Το Shopify είναι μία από τις πιο δημοφιλείς eCommerce πλατφόρμες και εκτός από τη δυνατότητα ανάπτυξης και διαχείρισης eshop, έχει αναπτύξει μια σειρά από εργαλεία και λειτουργίες με σκοπό να βελτιώσει την εμπειρία των χρηστών της. Ανάμεσα στα νέα AI εργαλεία που έχει αναπτύξει η πλατφόρμα είναι το καινοτόμο Shopify Sidekick, ένας ευφυής AI βοηθός που μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε την παραγωγικότητά σας και να ενισχύσετε τις πωλήσεις σας.
Θα δούμε λοιπόν τι είναι και τι ακριβώς μπορεί να κάνει το Sidekick καθώς και μερικές από τις καλύτερες περιπτώσεις χρήσης του.
Τι είναι το Shopify Sidekick;
Το Shopify Sidekick είναι ένας βοηθός που βασίζεται στο AI και προσφέρει στους χρήστες προτάσεις, καθοδήγηση και αυτοματοποίηση για να βελτιώσουν τη λειτουργία των καταστημάτων τους. Είναι ουσιαστικά μια επέκταση του Shopify που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες καταστημάτων να λαμβάνουν υποστήριξη σε πραγματικό χρόνο, χωρίς να χρειάζονται τεχνικές γνώσεις ή να εξαρτώνται από τρίτους.
Ο κύριος στόχος είναι να βοηθάει τους πωλητές να εξοικονομήσουν χρόνο και να διαχειριστούν πιο αποτελεσματικά τις λειτουργίες του καταστήματός τους. Εάν το Sidekick δεν μπορεί να εκτελέσει άμεσα μια ενέργεια, τότε παρέχει οδηγίες για το πώς μπορείτε να την εκτελέσετε μόνοι σας.
Shopify Sidekick: Τι μπορεί να κάνει ο έξυπνος αυτός βοηθός;
Ο AI βοηθός του Shopify διαθέτει ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων οι οποίες μπορούν να εξυπηρετήσουν πολλές ανάγκες. Παρακάτω θα δούμε τις πιο βασικές από αυτές.
#1 Αυτοματοποιημένη διαχείριση προϊόντων
Μία από τις κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες eshop είναι η σωστή και γρήγορη διαχείριση των προϊόντων. Το εργαλείο αυτό επιτρέπει τη δημιουργία, την επεξεργασία και την οργάνωση προϊόντων με έναν πιο αποδοτικό τρόπο. Μπορεί να δημιουργεί αυτόματα περιγραφές προϊόντων βάσει των χαρακτηριστικών τους, να ενημερώνει το απόθεμα και να προτείνει κατηγορίες προϊόντων, ανάλογα με τις ανάγκες του καταστήματος. Σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να συνεργαστεί με τον οπτικό AI επεξεργαστή Shopify Magic για ακόμη πιο αποτελεσματική διαχείριση.
#2 Βελτίωση της εμπειρίας πελατών
Η καλή εξυπηρέτηση πελατών είναι κλειδί για την επιτυχία κάθε online store. Με το Shopify Sidekick, οι χρήστες μπορούν να προσφέρουν άμεση υποστήριξη στους πελάτες τους μέσω chatbot που τροφοδοτείται από AI, ενώ ταυτόχρονα μπορούν να παρακολουθούν τις αγορές και την αλληλεπίδραση των χρηστών για να κάνουν προσαρμογές στην εμπειρία αγορών. Επίσης, προσφέρει προτάσεις για τη βελτίωση της πλοήγησης στο κατάστημα, βάσει των δεδομένων χρηστών.
#3 Ανάλυση δεδομένων και αναφορές
Παρέχει αυτοματοποιημένες αναλύσεις και αναφορές με βάση τα δεδομένα του καταστήματός σας. Αντί να πρέπει ο πωλητής να συλλέγει και να αναλύει πληροφορίες χειροκίνητα, το Sidekick μπορεί να συγκεντρώσει δεδομένα σχετικά με τις πωλήσεις, την επισκεψιμότητα, τα προϊόντα που αποδίδουν καλύτερα, και να δημιουργήσει εκθέσεις που βοηθούν στη λήψη αποφάσεων. Αυτές οι αναλύσεις παρέχουν μια σαφή εικόνα για την απόδοση του καταστήματος και μπορούν να βοηθήσουν τους ιδιοκτήτες να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους αναλόγως.
