Ποια είναι τα πιο ουσιώδη είδη για social media περιεχόμενο στο eCommerce
Το social media marketing πλέον αποτελεί σημαντικό κομμάτι προσέγγισης και συνεργασίας με τους πελάτες στους περισσότερους κλάδους, ακόμη και στο eCommerce. Σας επιτρέπει να αποκτάτε νέους πελάτες, να ενισχύετε την αφοσίωση και να αυξάνετε τις πωλήσεις. Για να αποκομίσετε αυτά τα οφέλη, πρέπει πρώτα να κατανοήσετε πώς και πότε να χρησιμοποιείτε τους διάφορους τύπους από social media περιεχόμενο.
Παρακάτω θα δούμε τα είδη που χρησιμοποιούνται κυρίως στις διάφορες social media πλατφόρμες καθώς και μερικά χρήσιμα tip για τη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου.
9 τύποι για social media περιεχόμενο
Κατά βάση, οι αναρτήσεις στα social media αποτελούνται από γραπτό κείμενο σε συνδυασμό με ένα πρόσθετο στοιχείο, όπως εικόνα, βίντεο, ηχητικό κλιπ ή σύνδεσμο. Διαφορετικοί τύποι αναρτήσεων αποδίδουν διαφορετικά σε κάθε πλατφόρα και κοινό. Ας δούμε παρακάτω τα πιο συνηθισμένα είδη:
Text-only posts
Το Facebook, το X (πρώην Twitter) και το LinkedIn επιτρέπουν αναρτήσεις μόνο κειμένου, δηλαδή αναρτήσεις που περιέχουν κείμενο αλλά δεν περιλαμβάνουν εικόνες, συνδέσμους ή άλλα στοιχεία. Είναι χρήσιμα για την απάντηση συνηθισμένων ερωτήσεων σχετικά με το brand ή τα προϊόντα σας και την παροχή έγκαιρων πληροφοριών.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι αναρτήσεις με οπτικό στοιχείο ξεπερνούν τις αναρτήσεις μόνο με κείμενο, γι' αυτό ακόμη και αν το βασικό περιεχόμενο της ανάρτησής σας επικοινωνείται καλύτερα μέσω κειμένου, μια συνοδευτική εικόνα μπορεί να ενισχύσει το engagement.
Εικόνες
Πολλές πλατφόρμες επιτρέπουν στα brand να δημοσιεύουν εικόνες στα feed τους. Αυτού του είδους το social media περιεχόμενο είναι δημοφιλές στο LinkedIn, το Facebook, το Χ και, κυρίως, το Instagram. To τελευταίο δίνει προτεραιότητα στις εικόνες έναντι του κειμένου είναι ένα καλό μέσο για την προώθηση φωτογραφιών προϊόντων οπότε είναι μια ιδιαίτερα καλή κοινωνική πλατφόρμα για την προβολή εντυπωσιακού οπτικού περιεχομένου όπως φωτογραφίες προϊόντων και ανάδειξη των χαρακτηριστικών τους.
Ενώ στις περισσότερες πλατφόρμες η δημοσίευσεις μόνο με εικόνες είναι δυνατές, σχεδόν πάντα τα brand τις συνοδεύουν με χρήσιμες πληροφορίες για προϊόντα ή για πιθανές προσφορές και νέα.
Άρθρα
Το LinkedIn επιτρέπει στα μέλη του να δημοσιεύουν άρθρα έως 120.000 χαρακτήρες. Οι συνήθεις τύποι άρθρων στο social media περιεχόμενο περιλαμβάνουν ειδήσεις, επαγγελματικές συμβουλές και content marketing. Τα άρθρα του LinkedIn ευρετηριάζονται από τη Google και μπορούν να εμφανιστούν στα αποτελέσματα αναζήτησης υποστηρίζοντας έτσι τις προσπαθειές σας στο SEO και φέρνουν τους πελάτες πιο κοντά στο να ανακαλύπτουν το brand σας, βελτιώνοντας έτσι την επισκεψιμότητα σας.
Μπορεί να μην είναι η κύρια πηγή για να αυξήσετε τις άμεσες πωλήσεις των προϊόντων σας, όμως εάν τα άρθρα σας κοινοποιούνται από τους άμεσους οπαδούς σας, μπορείτε να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της μάρκας σας και να οικοδομήσετε τη φήμη σας ως πρωτοπόρος στον κλάδο.
