Στο κομμάτι του social media eCommerce marketing τίποτα δεν θα μπορούσε είναι πιο hot καθώς προσαρμόζουμε τις στρατηγικές μας για το 2024 από τα TikTok trends για Shopify και eCommerce επιχειρήσεις. Η ίδια η πλατφόρμα ανάρτησε την έκθεση με τις τάσεις για το τρέχον έτος με σκοπό να κατανοήσουμε τι συνέβη στην πλατφόρμα το περασμένο έτος αλλά και να δούμε πως θα τρέξουν τα πράγματα τους υπόλοιπους μήνες.

Τα στοιχεία αυτά είναι χρήσιμα και μπορούν να τα αξιοποιήσουν οι επιχειρήσεις του Shopify ώστε να αναπτυχθούν, όμως μπορεί να ενδιαφέρουν εκτός από διαφημιστές και δημιουργούς περιεχομένου, ακόμη και τους καθημερινούς χρήστες που παρακολοθούν και ανεβάζουν στην πλατφόρμα.

Αρκετοί ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων είδαν ένα θετικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις τους το 2023 ιδίως μέσω των συζητήσεων που γινόταν σε hashtags #SMB, #SmallBusiness και #TikTokShop. Αυτό επέτρεψε στους χρήστες να ανακαλύψουν και να προωθήσουν επιχειρήσεις από όλο το κόσμο, εισάγοντας νέα δεδομένα στο κόσμο του eCommerce.

Ποια είναι τα καλύτερα Shopify themes για το 2024
Επιλέξτε ένα από τα καλύτερα Shopify themes με βάση τις ανάγκες της επιχείρησής σας και δείτε τη να απογειώνεται.

Το TikTok έχει γίνει μια πολύ σημαντική πλατφόρμα για την Shopify επιχείρησή σας καθώς είναι κανάλι στο οποίο μπορείτε να ξεκινήσετε με μικρά βήματα και να πετύχετε μεγάλα πράγματα.

Δημιουργική γενναιότητα

Οι δημιουργοί στην πλατφόρμα δημοσίευαν πολύ συχνότερα περιεχόμενο κατά τη διάρκεια του 2023 κάτι που ανάμεσα στα TikTok trends η ίδια η πλατφόρμα ονόμασε "δημιουργική γενναιότητα" καθώς προβλέπει ότι την τρέχουσα χρονιά, η φαντασία, η ευπάθεια και το θάρρος θα οδηγήσουν στη δημιουργία ακόμη πιο ισχυρών δεσμών.

Το TikTok υποστηρίζει ότι η "απόλυτη brand στρατηγική" είναι το αγκάλιασμα της ευαλωτότητας και η ανάληψη στρατηγικών κινδύνών. Αναδεικνύοντας τις μικροδιαφορές και τις ιδιορρυθμίες σας μπορεί να κάνει τη διαφορά στην επιτυχία για την επιχείρησή σας.

Πώς μπορούν να την αξιοποιήσουν οι επιχειρήσεις;

Προκειμένου να υποστηρίξει αυτόν τον στόχο, η ίδια η πλατφόρμα προσφέρει πόρους που επιτρέπουν στους δημιουργούς να ετοιμάζουν περιεχόμενο που είναι επίκαιρο και πετυχημένο.

👉TikTok Trends Dashboard: Αυξήστε τη δημιουργικότητά σας και ανακαλύψτες νέες ιδέες για να εδραιώσετε το brand σας, αξιοποιώντας το TikTok Creative Centre και εξερευνήστε τα TikTok Trends Dashboards. Από εδώ θα μπορείτε να βλέπετε ποια hashtags, τραγούδια, δημιουργοί και βίντεο έχουν καλές επιδόσεις. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να φιλτράρετε ανά κλάδο, ώστε να έχετε εικόνα τι πιθανά θα λειτουργούσε ακόμη πιο αποτελεσματικά για την επιχείρησή σας Shopify και θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε το engagement με το κοινό σας.

47 eCommerce KPIs για ένα επιτυχημένο eshop
Ποια είναι τα eCommerce KPIs για ένα δυνατό και επιτυχημένο eshop και πώς να τα εφαρμόσετε αποτελεσματικά.