#4 Αυτοματοποιημένο marketing
Το marketing είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία για την ανάπτυξη ενός eCommerce store, αλλά μπορεί να αποβεί χρονοβόρο και περίπλοκο. Το Shopify Sidekick μπορεί να προσφέρει προτάσεις για διαφημιστικές καμπάνιες, να αυτοματοποιήσει τη διαχείριση email marketing και να βοηθήσει στη δημιουργία και εκτέλεση στρατηγικών marketing μέσω social media. Με τις αυτοματοποιημένες καμπάνιες μάρκετινγκ, το Sidekick βοηθάει τους επιχειρηματίες να εστιάσουν στις πωλήσεις χωρίς να ανησυχούν για την καθημερινή διαχείριση των paid ads.
#5 Προσαρμοσμένες προτάσεις για βελτιστοποίηση
Επιπλέον, μπορεί να προτείνει στρατηγικές για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης του eshop βάσει των στόχων που έχει ορίσει ο χρήστης. Μπορεί να προτείνει τη βελτίωση της ταχύτητας των σελίδων, τη βελτιστοποίηση του SEO, καθώς και τρόπους για να μειωθούν τα ποσοστά cart abandonment. Αυτές οι προτάσεις βασίζονται σε ανάλυση των δεδομένων και προσαρμόζονται στις ανάγκες κάθε καταστήματος.
#6 Διαχείριση αποθεμάτων και παραγγελιών
Το Shopify Sidekick μπορεί να αυτοματοποιήσει πολλές διαδικασίες που σχετίζονται με τη διαχείριση αποθεμάτων, όπως η αυτόματη ανανέωση αποθεμάτων ή η παρακολούθηση των παραγγελιών σε πραγματικό χρόνο. Αυτή η δυνατότητα μειώνει τον κίνδυνο να εξαντληθούν αποθέματα, ενώ ταυτόχρονα βοηθάει τους χρήστες να έχουν μια καθαρή εικόνα για τις ανάγκες της επιχείρησής τους.
#7 Επεξεργασία Shopify theme
Μπορεί επίσης να τροποποιήσει τις ρυθμίσεις ενός Shopify theme και να κάνει συστάσεις για να σας βοηθήσει να επιτύχετε ένα συγκεκριμένο στυλ στο κατάστημά σας. Οι αλλαγές που εφαρμόζονται από το Sidekick στα θέματα πρέπει να αποθηκεύονται χειροκίνητα από εσάς.
Το Sidekick μπορεί να εκτελέσει τις ακόλουθες εργασίες:
- Εφαρμόζει αλλαγές σε themes, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που δεν έχουν δημοσιευτεί επί του παρόντος.
- Επεξεργάζεστε τα χρώματα, τη στρογγυλότητα, τις γραμματοσειρές, τις αποστάσεις, τις σκιές και τη θέση του checkout, με έμφαση στην επίτευξη μιας συγκεκριμένης αισθητικής για το κατάστημα. Παραδείγματος χάριν: «Κάντε το κατάστημά μου να μοιάζει πιο ρετρό».
- Εξηγεί τις σχεδιαστικές επιλογές του και γιατί συμβάλλουν σε μια συγκεκριμένη αισθητική.
Για ποιες περιπτώσεις είναι κατάλληλο;
Ενώ οι δυνατότητες του Shopify Sidekick είναι πολλές, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων θα πρέπει να γνωρίζουν πότε και πώς να το χρησιμοποιούν για να αποκομίσουν τα μέγιστα οφέλη.
🤖 Μικρές επιχειρήσεις με περιορισμένο προσωπικό
Οι μικρές επιχειρήσεις συχνά δεν διαθέτουν τους πόρους ή το προσωπικό για να διαχειριστούν κάθε πλευρά του καταστήματος. Εδώ το Shopify Sidekick είναι ένας πολύτιμος βοηθός, καθώς σε στενή συνεργασία με το Shopify Flow επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να αυτοματοποιούν πολλές από τις καθημερινές εργασίες τους, όπως τη διαχείριση προϊόντων, το marketing και την υποστήριξη πελατών. Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες μπορούν να εστιάσουν στην ανάπτυξη της επιχείρησής τους, αντί να ανησυχούν για τις λεπτομέρειες.