Links
Πολλές social media πλατφόρμες σας επιτρέπουν να μοιράζεστε συνδέσμους εκτός της ίδιας της πλατφόρμας. Οι διευθύνσεις URL μπορούν να οδηγούν σε περιεχόμενο του eshop σας είτε είναι κάποια σελίδα προϊόντος είτε είναι το blog σας.
Η συμπερίληψη εξωτερικών links ως social media περιεχόμενο σας δίνει ένα πάτημα για άμεση προβολή των προϊόντων ή πιθανών επίσης προσφορών και limited edition κυκλοφοριών που μπορεί να θέλετε να προωθήσετε μιας και η αμεσότητα του μέσου επιτρέπει στο κοινό-στόχο άμεση πρόσβαση στη πληροφορία αλλά και την ολοκλήρωση της πώλησης.
Το Χ (πρώην Twitter), το LinkedIn και το Facebook επιτρέπουν στους χρήστες να μοιράζονται συνδέσμους και αν το link περιλαμβάνει μια χαρακτηριστική εικόνα, αυτές οι πλατφόρμες θα την μεταφέρουν αυτόματα στην ανάρτηση.
Video
Ένα από τα πιο αποτελεσματικά είδη για social media marketing. Τα video ανάλογα τη διάρκεια έχουν διάφορε μορφές. Υπάρχουν τα βίντεο μικρής διάρκειας που είναι σύντομα αποσπάσματα, συνήθως διάρκειας μεταξύ τριών δευτερολέπτων και ενός λεπτού και συχνά γυρισμένα σε κάθετη μορφή. Εδώ περιλαμβάνονται τα TikTok βίντεο, τα Instagram και Facebook Reels, τα Stories και τα YouTube Shorts.
Τα βίντεο μικρής διάρκειας είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στους νεότερους χρήστες, ιδίως της Gen Z και φαίνεται ότι έχουν την ισχυρότερη απόδοση της επένδυσης (ROI) ανάμεσα στα είδη για social media περιεχόμενο, καθιστώντας το video marketing σημαντικό.
Τα Facebook, LinkedIn και YouTube επιτρέπουν επίσης στους χρήστες να ανεβάζουν βίντεο μακράς μορφής. Στο LinkedIn, τα βίντεο μπορούν να διαρκούν έως και 15 λεπτά. Το Facebook επιτρέπει στους χρήστες να αναρτούν βίντεο διάρκειας έως και τεσσάρων ωρών. Το YouTube υποστηρίζει τα μεγαλύτερα σε διάρκεια βίντεο μακράς μορφής, με ανώτατο όριο τις 12 ώρες για τους επαληθευμένους δημιουργούς. Τα βίντεο μεγαλύτερης διάρκειας είναι ιδανικά για να δημιουργήσετε βίντεο προϊόντων και να αναδείξετε τα χαρακτηριστικά τους καθώς και πως βοηθούν ή λύνουν τα προβλήματα των πελατών. Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε βίντεο με αξιολογήσεις από χρήστες.
Live Video
Το live video ή livestreaming είναι social media περιεχόμενο που μεταδίδεται σε πραγματικό χρόνο στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Η διαφορά του σε σχέση με το προηγούμενο είδος είναι ότι είναι μη φιλτραρισμένο και δεν έχετε τον ίδιο έλεγχο καθώς εξωτερικοί παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν τη ροή του. Όμως, οι καταναλωτές ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα του ζωντανού βίντεο καθώς έρευνα έδειξε ότι το livestreaming σε 27% μεγαλύτερο χρόνο παρακολούθησης ανά προβολή από ό,τι το προηχογραφημένο βίντεο.
Το Facebook Live, το Instagram Live και το Χ επιτρέπουν σε όλους τους χρήστες να μεταδίδουν ζωντανά, ενώ το YouTube και το TikTok επιτρέπουν στους χρήστες που πληρούν ορισμένες απαιτήσεις της πλατφόρμας (όπως ο αριθμός των followers, τo ελάχιστo όριo ηλικίας και το status verified) να μεταδίδουν ζωντανά περιεχόμενο. Μπορείτε να αξιοποιήσετε ως μέρος από μια στρατηγική shoppertainment και να κάνετε παρουσιάσεις προϊόντων, να προωθείτε προσφορές και εκπτώσεις ή να απαντάτε ερωτήσεις πελατών.
