Oι τοπ online shopping κατηγορίες του 2024 σύμφωνα με το Shopify

Οι eCommerce πωλήσεις αυξάνονται με ταχύ ρυθμό κάθε χρόνο, με τους καταναλωτές να ξοδεύουν πολλά στις online αγορές και φυσικά όλες οι επιχειρήσεις θέλουν ένα κομμάτι από την προσοδοφόρα πίτα. Ποιες είναι όμως οι κορυφαίες online shopping κατηγορίες που έχουν ζήτηση στην αγορά σύμφωνα με το Shopify;

Για να κατανοήσετε τις κορυφαίες κατηγορίες διαδικτυακών αγορών, είναι σημαντικό να εξετάσετε δύο δεδομένα: πόσα χρήματα αποφέρει μια κατηγορία και πόσο δημοφιλής είναι. Μια eCommerce κατηγορία με αυξανόμενη δημοτικότητα μπορεί να αποτελέσει μια έξυπνη επένδυση, ακόμη και αν δεν αποφέρει επί του παρόντος τα περισσότερα έσοδα ενώ η παρακολούθηση και επιμέρους προϊόντων που αποτελούν τάση είναι ένδειξη για πιθανό ενδιαφέρον προς μια συγκεκριμενή κατηγορία προϊόντων.

Ας δούμε λοιπόν παρακάτω τις τοπ κατηγορίες βάσει εσόδων σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς και τις δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων.

Κορυφαίες online shopping κατηγορίες με βάση τα παγκόσμια έσοδα

Ηλεκτρονικά είδη

Με προβλεπόμενη δαπάνη $922,5 δισ., τα ηλεκτρονικά είδη αντιπροσωπεύουν σημαντικό μέρος των παγκόσμιων eCommerce πωλήσεων. Η δύναμη αυτής της κατηγορίας έγκειται στην ευρεία γκάμα προϊόντων της, από smartphones και άλλες βασικές συσκευές μέχρι εξειδικευμένα είδη όπως drones και smart gadget για το σπίτι.

Τα trending προϊόντα για το 2024 σύμφωνα με το Shopify
Η επιλογή προϊόντος για ένα eshop είναι πολύ βασικό συστατικό για την επιτυχία του. Ανακαλύψτε ποια είναι τα trending προϊόντα για το 2024.

Μόδα και ένδυση

Η μόδα και η ένδυση κατατάσσεται στη δεύτερη θέση ανάμεσα στις online shopping κατηγορίες. Φέτος, οι καταναλωτές αναμένεται να δαπανήσουν $760 δισ. για προϊόντα που σχετίζονται με τη μόδα. Η άνοδος του dropshipping διευκόλυνε τους επιχειρηματίες να ξεκινήσουν eCommerce eshop καθώς υπάρχει μια πληθώρα site που πλέον υποστηρίζουν αυτού του είδους το εμπόριο ενώ οι καθιερωμένες μάρκες ένδυσης βρίσκουν νέες ευκαιρίες συνεργασίας όπως το influencer marketing.

Τρόφιμα

Τα τρόφιμα παραμένουν σταθερά μια δημοφιλή κατηγορία αγορών με αναμενόμενες πωλήσεις που θα φθάσουν τα $460,1 δισ. Η άνοδος των ηλεκτρονικών παντοπωλείων σε συνδυασμό με την προσφορά επιλογών παράδοσης έχει μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές ψωνίζουν τρόφιμα.

Ποτά

Τα ποτά καταλαμβάνουν την τέταρτη θέση στη λίστα με τις online shopping κατηγορίες, με αναμενόμενα έσοδα $248,7 δισ. Η δημοτικότητα της craft μπύρας, του τσαγιού και του premium καφέ δείχνει την τάση των καταναλωτών για μοναδικά και υψηλής ποιότητας ποτά με πολλά online καταστήματα να έχουν εμφανιστεί όπως το Beer24, το HeyBox Coffee και το TeaRoute.

DIY και υλικά

Τα προϊόντα DIY και τα υλικά είναι επίσης δημοφιλείς διαδικτυακές αγορές. Οι καταναλωτές προβλέπεται να ξοδέψουν $220,2 δισ. για είδη βελτίωσης σπιτιού. Η ευκολία της σύγκρισης προϊόντων, της ανάγνωσης κριτικών και της παράδοσης βαρέων αντικειμένων αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα των ηλεκτρονικών αγορών σε αυτή την κατηγορία.

