Το influencer marketing πλέον έχει γίνει βασικό κομμάτι των στρατηγικών προώθησης και αναγνωρισιμότητας των brand. Με την επερχόμενη κατάργηση των third-party cookies, η χρήση influencer θα γίνει ακόμη πιο απαραίτητη για να αποκτάτε δεδομένα πελατών. Καθώς πλέον ανοίγει επίσης και η σεζόν, μπορείτε να προετοιμαστείτε για καλοκαιρινές influencer καμπάνιες που θα ανοίξουν τον δρόμο για ένα ευρύτερο κοινό και θα συμβαδίζουν με τάσεις όπως η βιωσιμότητα.

Πώς λοιπόν θα δημιουργήσετε μια καμπάνια προσανατολισμένη στο καλοκαίρι; Ας δούμε λοιπόν μερικές πρακτικές παρακάτω.

Καλοκαιρινό marketing: Τα 18 easy & breezy tips!
Το καλοκαιρινό marketing αναδεικνύεται ως αναγκαίος και χρήσιμος σύμμαχος στη «μάχη» με την καλοκαιρινή πτώση των πωλήσεων!

Γιατί αξίζει να επενδύσετε σε καλοκαιρινές influencer καμπάνιες;

Το καλοκαίρι είναι μια προσοδοφόρα περίοδος ανάμεσα στο εποχιακό marketing καθώς είναι μια σεζόν γεμάτη γιορτές, περιόδους εκπτώσεων και εκτεταμένων μετακινήσεων, δίνοντας έτσι πολλαπλές ευκαιρίες για προώθηση.

Στην Ελλάδα αυτό περιλαμβάνει την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών και επομένως ταξιδιών, τις συναυλίες και τις πολιτιστικές εκδηλώσεις, τις εκπτώσεις στο τέλος καλοκαιριού και την προετοιμασία για την επερχόμενη αρχή της σχολικής χρονιάς.

Laptop για influencer καμπάνιες δίπλα σε χυμό φρούτα και κοχύλια

Πρακτικές για καμπάνιες influencer για το καλοκαίρι

Ας δούμε παρακάτω μερικούς τρόπους με τους οποίους μπορείτε να ενισχύσετε τις influencer καμπάνιες σας.

Βρείτε τους σωστούς influencers για το καλοκαίρι

Ξεκινάμε από το σημαντικό που είναι να βρείτε τον κατάλληλο συνεργάτη. Χρησιμοποιήστε εργαλεία για να βρείτε influencers όπως π.χ. το Shopify Collabs ή την πλατφόρμα του TikTok για να βρείτε δημιουργούς που θα ταιριάζουν με τη φιλοσοφία και τις αξίες του brand σας, και ιδανικά θα βρίσκονται και στην ίδια γεωγραφική περιοχή με εσάς, κυρίως γιατί βοηθάει με την καλύτερη σύνδεση της εποχής και των συμβάντων.

Εάν εντοπίσετε influencers που σας ενδιαφέρουν να συνεργαστείτε, εξετάστε το περιεχόμενό τους για να δείτε τι έκαναν τα περασμένα καλοκαίρια τους καθώς και πιθανές συνεργασίες για να δείτε τι συνάφεια έχουν με τον κλάδο σας.

Επικοινωνήστε με τους influencers μέσω DMs ή της προτιμώμενης μεθόδου επικοινωνίας τους και βεβαιωθείτε ότι οι αξίες τους ευθυγραμμίζονται με αυτές της μάρκας σας. Οι πιο επιτυχημένες influencer καμπάνιες είναι αυτές που εκτιμούν τη δημιουργικότητα και την εμπειρία του influencer, οπότε ξεκινήστε να σχεδιάζετε την καμπάνια σας έχοντας κατά νου τη διαδικτυακή προσωπικότητα και το στυλ του.

25 Influencer marketing στατιστικά για το eCommerce 2024
Το influencer marketing είναι μια υπολογίσιμη δύναμη τα τελευταία χρόνια. Εδώ συγκεντρώσαμε κάποια από τα πιο σημαντικά σταστιστικά για το 2024!

