Πλέον τα βίντεο αποτελούν ένα βασικό στοιχείο στη προώθηση, σε βαθμό που έχουν αναπυχθεί ως ξεχωριστό κομμάτι στο κλάδο του digital marketing. Το βίντεο μπορεί να γίνει κλειδί για να δείξει κανείς ακριβώς τι μπορούν να περιμένουν οι πελάτες από ένα προϊόν και τα βίντεο προϊόντων είναι ένα εξαιρετικά επιτυχημένο και παρακινητικό εργαλείο για την προώθηση των πωλήσεων. Ένα 89% των χρηστών λένε ότι η παρακολούθηση ενός βίντεο τους έπεισε να προβούν σε μια αγορά.

Κρατώντας λοιπόν αυτό το στοιχείο κατά νου στο παρόν άρθρο θα δούμε αναλυτικά τι είναι ένα προϊόντικό βίντεο, τα βασικά του στοιχεία καθώς και tips και συμβουλές για τη δημιουργία ενός επιτυχημένου βίντεο που θα γίνει σύμμαχος για τις μετατροπές σας.

Viral TikTok βίντεο για το eCommerce: 10 δοκιμασμένες τακτικές
Εξετάζοντας τα δημοφιλή βίντεο και τη συμπεριφορά του αλγόριθμου, αποκαλύπτονται τα μυστικά που δίνουν το status viral TikTok και στο eCommerce.

Τι είναι τα βίντεο προϊόντων;

Τα βίντεο προϊόντων (product videos) είναι ένας είδος από το video marketing που επικεντρώνεται στην ανάδειξη ενός συγκεκριμένου προϊόντος μέσα από την προσήλωση σε κάποιο μοναδικό ή νέο χαρακτηριστικό, την παρουσίασή του ολιστικά ή την επίδειξη του τρόπου λειτουργίας του.

Υπάρχουν αρκετοί διαφορετικοί τύποι για αυτά τα video product, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται τα:

🟣 Εισαγωγικά: Για να εισάγουν και να παρουσιάσουν ένα νέο προϊόν στην αγορά
🟣 How-to: Επίδειξη του τρόπου λειτουργίας ενός προϊόντος
🟣 Επεξηγηματικά: Παρουσιάση τι είναι ένα προϊόν και τι προβλήματα/ανάγκες λύνει
🟣 Feedback: Μοιραστείτε τις εμπειρίες των πελατών σας με το προϊόν ή την υπηρεσία σας

Ένα προϊόντικό βίντεο έχει σκοπό να εξηγήσει και να καθοδηγήσει το κοινό σας σχετικά με το τι είναι το προϊόν σας, πώς μπορεί να το βοηθήσει και γιατί αξίζει να το αγοράσουν.

5 στοιχεία ενός επιτυχημένου video product

Ας εξετάσουμε αρχικα ποια είναι τα βασικά στοιχεία που έχουν τα εξαιρετικά βίντεο:

#1 Ενδιαφέρουσα εισαγωγή

Η εισαγωγή ενός βίντεο θα πρέπει να τραβάει την προσοχή και να κινεί το ενδιαφέρον του θεατή ώστε να τον ωθήσει σε μια ενέργεια όπως αγορά προϊόντος ή εγγραφή σε υπηρεσία.

Μια ακόμη στρατηγική είναι να κινήσετε την περιέργεια. Ξεκινήστε το βίντεό σας με μυστήριο και ίντριγκα, παρακινώντας τον θεατή σας να συνεχίσει να το παρακολουθεί για να καταλάβει περί τίνος πρόκειται. Απλά βεβαιωθείτε ότι έχετε η αποκάλυψη θα αξίζει και δεν θα απογοητεύει.

Πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο προϊόντων

#2 Ξεκάθαρο μήνυμα

Τα βίντεό προϊόντων σας πρέπει να έχουν σαφή και συνοπτικά μηνύματα που θα ευγραμμίζονται με τη φωνή του brand.

Να είστε περιεκτικοί με τα μηνύματά σας, παραμένοντας ταυτόχρονα πιστοί στo brand σας και τη φιλοσοφία του. Αυτό μπορείτε να το πετύχετε με διάφορους τρόπους όπως κείμενο στην οθόνη, ηθοποιούς, voiceovers και διάφορες άλλες τεχνικές.

