Black Friday Marketing Hacks για το 2024: 10 Out-of-the-Box στρατηγικές που δεν έχεις ακόμα δοκιμάσει

Η Black Friday πλησιάζει! Φέτος έχεις την ευκαιρία να ξεχωρίσεις με πρωτότυπες και ανατρεπτικές Black Friday στρατηγικές που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον και θα οδηγήσουν σε περισσότερες πωλήσεις. Αν θέλεις να κερδίσεις τον ανταγωνισμό, δώσε μια ευκαιρία στις παρακάτω 10 δημιουργικές και καινοτόμες ιδέες που δεν έχεις ακόμα δοκιμάσει. Ξεσήκωσε το κοινό σου και κάνε το να επιστρέφει για περισσότερα!

10 Black Friday στρατηγικές για να κεντρίσεις το ενδιαφέρον

#1 Gamification with a twist: Αναβαθμίστε τις προσφορές σας

Αξιοποίησε το κλασσικό gamification και αναβάθμισέ τo με απροσδόκητους τρόπους που θα κάνουν τους αγοραστές να κερδίζουν διασκεδάζοντας. Εκτός από το δημοφιλές "spin-to-win", ένας τροχός της τύχης δηλαδή, στο οποίο οι ανταμοιβές μπορούν να είναι προϊόν ή υπηρεσία, αλλά μπορούν να γίνουν και πιο δημιουργικές όπως μυστικό προϊόν ή προσφορά που αποκαλύπτεται στο checkout ή εξατομικευμένη έκπτωση βάσει cart.

Μια ακόμη έξυπνη ιδέα στις Black Friday στρατηγικές θα ήταν να διοργανώσετε ένα digital κυνήγι θησαυρού στο eshop σας. Κρύψε στις σελίδες του site σας (ακόμα και μέσα στα collection!) εκπλήξεις όπως μυστικές εκπτώσεις ή κουπόνια και κάντε τους χρήστες να "ψάξουν" τη σούπερ προσφορά. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε "surprise gift cards" σε τυχαίες παραγγελίες, κάνοντας τους πελάτες να νιώσουν ότι οι αγορές τους είναι διασκεδαστικές αλλά και κερδοφόρες.

Το gamification στο eCommerce και πώς να το εφαρμόσεις
Gamification στο eCommerce: Η νέα τάση για τα eshop - Πώς μπορείς να το εντάξεις στο eshop σου για να κάνεις το shopping διασκεδαστικό!

#2 Δημιουργήστε θεματικά ή limited edition bundles για τις γιορτές

Η Black Friday είναι μια ωραία ευκαιρία για να ωθήσετε τους πελάτες να σκεφτούν τις εορταστικές αγορές τους με θεματικά bundles που καλύπτουν διάφορες ανάγκες όπως skincare routine, οργάνωση γραφείου, combo προϊόντων από αγαπημένα τους franchise για διάφορες καθημερινές δραστηριότητες.

Με τη συγκεκριμένη από τις Black Friday στρατηγικές, δοκιμάστε να δημιουργήσετε περιορισμένα σε ποσότητα bundles ή να προσφέρετε ειδικές holiday εκδόσεις προϊόντων που θα δημιουργήσουν την αίσθηση του "επείγον". Με τέτοιες επιλογές, οι αγοραστές θα δουν την Black Friday ως μια τέλεια ευκαιρία να κάνουν δώρα και να προετοιμαστούν από νωρίς για τη γιορτινή περίοδο.

#3 Δώστε πλεονεκτήματα στους subscribers αλλά και σε νέους εγγεγραμμένους

Μπορείτε επίσης να αξιοποιήσετε το email marketing και να επιβραβεύσετε τους πιστούς πελάτες σας. Μια επιλογή είναι να διαχωρίσετε τις προσφορές και τα πλεονεκτήματα που λαμβάνουν οι subscribers μέσα από περαιτέρω segmentation. Ένα παράδειγμα για Black Friday στρατηγικές είναι να δώσετε μεγαλύτερη έκπτωση στους παλαιότερους πελάτες σας ή early access και πρόσβαση σε αποκλειστικά limited edition προϊόντα σε όσους έχουν κάνει αρκετές ή επαναλαμβανόμενες αγορές.

