactional Emails: Αυτά είναι τα email που παρέχουν σημαντικές πληροφορίες σχετικά με την αγορά ενός προϊόντος. Περιλαμβάνουν επιβεβαιώσεις παραγγελιών, ενημερώσεις αποστολής, ειδοποιήσεις παράδοσης και αποδείξεις. Διασφαλίζουν τη διαφάνεια και ενημερώνουν τους πελάτες για την κατάσταση της παραγγελίας τους.
Email γενεθλίων: Αυτά τα email αποστέλλονται στους συνδρομητές στα γενέθλιά τους για να γιορτάσετε μαζί τους. Δείχνουν εκτίμηση και κάνουν τον συνδρομητή να αισθάνεται ότι εκτιμάται, προσφέροντας ένα γενεθλιακό «special treat», όπως μια έκπτωση ή ένα δώρο.
Εορταστικά emails: Αυτά τα email αποστέλλονται κατά τη διάρκεια εορταστικών περιόδων ή ειδικών περιστάσεων, όπως γιορτές ή επετείους. Ενδέχεται να περιέχουν προσφορές με θέμα τις γιορτές, χαιρετισμούς ή αποκλειστικές προσφορές προσαρμοσμένες στην περίσταση.
Email Upsell και Cross-Sell: Αυτοί οι τύποι email marketing για eCommerce προτείνουν πρόσθετα προϊόντα που συμπληρώνουν ή βελτιώνουν αυτό που έχει ήδη αγοράσει ο πελάτης. Στοχεύουν στo Upsell και Cross-Sell τακτικές για να αυξήσουν τη μέση αξία παραγγελίας.
«Σε απόθεμα» και Restock Emails: Αυτά τα email ενημερώνουν τους πελάτες όταν ένα προϊόν που προηγουμένως δεν ήταν διαθέσιμο, είναι ξανά διαθέσιμο. Δίνουν στους πελάτες μια δεύτερη ευκαιρία να αγοράσουν το προϊόν που τους ενδιέφερε αλλά έχασαν νωρίτερα.
Review Request και Customer Feedback Emails: Αυτοί οι τύποι email marketing για eCommerce ζητούν από τους πελάτες να μοιραστούν τις απόψεις και τις εμπειρίες τους μετά την πραγματοποίηση μιας αγοράς. Αναζητούν σχόλια σχετικά με την ποιότητα των προϊόντων, την εμπειρία αγορών και προτάσεις για βελτίωση. Αυτό βοηθά τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν τις προτιμήσεις των πελατών και να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους.
Γιατί πρέπει να το χρησιμοποιήσετε
Το email marketing για eCommerce προσφέρει πολλά οφέλη για τις eCommerce επιχειρήσεις, καθώς είναι:
- Αποτελεσματικό
- Στοχευμένο
- Ευέλικτο
- Οικονομικό

Τα 14 tips email marketing για eCommerce
Δημιουργήστε τη δική σας λίστα email
Η δημιουργία της δικής σας λίστας email είναι σημαντική για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία. Αποφύγετε να αγοράζετε λίστες email γιατί συνήθως περιέχουν άτομα που δεν έχουν δείξει κανένα ενδιαφέρον για το brand σας και είναι λιγότερο πιθανό να ασχοληθούν. Η δημιουργία της λίστας σας από την αρχή διασφαλίζει ότι οι συνδρομητές σας ενδιαφέρονται πραγματικά για αυτό που προσφέρετε.
Extra tip: Ελέγχετε τακτικά τη λίστα email σας αφαιρώντας ανενεργές ή μη έγκυρες διευθύνσεις email. Αυτό σας βοηθά να προσεγγίσετε τα σωστά άτομα και βελτιώνει την απόδοση του email σας.
Οργανώστε την email λίστα σας
Για να κάνετε τα email σας πιο στοχευμένα, χωρίστε τη λίστα σας σε μικρότερες ομάδες με βάση συγκεκριμένα κριτήρια. Αυτό ονομάζεται segmentation (τμηματοποίηση) και είναι εξαιρετικά σημαντικό κομμάτι του email marketing για eCommerce, γιατί σας βοηθά να στέλνετε στοχευμένα και personalized μηνύματα.
Μπορείτε να τμηματοποιήσετε, για παράδειγμα, κατά:
- Συμπεριφορά
- Δημογραφικά στοιχεία
- Σύνθετα δεδομένα με προσωπικά στοιχεία ή ιστορικό αγορών κ.α.