Περιέργεια: Ανακάλυψη & ψυχαγωγία χωρίς σύνορα

Το ενδιαφέρον φτάνει στο αποκορύφωμά του, οδηγώντας σε νέες πιθανότητες και επιλογές για νέες ιδέες που προκύπτουν ως αποτέλεσμα της παθητικής ανακάλυψης και της ενεργής αναζήτησης. Η πρόβλεψη για το 2024 είναι ότι το εξαιρετικά σχετικό και χρήσιμο περιεχόμενο θα τραβάει την προσοχή και θα ικανοποιεί κάθε περιέργεια, με ένα 40% των χρηστών να τονίζει ότι η πλατφόρμα τους μυεί σε νέες θεματικές σε αντίθεση με ένα 22% από τις παραδοσιακές social media (TikTok Marketing Science Global Entertaining Ads Study 2022 by Marketcast).

Ανακάλυψη (Discovery): Μια σύνθετη αναζήτηση που εξελίσσεται

Ένα από τα TikTok trends που έχει στόχο να αλλάξει τα δεδομένα της παραδοσιακής αναζήτησης και να ενδυναμώσει τη δυναμική ανακάλυψη καθοδηγούμενη από τα brand και τους δημιουργούς. Έτσι, θα έχετε περισσότερες ευκαιρίες να βρεθείτε μπροστά σε κοινά που μπορεί να αναζητούσαν εσάς αλλά θα το κάνουν τυχαία.

👉Δημιουργήστε περιεχόμενο που να συγχρονίζεται με τις ανάγκες διάφορων κοινοτήτων καθώς ένα 44% των επισκεπτών δηλώνουν ότι μπαίνουν στην πλατφόρμα έχοντας ένα συγκεκριμένο στόχο ανακάλυψης στο μυαλό τους, όμως καταλήγουν να βρουν τυχαία περιεχόμενο που εν τέλει θα αγαπήσουν.

Στατιστικά από TikTok Trends

Ψυχαγωγία χωρίς σύνορα: Μια παγκόσμια κοινότητα

Προβλέπεται ότι το TikTok θα μετατρέψει το παγκόσμιο σε τοπικό και οι υπάρχουσες γεωγραφικές και πολιτιστικές πτυχές θα γίνονται λιγότερες σημαντικές. Με τις παγκόσμιες κοινότητες να ενώνονται παρά τα διαφορετικά τους ενδιαφέροντα, υπάρχει ένα μεγάλο περιθώριο κοινού για το eshop σας. Ένα 67% των ανθρώπων θεωρεί ότι έχει εκτεθεί και έχει μάθει περισσότερα γύρω από διαφορετικούς πολιτισμούς και ανθρώπους μέσω του TikTok (Flamingo Group, TikTok Marketing Science Global Diversity on TikTok, 2022).

👉Θέστε ως στόχο να προωθήσετε μέσω TikTok trends στο κοινό σας τα USP σας, την κουλτούρα του brand σας, πώς συνδέεται με το Shopify για να αυξήσετε την απήχησή σας.

Πώς μπορούν να τα αξιοποιήσουν οι επιχειρήσεις;

👉Αξιοποιήστε το  TikTok Commercial Music Library που διαθέτει μουσική όλων των ειδών που διαθέτουν άδεια πνευματικών δικαιωμάτων και είναι δωρεάν για χρήση από τις επιχειρήσεις σε οργανικό και paid περιεχόμενο.

👉Μπορείτε επίσης να συνεργαστείτε με ένα εξωτερικό συνεργάτη και να φτιάξετε προσαρμοσμένη μουσική ή να ζητήσετε καθοδήγηση γύρω από τη βελτιστοποίηση της παραγωγής σας.

👉Το TikTok Creator Marketplace προσφέρει επίσης πολλές επιλογές για τα brands, ιδίως και σε επίπεδο συνεργασίας. Αξιοποιώντας το περιεχόμενο των δημιουργόυν μπορείτε να προβάλλετε το brand σας σε νέα κοινά και μέσω της συνεργασίας να αποκτήσετε πρόσβαση σε νέα δίκτυα που θα αναδείξουν και θα επωφελήσουν την Shopify επιχείρησή σας.

👉Επιπλέον, το TikTok Creative Challenge μπορούν να δημιουργούν σύντομα TikTok trends όπου στη συνέχεια, συμμετέχουν οι δημιουργοί και να φτιάχνουν διαφημιστικά δημιουργικά σύμφωνα με τα κριτήρια της εκάστοτε πρόκλησης.