#3 Λύση σε ένα πρόβλημα ή ανάγκη

Το προϊόν ή η υπηρεσία σας έχει σχεδιαστεί ώστε να δίνει λύση σε κάποιο πρόβλημα ή ανάγκη και γι' αυτό μέσα από ένα προϊόντικό βίντεο μπορείτε να παρουσιάζετε το τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ή αξιοποιείται αυτό το αγαθό και συνεπώς με ποιο τρόπο βελτιώνει τη ζωή του χρήστη ως αποτέλεσμα.

Κάποιες φορές δεν είναι όσο ξεκάθαρο νομίζουμε καθώς ένα κοινό-στόχος μπορεί να μην συνειδητοποιήσει το πρόβλημα/ανάγκη που έχει μέχρι να δει τη λύση που προσφέρει το προϊόν σας.

#4 Χρήσιμες πληροφορίες

Το βίντεο σας θα πρέπει να περιλαμβάνει χρήσιμες πληροφορίες για το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Αυτό σημαίνει τα καλύτερα χαρακτηριστικά, πώς λειτουργεί, για ποιο λόγο χρησιμοποιείται και άλλες λεπτομέρειες που καταγράφονται πιο κατανοητά στην κάμερα.

#5 Προσθήκη σαφούς CTA

Τα βίντεό προϊόντων πρέπει να περιλαμβάνει μια σαφή κλήση προς δράση, δηλαδή ένα CTA. Αυτό θα υπενθυμίσει στον θεατή σας τι πρέπει να κάνει στη συνέχεια.

Θα μπορούσ να είναι ένα σαφές αίτημα όπως 'αγοράστε τώρα', 'ζητήστε μια επίδειξη' ή 'μάθετε περισσότερα'. Θα μπορούσε επίσης να είναι ένας επίλογος με το website σας απ' όπου οι θεατές μπορούν να αγοράσουν το προϊόν.

Κάμερα για φωτογραφία και βίντεο

Η σημασίας των βίντεο προϊόντων

Τα βίντεο προϊόντων είναι γνωστό ότι αυξάνουν τις μετατροπές και βοηθούν τους ανθρώπους να κατανοήσουν το προϊόν σας με άμεσο και εύπεπτο τρόπο. Ακολουθούν λοιπόν λόγοι για τους οποίους θα πρέπει να εξετάσετε το ενδεχόμενο να προσθέσετε περισσότερα βίντεο στη στρατηγική marketing σας.

Οι μηχανές αναζήτησης αγαπούν τα βίντεο

Οι έρευνες δείχνουν ότι η Google ευνοεί και δίνει προτεραιότητα σε ιστοσελίδες με προϊόντικό βίντεο, πράγμα που σημαίνει ότι η ύπαρξη βίντεο στη σελίδα προϊόντος (ιδανικά φιλοξενούμενα στο YouTube) θα σας δώσει μεγαλύτερες πιθανότητες κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα αν ο ανταγωνισμός σας δεν χρησιμοποιεί βίντεο στα καταστήματά του.

Το βίντεο είναι πιο διαμοιραζόμενο και με δυνατότητα κλικ

Τα βίντεο με δυνατή παραγωγή τείνουν να διαμοιράζονται περισσότερο στις social media πλατφόρμες και αυτό βοηθάει με τη διεύρυνση της εμβέλειά σας. Με τα TikTok, YouTube και Instagram να συνεχίζουν να αναπτύσσονται ως πλατφόρμες marketing, τα βίντεο προϊόντων μπορεί να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να επεκτείνετε την εμβέλεια της online επιχείρησής σας. Οι πελάτες είναι πιο πιθανό να κάνουν κλικ σε ένα βίντεο από ό,τι σε περιεχόμενο που δεν περιέχει καθόλου πολυμέσα.

Η βέλτιστη διάρκεια διαφέρει από κλάδο σε κλάσο, για αυτό μπορείτε να κάνετε πειράματα με μικρή και μεγάλη διάρκεια για να δείτε τι έχει μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό. Μελέτη δείχνει ότι τα βίντεο διάρκειας μεταξύ δύο και 10 λεπτών τείνουν να είναι τα πιο επιτυχημένα.

Γιατί τα eshops θα έπρεπε να χρησιμοποιούν video content
Γιατί eshop δεν στρέφονται εύκολα στο video content και γιατί πρέπει οπωσδήποτε να το κάνουν.