Προσθέστε έναν ειδικό κωδικό προσφορών για επόμενη αγορά σε όλους τους χρήστες, ενώ είναι και μια καλή ευκαιρία να προσεγγίσετε νέους subscribers. Δημιουργήστε ένα banner ειδικά για τις ημέρες αυτές που θα ενημερώνει δυνητικούς subscribers ότι θα έχουν κάποια έκπτωση ή κάποιο ειδικό πλεονέκτημα ως νέοι πελάτες ώστε να νιώσουν ξεχωριστοί.

#4 Προσφέρετε "mystery gift" με κάθε αγορά

Μια ακόμη έξυπνη από τις Black Friday στρατηγικές είναι να προσδόσετε ένα αίσθημα μυστηρίου μέσα από προσφορά δώρου-έκπληξη σε κάθε αγορά! Οι καταναλωτές θα ενθουσιαστούν με το απρόβλεπτο και αυτό θα τους δώσει ένα επιπλέον κίνητρο να ψωνίσουν.

Το mystery gift δεν χρειάζεται να είναι κάτι περίπλοκο ή κάτι κοστοβορό προς εσάς. Μπορεί να είναι κάτι απλό, όπως ένα μικρό αξεσουάρ, ένα δείγμα προϊόντος, ή ένα προϊόν που να εξατομικεύεται εύκολα όπως μπρελόκ. Έτσι, θα ενισχύσετε την εμπειρία του πελάτη και θα δημιουργήστε θετικές εντυπώσεις για το brand σας.

#5 Δημιουργήστε voting polls για εκπτώσεις στα social media

Λίγες ημέρες πριν την Black Friday, βάλτε το κοινό σας να ψηφίσει σε ποια κατηγορία προϊόντων θέλει να δει τη μεγαλύτερη έκπτωση μέσω των social media πλατφορμών. Τα voting polls είναι ένα διασκεδαστικό και διαδραστικό εργαλείο ανάμεσα στις Black Friday στρατηγικές που εμπλέκει το κοινό και του δίνει την αίσθηση ότι συμμετέχει ενεργά στις αποφάσεις της επιχείρησής σας.

Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα από κλασσικές ή πιο εξειδικευμένες κατηγορίες, όπως “high-tech gadgets”, “προϊόντα ευεξίας” ή “premium καλλυντικά”, ώστε να κατευθύνετε το ενδιαφέρον σε συγκεκριμένα κομμάτια του eshop. Η τακτική αυτή είναι πολύ χρήσιμη για εσάς καθώς είναι μια ένδειξη για το τι πρόκειται να αγοράσουν οι καταναλωτές, βοηθώντας σας να βελτιστοποιήσετε τις στρατηγικές σας για ακόμη μεγαλύτερο ROI. Στη συνέχεια, μπορείτε να ανακοινώσετε επίσης την ημερομηνία κατά την οποία θα αποκαλύψετε το νικητήριο αποτέλεσμα, ώστε να διατηρήσετε το ενδιαφέρον των followers σας.

Social media πλατφόρμες που θα βοηθήσουν το ROI το 2024
Social media πλατφόρμες και eCmmerce πηγαίνουν χέρι χέρι για να πετύχει ένα eshop. Ποιες είναι εκείνες που θα αποφέρουν ROI το 2024 σε εσας;

#6 Δώστε τη δυνατότητα για real-time price drops με ειδοποιήσεις

Μία από τις Black Friday στρατηγικές είναι τα real-time price drops μέσα από ειδοποιήσεις. Έτσι, θα δημιουργήσετε μια αίσθηση επείγουσας ανάγκης για αγορές. Το να βλέπουν οι πελάτες σας ξαφνικές και περιορισμένες σε χρόνο προσφορές, δημιουργεί τον ενθουσιασμό της “εξαιρετικής ευκαιρίας” που δύσκολα θα αφήσουν να πάει χαμένη.

Αυτή η προσέγγιση όχι μόνο μεγιστοποιεί τις πωλήσεις σε προϊόντα που θέλετε να προωθήσετε περισσότερο, αλλά δημιουργεί και μία αίσθηση αποκλειστικότητας που πολλοί πελάτες αναζητούν. Για παράδειγμα, μπορείτε να ενεργοποιήσετε έκπτωση -50% σε ορισμένα προϊόντα για δύο ώρες κάθε απόγευμα ή να βάλετε έκπτωση σε δημοφιλή προϊόντα από 12:00-14:00, ενώ οι καταναλωτές βρίσκονται σε φάση αγορών.