Αφήγηση: Ιστορίες φτιαγμένες από την κοινότητα & το #delulu

Τα επόμενα TikTok trends θα εξετάσουν πώς έχει εξελιχθεί η αφήγηση ιστοριών, η οποία σε ένα ευρύ πλαίσιο στις social media πλατφόρμες* έχει γίνει πιο προβλέψιμη και οι χρήστες τις παραβλέπουν πιο εύκολα. Η έκθεση λοιπόν προβλέπει ανατροπή αυτής της παραδοσιακής αφήγησης ιστοριών για το 2024 μέσα από μια ποικιλομορφία φωνών και σύνθετης μορφοποίησης και θεμάτων.

Ιστορίες φτιαγμένες από την κοινότητα:

Το TikTok θέλει μέσα από τη διάδραση και την κατανάλωση περιεχομένου να αναπτύξει και ένα πνεύμα σύνδεσης και συνεργασίας. Επιτρέπει λοιπόν στους χρήστες να συνθέτουν απρόσμενες ιστορίες, συχνά με διάφορους τρόπους που εμπνέουν και ενθαρρύνουν το κοινό να ταυτιστεί αλλά και να συμμετέχει.

👉Και μπορεί να συμμετάσχει και η δική σας επιχείρηση σε αυτό. Μην αφιερώνετε όλο σας το είναι στο να δημιουργείτε περιεχόμενο. Επανακατευθείνετε ένα κομμάτι στο να σκεφτείτε πως θα γίνετε μέλος της κοινότητας, είτε επιτρέποντας στο ίδιο το κοινό να διαμορφώσει την ταυτότητά σας, είτε συμμετέχοντας εσείς οι ίδιοι σε ρητορικές που σας εκφράζουν. Συμβάλλετε σε υπάρχουσες συζητήσεις ή φτιάξτε το περιεχόμενό σας, λαμβάνοντας υπόψη προτάσεις ή σχόλια που λαμβάνετε.

Οθόνη με αρχική σελίδα TikTok

#delulu: Το κίνημα του παραληρήματος

Φυσικά, από μια τέτοια έκθεση TikTok trends δεν θα μπορούσε να λείπει η διαβεβαίωση ότι "Delulu is the solulu". Delulu είναι μια αργκό λέξη, σύντημηση από το 'delusional' και την κατάληξη 'lulu' και εκφράζει πλέον μια κοινή κοινότητα παραληρηματικής άνεσης και αυτοπεποίθησης. Ο όρος που πρωτοεισήχθη από την Gen Z χρησιμοποιείται για καταστάσεις γύρω από τις προσωπικές σχέσεις, εικασίες και πεποιθήσεις ενός ανθρώπου, ουσιαστικά υιοθετώντας μια "fake it til you make it" περσόνα και προσφέρει ένα ανάλαφρο και ανακουφιστικό τρόπο για να ταυτιστείς με ένα μέρος των χρηστών.

👉Υιοθετήστε το πνεύμα και τη φιλοσοφία του delulu και εντοπίστε σημεία ή καταστάσεις που θα μπορούσαν να σας συνδέσουνε με το κοινό σας μέσα από ένα δημοφιλές αλλά και πιο ανάλαφρο τρόπο.

Πώς μπορούν να τα αξιοποιήσουν οι επιχειρήσεις;

👉Η AI λειτουργία του Script Generator μπορεί να σας δώσει ένα σενάριο για video αφότου το τροφοδοτήσετε με κάποιες οδηγίες γύρω από τη μάρκα, το προϊόν και τον τόνο της φωνής σας.

👉Από την άλλη, το Creative Assistant, ο έξυπνος εικονικός βοηθός διαφημιστές, αξιοποιεί γνώσεις και πρακτικές γύρω από διαφημίσεις για να σας δώσει ιδέες για TikTok trends και πιθανά σενάρια.

👉Αν χρειάζεστε έμπνευση, μπορείτε να συμβουλεύεστε Top Ads Dashboard όπου μπορείτε να φιλτράρετε ανά περιοχή, κλάδο, μορφή και στόχο και να δείτε και τις επιδόσεις των διαφημίσεων που σας τραβούν την προσοχή συμπεριλαμβανομένων των σχολίων, των κλικ, των κοινοποιήσεων, των conversion και των like. Χρησιμοποιήστε το ως σύμβουλο για να χτίσετε την δική σας στόχευση για το Shopify eshop σας καθώς μπορείτε να δείτε τι λειτουργεί και τι όχι με ρεαλιστικούς αριθμούς.