Η διατήρηση του ενδιαφέροντος προωθεί το διαμοιρασμό

Ο χρόνος που αφιερώνουν οι χρήστες στην παρακολούθηση βίντεο αυξάνεται συνεχώς, κάνοντάς το ένα ιδιαίτερα ελκυστικό μέσο για προσέλκυση κοινού και διατήρησης ενδιαφέροντος επί των προϊόντων.

Τα σύντομα κλιπ του προϊόντος ή του brand σας μπορούν να τραβήξουν την προσοχή του κοινού σας και να αυξήσουν τις πιθανότητες κοινοποίησής του στο δίκτυό του.

Ομάδα που δημιουργεί βίντεο προϊόντων

1 εικόνα αξίζει 1.000 λέξεις, ένα βίντεο γίνεται ολόκληρο λεξικό

Τα βίντεο προϊόντων έχουν την ικανότητα να μεταφέρουν πολύ γρήγορα απίστευτο όγκο πληροφοριών. Αντί να χρειαστεί οι χρήστες να διαβάσουν ένα εκτενές κείμενο σε blog ή email, μέσα από τα βίντεο μπορούν άμεσα να κατανοήσουν τα προϊόντα και τα χαρακτηριστικά τους. Ιδίως με την αυξανόμενη δημοτικότητα του user generated content, το κοινό-στόχος σας μπορεί να ακούσει από πελάτες σαν κι αυτούς γιατί αγαπούν τα προϊόντα σας.

Το προϊόντικό βίντεο είναι ένα ισχυρό εργαλείο που μπορεί να χτυπήσει μια συναισθηματική χορδή και να πει υποσυνείδητα στους πελάτες πώς πρέπει να αισθάνονται για την επωνυμία ή τα προϊόντα σας.

User generated content: Αξιοποιήστε δημιουργίες του κοινού
Ένα είναι το μόττο: το περιεχόμενο είναι βασιλιάς. Και αυτό είναι αδιαμφισβήτητο καθώς τροφοδοτεί ένα μεγάλο κομμάτι της επιχείρησή σας από το eshop σας με το δελεαστικό περιεχόμενο και σελίδες προϊόντων και την παρουσία σας στα social media. Η επιτυχημένη όμως δημιουργία περιεχομένου απαιτεί να επενδύσετε χρόνο και πόρους ώστε

10 βέλτιστες πρακτικές για τη δημιουργία video product που πουλάει

Καθώς δημιουργείτε τα βίντεό σας είναι σημαντικό να κατανοήσετε πως θα μεταφέρετε καλύτερα το μήνυμα σας και τι θα έχει περισσότερο αντίκτυπο. Ας δούμε μερικές πρακτικές που θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε καλύτερα βίντεο προϊόντων.

Μιλήστε στο κοινό σας

Πρέπει να απευθύνεστε και να σχετίζεστε με το κοινό-στόχο σας στο βίντεο του προϊόντος σας. Σκεφτείτε τι συμβαίνει στη ζωή τους, ποιες είναι οι προτεραιότητές τους, τι επιθυμούν, τι τους παρακινεί και τι είδους γλώσσα χρησιμοποιούν για να περιγράψουν τη ζωή τους.

Μερικές φορές μπορεί να μην είναι τόσο ξεκάθαρο και υπάρχουν πολλοί τρόποι να συσχετιστείτε με το κοινό σας. Εξετάστε το ενδεχόμενο να δοκιμάσετε το A/B testing για να δείτε ποια λειτουργεί καλύτερα.

Δημιουργήστε ένα δυνατό σενάριο

Αναπτύξτε σενάρια για βίντεο προϊόντων που θα έχουν συνοχή και τεχνικές αφήγησης ή υποκριτικής που θα σας κάνουν να ξεχωρίσετε και να έχετε ποιοτικό περιεχόμενο.

Για τη συγγραφή ενός καλού σεναρίου, λάβετε υπόψιν σας τα εξής:
👉 Πόσους χαρακτήρες θα έχετε
👉 Ποιοι θα είναι αυτοί οι χαρακτήρες
👉 Δημογραφικά στοιχεία των χαρακτήρων
👉 Εάν θα έχετε αφήγηση
👉 Ποια ιστορία θέλετε να αφηγηθείτε

Γράψτε ένα σκελετό για πως οραματίζεστε το τελικό προϊόντικό βίντεο. Στη συνέχεια, προσθέστε διαλόγους, ηχητικά αποσπάσματα και λεπτομέρειες σκηνών. Καταγράψτε τους διαλόγους και βεβαιωθείτε ότι θα ακούγεται φυσικό και συνομιλιακό. Βεβαιωθείτε ότι οι ηθοποιοί και οι αφηγητές παραμένουν στο σενάριο και δεν αυτοσχεδιάζουν.

