Κατακτώντας το eCommerce email marketing: Η «βίβλος» του 2025

Παρά τους συχνούς ισχυρισμούς από trends που έρχονται και φεύγουν ότι το email marketing εξασθενεί, μια ματιά στα εισερχόμενά σας μπορεί να αποδείξει το αντίθετο—το email παραμένει ένα ισχυρό εργαλείο. Το eCommerce email marketing επιτρέπει στους ιδιοκτήτες καταστημάτων να συνδέονται με πελάτες μέσω άμεσων, προσωποποιημένων μηνυμάτων, παρακάμπτοντας τους αυξανόμενους περιορισμούς των online πλατφορμών. 

Το eCommerce συνεχίζει να αυξάνεται σταθερά παγκοσμίως, χωρίς να δείχνει σημάδια πτώσης. Είτε είστε νέος ιδιοκτήτης καταστήματος που εξερευνά το email marketing, είτε σχεδιάζετε την επόμενη μεγάλη καμπάνια σας, αυτός ο οδηγός θα επισημάνει τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να αξιοποιήσετε αυτό το είδος digital marketing και τις δυνατότητές του.

Email marketing για eCommerce: Tips για ψηλά conversion
Μάθε πώς να κατακτήσεις το email marketing για eCommerce - Ανακάλυψε τα πιο must tips για να βελτιώσεις τα conversion!

Τι είναι το eCommerce email marketing - Οι τύποι

Το email marketing αναφέρεται στην αποστολή email σε δυνητικούς και υπάρχοντες πελάτες, για την ενίσχυση των πωλήσεων, την παροχή πληροφοριών ή την ενίσχυση του engagement των πελατών. Ως προσωπικό κανάλι digital marketing, το email παρέχει πλήρη έλεγχο του περιεχομένου και της διανομής του, καθιστώντας το εξαιρετικά αποτελεσματικό για την παράδοση προσωποποιημένων, σχετικών μηνυμάτων σε στοχευμένο target audience

Για τις eCommerce επιχειρήσεις, το email marketing είναι σημαντικό για την αποστολή διαφόρων τύπων μηνυμάτων, συμπεριλαμβανομένων των ενημερώσεων για τις συναλλαγές, τις προωθητικές ενέργειες και τον κύκλο ζωής. Είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για τη σύνδεση με πελάτες, ειδικά σε κινητές συσκευές, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να μεγιστοποιήσουν τις προσπάθειες marketing και να αυξήσουν τη συνέπεια και την αφοσίωση.

Ας εξερευνήσουμε τρεις κύριους τύπους eCommerce email marketing που χρησιμοποιούνται συνήθως από εμπόρους:

1. Email συναλλαγών

Τα email συναλλαγών είναι πολύ σημαντικά στο eCommerce email marketing και αποστέλλονται κατά την ολοκλήρωση αγοράς και γενικότερα κατά τις ενέργειες αγορών. Η κύρια λειτουργία τους είναι να παρέχουν σημαντικές πληροφορίες στους πελάτες.

Γιατί έχουν σημασία;

Τα email συναλλαγών έχουν open rate περίπου 60%, πολύ υψηλότερο από τον μέσο όρο του 37,65%. Αυτό συμβαίνει επειδή οι πελάτες αναμένουν και αναζητούν ενεργά αυτά τα email.

Τύποι των email συναλλαγών:

Επιβεβαίωση παραγγελίας και αποδείξεις email

Χρησιμοποιήστε email επιβεβαίωσης παραγγελίας για να δημιουργήσετε εμπιστοσύνη μετά την πώληση, μέσω eCommerce email marketing. Βεβαιωθείτε ότι η απόδειξη απαντά σε βασικές ερωτήσεις—ημερομηνίες παράδοσης, διεύθυνση αποστολής και σημεία επικοινωνίας για ερωτήσεις. Μόλις τα βασικά είναι ξεκάθαρα, εξετάστε το ενδεχόμενο να προσθέσετε upsells, σχετικά προϊόντα ή επιλογές συνδρομής.

Τρόποι για να βελτιώσετε τα email επιβεβαίωσης παραγγελίας:

  • Προτείνετε σχετικά αξεσουάρ ή προσφέρετε subscription αγορές.
  • Συμπεριλάβετε έναν εκπτωτικό κωδικό για μελλοντικές αγορές.
  • Προσκαλέστε πελάτες να συμμετάσχουν στην κοινότητα του brand σας.
Email επιβεβαίωσης αποστολής

Τα email επιβεβαίωσης αποστολής ενημερώνουν τους πελάτες όταν η παραγγελία τους είναι καθ' οδόν, κάνοντάς τους να αισθάνονται ενθουσιασμένοι και αφοσιωμένοι.