Infographics
Τα infographics είναι ένας τύπος εικόνας για social media περιεχόμενο που παρέχει οπτικοποίηση πληροφοριακού περιεχομένου. Αποδίδουν καλά στο Facebook, το LinkedIn, το Χ καbι το Instagram. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα infographics για να παρουσιάσετε τα χαρακτηριστικά προϊόντων σας, να δώσετε εναλλακτικούς τρόπους χρήσης ή να ζουμάρετε και να εστιάσετε σε συγκεκριμένα σημεία που μπορεί να σας διαφοροποιούν.
Τα infographics είναι επίσης ένας αποτελεσματικός τρόπος για την προβολή στατιστικών στοιχείων, όπως, για παράδειγμα, το ποσοστό των απορριμμάτων που εκτρέπονται από τις χωματερές χάρη στη βιώσιμη συσκευασία ενός προϊόντος.
Audio content
Το audio content για social media περιεχόμενο περιλαμβάνει podcasts και live audio chat rooms. Αν και τα podcasts δεν φιλοξενούνται απευθείας στα social media, μπορείτε να το κάνετε μέσω της χρήσης link.
Στην περίπτωση των live audio chat rooms, ο οποιοσδήποτε μπορεί να συμμετάσχει στην αίθουσα και οι χρήστες μπορούν επίσης να ζητήσουν άδεια να μιλήσουν στη ροή. Όπως και το ζωντανό βίντεο, έτσι και ο ζωντανός ήχος μπορεί να επιτρέψει στις μάρκες να οικοδομήσουν σχέσεις, συνδεόμενες με τους χρήστες σε πραγματικό χρόνο.
User generated content
Το user generated content είναι το social media περιεχόμενο που δημιουργείται από κάποιον άλλον εκτός του ίδιου του brand, όπως ένας πελάτης ή ένας υπάλληλος και μπορεί να έχει πολλαπλές μορφές όπως είναι τα unpackaging βίντεο του YouTube, οι ιστορίες επιτυχίας πελατών και τα βίντεο αξιολόγησης.
Μπορείτε να ενθαρρύνετε τη δημιουργία user generated content μέσα από διαγωνισμούς ή δώρα στα social media και κατόπιν να κάνετε reshare τις αναρτήσεις, να ξεκινήσετε κάποια συζήτηση και να ζητήσετε άδεια για την ανάρτηση φωτογραφιών.
Ποιο είναι το ιδανικό μήκος για τις λεζάντες στα social media;
Το ιδανικό μήκος για τις λεζάντεςποικίλλει ανάλογα με την πλατφόρμα. Σε γενικές γραμμές, ωστόσο, οι μικρότερες λεζάντες είναι καλύτερες. Μια επισκόπηση του ιδανικού μήκους ανά πλατφόρμα για social media περιεχόμενο:
- Facebook: Λιγότεροι από 80 χαρακτήρες
- Χ: 71-100 χαρακτήρες
- LinkedIn: περίπου 25-40 λέξεις
- Instagram: 138-150 χαρακτήρες
Πώς μπορώ να παρακολουθώ την απόδοση του περιεχομένου μου στα social media;
Οι social media managers χρησιμοποιούν εργαλεία analytics εντός και εκτός των πλατφορμών για τη μέτρηση των επιδόσεων των κοινωνικών μέσων. Οι συνήθεις μετρήσεις περιλαμβάνουν τα impressions, το engagement rate, το click-through rate και το conversion rate.
Να χρησιμοποιήσω paid προώθηση για να ενισχύσω το social media περιεχόμενό μου;
Οι paid στρατηγικές θα βοηθήσουν περισσότερους χρήστες να δουν τις αναρτήσεις σας. Σε ορισμένες περιπτώσεις, παρέχουν επίσης πρόσβαση σε πρόσθετα χαρακτηριστικά όπως κουμπιά με δυνατότητα κλικ ή συνδέσμους αγοράς. Εάν διαθέτετε επαρκές προϋπολογισμό και θέλετε να αυξήσετε την εμβέλεια των αναρτήσεων, η επένδυση στην paid προώθηση μπορεί να ωφελήσει την επωνυμία σας.
Το social media περιεχόμενο είναι πολύ σημαντικό για το πώς σας αντιλαμβάνονται οι πελάτες αλλά και μια ένδειξη για το τι προτιμούν. Το πιο αποδοτικό θα είναι να δημιουργήσετε μια μίξη από αναρτήσεις και πλατφόρμες ώστε να πιάνετε όσο πιο ευρεία εμβέλεια χρηστών γίνεται.