Χρησιμοποιήστε αποκλειστικές προσφορές για συνδρομητές email
Προσφέρετε ειδικές προσφορές μόνο για τους συνδρομητές σας. Δώστε στους συνδρομητές σας email με αποκλειστικές εκπτώσεις ή προσφορές για να τους κάνετε να νιώθουν ξεχωριστοί και ενθαρρύνετέ τους να παραμείνουν στη λίστα σας.
Επενδύστε στο Responsive Email Design
Πολλοί καταναλωτές διαβάζουν τα email από τα κινητά τους, επομένως τα email σας πρέπει να διαβάζονται καλά από οποιαδήποτε συσκευή. Επιλέξτε ένα σχέδιο με απόκριση που προσαρμόζεται αυτόματα σε διαφορετικά μεγέθη οθόνης. Σε μια σωστή στρατηγική email marketing για eCommerce, τα μηνύματα που αποστέλλονται είναι σύντομα και ακριβή για να διευκολύνουν τους αναγνώστες να βρίσκουν σημαντικές πληροφορίες, όπως το κουμπί call-to-action, χωρίς υπερβολικό scroll.
Χρησιμοποιήστε υψηλής ποιότητας οπτικά στοιχεία
Συμπεριλάβετε εικόνες και βίντεο καλής ποιότητας στα email σας. Βεβαιωθείτε ότι φαίνονται σωστά χωρίς να αλλοιώνονται ή να κόβονται σε οποιαδήποτε συσκευή και μην επιβραδύνετε τους χρόνους φόρτωσης. Τα γραφικά κακής ποιότητας μπορούν να αποτρέψουν τους αγοραστές από το να πειστούν για την ποιότητα του brand σας, επομένως είναι σημαντικό να διατηρήσετε μια επαγγελματική εμφάνιση.
Διατηρήστε το brand συνεπές
Διατηρήστε το design του email σας συνεπές με το brand σας. Αυτό περιλαμβάνει τη χρήση των ίδιων χρωμάτων, λογότυπων και στυλ διάταξης σε κάθε email. Η συνέπεια βοηθά τους υποψήφιους αγοραστές να αναγνωρίζουν τα email σας και χτίζει εμπιστοσύνη με το brand σας. Βεβαιωθείτε ότι τα email σας φαίνονται πάντα επαγγελματικά και ευθυγραμμισμένα με τη συνολική εικόνα τoυ brand σας.
Παρακολουθήστε και βελτιώστε τις καμπάνιες σας
Ελέγχετε τακτικά την απόδοση των καμπανιών email σας. Παρακολουθήστε μετρήσεις όπως ποσοστά ανοίγματος, αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων και ποσοστά conversion (μετατροπών) για να δείτε τι λειτουργεί και τι όχι. Χρησιμοποιήστε τα data για να βελτιώνετε συνεχώς τις προσπάθειές σας στο email marketing για eCommerce. Προσαρμόστε τη στρατηγική σας με βάση αυτά που μαθαίνετε για να διατηρήσετε τα email σας σχετικά και αποτελεσματικά για το κοινό σας.