Τρόποι για να βελτιώσετε τα email επιβεβαίωσης αποστολής:

  • Συμπεριλάβετε ένα link παρακολούθησης.
  • Προσφέρετε κίνητρα μέσω referral program.
  • Προτείνετε συμπληρωματικά προϊόντα.
Email check-in

Πρόκειται για ένα επακόλουθο email μέσω της eCommerce email marketing στρατηγικής σας, ζητώντας σχόλια ή κριτική μόλις ο πελάτης λάβει το προϊόν του. Οι έρευνες μπορούν να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τις υπηρεσίες σας και να εντοπίσετε ικανοποιημένους πελάτες.

Τρόποι για να βελτιώσετε τα email check-in:

  • Επικεντρωθείτε στη συλλογή σχολίων παρά στην πώληση.
  • Φιλοξενήστε κριτικές στο eshop σας.
  • Ασχοληθείτε με δυσαρεστημένους πελάτες για να αντιμετωπίσετε τις ανησυχίες τους.

Ευχαριστήρια email

Τα ευχαριστήρια email στο eCommerce email marketing χτίζουν την αφοσίωση των πελατών και διατηρούν την επιχείρησή σας ορατή. Δημιουργούν επίσης περισσότερη αφοσίωση από τα τυπικά email.

Τρόποι για να βελτιστοποιήσετε τα ευχαριστήρια email:

  • Διατηρήστε τα απλά με ένα ισχυρό CTA.
  • Χρησιμοποιήστε δυναμικά CTA με βάση τη συμπεριφορά των πελατών.
  • Κάντε τα φιλικά στα social media, συμπεριλαμβάνοντας κουμπιά κοινής χρήσης.

2. Διαφημιστικά email

Τα διαφημιστικά email στο eCommerce email marketing έχουν σχεδιαστεί για να αυξήσουν την ευαισθητοποίηση σχετικά με ειδικές προσφορές ή νέα προϊόντα, τα οποία συχνά αποστέλλονται σε ολόκληρη τη λίστα των leads ή σε συγκεκριμένα τμήματα.

13 lead generation ιδέες για το eshop σας
Πώς οι lead generation ιδέες μπορούν να συμβάλουν στην ανάπτυξη του eshop σας.

Τύποι προωθητικών μηνυμάτων email:

Email ανακοινώσεων νέων προϊόντων

Αυτός ο τύπος eCommerce email marketing ενημερώνει τους συνδρομητές για μια νέα κυκλοφορία προϊόντος. Παρέχει λεπτομέρειες για το προϊόν και επισημαίνει τα χαρακτηριστικά του. Παρέχοντας έγκαιρη πρόσβαση σε αφοσιωμένους συνδρομητές, τα brands μπορούν να δημιουργήσουν ενθουσιασμό και ενδιαφέρον για τη νέα προσφορά.

Email προσφορών περιορισμένου χρόνου

Είναι emails που προωθούν εκπτώσεις που είναι διαθέσιμες για σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτά τα email στοχεύουν να δημιουργήσουν μια αίσθηση επείγοντος, ενθαρρύνοντας τους πελάτες να λάβουν γρήγορες αποφάσεις αγοράς με βάση την προηγούμενη αγοραστική τους συμπεριφορά κάνοντας επίκληση στο συναίσθημα.

Εκπτώσεις μόνο για συνδρομητές

Αυτά τα email προσφέρουν αποκλειστικές εκπτώσεις σε συνδρομητές. Αυτό δημιουργεί την αίσθηση της ιδιότητας μέλους, κάνοντας τους συνδρομητές να αισθάνονται ότι τους εκτιμούν. Ενθαρρύνει επίσης τους μη συνδρομητές να εγγραφούν στη λίστα email για να αποκτήσουν πρόσβαση σε ειδικές προσφορές.

Εποχιακές προσφορές

Αυτοί οι τύποι eCommerce email marketing των εποχιακών προσφορών ειδοποιούν τους πελάτες για ειδικές εκπτώσεις κατά τη διάρκεια των διακοπών ή συγκεκριμένων εποχών, όπως η Black Friday ή οι καλοκαιρινές εκπτώσεις. Αυτά τα email αξιοποιούν την αυξημένη δραστηριότητα αγορών κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων για να ενισχύσουν τις πωλήσεις και αποτελούν εξαιρετικά παραδείγματα εποχιακού marketing.

Tips για κάθε εποχή & οφέλη για το εποχιακό marketing
Οι εποχές που εναλλάσονται είναι μια τεράστια ευκαιρία για το eshop σου καθώς μέσα από το εποχιακό marketing μπορείς να κερδίσεις πολλά!
Newsletter

Είναι τύποι eCommerce email marketing που αποστέλλονται τακτικά ώστε να ενημερώσουν τους αγοραστές για επερχόμενες εκπτώσεις, νέες κολεξιόν κ.α. Τα ενημερωτικά newsletter μπορούν να ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητα του brand και να κρατούν τους πελάτες ενήμερους για ιστορίες, ενημερώσεις και συμβουλές, χωρίς να βασίζονται πάντα σε προωθητικές ενέργειες. Σε αντίθεση με τα διαφημιστικά email, τα ενημερωτικά δελτία επικεντρώνονται στην οικοδόμηση μιας σχέσης με τους πελάτες μέσω ενημερωτικού περιεχομένου.

