Θέλουμε να απαντήσετε στο εξής ερώτημα! Είναι η σελίδα του Shopify checkout μία από τις προτεραιότητές σας; Αν όχι, τότε θα έπρεπε να είναι και καλώς βρίσκεστε εδώ. Αν ναι, και πάλι σωστά βρίσκεστε διότι πάντα υπάρχει περιθώριο για βελτίωση.
Αν καταφέρετε λοιπόν να πετύχετε το checkout σας να ωθεί τους πελάτες να ολοκληρώνουν τις αγορές του, τότε η επιχείρησή σας θα αλλάξει ριζικά. Γι'αυτό στο παρόν άρθρο θα δούμε τι προσθήκες ή αλλαγές μπορείτε να κάνετε στη σελίδα αυτή ώστε να βοηθήσετε τις πωλήσεις σας να αυξηθούν. Θα δούμε τακτικές που είναι βοηθητικές τόσο για τα κλασσικά πακέτα Shopify καθώς και για τη συνδρομή Plus.
Tips εν τάχει για μια βέλτιστη σελίδα Shopify checkout
Πριν περάσουμε στο κυρίως θέμα της βραδιάς, ας εξοικειωθούμε με τις αρχές μιας καλής εμπειρίας checkout, η οποία θα μειώνει το ποσοστό του cart abandonment. Τα σημεία που μπορεί να δυσχαιράνουν την εμπειρία είναι πολλαπλά. Αλλά ανεξάρτητα από το σημείο τριβής, εδώ θα δούμε tips που ισχύουν για σχεδόν κάθε checkout στο διαδίκτυο.
🛒 Ελαχιστοποιήστε τους αντιπερισπασμούς κατά την ολοκλήρωση της πληρωμής (π.χ. αφαίρεση συνδέσμων προς την αρχική σελίδα).
🛒 Ζητήστε μόνο τις απαραίτητες πληροφορίες και μόνο μία φορά.
🛒 Προσφέρετε επιλογές guest (επισκέπτη) και express checkout.
🛒 Κάντε εύκολη την εφαρμογή εκπτώσεων & κουπονιών.
🛒 Χρησιμοποιήστε ένδειξη προόδου και περιορίστε την σε τρία βήματα το πολύ.
🛒 Παρέχετε εύκολη πρόσβαση στην υποστήριξη κατά το chekout.
🛒 Παρουσιάστε κοινωνικές αποδείξεις, όπου ενδείκνυται.
🛒 Επισημάνετε τυχόν προνόμια που προσφέρετε (όπως η δωρεάν αποστολή).
🛒 Προσφέρετε πολλαπλές επιλογές αποστολής.
Βέβαια, εφόσον ήδη χρησιμοποιείτε τη δημοφιλή eCommerce πλατφόρμα, τότε το Shopify checkout θα διαθέτει πολλές από αυτές τις βελτιστοποιήσεις ως στάνταρ. Φυσικά καθώς ο στόχος είναι ένα online store με υψηλές επιδόσεις, είναι σημαντικό να επενδύσετε σε περαιτέρω προσαρμογές.

15 παραδείγματα σελίδων Shopify checkout για να εμπνευστείτε
#1 Προτείνετε σχετικά προϊόντα για να αυξήσετε την μέση αξία του καλαθιού
Ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να αυξήσετε άμεσα τα έσοδά σας είναι η προσθήκη cross-sell προϊόντων στις σελίδες πληρωμών. Για παράδειγμα, δείτε την παρακάτω σελίδα από το brand Soylent. Είναι νε μεν διακριτικό, αλλά ταυτόχρονα δελεαστικό.

Αυτός ο τύπος cross-sell τακτικής είναι αποδοτικός διότι:
- Είναι μη παρεμβατικό.
- Οι εντυπώσεις προέρχονται από αγοραστές υψηλής πρόθεσης.
- Συμπληρώνει το κανονικό ταξίδι του αγοραστή.
Μπορείτε να παίξετε με την τοποθέτηση της προσφοράς σας και να δείτε από ποιο σημείο δίνει τα περισσότερα conversions στο Shopify checkout σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη δύναμη της εξατομίκευσης και να προτείνετε προϊόντα που έχουν νόημα με βάση το τι υπάρχει στο καλάθι του πελάτη σας και το ιστορικό αγορών και περιηγήσεών του.
#2 Δημιουργήστε μια αίσθηση επείγουσας ανάγκης για περισσότερες μετατροπές
Η σπανιότητα και η αίσθηση επείγουσας ανάγκης είναι δύο ισχυρές δυνάμεις που καθοδηγούν τη συμπεριφορά των πελατών. Για παράδειγμα, η Burga χρησιμοποιεί ένα χρονοδιακόπτη στη σελίδα πληρωμής για να ενθαρρύνει τους πελάτες να αναλάβουν άμεση δράση:

Παρόλο που αυτή η τακτική μπορεί να μην ταιριάζει σε κάθε brand, σίγουρα αξίζει να τη δοκιμάσετε αν αντιμετωπίζετε ασυνήθιστα υψηλά επίπεδα cart abandonment ή αν πουλάτε σε μια εξειδικευμένη αγορά όπου η αξία του brand δεν μετράει πολύ.
Απλά βεβαιωθείτε ότι δεν έχετε κολλήσει ένα μεγάλο spammy χρονόμετρο στο Shopify checkout, το οποίο μπορεί να βλάψει την εμπιστοσύνη και να κάνει τους ανθρώπους να το σκεφτούν δύο φορές για την αγορά τους. Και βεβαιωθείτε επίσης ότι δίνετε στους ανθρώπους αρκετό χρόνο για να ολοκληρώσουν το checkout πριν λήξει ο χρονοδιακόπτης.
#3 Ζητήστε συγκατάθεση για επικοινωνίες marketing
Σύμφωνα με τον κανονισμό για την προστασία της ιδιωτικής ζωής στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, οι Ευρωπαίοι πελάτες σας πρέπει να δώσουν τη συγκατάθεσή τους για να επικοινωνήσετε μαζί τους με μηνύματα marketing.
Ενώ ο GDPR έχει προκαλέσει πονοκεφάλους συμμόρφωσης στους απανταχού εμπόρους, ένας έξυπνος τρόπος για να λάβετε τη συγκατάθεση είναι να χρησιμοποιήσετε μια σελίδα πληρωμής όπως η μάρκα προϊόντων περιποίησης δέρματος Then I met You:

Ενώ ο GDPR απαγορεύει τη χρήση προ-σημειωμένων κουτιών, η έξυπνη εγγραφή με SMS εμφανίζεται ως μέρος της κανονικής ροής πληρωμής - πράγμα που σημαίνει ότι οι πελάτες είναι πιθανό να επιλέξουν να εγγραφούν καθώς σαρώνουν γρήγορα τη σελίδα.
Αυτό το μικρό, αλλά σημαντικό σπρώξιμο θα αυξήσει σημαντικά το μέγεθος του διαθέσιμου κοινού σας και θα ενισχύσει τα αποτελέσματα του email marketing στη συνέχεια.

#4 Αφαιρέστε το κουμπί 'Επιστροφή στο καλάθι'
Μερικές φορές οι πιο απλές αλλαγές μπορούν να αποφέρουν τα μεγαλύτερα οφέλη. Ακόμη και εάν αυτό είναι η αφαίρεση του link «επιστροφή στο καλάθι»! Ως στάνταρ, τα Shopify checkout περιλαμβάνουν ένα τέτοιο κουμπί «επιστροφή στο καλάθι» που μοιάζει με αυτό:

H αφαίρεση τέτοιων CTA μειώνει τα περιττά βήματα, αλλά κυρίως δεν εκθέτει τους αγοραστές σε ένα πλαίσιο όπου μπορεί να αμφιταλαντευτούν και να μην ολοκληρώσουν την αγορά τους. Αυτό επιβεβαιώθηκε και μέσα από πειράματα A/B testing όπου το πρακτορείο CRO Prismfly είδε τις παραγγελίες να αυξάνονται έως και 10% αφότου αφαίρεσαι κουμπιά όπως αυτό που μπορεί να διαταράξουν την αγοραστική διαδρομή.
#5 Ζητήστε μόνο τις απαραίτητες πληροφορίες
Εάν ένας πελάτης αποφασίσει να αγοράσει, είναι σημαντικό να τον διευκολύνετε όσο το δυνατόν περισσότερο. Για σίγουρες μετατροπές λοιπόν, όσα λιγότερα χρειάζεται να κάνουν τόσο πιο πιθανό είναι να συμβεί. Πάρτε για παράδειγμα αυτή τη μελέτη σχετικά με το μήκος της φόρμας από το Marketing Experiments:

Έτσι, ο στόχος του παιχνιδιού είναι να συντομεύσετε τις φόρμες σας ώστε να συλλέγετε μόνο τις απαραίτητες πληροφορίες. Αφαιρέστε λοιπόν τα περιττά πεδία και διαρθρώστε τη διαδικασία πληρωμής μέσα σε 3 βήματα μάξιμουμ.
#6 Προσθέστε ένα πεδίο μηνύματος στο Shopify Checkout
Μερικές φορές οι πελάτες έχουν ειδικά αιτήματα που συνοδεύουν την παραγγελία τους. Ή ίσως κάνουν δώρο ένα προϊόν και θέλουν να συμπεριλάβουν ένα σημείωμα προς τον παραλήπτη.
Όπως και να έχει, μπορεί να είναι χρήσιμο να έχετε μια φόρμα όπου οι πελάτες μπορούν να αφήσουν σχόλια κατά την ολοκλήρωση της πληρωμής. Για παράδειγμα, δείτε πώς η μάρκα ρούχων True Classic εισήγαγε έξυπνα μια φόρμα στη σελίδα πληρωμής της:

Είναι ενδιαφέρον ότι το πλαίσιο δεν εμφανίζεται παρά μέχρι να επιλέξετε το πλαίσιο «Add Gift Note (optional)», γεγονός που ελαχιστοποιεί τους περισπασμούς για όσους δεν θέλουν να το χρησιμοποιήσουν.
#7 Εμφανίστε τον αναλυτικό καταμερισμό της τιμολόγησης
Σύμφωνα με έρευνα, το 55% των αγοραστών εγκαταλείπουν τα καλάθια αγορών τους λόγω ασαφών επιπλέον χρεώσεων.
Για να αντιμετωπίσετε αυτό το ζήτημα στο Shopify checkout, είναι σημαντικό να εμφανίζετε με σαφήνεια την ανάλυση ολόκληρης της οφειλόμενης πληρωμής, συμπεριλαμβανομένων των φόρων, των εξόδων αποστολής και του ίδιου του προϊόντος. Ως επί το πλείστον, θα σας συμβουλεύαμε να συμπεριλαμβάνετε τους φόρους όπου είναι δυνατόν, ωστόσο αυτό μπορεί να μην είναι εφικτό ανάλογα με τις φορολογικές σας υποχρεώσεις ή τη γεωγραφική τοποθεσία.
Ακολουθεί ο τρόπος με τον οποίο το κάνει η μάρκα ειδών κουζίνας MadeIn:

#8 Χρήση λογαριασμών πελατών (με τον σωστό τρόπο)
Οι λογαριασμοί πελατών είναι ένα δίκοπο μαχαίρι για τους εμπόρους. Από τη μία πλευρά, οι λογαριασμοί πελατών σας επιτρέπουν να συγκεντρώνετε περισσότερα δεδομένα (π.χ. ιστορικό αγορών) και να προσαρμόζετε το marketing σας. Από την άλλη πλευρά, η δημιουργία λογαριασμού εισάγει τριβές στη διαδικασία πληρωμής και μπορεί να παρεμποδίσει το ποσοστό μετατροπής σας.
Μια σοφή προσέγγιση λοιπόν είναι να κάνετε τους λογαριασμούς προαιρετικούς πριν από το Shopify checkout και στη συνέχεια να προσφέρετε στρατηγικά τη δημιουργία λογαριασμού μετά την αγορά.
Η μάρκα αθλητικών ειδών Gymshark το καταλαβαίνει αυτό. Όταν κάνετε ταμείο ως επισκέπτης στον ιστότοπό της, σας ζητείται να δημιουργήσετε λογαριασμό στη σελίδα επιβεβαίωσης της παραγγελίας:

#9 Αξιοποιήστε τo chat για να ξεπεράσετε αντιρρήσεις
Είναι σημαντικό μέχρι να φτάσουν οι πελάτες σας στο ταμείο, έχουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται για να αγοράσουν.
Ωστόσο, μερικές φορές, οι ερωτήσεις αναδύονται στο μυαλό των αγοραστών σας καθώς κάνουν checkout. Ίσως θέλουν να ελέγξουν ξανά την πολιτική επιστροφών ή χρειάζονται βοήθεια με έναν εκπτωτικό κωδικό που δεν φαίνεται να λειτουργεί.
Όποια και αν είναι η περίπτωση, είναι καλή ιδέα να έχετε live chat ή ένα chatbot στη Shopify checkout σελίδα σας για να απαντάτε σε ερωτήσεις και να μετατρέπετε τους δυνητικούς σε σίγουρους πελάτες.
#10 Προσφέρετε πολλαπλές επιλογές πληρωμής
Όπως ο καθένας έχει ένα αγαπημένο χρώμα, έτσι και κάθε πελάτης έχει έναν προτιμώμενο τρόπο πληρωμής. Αυτό σημαίνει ότι, όσο περισσότερα payment gateways προσφέρετε, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχετε να μετατρέψετε περισσότερους πελάτες.
Αυτό κάνει και το Sephora όπως φαίνεται στις επιλογές πληρωμής παρακάτω:

Ιδίως εάν μπορείτε να προσφέρετε και express checkout επιλογές τότε ακόμη καλύτερα για εσάς. Μαζί με τις πολλαπλές επιλογές πληρωμής στη σελίδα Shopify checkout, αξίζει να σκεφτείτε την προσθήκη επιλογής πληρωμών σε δόσεις όπως η Klarna. Μερικές φορές, οι πελάτες δεν διαθέτουν το ποσό εκείνη τη στιγμή ή δεν θέλουν να δώσουν με τη μια ένα τεράστιο ποσό.
#11 Προσφέρετε πολλαπλές επιλογές αποστολής
Η παράδοση είναι ένα επίσης σημαντικό στοιχείο από την eCommerce εμπειρία των πελατών στο eshop σας. Στις μέρες μας, οι πελάτες περιμένουν να έχουν επιλογές αποστολής που να ταιριάζουν στις ανάγκες τους.
Θα έχετε τις περισσότερες μετατροπές όταν δίνετε στους πελάτες τη δυνατότητα να εξατομικεύουν τους χρόνους παράδοσης και να επιλέγουν μεταξύ των παρόχων παράδοσης για να έχουν την εμπειρία που προτιμούν.
#12 Προσθέστε κοινωνικές αποδείξεις στο Shopify Checkout
Οι ηλεκτρονικές αγορές ενέχουν κινδύνους. Συχνά, οι πελάτες που αγοράζουν για πρώτη φορά δεν είναι σίγουροι αν η επιχείρησή σας είναι αξιόπιστη. Μια χρήσιμη τακτική είναι να απαλύνετε τις ανησυχίες των αγοραστών με το βάλσαμο της κοινωνικής απόδειξης.
Γνωρίζουμε ότι οι άνθρωποι είναι πολύ πιθανό να εμπιστεύονται τις συστάσεις άλλων στο διαδίκτυο, ακόμη και αν δεν τους έχουν συναντήσει ποτέ στην πραγματική ζωή. Έτσι, η προβολή κριτικών πελατών στο Shopify checkout μπορεί να βοηθήσει στην οικοδόμηση περισσότερης εμπιστοσύνης ώστε οι αγοραστές να ξεπεράσουν τη γραμμή.

#13 Συλλέξτε feedback αμέσω μετά το checkout
Η συλλογή feedback αντιμετωπίσει δυο βασικά προβλήματα: θλιβερά χαμηλά ποσοστά ανταπόκρισης και έλλειψη ακριβών πληροφοριών. Το να ζητάτε από τους πελάτες σας σχόλια στη σελίδα ευχαριστιών σας είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεπεράσετε και τα δύο αυτά προβλήματα. Χάρη στην ψυχολογική αρχή της συνέπειας, οι άνθρωποι που σας έχουν πει μια φορά ναι (δηλαδή έχουν αγοράσει από εσάς) είναι πολύ πιθανό να συμμορφωθούν με τα επόμενα αιτήματά σας.
Αλλά δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείτε μόνο έρευνες μετά την αγορά για ανατροφοδότηση. Η μάρκα ξυρίσματος Harry's χρησιμοποιεί την έρευνα της σελίδας ευχαριστιών της για να δημιουργήσει segment με τους πελάτες με βάση τη συχνότητα ξυρίσματος:

Αυτή η έξυπνη τακτική τους επιτρέπει να δημιουργήσουν μια πιο εξατομικευμένη στρατηγική επικοινωνίας μετά την αγορά και να παρακολουθούν τους πελάτες όταν είναι πιο πιθανό να χρειαστεί να παραγγείλουν ξανά.
Παρόλο που δεν είναι συγκεκριμένα μια προσαρμογή του Shopify checkout, η συλλογή ανατροφοδότησης στη σελίδα επιβεβαίωσης της παραγγελίας σας είναι μια έξυπνη κίνηση που θα σας βοηθήσει να ανεβάσετε επίπεδο την εμπειρία του αγοραστή σας.
Η προσαρμογή Shopify checkout σας είναι ένας φοβερός τρόπος για να αυξήσετε τις μετατροπές και να κάνετε περισσότερες πωλήσεις. Μέσα από συνεχείς μικρές αλλαγές, κρατώντας ό,τι λειτουργεί και απορρίπτοντας ό,τι δεν λειτουργεί, θα μπορέσετε να φτάσετε στη βέλτιστη εκδοχή του checkout που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκεςς των πελατών σας.