Χρησιμοποιήστε δυναμικό περιεχόμενο
Κάντε τα email σας πιο προσωπικά χρησιμοποιώντας δυναμικό περιεχόμενο που αλλάζει με βάση τις προτιμήσεις του παραλήπτη ή τις προηγούμενες αλληλεπιδράσεις του. Για παράδειγμα, μπορείτε να εμφανίσετε personalized προτάσεις προϊόντων με βάση τις προηγούμενες αγορές τους. Αυτό κάνει τα email σας πιο σχετικά και ελκυστικά για κάθε άτομο.
Βελτιώστε τα cart abandonment emails
Υπενθυμίστε στους πελάτες σχετικά με τα προϊόντα που άφησαν στο καλάθι τους: Στείλτε email για να υπενθυμίσετε στους πελάτες τα προϊόντα που πρόσθεσαν στο καλάθι αγορών τους αλλά δεν αγόρασαν και ενθαρρύνετέ τους να ολοκληρώσουν την αγορά.
Εφαρμόστε triggered email με βάση τις ενέργειες πελατών
Ξεκινήστε να αποστέλετε email με βάση τις ενέργειες πελατών. Πώς θα γίνει αυτό; Ρυθμίστε αυτοματοποιημένα μηνύματα email που αποστέλλονται όταν οι πελάτες προβαίνουν σε συγκεκριμένες ενέργειες, όπως η εγγραφή ή η πραγματοποίηση μιας αγοράς. Αυτό τους βοηθά να διατηρήσουν την επαφή τους με του brand σας.
Χτίστε σχέσεις μέσω newsletter
Χρησιμοποιήστε newsletter για να συνδεθείτε με πελάτες: Στέλνετε τακτικά newsletter που περιλαμβάνουν συμβουλές και χρήσιμες πληροφορίες για να διατηρήσετε το ενδιαφέρον των πελατών σας και να δημιουργήσετε μια μακροπρόθεσμη σχέση μαζί τους.
Διασφαλίστε μια σαφή παρότρυνση για δράση (CTA)
Διευκολύνετε τους πελάτες να γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν στη συνέχεια. Χρησιμοποιήστε καθαρά και απλά κουμπιά ή συνδέσμους στα email σας για να πείτε στους πελάτες τι ενέργειες θέλετε να κάνουν, όπως η αγορά ενός προϊόντος ή η εγγραφή σε ένα online σεμινάριο.
Εξατομικεύστε τα email σας σε Unique Buyer Personas
Προσαρμόστε τα email ανάλογα με τους διαφορετικούς τύπους πελατών. Δημιουργήστε διαφορετικό περιεχόμενο email για διάφορους τύπους πελατών (όπως συχνοί αγοραστές ή νέοι επισκέπτες) για να κάνετε τα email σας πιο σχετικά με τις ανάγκες τους.

Αυτοματοποιήστε personalized email marketing καμπάνιες
Χρησιμοποιήστε την αυτοματοποίηση για να στείλετε personalized email στους πελάτες σας με βάση τη συμπεριφορά ή τις προτιμήσεις τους, κάνοντας το email marketing για eCommerce: πιο αποτελεσματικό.

«Mastering» το email marketing για eCommerce
Η δυναμική φύση του email marketing για eCommerce επιτρέπει στις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου να παραμείνουν σε εγρήγορση ώστε να διατηρούν τις στρατηγικές τους καινοτόμες και «ευθυγραμμισμένες» με τις προσδοκίες των πελατών.
Καθώς η ψηφιακή αγορά εξελίσσεται, η σημασία της διατήρησης μιας ισχυρής στρατηγικής email marketing είναι καθοριστική. Παρέχει μια ευκαιρία οικοδόμησης μακροπρόθεσμης και σταθερής αφοσίωσης των πελατών, την αύξηση της προβολής του brand και τη διασφάλιση αύξησης εσόδων.
Δεν αποτελεί απλώς ένα «δυνατό όπλο», αλλά μια πολύπλευρη προσέγγιση που εξυπηρετεί πολλούς σκοπούς για την υποστήριξη των επιχειρηματικών στόχων. Αξιοποιώντας τις προαναφερθείσες πρακτικές, μπορείτε να επιτύχετε μια σταθερή ανάπτυξη στον digital κόσμο!