Ενημερώσεις περιεχομένου

Μηνύματα που στέλνονται για ενημερώνουν σχετικά με το περιεχόμενο και επικεντρώνονται στην εκπαίδευση των πελατών σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες. Συχνά εξηγούν πώς τα προϊόντα επιλύουν συγκεκριμένα προβλήματα, με στόχο να ενημερώσουν τους πελάτες για την αξία και τις εφαρμογές τους.

Upsell email

Τα Upsell email προωθούν αναβαθμισμένες εκδόσεις προϊόντων για τα οποία έχει δείξει ενδιαφέρον ένας πελάτης. Αφού ένας πελάτης προσθέσει ένα προϊόν στο καλάθι του, το email προτείνει για παράδειγμα μια έκδοση υψηλότερης τεχνολογίας αυτού του προϊόντος, ενθαρρύνοντας την αύξηση της αξίας της παραγγελίας.

Τι είναι το Upsell, πότε το εφαρμόζουμε και πώς;
Γνώρισε την τεχνική πωλήσεων upsell που βοηθάει στην αύξηση της αξίας της παραγγελίας.
Cross-Sell email

Τα Cross-Sell email είναι τύποι του eCommerce email marketing που προτείνουν συμπληρωματικά προϊόντα που σχετίζονται με προηγούμενες αγορές ενός πελάτη καθώς ενεργοποιούνται από ενέργειες πελατών και προτείνουν συμπληρωματικά προϊόντα. Για παράδειγμα, αν κάποιος αγοράσει φορητό υπολογιστή, το email μπορεί να προτείνει αξεσουάρ όπως ποντίκι ή τσάντα φορητού υπολογιστή.

3. Lifecycle Emails

Τα Lifecycle Emails είναι προσωποποιημένα μηνύματα που αποστέλλονται στους πελάτες με βάση τις ενέργειές τους και το πού βρίσκονται στη διαδικασία αγοράς. Για παράδειγμα, εάν ένας πελάτης εγγραφεί για ένα newsletter, μπορεί να λάβει ένα email καλωσορίσματος. Εάν εγκαταλείψει το καλάθι του, θα μπορούσε να λάβει ένα email υπενθύμισης που θα τον ενθαρρύνει να ολοκληρώσει την αγορά του. Αυτά τα email έχουν σχεδιαστεί για να καθοδηγούν τον πελάτη στο ταξίδι του και να βελτιώνουν την εμπειρία του με το brand.

Τύποι μηνυμάτων email κύκλου ζωής:

Email εγκατάλειψης καλαθιού αγορών

Αυτά τα email που συμπεριλαμβάνονται στο eCommerce email marketing υπενθυμίζουν στους πελάτες να ολοκληρώσουν τις αγορές τους αφού έχουν προσθέσει αντικείμενα στο καλάθι τους αλλά έχουν αποχωρήσει από το online store. Αυτά τα email μπορούν να ανακτήσουν μεταξύ 5% και 11% των εγκαταλελειμμένων καλαθιών. Αυτή η στρατηγική βοηθά στη μεγιστοποίηση των ευκαιριών πωλήσεων και διατηρεί τους πελάτες αφοσιωμένους στο brand.

Τρόποι για να βελτιώσετε τα email εγκατάλειψης καλαθιού:

  • Συμπεριλάβετε ένα link που οδηγεί άμεσα στο καλάθι αγορών.
  • Εμφανίστε οπτικά τα προϊόντα που έχουν απομείνει στο καλάθι.
  • Προσφέρετε κίνητρα όπως δωρεάν αποστολή για να προσελκύσετε τους πελάτες πίσω.

18 Ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία για το eCommerce email marketing 

Το eCommerce email marketing παραμένει και συνεχίζει να εξελίσσεται σε ένα σημαντικό εργαλείο για τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να συνδεθούν με το κοινό τους το 2025. Με 4,48 δισεκατομμύρια χρήστες email παγκοσμίως, οι εταιρείες συνεχίζουν να επενδύουν σε λογισμικό marketing email για να προσελκύσουν και να μετατρέψουν τους πελάτες αποτελεσματικά. Ακολουθούν μερικά από τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία τα οποία παρουσιάζουν ενδιαφέρον για τη βελτίωση των στρατηγικών και της αποτελεσματικότητας της καμπάνιας.