#7 Επιτρέψτε στους πελάτες να επιλέξουν την προσφορά τους

Ακόμη πιο απροσδόκητη ανάμεσα στις Black Friday στρατηγικές είναι να δώσετε στους πελάτες σας τη δυνατότητα να επιλέξουν την προσφορά που τους ικανοποιεί. Θα μπορούσε για παράδειγμα να είναι μια επιλογή μεταξύ τριών διαφορετικών προσφορών: έκπτωση, δωρεάν μεταφορικά, ή ένα δώρο με την αγορά.

Η επιλογή τους κάνει να νιώθουν σημαντικοί και αυξάνει την πιθανότητα να αγοράσουν ξανά. Παράλληλα, προσθέτει ένα personalized στοιχείο στην εμπειρία τους και τους κάνει να αισθάνονται περισσότερο συνδεδεμένοι με το brand. Παρουσιάστε διακριτικά τις επιλογές στη σελίδα του καλαθιού ή στο checkout, εξηγώντας με σαφήνεια τι προσφέρει η κάθε επιλογή και πώς οι πελάτες μπορούν να την ενεργοποιήσουν.

#8 Αναπτύξτε μια στρατηγική "φέρε έναν φίλο σου και κέρδισε"

Ζητήστε από τους πελάτες σας να καλέσουν φίλους για να κερδίσουν έξτρα εκπτώσεις ή πόντους ανταμοιβής. Η στρατηγική "Φέρε τον Φίλο σου και Κέρδισε" είναι ιδιαίτερα επιτυχημένη και αυξάνει το κοινό σας, δημιουργώντας έναν κύκλο αμοιβαίου οφέλους. Οι υπάρχοντες πελάτες κερδίζουν εκπτώσεις ή πόντους ανταμοιβής, ενώ εσείς αυξάνετε το πελατολόγιό σας και αποκτάτε νέους αγοραστές με μεγάλο δυναμικό για μακροχρόνιες σχέσεις.

Αυτή είναι μία από τις πιο αποδοτικές Black Friday στρατηγικές, καθώς οι προσφορές ενθαρρύνουν ακόμα περισσότερο την εμπλοκή των πελατών. Προωθήστε τη στρατηγική μέσω email, push notifications, και στα social media με έξυπνα γραφικά και links που παραπέμπουν στη σελίδα εγγραφής ή αγοράς.

#9 Προωθήστε την Green Friday για sustainability

Δεν πρέπει να ξεχνάμε τους καταναλωτές που νοιάζονται για το περιβάλλον και επιζητούν το sustainability στην αγοραστική τους εμπειρία. Μια λοιπόν ενδιαφέρουσα τροπή στις Black Friday στρατηγικές είναι να μετατρέψετε την Black σε “Green Friday”.

Το concept αυτό μιλάει στους eco-conscious shoppers, κυρίως τους Millennials και την Gen Z, ανακοινώνοντας ότι ένα μέρος των εσόδων θα δοθεί για περιβαλλοντικούς σκοπούς ή προωθόντας "eco-friendly" προϊόντα που μπορεί να διαθέτετε. Μια ακόμη ιδέα θα ήταν να διαδώσετε το μήνυμα ότι για κάθε αγορά από συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων όπως ηλεκτρικά είδη ή λευκές συσκευές θα φυτεύεται ένα δέντρο σε μια περιοχή που έχει πληγεί από φωτιές ή άλλες καταστροφές. Έτσι, ενισχύετε την εταιρική υπευθυνότητα και φέρνετε κοντά σας όσους θέλουν να στηρίξουν βιώσιμες πρακτικές.

Sustainability στο eCommerce: Τι είναι & Ποια τα οφέλη
Τι σημαίνει sustainability στο eCommerce και ποια είναι τα οφέλη για τα eshop.

#10 Χρησιμοποιήστε AR για Try-Ons

Η επαυξημένη πραγματικότητα ή AR μπορεί να απογειώσει τις πωλήσεις σε κατηγορίες όπως ρούχα, έπιπλα ή αξεσουάρ. Δώστε στους πελάτες τη δυνατότητα να "δοκιμάσουν" ψηφιακά τα προϊόντα πριν τα αγοράσουν!

Το AR ενισχύει την εμπειρία του καταναλωτή και μειώνει τα επιστρεφόμενα προϊόντα, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες να κάνουν πιο ασφαλείς και διασκεδαστικές αγορές.

Οι παραπάνω Black Friday στρατηγικές σίγουρα αξίζουν την προσοχή σας και ίσως είναι αυτό που θα σας κάνει να πετύχετε στις φετινές πωλήσεις, προσφέροντας μια ιδιαίτερη και fun νότα για τους καταναλωτές.