Τα τοπ 18 Shopify Apps για υψηλές πωλήσεις το 2024
Τα top Shopify Apps που χρειάζεται ένα eshop το 2024 για την εκτόξευση των πωλήσεων!

Αξιοπιστία και διαφάνεια: Ορολογία και αργκό και η δύναμη της FYP

Το TikTok έχει εντοπίσει ότι μια σημαντική πτυχή για τις επιχειρήσεις είναι να γεφυρώσουν το χάσμα εμπιστοσύνης με τους χρήστες και να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες τους μέσω διαφάνειας. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την ενεργή ακρόαση και του engagement με το κοινό. Οποιοδήποτε κομμάτι περιεχομένου ή καμπάνιας είναι μια ακόμη ευκαιρία για εσάς να μοιραστείτε, να ακούσετε και να μάθετε από το κοινό του brand σας.

Η έκθεση Edelman Data and Intelligence συμπέρανε ότι ένας 41% των χρηστών εμπιστεύτηκαν περισσότερο ένα brand αφότου είδαν διαφήμιση στο TikTok, ένα 31% ότι έτειναν πιο πολύ στο να δείξουν εμπιστοσύνη και ένα 33% είναι πιο πιθανό να πουν ότι η μάρκα τους ταιριάζει σε σύγκριση με πριν δουν μια διαφήμιση στο TikTok.

Ορολογία και αργκό

Μέσα από τις social media πλατφόρμες και φυσικά το ίδιο το TikTok έχουν αναπτυχθεί όροι, hashtags και αργκό λέξεις που αποτελούν σημαντικό κομμάτι γύρω από την συνολική εμπειρία των χρηστών και μπορείτε να την αξιοποιήσετε για να βελτιώσετε την εμπιστοσύνη και την εγγύτητα με το κοινό σας, αναφέρει η έκθεση των TikTok trends.

👉Όταν υιοθετείτε ή προσαρμόζετε τη γλώσσας που trendαρει στην πλατφόρμα τότε μπορείτε να συνδεθείτε πιο στενά με τους χρήστες και να έχετε τεράστιο engagement. Έτσι, μια πώληση προκύπτει ως αποτέλεσμα μιας αλληλεπίδρασης και δημιουργίας σχέσης και περιεχομένου μαζί με το κοινό.

Η δύναμη της FYP

Ένας από τους κύριους τρόπους στα TikTok trends για να δομήσετε την εμπιστοσύνη είναι η αυθεντικότητα. Σε αντίθεση με άλλα social media, το TikTok ωθεί τους χρήστες να επικεντρώνονται στο να είναι ειλικρινείς και όχι να δίνουν προσοχή στην τελειότητα.

👉Δείξτε λοιπόν τα παρασκήνια και την ιστορία της μάρκας σας. Γίνετε πιο ανοιχτοί και μην φοβάστε να "τσαλακωθείτε".

Η επιχείρηση Shopify σας μπορεί επίσης να επωφεληθεί από το δίκτυο των δημιουργών και για αυτό αξίζει να αναπτύξετε σχέσεις με εκείνουν του ταιριάζουν πολιτισμικά και σε αξίες με το brand σας χτίζοντας έτσι επιρροή γύρω από το όνομά σας. Είναι ουσιαστικά ένα κομμάτι του influencer marketing.

25 Influencer marketing στατιστικά για το eCommerce 2024
Το influencer marketing είναι μια υπολογίσιμη δύναμη τα τελευταία χρόνια. Εδώ συγκεντρώσαμε κάποια από τα πιο σημαντικά σταστιστικά για το 2024!

Πώς μπορούν να τα αξιοποιήσουν οι επιχειρήσεις;

👉Μπορείτε να ανακαλύψετε δημιουργούς μέσα από το Creator Marketplace και υποβάλετε προτάσεις τις οποίες θα εξετάσουν οι δημιουργοί. Αν θεωρούν ότι ταιριάζουν με το brand σας, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση για συνεργασία μαζί σας.