Σχεδιάστε influencer καμπάνιες ειδικά για το καλοκαίρι

Φυσικά, το καλοκαίρι είναι διαφορετικό για κάθε καταναλωτή και θα πρέπει να έχετε εξετάσει ενδελεχώς ποιο ακριβώς είναι το κοινό-στόχος σας αλλά τι προτιμήσεις φαίνεται να έχουν, πριν ετοιμάσετε μια καμπάνια. Αντλήστε στοιχεία από τον τρόπο με τον οποίο οι δυνητικοί πελάτες σας περνούν τα καλοκαίρια τους, ποιες εκδηλώσεις τους ενδιαφέρουν και ποια μοναδική οπτική γωνία μπορεί να χρησιμοποιήσει η μάρκα σας για να ξεχωρίσει από τους ανταγωνιστές της κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Παρουσιάστε διαφορετικές καλοκαιρινές εμφανίσεις

Όσον αφορά κλάδους όπως η ένδυση, το μακιγιάζ και οτιδήποτε περιστρέφεται γύρω από την εμφάνιση και το στυλ είναι μια ευκαιρία για καλοκαιρινές influencer καμπάνιες που θα αναδείξουν τα νέα επερχόμενα κομμάτια ή νέες κυκλοφορίες της σεζόν ώστε να παρακινήσουν τους χρήστες να συμβαδίσουν με τις τάσεις της εποχής.

Οι διακοπές και η αλλαγή του καιρού δίνουν περισσότερα κίνητρα για πειραματισμούς και δοκιμές, τα οποία πολλές φορές μπορεί να προκύπτουν και από δημοφιλή μέσα της ποπ κουλτούρας. Ο ενθουσιασμός των καταναλωτών να αλλάξουν την εμφάνισή τους τη νέα σεζόν είναι μια ευκαιρία για τους influencers σας να τους εμπνεύσουν.

Ανανάδες και πορτοκάλια που επιπλέουν σε πισίνα

Προωθήστε καλοκαιρινές διακοπές

Το καλοκαίρι είναι η επίσημη περίοδος διακοπών και δεν χρειάζεται να ανήκετε στο κλάδο του τουρισμού και της ένδειξης για να επωφεληθείτε από τη δύναμη που προσφέρουν οι influencer καμπάνιες για να δημιουργήσετε buzz για τα ταξίδια. Συνεργαστείτε με έναν influencer για εμπνεύσετε για διακοπές με το προϊόν ή την υπηρεσία σας, ώστε να δημιουργήσετε ενθουσιασμό στην πελατειακή σας βάση.

Επωφεληθείτε από το influencer marketing, συνάπτοντας μια σχέση με άτομα που όχι μόνο μοιράζονται τις ίδιες αξίες με εσάς, αλλά είναι ενθουσιασμένοι με το να μοιραστούν αυτό που έχετε να προσφέρετε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Τέλος στο summertime sadness: Οι 11 eCommerce στρατηγικές
Πάσχει το eshop σου από καλοκαιρινή «στεναχώρια»; Μάθε τις πιο hot eCommerce στρατηγικές για να τα ξεπεράσεις!

Επεκτείνετε την εμβέλειά σας με σχετικά hashtag

Χρησιμοποιώντας hashtags που σχετίζονται με το καλοκαίρι, μπορείτε να επεκτείνετε την εμβέλεια από τις influencer καμπάνιες, τραβώντας την προσοχή του κοινού σας καθώς αυτό αρχίζει να σχεδιάζει τις καλοκαιρινές του δραστηριότητες. Φυσικά, πρέπει να διασφαλίσετε ότι πρόκειται για hashtags που χρησιμοποιεί το κοινό σας.

Δοκιμάστε κάτι όπως: «Οπότε, αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε τα hashtags για να κάνετε μια λίστα με τα ονόματα των χρηστών που θα σας ενδιαφέρουν, θα πρέπει να τα χρησιμοποιήσετε:

#summer2024
#summervibes
#summerlovin
#greeksummer
#beachday
#greekislands

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε εργαλεία τρίτων, όπως το Hashtagify και το RiteTag, για να βρείτε δημοφιλή hashtags στη θέση ή τον κλάδο σας.

Επιλέξτε τον σωστό τύπο περιεχομένου

Όταν πρόκειται να επιλέξετε τον τύπο του περιεχομένου για τις καλοκαιρινές influencer καμπάνιες, είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη το κοινό σας και το μήνυμα που θέλετε να μεταδώσετε. Τα στατικά post είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να παρουσιάσετε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, ενώ τα βίντεο μπορούν να αυξήσουν το engagement και να τραβήξουν την προσοχή πιο άμεσα.

