Το sustainability στο eCommerce απαντά στο κάλεσμα του πλανήτη, καθώς αντιμετωπίζει τις περιβαλλοντικές ανάγκες μειώνοντας τις εκπομπές άνθρακα μέσω «green» πρακτικών.

Με το 78% των καταναλωτών να πιστεύει ότι το sustainability είναι σημαντικό, η βιωσιμότητα στο eCommerce έχει αναδειχθεί ως κρίσιμης σημασίας για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην digital αγορά.

Η ανάγκη για sustainability στο eCommerce, ωθεί τις επιχειρήσεις να επαναξιολογήσουν τις πρακτικές τους για να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα και να ελαχιστοποιήσουν την περιβαλλοντική βλάβη. Αυτή η αλλαγή προς τη βιωσιμότητα, όχι μόνο ωφελεί τον πλανήτη, αλλά προσφέρει επίσης πολλά πλεονεκτήματα για τις επιχειρήσεις, όπως η προσέλκυση ευρύτερης πελατειακής βάσης, η μείωση του λειτουργικού κόστους και η ενίσχυση της φήμης του brand. Μαζί με την ανάγκη των αγοραστών για personalization που αποτελεί τάση στο eCommerce της εποχής, οι επιχειρήσεις αφουγκράζονται την ανάγκη και για πιο βιώσιμες λύσεις. 

eCommerce personalization: Benefits & 7 tips για επιτυχία
Τι ειναι το eCommerce personalization, τι προσφέρει στα eshop και οι τακτικές για να το πετύχεις
Sustainability sto eCommerce poster about earth in blue color

Τι σημαίνει sustainability στο eCommerce;

Το sustainability στο eCommerce ή αλλιώς βιωσιμότητα, αλλάζει τις τυπικές πρακτικές του κλάδου (συσκευασία, απορρίμματα και μεταφορά), εστιάζοντας στην ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τον σκοπό της επιχείρησης.

Οι πρακτικές για sustainability στο eCommerce περιλαμβάνουν τη χρήση συσκευασιών φιλικών προς το περιβάλλον, αποτελεσματικών logistics και υιοθέτησης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Εξοικονομεί πόρους, προωθεί τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να κάνουν πιο πράσινες επιλογές.

Πιο αναλυτικά, στο eCommerce, οι βιώσιμες πρακτικές περιλαμβάνουν τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον συσκευασιών, όπως υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν ή να διασπαστούν φυσικά, για τη μείωση των απορριμμάτων. Η αποτελεσματική αποστολή (shipping), όπως ο σχεδιασμός των καλύτερων διαδρομών και η χρήση μικρότερων πακέτων, συμβάλλει στη μείωση της ρύπανσης από τις μεταφορές. Η μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως η ηλιακή ή η αιολική ενέργεια, μπορεί να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα των λειτουργιών.

Οι εταιρείες μπορούν επίσης να επικεντρωθούν στην παραγωγή προϊόντων που διαρκούν περισσότερο, είναι πιο εύκολο να επισκευαστούν και μπορούν να ανακυκλωθούν όταν δεν χρειάζονται πλέον, προωθώντας μια κυκλική οικονομία. Συνεργαζόμενοι με προμηθευτές που ακολουθούν ηθικές και φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές, οι eCommerce επιχειρήσεις μπορούν να διασφαλίσουν ότι η αλυσίδα εφοδιασμού τους είναι υπεύθυνη. Είναι σημαντικό να εκπαιδεύσουμε τους πελάτες σχετικά με βιώσιμες επιλογές και να υποστηρίξουμε τις τοπικές κοινότητες για να δημιουργήσουν θετικό αντίκτυπο συνολικά.

Καθώς κοιτάμε μπροστά σε ένα μέλλον που επισκιάζεται από την κλιματική αλλαγή και τις περιβαλλοντικές κρίσεις, οι καταναλωτές δίνουν ολοένα και περισσότερο προτεραιότητα στη βιωσιμότητα όταν ξοδεύουν τα χρήματά τους. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η βιωσιμότητα αποτελεί ένα από τα πιο hot trends σε ό,τι αφορά τις τάσεις και το online shopping.

Πώς να ανακαλύψετε τις πιο hot τάσεις προϊόντων
Πώς να ανακαλύψετε τις τάσεις προϊόντων και πώς να τις χρησιμοποιήσετε για να βελτιώσετε το merchandising σας.