Βασικά στατιστικά στοιχεία email marketing

  • Παγκόσμια απήχηση: Οι χρήστες email υπολογίζονται σε 4,48 δισεκατομμύρια. Ο αριθμός αυτός προβλέπεται να αυξηθεί σε 4,59 δισεκατομμύρια το 2025 και 4,73 δισεκατομμύρια έως το 2026.
  • Adoption Rate: Το 81% των εταιρειών χρησιμοποιούν το eCommerce ως μέρος της στρατηγικής marketing, υπογραμμίζοντας την αποτελεσματικότητά του στη βελτίωση των σχέσεων με τους πελάτες και στην αύξηση των μετατροπών.
  • Χρήση σε μικρές επιχειρήσεις: Το 64% των μικρών επιχειρήσεων με περιορισμένους προϋπολογισμούς αξιοποιούν το eCommerce email marketing για να προσελκύσουν πελάτες, να προωθήσουν προϊόντα και να δημιουργήσουν αφοσίωση στο brand.
  • Προτίμηση marketing: Το ένα τρίτο των επαγγελματιών marketing βασίζεται στο eCommerce email marketing, με σχεδόν το 90% να σχεδιάζει να διατηρήσει ή να αυξήσει τις δαπάνες λόγω της αποδεδειγμένης απόδοσης επένδυσης (ROI).
  • Κανάλι με επίδραση: Το 50% των επαγγελματιών marketing θεωρεί το email το πιο αποτελεσματικό κανάλι τους, με αποτέλεσμα υψηλά ποσοστά αφοσίωσης και μετατροπών.

Μετρήσεις αφοσίωσης

  • Open Rates: Το μέσο rate ανοίγματος είναι 36,5%. 
  • Click-Through Rates: Η μέση αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων είναι 1,4%, με τις υπηρεσίες τεχνολογίας και μεταφορών να προηγούνται στο 2,6%.
  • Ποσοστά εγκατάλειψης: Το μέσο ποσοστό εγκατάλειψης είναι 10,4%. Οι υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης έχουν το χαμηλότερο ποσοστό εγκατάλειψης στο 4,9%.
  • Αντίκτυπος του personalization: Τα εξατομικευμένα email αυξάνουν τα ποσοστά ανοίγματος κατά 26%. Το 83% των πελατών είναι πρόθυμοι να μοιραστούν δεδομένα για εξατομικευμένες εμπειρίες.

Συχνότητα και χρόνος email

  • Συχνότητα αποστολής: Πάνω από τις μισές επιχειρήσεις στέλνουν email δύο έως τέσσερις φορές τον μήνα.
  • Βέλτιστη ώρα αποστολής: Η καλύτερη ώρα για αποστολή μηνυμάτων email είναι η Τρίτη στις 12 μ.μ., ενώ το Σάββατο προηγείται ελαφρώς σε ποσοστά opening με 37,6%.

Στατιστικά χρήσης email

  • Τα email που αποστέλλονται καθημερινά: 361,6 δισεκατομμύρια email αποστέλλονται καθημερινά, τα οποία αναμένεται να φτάσουν τα 408,2 δισεκατομμύρια έως το 2027.
  • Καθημερινό engagement: Το 88% των ανθρώπων ελέγχουν τα email καθημερινά. Το 39% ελέγχει τρεις έως πέντε φορές την ημέρα.
  • Διάρκεια engagement: Το 61% ξοδεύει οκτώ δευτερόλεπτα ή περισσότερα ανά email, ενώ το 23,5% κοιτάζει τα email για 2-8 δευτερόλεπτα.

Δέσμευση συσκευής

  • Προβολές για κινητές συσκευές: Το 41% ​​των προβολών email πραγματοποιούνται σε κινητές συσκευές, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για βελτιστοποίηση για κινητά.

Στατιστικά email marketing B2B και B2C

  • Χρήση B2B: Το 81% των B2B marketers χρησιμοποιούν email marketing. Το 73% λέει ότι είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος επικοινωνίας με υποψήφιους πελάτες.
  • Απόδοση B2C: Τα email εγκαταλελειμμένου καλαθιού έχουν 50,5% ανοιχτό ποσοστό, 15% υψηλότερο από το μέσο όρο και οι αυτοματοποιημένες ροές email μπορούν να αποφέρουν έως και 30 φορές περισσότερα έσοδα ανά παραλήπτη.
Εμπειρία χρήστη στο B2B eCommerce - Οι must πρακτικές
Εμπειρία χρήστη στο B2B eCommerce: Η σημασία του UX για ένα B2B eshop.

Bonus: Η ενσωμάτωση του AI

  • Το eCommerce email marketing που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη οδηγεί σε αύξηση 13% στα ποσοστά κλικ και σε αύξηση 41% στα έσοδα, αποδεικνύοντας τη καταλυτική επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στην απόδοση της καμπάνιας.

Γιατί το eCommerce email marketing είναι το «κλειδί» για την επιτυχία

Το email marketing δεν βοηθά απλά στην προσέλκυση νέων πελατών και στην αύξηση πωλήσεων, αλλά συμβάλλει και στο να τους κάνει να επιστρέφουν για περισσότερες αγορές στο κατάστημά σας. Η δημιουργία μιας λίστας email και η αποστολή ελκυστικών email μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε την επισκεψιμότητα που έχετε κερδίσει.