Οι διαγωνισμοί και τα δώρα είναι ένας διασκεδαστικός και διαδραστικός τρόπος για να εμπλέξετε το κοινό σας, ενώ τα stories προσφέρουν μια πιο καθημερινή και εξανθρωπισμένη πλευρά του brand σας. Όποιον τρόπο και να επιλέξετε θα πρέπει να ταιριάζει με τους στόχους σας και να έχει απήχηση στο κοινό-στόχο σας.

Παρέα που ποζάρει σε καλοκαιρινές influencer καμπάνιες

Ορίστε τους στόχους σας

Όταν πρόκειται για τον καθορισμό των στόχων της καμπάνιας σας, υπάρχουν κάποια σημεία που αξίζει να έχετε κατά νου. Αρχικά, είναι να ορίσετε το σκοπό από τις διάφορες καλοκαιρινές influencer καμπάνιες. Για παράδειγμα, θέλετε να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του brand, να προωθήσετε τις πωλήσεις ή να στείλετε traffic σε κάποια κατηγορία με προϊόντα. Από το σκοπό αυτό θα βγάλετε κατόποιν τους μετρήσιμους στόχους που θέλετε να έχετε.

Σημαντικό είναι να παραμένουν οι στόχοι σας ρεαλιστικοί και εφικτοί. Έαν θέσετε το πήχη πολύ υψηλότερα από το επίπεδο που βρίσκεται η επιχείρησή σας τότε αυτό μπορεί να οδηγήσει σε απογοήτευση και ανεκμεταύλετο ROI.

Τέλος, θα πρέπει να καθορίσετε τη διάρκεια της καμπάνιας με βάση τους στόχους σας και το είδος του περιεχομένου που σκοπεύετε να δημιουργήσετε. Μια μεγαλύτερη διάρκεια καμπάνιας επιτρέπει μεγαλύτερη εμβέλεια και περισσότερες ευκαιρίες για engagement, αλλά μπορεί επίσης να απαιτεί περισσότερο budget και διαδικασίες. Ανεξάρτητα από τη διάρκεια της εκστρατείας σας, βεβαιωθείτε ότι παρακολουθείτε την πρόοδό σας καθ' όλη τη διάρκεια και προσαρμόζετε τη στρατηγική σας ανάλογα με τις ανάγκες, ώστε να διασφαλίσετε ότι θα επιτύχετε τους στόχους σας.

Αξιοποιήστε το user-generated content

Βελτιώστε ακόμη περισσότερο την επιτυχία από τις καλοκαιρινές influencer καμπάνιες με την ενσωμάτωση user generated content. Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες περιλαμβάνει οτιδήποτε δημιουργείται από τους καταναλωτές και παρουσιάζει τις εμπειρίες ή τις απόψεις τους σχετικά με ένα brand ή ένα προϊόν.

User generated content: Αξιοποιήστε δημιουργίες του κοινού
Ένα είναι το μόττο: το περιεχόμενο είναι βασιλιάς. Και αυτό είναι αδιαμφισβήτητο καθώς τροφοδοτεί ένα μεγάλο κομμάτι της επιχείρησή σας από το eshop σας με το δελεαστικό περιεχόμενο και σελίδες προϊόντων και την παρουσία σας στα social media. Η επιτυχημένη όμως δημιουργία περιεχομένου απαιτεί να επενδύσετε χρόνο και πόρους ώστε

Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει φωτογραφίες, βίντεο, κριτικές ή αναρτήσεις στις social media πλατφόρμες. Η ενσωμάτωση του UGC στις καλοκαιρινές σας καμπάνιες σας επιτρέπει να αξιοποιήσετε την αυθεντική φωνή των πελατών σας και να οικοδομήσετε εμπιστοσύνη με το κοινό σας.

Η χρήση τέτοιου περιεχομένου ενισχύει την εμβέλεια του brand σας και είναι και οικονομικά αποδοτικό καθώς βασίζεται στην αυθορμιτικότητα και τη δημιουργικότητα των πελατών και όχι στην ακριβή παραγωγή. Ενισχύστε τις καλοκαιρινές σας καμπάνιες και ξεχωρίστε ενσωματώνοντας στη στρατηγική σας το περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες.

Ξεκινήστε εγκαίρως να ετοιμάζεται τις καλοκαιρινές influencer καμπάνιες ώστε να έχετε τον απαραίτητο χρόνο να τις οργανώσετε επαρκώς και ενδελεχώς για να έχουν την απόδοση που στοχεύετε.