Στατιστικά από TikTok Trends

TikTok Ads για Shopify eshop

Ξεκινήστε με το οργανικό σας περιεχόμενο για να δημιουργήσετε ένα πιστό κοινό μέσα από TikTok trends και αυθεντικές ιδέες και στη συνέχεια επενδύστε σε ό,τι έχει προοπτικές για καλές διαφημιστικές αποδόσεις. Υπάρχουν και αρκετοί τρόποι να αξιοποιήσετε τις διαφημίσεις στο TikTok για να επωφεληθείτε ακόμη περισσότερο από τα θετικά που έχει να προσφέρει η πλατφόρμα.

#1. To Search Ads Toggle επιτρέπει την ταυτόχρονη εμφάνιση διαφημίσεων και οργανικών αποτελέσματων αναζήτησης δίνοντά σας τη δυνατότητα να εμφανίζεται το brand σας με μεγαλύτερη συχνότητα σε κοινό που αναζητά ή εξερευνά περιεχόμενο στην πλατφόρμα.

#2. Το Pulse είναι μια καινούρια επιλογή διαφήμισης που επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να εμφανίζουν την μάρκα τους στο κορυφαίο περιεχόμενο των TikTok trends του For You Feed.

#3. Μπορείτε επίσης να βοηθήσετε την προώθηση των προϊόντων σας και να κάνετε τις αγορές πιο εύκολες με το TikTok Shop και μέσω των Video Shopping Ads διαφημίσεων να παρέχετε εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων στους χρήστες.

#4. Το Branded Mission είναι μια ακόμη πρωτοποριακή επιλογή διαφήμισης που επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να εξορύξουν αυθεντικό περιεχόμενο από τους δημιουργούς στο TikTok, να μετατρέψουν τα βίντεο με τις δυνατότερες επιδόσεις σε διαφημίσεις και να βελτιώσουν τη συναισθηματική σύνδεση μεταξύ πελατών και επιχειρήσεων μέσα από τα impressions. Βοηθά τα brand να δομήσουν διαφορετικές οπτικές και κανούριου είδους αφηγήσεις.

#5. Με το Spark Ads μπορείτε να δημιουργήσετε διαφημίσεις από οργανικά TikTok ενώ παράλληλα διατηρούν την αυθεντικότητα και λειτουργικότητα των οργανικών αναρτήσεων. Μέσω αυτού του τρόπου συνεχίζετε να προσεγγίζετε το κοινό σας και να προωθείτε την επιχείρησή σας χωρίς όμως οι διαφημίσεις να έχουν "πωλησιακή" αίσθηση.

#6. Μέσω της επιλογής Focused View δημιουργείτε διαφημίσεις προς τους χρήστες που δείχνουν να έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να ασχοληθούν ενεργά με τις διαφημίσεις. Στόχος είναι να την προβάλλουν για τουλάχιστον 6 δευτερόλεπτα ή να αλληλεπιδράσουν με το βίντεο μέσα στα πρώτα 6''. Η λύση αυτή επιτρέπει στα brand να βελτιώσουν το reach, ενώ διασφαλίζουν ότι οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται σε χρήστες που θα αφιερώσουν χρόνο για να εμπλακούν.

#7. Το Branded Mission επιτρέπει το αμφίδρομο engagement μεταξύ brand και δημιουργών. Έτσι, δίνει την ευκαιρία στην κοινότητα του TikTok να δημιουργεί έξυπνες διαφημίσεις ως μέρος μιας καμπάνιας και βοηθά τις μάρκες να ανακαλύπτουν αναδυόμενους δημιουργούς.

Τέλος, όπως έχει ήδη αναφερθεί, είναι μια πολύ καλή ιδέα να αξιοποιήσετε το δίκτυο του Creator Marketplace - επιπλέον, υπάρχει και το Creative Exchange, το οποίο συνιστά το καλύτερο ταίρι για to brand σας στο Shopify με βάση το έργο σας και τις δημιουργικές ανάγκες του.

Το 2024 αναμένεται εκρηκτικό για το TikTok. Εάν το έχετε ήδη συμπεριλάβει στην στρατηγική σας, ήρθε η ωρα να κάνετε ένα update για το 2024. Εάν τώρα ξεκινάτε τα βήματα σας στο κόσμο των TikTok trends, τότε σίγουρα καλό θα ήταν να αναλογιστείτε και να ψάξετε τι είναι αυτό που θα ταιριάξει καλύτερα.