Εάν δεν έχετε εισάγει ακόμη το eCommerce email marketing στη στρατηγική σας, μπορεί να χάσετε σημαντικά έσοδα. Ακολουθούν τέσσερις λόγοι για τους οποίους το email marketing πρέπει να αποτελεί μέρος της στρατηγικής σας.

Δημιουργεί μακροπρόθεσμες πελατειακές σχέσεις

Ενώ οι μηχανές αναζήτησης και τα social media είναι ιδανικά για την προσέλκυση νέων πελατών, το email είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος διατήρησης και ενίσχυσης των σχέσεων με τους υπάρχοντες.

Αυξάνει αποτελεσματικά τις πωλήσεις

Ορισμένες επιχειρήσεις και προϊόντα συνδυάζονται καλά με το eCommerce email marketing, αν και τα αποτελέσματα ποικίλλουν. Το email marketing μπορεί να οδηγήσει τόσο σε πωλήσεις όσο και σε περισσότερα έσοδα από returning customers.

Πώς να κάνεις τους πελάτες να επιστρέφουν στο eshop σου
Οι πελάτες που επιστρέφουν είναι σημαντικοί για την επιτυχία μιας επιχείρησης. Μάθε πώς να κάνεις τους αγοραστές να επιστρέφουν για περισσότερα στο eshop σου!

Επηρεάζει τρεις βασικούς τομείς ανάπτυξης

Η απόκτηση πελατών μπορεί να γίνει γρήγορα δαπανηρή εάν εστιάσετε αποκλειστικά στη νέα επισκεψιμότητα. Ο Jay Abraham, Αμερικανός επιχειρηματίας, ομιλητής συνεδρίων και συγγραφέας, γνωστός για την ανάπτυξη στρατηγικών στο direct response marketing τη δεκαετία του 1970, εντόπισε τρεις τρόπους αύξησης των εσόδων: αύξηση του αριθμού των πελατών (C), αύξηση της συχνότητας αγορών (F) ή αύξηση της μέσης αξίας παραγγελίας (AOV).

Το eCommerce email marketing επηρεάζει και τους τρεις παράγοντες ανάπτυξης:

  • Τα email καλωσορίσματος και εγκαταλελειμμένου καλαθιού μπορούν να αυξήσουν τα ποσοστά μετατροπών (C).
  • Οι καμπάνιες επανόδου ή επιστροφής μπορούν να οδηγήσουν σε επαναλαμβανόμενες αγορές (F).
  • Οι καμπάνιες κύκλου ζωής μπορούν να προωθήσουν προϊόντα υψηλότερης αξίας στους σωστούς πελάτες (AOV).

Είναι ανεξάρτητο από άλλες πλατφόρμες

Σε αντίθεση με τα social media ή τις μηχανές αναζήτησης, το email δεν επηρεάζεται από αλλαγές στους αλγόριθμους που μπορεί να διαταράξουν τις προσπάθειες marketing.

Για παράδειγμα, η οργανική απήχηση του Facebook μειώνεται από το 2018, ενώ τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη προτεραιότητα στις διαφημίσεις, οδηγώντας σε περισσότερες αναζητήσεις χωρίς κλικ. Καθώς το κόστος προσέγγισης πελατών μέσω αυτών των πλατφορμών αυξάνεται, το email παραμένει ένας αξιόπιστος και οικονομικά αποδοτικός τρόπος για να συνδεθείτε απευθείας με το κοινό σας.

Πώς να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη στρατηγική eCommerce email marketing

1. Επιλέξτε έναν πάροχο υπηρεσιών email (ESP)

Υπάρχουν πολλές υπηρεσίες eCommerce email marketing για να διαλέξετε, επομένως μην ξοδεύετε πολύ χρόνο αναζητώντας την «τέλεια». Ξεκινήστε με ένα καλά αξιολογημένο ESP που ταιριάζει στις ανάγκες σας (τιμές, πρότυπα, ευκολία χρήσης) και μπορείτε πάντα να αλλάξετε αργότερα.

Για τους χρήστες του Shopify, για παράδειγμα, το Shopify Email είναι ενσωματωμένο στο διαχειριστικό του eshop, διευκολύνοντας τη δημιουργία και την αποστολή μηνυμάτων email. Άλλες δημοφιλείς πλατφόρμες είναι τα Mailchimp, MailerLite, Brevo, Klaviyo ή Hubspot.

2. Ξεκινήστε τη δημιουργία της λίστας email σας

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη των επιχειρηματιών των eshop είναι ότι δεν αρχίζουν να δημιουργούν μια λίστα email νωρίς. Ξεκινήστε να συλλέγετε email το συντομότερο δυνατό, ακόμη και πριν ξεκινήσετε το κατάστημά σας και βεβαιωθείτε ότι έχετε λάβει την κατάλληλη άδεια από τους συνδρομητές σας.