Το eCommerce, το οποίο έχει δικαίως αναδειχθεί ως η κύρια μέθοδος αγοράς αγαθών, διέπεται από μια sustainable - επανάσταση που αναμένεται να διαμορφώσει το μέλλον. Το sustainability στο eCommerce περιλαμβάνει την πώληση προϊόντων, online, με τρόπο που λαμβάνει υπόψη περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς παράγοντες, ενώ εστιάζει στη μελλοντική βιωσιμότητα.

Αυτή η αλλαγή στις eCommerce πρακτικές στοχεύει στην ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, όπως η υπερβολική συσκευασία, η παραγωγή απορριμμάτων και οι εκπομπές από τη μεταφορά. Ο στόχος είναι να μετριαστεί ο αρνητικός περιβαλλοντικός αντίκτυπος που σχετίζεται με τις online δραστηριότητες λιανικής.

Το sustainability στο eCommerce προσπαθεί να διορθώσει μη βιώσιμες πρακτικές και σπατάλες του κλάδου, όπως υπερσυσκευασμένα αντικείμενα με πλαστικά μιας χρήσης από eCommerce brands, υπογραμμίζουν τη σπατάλη του κλάδου.

Είναι αντιφατικός ο όρος «Sustainable eCommerce»;

Ο όρος «Sustainable eCommerce» μπορεί να φαίνεται αντιφατικός με την πρώτη ματιά, καθώς οι παραδοσιακές έννοιες της βιωσιμότητας συχνά επικεντρώνονται στη μείωση της κατανάλωσης και στην ελαχιστοποίηση της χρήσης πόρων. Ωστόσο, το βιώσιμο eCommerce επιδιώκει να εξισορροπήσει την ευκολία των online αγορών με περιβαλλοντική συνείδηση και υπεύθυνες πρακτικές. 

Ενώ οι online αγορές περιλαμβάνουν- σαφώς- την κατανάλωση πόρων, το sustainability στο eCommerce στοχεύει στην ελαχιστοποίηση αυτού του αντίκτυπου μέσω διαφόρων στρατηγικών, όπως η μείωση των απορριμμάτων και η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Sustainability sto eCommerce girl's hands in a box about recycling

Τα πλεονεκτηματα του sustainability στο eCommerce

Η εφαρμογή βιώσιμων eCommerce πρακτικών προσφέρει πολλά οφέλη για τις επιχειρήσεις:

✔️Προσελκύει περισσότερους πελάτες: Με έναν αυξανόμενο αριθμό καταναλωτών που δίνουν προτεραιότητα στη βιωσιμότητα, οι επιχειρήσεις που υιοθετούν sustainability στο eCommerce μπορούν να προσελκύσουν μια ευρύτερη πελατειακή βάση. 

Σύμφωνα με μια έρευνα, το 55% των καταναλωτών είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για οικολογικά brands.

Αυτή η διευρυμένη απήχηση στην αγορά μπορεί να αποτελέσει ένα είδους στρατηγικής για υψηλότερα conversion και αυξημένο customer engagement στην επωνυμία, οδηγώντας τη συνολική ανάπτυξη της επιχείρησης.

Πώς να αυξήσεις το customer engagement στο eshop σου
Πώς να αυξήσεις το customer engagement στο eshop σου ακολουθώντας μερικά βήματα.

✔️Μειώνει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις: Με την μείωση των απορριμμάτων συσκευασίας, τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και τη μείωση των εκπομπών από τις μεταφορικές, οι επιχειρήσεις μπορούν να μειώσουν το συνολικό περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Αυτό βοηθά στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και στη διατήρηση των φυσικών πόρων για τις μελλοντικές γενιές.

✔️Εξοικονομεί χρήματα: Η υιοθέτηση sustainability στο eCommerce με βιώσιμες πρακτικές μπορεί να οδηγήσει σε εξοικονόμηση κόστους μακροπρόθεσμα, ιδίως μέσω της μειωμένης κατανάλωσης ενέργειας και της βελτιστοποιημένης λειτουργικής απόδοσης. Με την απλοποίηση των διαδικασιών και την ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, οι επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν τα αποτελέσματά τους, ενώ παράλληλα ωφελούν τον πλανήτη.