🤖 Επιχειρήσεις με μεγάλους καταλόγους προϊόντων
Εάν η επιχείρησή σας προσφέρει έναν μεγάλο κατάλογο προϊόντων, η διαχείριση τους μπορεί να είναι μια σύνθετη και χρονοβόρα διαδικασία. Το Sidekick μπορεί να σας βοηθήσει να οργανώσετε τα προϊόντα σας, να διατηρείτε ενημερωμένα τα αποθέματά σας και να παρέχει προτάσεις για τη βελτίωση της διάρθρωσης των κατηγοριών. Αυτές οι δυνατότητες βελτιώνουν την εμπειρία του πελάτη και διευκολύνουν την πλοήγηση στον ιστότοπό σας.
🤖 Eshop με υψηλές απαιτήσεις marketing
Οι απαιτήσεις marketing για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να είναι απαιτητικές, ειδικά όταν χρειάζεται να διαχειριστείτε καμπάνιες σε πολλά διαφορετικά κανάλια, όπως τα social media, οι διαφημίσεις Google και το email marketing. Το Shopify Sidekick μπορεί να αυτοματοποιήσει αυτές τις καμπάνιες και να σας προσφέρει αναφορές σχετικά με την απόδοσή τους, επιτρέποντάς σας να λαμβάνετε καλύτερες αποφάσεις για την προώθηση της επιχείρησής σας.
🤖 Νέοι επιχειρηματίες στο eCommerce
Οι νέοι επιχειρηματίες συχνά χρειάζονται βοήθεια για να κατανοήσουν πώς να διαχειριστούν ένα online store και να προωθήσουν τα προϊόντα τους. Το Shopify Sidekick προσφέρει εύκολη καθοδήγηση και προτάσεις για βελτίωση, ενώ ταυτόχρονα τους βοηθάει να αυτοματοποιήσουν πολλές διαδικασίες που μπορεί να είναι άγνωστες ή περίπλοκες για εκείνους. Με αυτό τον τρόπο, οι νέοι επιχειρηματίες μπορούν να εστιάσουν στη δημιουργία προϊόντων και στην ανάπτυξη της πελατείας τους.
Οι περιορισμοί
Όμως, υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί στις δυνατότητες που είναι διαθέσιμες επί του παρόντος μέσω του Sidekick:
🥴 Το Sidekick δεν μπορεί να μιλήσει με τους πελάτες σας ή να χειριστεί συνομιλίες υποστήριξης πελατών εκ μέρους σας.
🥴 Το Sidekick δεν μπορεί να μοιραστεί μαζί σας ιδιωτικές πληροφορίες ή δεδομένα από άλλους εμπόρους του Shopify.
🥴 Το Shopify Sidekick δεν επιτρέπεται ποτέ να κάνει αλλαγές στο eshop σας χωρίς την έγκρισή σας και θα παρουσιάζει μόνο επιλογές για να τις επανεξετάσετε και να τις εγκρίνετε.
🥴 Το Sidekick δεν μπορεί να προβεί σε επεξεργασία εικόνων εντός του θέματος του καταστήματος ή της λίστας προϊόντων σας.
🥴 Το Sidekick δεν αποθηκεύει το ιστορικό των συνομιλιών σας. Εάν κλείσετε το παράθυρο συνομιλίας του Sidekick, τότε δεν θα μπορέσετε να ανακτήσετε το ιστορικό συνομιλίας σας ή τις απαντήσεις που έχουν δημιουργηθεί προηγουμένως από το βοηθό.
Συνολικά αν και το Shopify Sidekick βρίσκεται ακόμη σε πορεία εξέλιξης είναι ένας εξαιρετικός βοηθός που μπορεί να σας υποστηρίξει σε πολλές περιστάσεις και να κάνει εύκολες και διαχειρίσιμες διάφ0ρες πτυχές του eshop σας.