Πώς χτίζεις μια email λίστα; 14 εγγυημένες τακτικές
Το email marketing είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά κανάλια επικοινωνίας. Αξιοποίησε το προς όφελός σου και χτίσε την απόλυτη email λίστα.

Δημιουργήστε γρήγορα μια λίστα email

Η δημιουργία μιας landing page πριν από την κυκλοφορία στο domain σας είναι ένας πολύ καλός τρόπος συλλογής μηνυμάτων email. Προσφέρετε κίνητρα μέσω του eCommerce email marketing, όπως εκπτώσεις σε άτομα που θα ανταποκριθούν νωρίς και κάντε τη διαδικασία συμμετοχής σας σαφή και ελκυστική.

Συλλέξτε email  από λογαριασμούς πωλήσεων και πελατών

Οι λογαριασμοί πελατών όχι μόνο διευκολύνουν την παρακολούθηση του ιστορικού αγορών, αλλά και τη συλλογή πολύτιμων διευθύνσεων email. Ενθαρρύνετε τους πελάτες να δημιουργήσουν λογαριασμούς μετά την πρώτη τους παραγγελία.

Τοποθετήστε φόρμες συμμετοχής στο eshop σας

Οι φόρμες συμμετοχής θα πρέπει να είναι ορατές στο eshop σας. Μπορείτε να τα τοποθετήσετε σε κεφαλίδες, υποσέλιδα, σελίδες «Σχετικά με εμάς» ή ενότητες. Οι pop-up φόρμες, που ενεργοποιούνται από την πρόθεση εξόδου, μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην καταγραφή περισσότερων δυνητικών πελατών.

3. Επιταχύνετε τις εγγραφές με Lead Magnets

Μια γενική προτροπή για εγγραφή δεν θα κάνει πολλά. Προσφέρετε έναν πιο συναρπαστικό λόγο στους επισκέπτες να δώσουν το email τους, όπως εκπτώσεις, διαγωνισμούς ή πρόσβαση σε αποκλειστικό περιεχόμενο.

Προσφέρετε αποκλειστικές προσφορές

Οι εκπτώσεις και οι προσφορές μπορούν να παρακινήσουν τους επισκέπτες να μοιραστούν το email τους, ειδικά αν εξοικονομούν πιθανή χαμένη πώληση.

Διοργανώστε διαγωνισμούς ή κληρώσεις

Ενώ οι διαγωνισμοί μπορούν να βοηθήσουν στην προσέλκυση εγγραφών, μπορεί επίσης να απευθύνονται σε όσους αναζητούν κυρίως δωρεάν αντικείμενα και όχι πιστούς πελάτες. Χρησιμοποιήστε τα στρατηγικά για να αναπτύξετε τη λίστα email σας, αλλά βεβαιωθείτε ότι η βαρύτητά σας δίνεται στη δημιουργία ουσιαστικής και διαρκούς δέσμευσης.

Παρέχετε εκπαιδευτικό περιεχόμενο

Η προσφορά πολύτιμου εκπαιδευτικού περιεχομένου που ευθυγραμμίζεται με το προϊόν σας μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές εγγραφές. Επισημάνετε πώς το περιεχόμενό σας ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών.

4. Ζητήστε προσωπικά email 

Εάν πουλάτε μέσω φυσικών τοποθεσιών ή pop-up stores, ζητήστε απευθείας email. Μπορείτε επίσης να συμπεριλάβετε κάρτες με παραγγελίες που προσφέρουν εκπτώσεις ή έναν κωδικό QR που οδηγεί τους πελάτες στη σελίδα προορισμού σας.

5. Αποστείλετε email νόμιμα

Το eCommerce email marketing πρέπει να βασίζεται σε άδεια και να ακολουθεί νομικές οδηγίες. Διασφαλίστε τη συμμόρφωση με κανονισμούς όπως:

  • Νόμος CAN-SPAM: Διέπει τα εμπορικά email στις ΗΠΑ.
  • GDPR: Προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
  • CASL: Ρυθμίζει τα ανεπιθύμητα μηνύματα στον Καναδά.

Να συμβουλεύεστε πάντα έναν νομικό εμπειρογνώμονα για συγκεκριμένες συμβουλές σχετικά με τους νόμους του eCommerce email marketing.

Πώς να παρακολουθείτε την απόδοση eCommerce email marketing

Μέγεθος λίστας και ανάπτυξη

Όσο μεγαλύτερη είναι η λίστα email σας, τόσο περισσότερους πιθανούς πελάτες μπορείτε να προσεγγίσετε με το eCommerce email marketing για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας. Παρακολουθήστε αυτήν τη μέτρηση χρησιμοποιώντας τον πάροχο υπηρεσιών email σας για να παρακολουθείτε τον αριθμό των νέων συνδρομητών που προστίθενται εβδομαδιαία ή μηνιαία, ειδικά μεταξύ των πιο πρόσφατων μηνυμάτων email μετάδοσης. 