Έπιπλα

Η επόμενη από τις online shopping κατηγορίες είναι τα έπιπλα με προβλεπόμενα έσοδα $220,1 δισ. Η άνοδος των brand DTC συνεχίζει να ενισχύει τον κλάδο καθώς με την αφαίρεση του μεσάζοντα, οι εταιρείες στρωμάτων, οι προμηθευτές οικιακού εξοπλισμού και οι σχεδιαστές πολυτελών ειδών μπορούν να προσφέρουν προϊόντα υψηλής ποιότητας σε χαμηλότερες τιμές, καθιστώντας τις ηλεκτρονικές αγορές επίπλων μια ολοένα και πιο ελκυστική επιλογή για τους καταναλωτές.

Ορίζοντας τα είδη eCommerce: Ποιο ταιριάζει στο eshop σας;
Τι σας έρχεται το μυαλό όταν ακούτε eCommerce; Πάμε να δούμε αναλυτικά όλα τα είδη eCommerce και να καταλήξετε ποιο ταιριάζει καλύτερα στο eshop σας.

Media

Τα media κατατάσσονται στην έβδομη θέση του καταλόγου, με προβλεπόμενα έσοδα $193,9 δισ.

Ομορφιά και προσωπική φροντίδα

Τα είδη ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας αναμένεται να αποφέρουν έσοδα ύψους $169,6 δισ. Τα brand που μπορούν να προσφέρουν ένα νέο συστατικό, μια νέα τιμή ή ένα εξειδικευμένο προϊόν περιποίησης συχνά ευδοκιμούν καθιστώντα τη μια από τις online shopping κατηγορίες.

Προϊόντα καπνού

Τα προϊόντα καπνού αναμένεται να αποφέρουν $116,6 δισ. κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Καθώς τα εναλλακτικά τσιγάρα, όπως τα ηλεκτρονικά τσιγάρα και τα vapes έχουν μεγάλη ζήτηση, δείχνει πώς αυτή η παραδοσιακή βιομηχανία εξελίσσεται ανταποκρινόμενη στις προτιμήσεις των διαδικτυακών καταναλωτών και στις ρυθμιστικές προκλήσεις.

Παιχνίδια και χόμπι

Τα παιχνίδια και τα είδη χόμπι ολοκληρώνουν τη λίστα με τις κορυφαίες online shopping κατηγορίες, με προβλεπόμενα έσοδα $89,8 δισ. Η ζήτηση για παιχνίδια και είδη χόμπι στο διαδίκτυο στηρίζεται από τα εκπαιδευτικά παιχνίδια, τα συλλεκτικά αντικείμενα και τις δραστηριότητες χειροτεχνίας.

Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες online αγορών

Εκτός όμως από τα έσοδα, αν εξετάσουμε τις κατηγορίες από άποψη δημοτικότητaς αποκαλύπτονται ελαφρώς διαφορετικά αποτελέσματα. Όταν η κατάταξη γίνεται με βάση την ετήσια μεταβολή των εσόδων αντί των συνολικών εσόδων, οι πέντε κορυφαίες κατηγορίες αγορών παγκοσμίως έχουν ως εξής:

Τρόφιμα

Η κατηγορία των τροφίμων σημείωσε τεράστια αύξηση κατά 51,6% το 2020, η οποία πιθανότατα οφείλεται στη στροφή προς τις ηλεκτρονικές αγορές τροφίμων κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 κάνοντας την τήν κορυφαία από τις online shopping κατηγορίες. Αν και ο ρυθμός ανάπτυξής της επιβραδύνθηκε τα επόμενα χρόνια, τα τρόφιμα παραμένουν μια δημοφιλής κατηγορία, με την τρέχουσα ανάπτυξη να προβλέπεται στο 24,1%.

Βασικά είδη οικιακής χρήσης

Τα είδη πρώτης ανάγκης για το νοικοκυριό σημείωσαν επίσης σημαντική αύξηση το 2020, κατά 39,6%, αντανακλώντας την αυξημένη ζήτηση για είδη πρώτης ανάγκης κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ο ρυθμός αύξησης αναμένεται να παραμείνει σταθερός, με προβλεπόμενη αύξηση 22,2%.

Ποτά

Οι διαδικτυακές πωλήσεις ποτών αναμένεται να αυξηθούν κατά 18,9% διατηρώντας τα ενεργά και στη λίστα με τις πιο δημοφιλείς online shopping κατηγορίες.

Ηλεκτρονικά είδη

Μετά από μια μείωση των εσόδων το 2022, τα ηλεκτρονικά έσοδα στο διαδίκτυο αυξήθηκαν έκτοτε σε ετήσια βάση. Το 2024, η προβλεπόμενη αύξηση είναι 18,1%.

Έπιπλα

Η κατηγορία των επίπλων αναμένεται να αυξηθεί κατά 17% φέτος, υποδηλώνοντας το συνεχιζόμενο ενδιαφέρον για την αγορά επίπλων μέσω διαδικτύου.