✔️Ενισχύει τη φήμη του brand: H brand στρατηγική σας μπορεί να συμπεριλάβει με μεγάλη ευκολία το sustainability στο eCommerce, καθώς ενισχύει με βιώσιμο τρόπο τη φήμη μιας μάρκας και την εμπιστοσύνη μεταξύ των καταναλωτών. Μεταδίδοντας με διαφάνεια τις προσπάθειές τους για βιωσιμότητα, οι επιχειρήσεις eCommerce μπορούν να οικοδομήσουν ισχυρότερες σχέσεις με τους πελάτες, οδηγώντας σε αυξημένη πίστη και θετικές συσχετίσεις.

Στρατηγική Brand: Τα 5 βήματα για ένα success story
Στρατηγική Brand: Ο απόλυτος οδηγός που σας μαθαίνει πώς να απογειώσετε άμεσα και αποτελεσματικά το eshop σας.

✔️Συμμόρφωση με τους κανονισμούς: Με τις κυβερνήσεις παγκοσμίως να εφαρμόζουν αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, οι επιχειρήσεις eCommerce αντιμετωπίζουν αυξανόμενη πίεση να τηρούν τα πρότυπα βιωσιμότητας. Η προληπτική υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών sustainability στο eCommerce μπορεί να βοηθήσει τις εταιρείες να παραμείνουν μπροστά από τις ρυθμιστικές απαιτήσεις και να αποφύγουν πιθανές κυρώσεις ή ζημιά στη φήμη.

✔️Προσελκύει περισσότερους εργαζομένους: Οι εταιρείες με ισχυρές περιβαλλοντικές δεσμεύσεις είναι συχνά πιο ελκυστικές για όσους αναζητούν εργασία, ενθαρρύνοντας ένα θετικό εργασιακό περιβάλλον και ενισχύοντας τη διατήρηση των εργαζομένων. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερη ικανοποίηση των εργαζομένων, παραγωγικότητα και συνολική επιχειρηματική επιτυχία.

✔️Προετοιμάζεται για το μέλλον: Με τις αυξανόμενες ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή και την εξάντληση των πόρων, οι επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στη βιωσιμότητα είναι σε καλύτερη θέση να προσαρμοστούν στους μεταβαλλόμενους κανονισμούς και τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Με τη μελλοντική προστασία των δραστηριοτήτων τους, οι επιχειρήσεις μπορούν να διατηρήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε ένα εξελισσόμενο τοπίο της αγοράς.

✔️Πιθανά φορολογικά οφέλη: Ορισμένες κυβερνήσεις προσφέρουν φορολογικά κίνητρα για επιχειρήσεις που υιοθετούν βιώσιμες πρακτικές, παρέχοντας πρόσθετα οικονομικά πλεονεκτήματα. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει φορολογικές εκπτώσεις, μειώσεις ή απαλλαγές για επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενεργειακή απόδοση και άλλες βιώσιμες πρωτοβουλίες.

Sustainability sto eCommerce say yes to second hand green

8 tips για να επιτύχετε sustainability στο eCommerce

Το 84% των πελατών λέει ότι οι κακές περιβαλλοντικές πρακτικές θα τους αποξενώσουν από μια επωνυμία ή εταιρεία. Έτσι, διάφορες στρατηγικές μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις eCommerce να γίνουν πιο βιώσιμες:

  • Μειώστε τα υλικά packaging: Χρησιμοποιήστε λιγότερες συσκευασίες και επιλέξτε ανακυκλωμένα υλικά για να μειώσετε τις περιβαλλοντικές βλάβες.
  • Μειώστε τις εκπομπές shipping: Υιοθετήστε ηλεκτρικά οχήματα και σχεδιάστε αποτελεσματικές διαδρομές παράδοσης για να μειώσετε τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από τις μεταφορές.
  • Επενδύστε στην ενδυνάμωση και διατήρηση πελατών: Ενεργοποιήστε τους καταναλωτές εμπλέκοντάς τους σε προσπάθειες βιωσιμότητας, όπως η αντιστάθμιση της χρήσης πλαστικών και η παροχή διαφανών πληροφοριών σχετικά με τις περιβαλλοντικές πρακτικές. Κρατήστε ζωντανό το ενδιαφέρον τους για τον brand, μέσα από την κινητοποίηση για τα περιβαλλοντικά θέματα.
  • Απλοποιήστε την ανακύκλωση: Προσφέρετε εύκολες οδηγίες ανακύκλωσης για να προωθήσετε την υπεύθυνη απόρριψη και να μειώσετε τη μόλυνση από την ανακύκλωση για sustainability στο eCommerce.
  • Επενδύστε στα pet-friendly προϊόντα: Η χρήση και η πώληση προϊόντων πεpet-friendly ενισχύουν τη βιωσιμότητα, ικανοποιώντας τη ζήτηση της αγοράς, ενισχύοντας την πίστη των πελατών και προωθώντας την ηθική κατανάλωση. Επιπλέον, προϊόντα που δεν έχουν δοκιμαστεί σε ζώα (cruelty-free) και φέρουν τη σφραγίδα πιστοποίησης, κερδίζουν ένα μεγάλο μέρος των αγοραστών. Προσφέροντας επιλογές φιλικές προς το περιβάλλον και ευαισθητοποιημένες για τα ζώα, τα eshop βελτιώνουν την εικόνα της επωνυμίας και ευαισθητοποιούν το κοινό, συμβάλλοντας στη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων
  • Περιορίστε τις επιστροφές: Βελτιώστε τις περιγραφές προϊόντων και επεκτείνετε τις πολιτικές επιστροφών για να ελαχιστοποιήσετε τις επιστροφές προϊόντων και τα περιβαλλοντικά απόβλητα. Αυτό μεταγενέστερα θα συμβάλει και σε ένα ασφαλέστερο eshop και φυσικά σε sustainability στο eCommerce.
  • Προωθήστε τις πωλήσεις μεταχειρισμένων: Δημιουργήστε πλατφόρμες για την πώληση μεταχειρισμένων αντικειμένων για να ενθαρρύνετε την επαναχρησιμοποίηση και να ελαχιστοποιήσετε τα απόβλητα.
  • Επιλέξτε Green Hosting Platforms: Επιλέξτε υπηρεσίες φιλοξενίας που τροφοδοτούνται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για να μειώσετε τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των λειτουργιών του eshop.
Γιατί είναι απαραίτητη η ασφάλεια στο eCommerce - Tips
Γιατί η ασφάλεια στο eCommerce είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία των eshop και πώς να την επιτύχετε

Τα 8 metrics που βοηθούν το sustainability στο eCommerce

Τα sustainability metrics βοηθούν να κατανοήσετε και να βελτιώσετε τον αντίκτυπο ενός eshop στο περιβάλλον. Η παρακολούθηση αυτώνμπορεί να σας καθοδηγήσει στο να θέσετε στόχους, να κάνετε βελτιώσεις και να δείξετε στους πελάτες σας πώς διαχειρίζεστε αυτά τα δεδομένα.

Carbon Footprint (Αποτύπωμα άνθρακα)

Αυτό μετρά την ποσότητα αερίων θερμοκηπίου που παράγει η επιχείρησή σας. Μπορείτε να το υπολογίσετε αθροίζοντας τις εκπομπές από τη χρήση ενέργειας, τη μεταφορά και τη συσκευασία. Η τακτική παρακολούθηση σάς βοηθά να βρείτε τρόπους μείωσης των εκπομπών και υποστήριξης έργων αντιστάθμισης άνθρακα.

💡
Πώς το μετράμε: Συνολικές εκπομπές CO2 = (κατανάλωση ενέργειας x συντελεστής εκπομπής) + (εκπομπές από τις μεταφορές) + (εκπομπές συσκευασιών).

Κατανάλωση ενέργειας

Αυτό παρακολουθεί πόση ενέργεια χρησιμοποιεί το eshop σας, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρικής ενέργειας και των καυσίμων. Η παρακολούθησή του συμβάλλει στη μείωση του κόστους και στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα.

💡
Πώς το μετράμε: Συνολική κατανάλωση ενέργειας = (άθροισμα χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh) + (άθροισμα κατανάλωσης καυσίμου σε λίτρα ή κυβικά πόδια).

Παραγωγή απορριμμάτων

Αυτό μετρά την ποσότητα των απορριμμάτων που παράγει η επιχείρησή σας, συμπεριλαμβανομένων των απορριμμάτων συσκευασίας και προϊόντων. Η μείωση των απορριμμάτων μπορεί να κάνει την επιχείρησή σας πιο αποτελεσματική και βιώσιμη.