Αναλογίες ανοίγματος και Click-Through Rates

Ένα open rate υποδεικνύει το ποσοστό των επιτυχώς παραδοθέντων email που άνοιξαν οι συνδρομητές. Ένα τυπικό open rate κυμαίνεται από 20% έως 33%. Ενδέχεται να παρατηρήσετε υψηλότερες τιμές ανοίγματος κατά την εκκίνηση. Η αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων αντικατοπτρίζει το ποσοστό των επιτυχώς παραδοθέντων email που έλαβαν τουλάχιστον ένα κλικ. Η τυπική αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων είναι γενικά δύο έως τρεις φορές το ποσοστό μετατροπών του eshop σας, κατά μέσο όρο λίγο κάτω από το 3%, σύμφωνα με το Mailchimp. Μαζί, οι αναλογίες ανοιχτών και κλικ προς αριθμό εμφανίσεων παρέχουν πληροφορίες για την αφοσίωση μέσω email. Εάν πολλοί άνθρωποι ανοίγουν ένα email αλλά ελάχιστοι κάνουν κλικ στην παρότρυνση για δράση, αυτό σηματοδοτεί περιοχές για βελτίωση.

Παραδοσιμότητα και List Health

Ένα hard bounce εμφανίζεται όταν ένα email κατά τις πρακυικές eCommerce email marketing επιστρέφεται λόγω μη έγκυρης διεύθυνσης, με ένα καλό ποσοστό εγκατάλειψης να είναι κάτω από 2%. Τα φίλτρα ανεπιθύμητης αλληλογραφίας αξιολογούν τα email  με βάση διάφορους παράγοντες. Εάν η βαθμολογία ενός email είναι πολύ υψηλή, μπορεί να επισημανθεί ως ανεπιθύμητο. Για να βελτιώσετε την παράδοση, αποφύγετε:

  • Να χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα, υπερβολικά θαυμαστικά ή λέξεις όπως «ΔΩΡΕΑΝ».
  • Να στέλνετε email με μεγάλες εικόνες και ελάχιστο κείμενο, καθώς πολλά φίλτρα ανεπιθύμητης αλληλογραφίας δεν αναγνωρίζουν εικόνες.
  • Να επικοινωνείτε με παλιές λίστες που δεν έχουν διατηρηθεί σωστά.

Πάντα να αναζητάτε ρητή άδεια για email, να αναφέρετε με σαφήνεια τη συχνότητα αποστολής μηνυμάτων email και να απλοποιείτε τη διαδικασία απεγγραφής (unsubscribe).

Τι επηρεάζει & πώς θα αυξήσεις την παραδοσιμότητα email;
Η παραδοσιμότητα email μετράει πόσα από τα μηνύματα λαμβάνονται και δεν καταλήγουν στα spam. Διάβασε πώς θα το πετύχεις!

Αποτελέσματα δοκιμών A/B

Η δοκιμή A/B που αφορά το eCommerce email marketing σάς επιτρέπει να προσδιορίσετε τα πιο αποτελεσματικά email  δοκιμάζοντας πρώτα συγκεκριμένα μηνύματα, σχέδια και Call to Actions με ένα μικρό τμήμα συνδρομητών. Για να πραγματοποιήσετε μια δοκιμή A/B, δημιουργήστε τρεις ομάδες παραληπτών: A, B και C. Στείλτε παραλλαγές του μηνύματος email στις ομάδες A και B και, στη συνέχεια, αναλύστε ποια έκδοση δημιούργησε περισσότερη αφοσίωση ή πωλήσεις. Η νικητήρια έκδοση αποστέλλεται στην τελική ομάδα, C.

Ροές εσόδων (revenues)

Τι ποσοστό των συνολικών εσόδων του καταστήματός σας μπορεί να αποδοθεί στο email marketing; Σύμφωνα με πληροφορίες από το Shopify Academy, πολλά επιτυχημένα καταστήματα παράγουν περίπου το 20% των συνολικών εσόδων τους από το eCommerce email marketing. Η κατανόηση αυτής της μέτρησης μπορεί να βοηθήσει στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των καμπανιών email σας.