Πώς να χρησιμοποιήσετε τις τάσεις των online αγορών για την επιχείρησή σας

Οι διαδικτυακές επιχειρήσεις μπορούν να παραμείνουν επίκαιρες ακολουθώντας τις κορυφαίες τάσεις από τις online shopping κατηγορίες. Προσαρμόζοντας τον κατάλογο των προϊόντων σας με βάση τη ζήτηση των καταναλωτών, μπορείτε να εξοικονομήσετε χρήματα και να οικοδομήσετε ισχυρότερη αναγνωρισιμότητα για το brand σας.

Δείτε πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε στο έπακρο τα δεδομένα δημοτικότητας των προϊόντων:

Πειραματιστείτε με αναπτυσσόμενους τομείς

Πολλές επιχειρήσεις βρίσκουν επιτυχία βελτιστοποιώντας μόνο μια κατηγορία προϊόντων στο eshop τους. Αυτό τους επιτρέπει να προσφέρουν μια εξειδικευμένη υπηρεσία σε ένα κοινό-στόχο. Ένας τρόπος για να επεκταθείτε πέρα από μια εξειδικευμένη θέση προϊόντος είναι να προσφέρετε προϊόντα μέσω ενός πρόσθετου καναλιού πωλήσεων, όπως οι site διαδικτυακών πωλήσεων.

Οι αγορές όπως το Etsy και το eBay μπορούν να είναι ιδιαίτερα χρήσιμες όταν μια επιχείρηση θέλει να πειραματιστεί με έναν αναπτυσσόμενο τομέα χωρίς να θέσει σε κίνδυνο το brand της ή τη βελτιστοποίηση του website της.

Η κατανόηση των απαιτήσεων της αγοράς μέσω της έρευνας προϊόντων είναι επίσης ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις ώστε να ευθυγραμμίσουν τις προσφορές των προϊόντων τους. Για παράδειγμα, μια επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιήσει εργαλεία όπως το Google Trends για να εντοπίσει δημοφιλή προϊόντα.

Πώς να ανακαλύψετε τις πιο hot τάσεις προϊόντων
Πώς να ανακαλύψετε τις τάσεις προϊόντων και πώς να τις χρησιμοποιήσετε για να βελτιώσετε το merchandising σας.

Εξατομικεύστε την εμπειρία αγορών

Η εξατομίκευση είναι μια ακόμη τακτική για να κερδίσετε την προσοχή όταν στοχεύετε σε μια από τις κορυφαίες online shopping κατηγορίες. Οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα των καταναλωτών για να κατανοήσουν τις προτιμήσεις των αγοραστών και στη συνέχεια να εξατομικεύσουν την εμπειρία αγορών.

Το εξατομικευμένο marketing και ο αποτελεσματικός σχεδιασμός eshop μπορούν να επιτευχθούν μέσω στοχευμένων email καμπανιών ή εξατομικευμένων συστάσεων προϊόντων με βάση το ιστορικό περιήγησης και αγορών ενός πελάτη. Τα προγράμματα loyalty ενθαρρύνουν επίσης τις επαναλαμβανόμενες αγορές.

Ακόμη και η προσφώνηση ενός πελάτη με το όνομά του μπορεί να βελτιώσει την εμπειρία αγορών και να δημιουργήσει ισχυρότερες σχέσεις με τους πελάτες.

Social media: H πηγή διαμόρφωσης τάσεων

Οι social media πλατφόρμες δεν επηρεάζουν απλώς τις κορυφαίες online shopping κατηγορίες, αλλά αποτελούν από μόνα τους ένα σημαντικό κανάλι πωλήσεων. Από το 2025, οι πωλήσεις που θα πραγματοποιούνται από τα social media αναμένεται να αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 20% των συνολικών eCommerce πωλήσεων.

Καθώς η Gen Z και η Gen Alpha αυξάνουν την αγοραστική τους δύναμη, οι επιχειρήσεις προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους για να προσεγγίσουν αυτούς τους καταναλωτές μέσα από κανάλια όπου αφιερώνουν τον περισσότερο χρόνο τους.

Το να γνωρίζετε ποιες κατηγορίες ηλεκτρονικών αγορών είναι σήμερα δημοφιλείς είναι ένας καλός τρόπος για να κατανοήσετε περισσότερα για τους καταναλωτές σας στο eCommerce. Είτε σχεδιάζετε να επεκτείνετε τη γκάμα των προϊόντων σας, να εισέλθετε σε μια νέα αγορά ή να βελτιώσετε την εμπειρία των ηλεκτρονικών αγορών σας, χρησιμοποιήστε αυτά τα δεδομένα γύρω από τις τοπ online shopping κατηγορίες για να ενισχύσετε και να αναπροσαρμόσετε τη στρατηγική marketing του brand σας.