Γραφικό που παραπέμπει σε παραγωγή βίντεο

Βρείτε τη σωστή διάρκεια βίντεο

Συνήθως τα βίντεο προϊόντων έχουν διάρκεια μεταξύ 15 δευτερολέπτων και 2 λεπτών, εκτός αν μιλάμε για επεξηγηματικό βίντεο. Η ιδανική διάρκεια είναι περίπου 30 έως 60 δευτερόλεπτα.

Η διάρκεια του βίντεό σας εξαρτάται από το είδος της ιστορίας που θέλετε να αφηγηθείτε ή από το πόσες πληροφορίες θέλετε να συμπεριλάβετε.

Μπορεί να επικεντρωθείτε σε ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό σε ένα γρήγορο βίντεο 15 δευτερολέπτων ή να μοιραστείτε περισσότερες λεπτομέρειες για το προϊόν σας σε ένα βίντεο διάρκειας ενάμισι λεπτού. Όταν γράφετε το σενάριό σας, στοχεύστε σε ένα βίντεο 60 δευτερολέπτων. Στη συνέχεια, προσαρμόστε το ανάλογα με την ποσότητα των πληροφοριών ή των βασικών χαρακτηριστικών που πρέπει να μοιραστείτε.

Δώστε προτεραιότητα σε υλικό υψηλής ποιότητας

Όσο υψηλότερη είναι η ποιότητα των βίντεο προϊόντων τόσο καλύτερα για εσάς καθώς το κοινό σας θα εκλαμβάνει το μήνυμα ότι παίρνετε στα σοβαρά το brand σας και την online επιχείρησή σας ενώ το χαμηλής ποιότητας, κοκκώδες ή θολό υλικό μπορεί να φαίνεται αντιεπαγγελματικό και αναξιόπιστο.

Αποκτήστε καλό ήχο

Σημαντική είναι επίσης η ποιότητα του ήχου και για αυτό είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε καλό εξοπλισμό που θα διασφαλίσει ότι θα καταγράψετε καθαρά τις φωνές των ηθοποιών σας.

Εάν έχετε αφηγητή πρέπει η φωνή του να είναι καθαρή και συνεπής σε όλο το προϊόντικό βίντεο. Πολλά website προσφέρουν κλιπ ήχου που μπορείτε να αγοράσετε για εμπορική χρήση, δίνοντάς σας πρόσβαση σε ήχο υψηλής ποιότητας σε προσιτή τιμή.

Επικεντρωθείτε στον ρυθμό και τον τόνο

Ο ρυθμός των βίντεο προϊόντων σας είναι το πόσο γρήγορα συμβαίνει η δράση. Ο τόνος αναφέρεται στη διάθεση ή την αίσθηση που εκπέμπει το βίντεό σας. Ο πιο γρήγορος ρυθμός είναι πιο συναρπαστικός ή ανησυχητικός και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μεταδώσει διάφορα συναισθήματα ενώ ένας πιο αργός, ομαλός ρυθμός θα μεταδώσει έναν πιο ήρεμο, ειρηνικό τρόπο ζωής.

Ο τόνος σας είναι επίσης σημαντικός και γι' αυτό πρέπει να ταιριάζει με τη φωνή του brand σας, μέσω των ρυθμίσεων, του φωτισμού, των λέξεων που χρησιμοποιούνται και των ενεργειών που γίνονται. Ο ρυθμός και ο τόνος του βίντεό σας θα επηρεάσουν άμεσα το πώς αισθάνεται ο θεατής μετά την παρακολούθηση του βίντεό σας και τα επόμενα βήματα που θα κάνει.