Αυτοματοποίηση κύκλου ζωής: Το επόμενο επίπεδο eCommerce email marketing 

Η αποτελεσματικότητα του eCommerce email marketing αυξάνεται όταν τα μηνύματα είναι σχετικά, πράγμα που σημαίνει την αποστολή email με βάση τη συμπεριφορά των πελατών. Μια μέθοδος για να επιτευχθεί αυτό είναι μέσω της ανάλυσης RFM, μιας ιδέας marketing που κατηγοριοποιεί τους πελάτες με βάση τρεις βασικές μετρήσεις:

  • Recency: Αυτό μετρά πόσες ημέρες έχουν περάσει από την τελευταία αγορά ενός πελάτη. Για παράδειγμα, ένα R0 σημαίνει ότι μια αγορά πραγματοποιήθηκε σήμερα, ενώ ένα R365 σημαίνει ότι μια αγορά έγινε πριν από ένα χρόνο.
  • Frequency (συχνότητα): Παρακολουθεί πόσες φορές ένας πελάτης έχει κάνει μια αγορά. Ένα F0 δεν έχει αγοράσει ποτέ, ενώ ένα F10 έχει κάνει δέκα αγορές.
  • Νομισματική Αξία: Αντικατοπτρίζει το συνολικό ποσό που έχει ξοδέψει ένας πελάτης με την πάροδο του χρόνου, αθροίζοντας όλες τις παραγγελίες του.

Χρησιμοποιώντας αυτές τις μετρήσεις, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν διάφορα τμήματα με βάση τη συμπεριφορά των πελατών. Ακολουθούν πέντε βασικά τμήματα στα οποία πρέπει να εστιάσετε στον κύκλο ζωής του πελάτη:

  1. Νέοι συνδρομητές

Ο πρωταρχικός στόχος για τους νέους συνδρομητές είναι η οικοδόμηση εμπιστοσύνης και η εισαγωγή προϊόντων, με στόχο τη μετατροπή τους από F0 (χωρίς αγορές) σε F1 (πρώτη αγορά).

  1. Εφάπαξ αγοραστές

Λόγω του υψηλού κόστους απόκτησης πελατών, πολλοί έμποροι λιανικής παραβιάζουν ακόμη και τις πρώτες αγορές (F1). Ωστόσο, η βελτίωση της διατήρησης αυτών των πελατών είναι σημαντική, καθώς το 80% έως 90% των πελατών μπορεί να κάνει μόνο μία αγορά. Στρατηγικές όπως bounce-back email ή προσφορά σχετικών προϊόντων μπορούν να βοηθήσουν στην ενθάρρυνση των επαναλαμβανόμενων αγορών.

  1. VIP πελάτες

Αυτοί οι πελάτες, που συχνά αναφέρονται ως «φάλαινες», κάνουν μεγάλες ή σταθερές αγορές. Συνήθως δεν απαιτούν εκπτώσεις για να επιστρέψουν. Για να τους προσελκύσουν, τα brands μπορούν να δημιουργήσουν στοχευμένες καμπάνιες email που εκφράζουν την εκτίμηση για την αφοσίωσή τους, παρέχουν έναν αποκλειστικό αριθμό επικοινωνίας ή προσφέρουν αποκλειστικά προγράμματα αφοσίωσης. Η συλλογή σχολίων σχετικά με τις προτιμήσεις τους είναι επίσης ευεργετική.

  1. Αποκλίνοντες πελάτες

Οι πελάτες που κάποτε ήταν πιστοί μπορεί να γίνουν ανενεργοί για διάφορους λόγους. Όταν ένας πελάτης δείχνει σημάδια ότι ξεφεύγει, η προσφορά κινήτρων όπως οι εκπτώσεις μπορεί να είναι μια αποτελεσματική στρατηγική για να τον κερδίσετε ξανά. Τα email που προσφέρουν ελκυστικές προσφορές μπορούν να δελεάσουν αυτούς τους πελάτες να επιστρέψουν.

  1. Cart Abandoners (πελάτες που εγκαταλείπουν καλάθια)

Υλοποιήστε μια καμπάνια εγκατάλειψης καλαθιού που στέλνει μια σειρά από email  σε διάστημα δύο εβδομάδων. Ξεκινήστε με ήπιες υπενθυμίσεις και, εάν αυτές είναι αναποτελεσματικές, προχωρήστε σε πιο δελεαστικές προσφορές, όπως εκπτώσεις. Πολλοί πελάτες μπορεί να ολοκληρώσουν τις αγορές τους προτού χρειαστούν εκπτώσεις.

Πατήστε «Αποστολή» και ενισχύστε τις πωλήσεις με καμπάνιες eCommerce email marketing! 

Το αποτελεσματικό eCommerce email marketing υπερβαίνει την απλή επικοινωνία: Χτίζει μόνιμες σχέσεις με τους πελάτες. Χρησιμοποιώντας στοχευμένα μηνύματα και στρατηγικό χρονοδιάγραμμα, οι επιχειρήσεις μπορούν να ενισχύσουν την αφοσίωση των πελατών και να αυξήσουν τις μετατροπές. Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται, η δυνατότητα του email marketing να αποφέρει σημαντικά έσοδα παραμένει ισχυρή. Με έμφαση στην εξατομίκευση και τις γνώσεις πελατών, τα brands μπορούν να περιηγηθούν στο ανταγωνιστικό τοπίο, διασφαλίζοντας ότι τα μηνύματά τους έχουν απήχηση και εμπνέουν δράση, οδηγώντας τελικά σε διαρκή ανάπτυξη και επιτυχία.