💡
Πώς το μετράμε: Συνολική παραγωγή απορριμμάτων = (βάρος υλικών συσκευασίας) + (βάρος απορριπτόμενων προϊόντων) + (βάρος απορριμμάτων επιστρεφόμενων προϊόντων).

Ποσοστό ανακύκλωσης

Αυτό δείχνει πόσο από τα απόβλητά σας ανακυκλώνονται αντί να πάνε σε χώρους υγειονομικής ταφής. Είναι απαραίτητη μέτρηση για το sustainability στο eCommerce. Η βελτίωση αυτού του ποσοστού συμβάλλει στην εξοικονόμηση πόρων και στη μείωση των απορριμμάτων των χωματερών.

💡
Πώς το μετράμε: Ποσοστό ανακύκλωσης = (βάρος ανακυκλωμένων υλικών) / (συνολικό βάρος παραγόμενων απορριμμάτων).

Ποσοστό επιστροφής

Αυτό είναι το ποσοστό των παραγγελιών που στέλνουν πίσω οι πελάτες. Η παρακολούθησή του σάς βοηθά να βελτιώσετε την ποιότητα των προϊόντων και να μειώσετε τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

💡
Πώς το μετράμε: Ποσοστό επιστροφής = (αριθμός επιστρεφόμενων προϊόντων) / (συνολικός αριθμός προϊόντων που πωλήθηκαν) x 100.

Κόστος επιστροφής

Αυτά είναι τα έξοδα διεκπεραίωσης των επιστροφών, όπως η αποστολή και ο ανεφοδιασμός. Η μείωση αυτού του κόστους βελτιώνει την αποτελεσματικότητα και μειώνει τη σπατάλη.

Για να υπολογίσετε το κόστος επιστροφής, προσθέστε όλα τα έξοδα που σχετίζονται με τις επιστροφές, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων αποστολής, του κόστους εργασίας και τυχόν πρόσθετου κόστους για την επισκευή ή την απόρριψη των επιστρεφόμενων αντικειμένων.

Κοινωνική ευθύνη

Αυτό μετρά πόσο ηθικά και βιώσιμα λειτουργεί το online store σας, συμπεριλαμβανομένων των δίκαιων εργασιακών πρακτικών και της συμμετοχής της κοινότητας. 

Προάγοντας το δίκαιο εμπόριο, χρησιμοποιώντας υπεύθυνα υλικά και μειώνοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, μπορείτε να δείξετε τη δέσμευσή σας για βιωσιμότητα και κοινωνική ευθύνη, και φυσικά να αυξήσετε και την εμπιστοσύνη των πελατών.

Σίγουρες πρακτικτές που θα αυξήσουν την εμπιστοσύνη πελατών
Η εμπιστοσύνη πελατών είναι υψίστης σημασίας για τη βιωσιμότητα ενός eshop. Εδραιώστε τη με σίγουρες πρακτικές!

Κύκλος ζωής προϊόντος

Αυτός είναι ο χρόνος που διαρκούν τα προϊόντα σας πριν καταντήσουν παρωχημένα. Η μέτρηση της διάρκειας του κύκλου ζωής του προϊόντος σας μπορεί να σας δώσει πληροφορίες για την ποσότητα των απορριμμάτων που δημιουργείτε.

Η εξέταση ολόκληρου του κύκλου ζωής σάς βοηθά να μειώσετε τα απόβλητα και να προωθήσετε τη βιωσιμότητα.

Για να μετρήσετε τον κύκλο ζωής του προϊόντος σας, πρέπει να αξιολογήσετε τις περιβαλλοντικές προϋποθέσεις σε κάθε στάδιο, όπως η εξάντληση των πόρων, η κατανάλωση ενέργειας, οι εκπομπές και η παραγωγή αποβλήτων.

Sustainability sto eCommerce five paper bags hanged with a girl's hand in

Το  sustainability στο eCommerce είναι το μέλλον

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το sustainability στο eCommerce «ανοίγει παράθυρο» στο μέλλον καθώς παρουσιάζει μια ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να ακολουθήσουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών, να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και να επιτύχουν μακροπρόθεσμη οικονομική βιωσιμότητα.

💡
Εφαρμόζοντας βιώσιμες πρακτικές και δίνοντας προτεραιότητα στην περιβαλλοντική ευθύνη, οι eCommerce επιχειρήσεις μπορούν να χαράξουν επιτυχημένη πορεία σε μια ολοένα και πιο συνειδητή καταναλωτική αγορά!