Χρησιμοποιήστε λεπτομερείς περιγραφές, υπότιτλους και λεζάντες

Εάν ανεβάζετε το βίντεο προϊόντων σας σε site όπως το YouTube, οι βέλτιστες πρακτικές SEO είναι σημαντικές. Επιλέξτε λέξεις-κλειδιά για το προϊόντικό βίντεο του προϊόντος σας για να βοηθήσετε τους χρήστες να το βρουν. Αυτή μπορεί να είναι το όνομα του προϊόντος σας, ένα χαρακτηριστικό στο οποίο εστιάζετε ή μια επώνυμη λέξη-κλειδί.

Shopify SEO: Ο απόλυτος οδηγός για σίγουρο traffic
Το μυστήριο γύρω από το τι είναι και πώς εφαρμόζω το Shopify SEO, έχει λύση. Θα τη βρεις σε αυτόν τον απόλυτο οδηγό για να γίνεις και εσύ Expert.

Έτσι διασφαλίζετε ότι ο αλγόριθμος γνωρίζει περί τίνος πρόκειται το βίντεό σας. Θα πρέπει επίσης να γράψετε μια λεπτομερή περιγραφή που να ενημερώνει τους θεατές για το τι να περιμένουν όταν παρακολουθούν το βίντεό σας. Μπορείτε να συμπεριλάβετε συνδέσμους για να διευκολύνετε τους θεατές να μεταβούν απευθείας σε μια σελίδα προϊόντος και να ολοκληρώσουν μια αγορά.

κάμερα που τραβάει κοπέλα μπροστά σε λάπτοπ

Συμπεριλάβετε μια πρόσκληση για δράση

Αναφέρθηκε και προηγουμένως ότι ένα καλό προϊόντικό βίντεο, είναι σημαντικό να έχετε ένα δυνατό CTA. Υπάρχουν μερικοί τρόποι για να το συμπεριλάβετε αυτό μέσα στο βίντεό σας.

Ενσωματώστε μαρτυρίες πελατών αν είναι εφικτό

Οι αξιολογήσεις και οι εμπειρίες των πελατών αποτελούν μια εξαιρετική μορφή κοινωνικής απόδειξης και μπορούν να παρακινήσουν τους πιθανούς πελάτες να αγοράσουν ένα προϊόν.

Μπορείτε να ενσωματώσετε αποσπάσματα μαρτυριών στα βίντεο προϊόντων ή να δημιουργήσετε ένα βίντεο που να επικεντρώνεται στις μαρτυρίες και τους ευχαριστημένους πελάτες. Και τα δύο είναι αποτελεσματικά στο να δελεάσουν τους θεατές να αναλάβουν δράση και να προβούν σε αγορά.

Εξετάστε παραδείγματα επιτυχημένων βίντεο προϊόντων

Δείτε τα βίντεο ανταγωνιστών ή brand που σας αρέσουν για να αντλήσετε έμπνευση για το δικό σας περιεχόμενο. Σημειώστε ποια από αυτά έχουν υψηλές προβολές και engagement και ποιες βέλτιστες πρακτικές χρησιμοποιούν.

Tips τη δημιουργία εξαιρετικών βίντεο προϊόντων

Ολοκληρώνουμε το παρόν άρθρο με μερικά tips που θα σας βοηθήσουν παράγετε βίντεο με απήχηση στον πελάτη-στόχο σας:

✨ Κάντε A/B testing στα βίντεό σας
✨ Ηχογραφήστε μεγαλύτερα βίντεο και κόψτε τα με διαφορετικούς τρόπους
✨ Παρακολουθήστε τα metrics, ώστε να γνωρίζετε ποια βίντεο έχουν την καλύτερη απόδοση
✨ Ορίστε στόχους και KPIs για το περιεχόμενο των βίντεο σας
✨ Μετρήστε αυτές τις συγκεκριμένες μετρήσεις για να προσδιορίσετε την απόδοση
✨ Εντάξτε το βίντεο marketing ως μέρος της στρατηγικής σας

eCommerce στρατηγική: Τι είναι και πώς να την εφαρμόσεις
Η eCommerce στρατηγική σχεδίαση που αξίζει να ακολουθήσει κάθε eshop μέσα στο 2024

Η δημιουργία βίντεο προϊόντων είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βελτιώσετε την αναγνωρισιμότητα της μάρκας, την κατάταξη στην αναζήτηση και τις πωλήσεις. Απλά βεβαιωθείτε ότι έχετε ένα καλό αγκίστρι και ότι μπορείτε να σχετιστείτε με το κοινό-στόχο σας. Μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς να φτιάξετε ένα βίντεο που μετατρέπει.