To απόλυτο checklist για να κάνεις προετοιμασία Black Friday στο Shopify
Καθώς πλησιάζει η Black Friday, τα eCommerce brand στο Shopify αντιμετωπίζουν σκληρό ανταγωνισμό για να κερδίσουν την προσοχή των πελατών. Για να ξεχωρίσετε και να μετατρέψετε τους επισκέπτες σε αγοραστές, είναι σημαντικό να εξασφαλίσετε ότι το eshop σας είναι προετοιμασμένο για μεγάλη επισκεψιμότητα και βελτιστοποιημένο για μετατροπές. Για να σας βοηθήσουμε και να έχετε ένα λιγότερο άγχος, ετοιμάσαμε το απόλυτο cheklist για προετοιμασία Black Friday στο Shopify.
Τα 14 βήματα προς τη Black Friday επιτυχία
Βελτιστοποιήστε την ταχύτητα της ιστοσελίδας σας
Η Black Friday συνδέεται στενά με την ταχύτητα, δίοτι οι πελάτες βιάζονται για να προλάβουν τις προσφορές αλλά και το απόθεμα πριν εξαντληθεί. Ένα site που αργεί να φορτώσει μπορεί να σας κοστίσει και να οδηγήσει τους αγοραστές κατευθείαν στους ανταγωνιστές σας.
Πώς θα το πετύχετε: Κατά τη διάρκεια λοιπόν της προετοιμασίας Black Friday στο Shopify, μπορείτε να κάνετε τα εξής για να βεβαιωθείτε ότι οι σελίδες σας φορτώνουν γρήγορα. Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Google PageSpeed Insights για να κάνετε έλεγχο και να εντοπίσετε τυχόν σημεία που χρίζουν βελτίωσης. Συμπιέστε τις εικόνες των προϊόντων σας και δεδομένου της περιόδου, εξετάστε το ενδεχόμενο προσωρινής απενεργοποίησης εφαρμογών που ενδέχεται να επιβραδύνουν το eshop σας.
Δώστε προτεραιότητα στην mobile εμπειρία
Το επόμενο και πολύ σημαντικό στην προετοιμασία Black Friday στο Shopify είναι να φροντίσετε για το mobile friendliness του site σας. Πλέον σχεδόν το 70% του eCommerce traffic προέρχεται από κινητές συσκεύες και συνεπώς, ένα eshop βελτιστοποιημένο για κινητά είναι ζωτικής σημασίας για να έχετε την επιτυχία που θέλετε.
Πώς θα το πετύχετε: Δοκιμάστε τις σελίδες σας σε πολλαπλές συσκευές smartphone και tablet για να βεβαιωθείτε ότι πράγματι ανταποκρίνονται και είναι γρήγορες. Βεβαιωθείτε ότι τα CTA είναι ευανάγνωστα και σε σωστά σημεία ενώ φροντίστε τα feed προϊόντων και το checkout να είναι επίσης λειτουργικά και εύκολα πλοηγίσιμα ακόμη και σε μικρότερες οθόνες. Όπου είναι δυνατόν, απλοποιήστε όσο σας επιτρέπεται το σχεδιασμό χωρίς να μειώνεται την εμπειρία αγορών.
Προετοιμάστε το stock των αποθεμάτων σας
Η Black Friday μπορεί να εξαντλήσει τα αποθέματά σας γρήγορα και φυσικά εάν αυτό γίνει στο απώγειο των πωλήσεών σας, πιθανά αυτό nα έχει αρνητικές συνέπειες για εσάς και την εικόνα σας προς τους αγοραστές.
Πώς θα το πετύχετε: Κατά την προετοιμασία Black Friday στο Shopify, εξετάστε δεδομένα από την ίδια περίοδο προηγούμενων χρόνων για να κάνετε προβλέψεις ζήτησης και να ετοιμάσετε τα ανάλογα αποθέματα. Τα εργαλεία διαχείρισης αποθεμάτων του Shopify μπορούν να σας βοηθήσουν να παρακολουθείτε τα επίπεδα αποθεμάτων και να αποκρύπτετε αυτόματα τα είδη που δεν υπάρχουν σε απόθεμα, βοηθώντας σας να διαχειρίζεστε τις προσδοκίες των πελατών σε πραγματικό χρόνο. Φροντίστε επίσης να έχετε συννενοηθεί και για άμεσο restock σε περίπτωση που το απόθεμα σας εξαντληθεί.
Δημιουργήστε δελεαστικές προσφορές και εκπτώσεις
Ένα μεγάλο κομμάτι στο οποίο βασίζονται κατά κύριο λόγο οι αγοραστές είναι οι προσφορές και οι εκπτώσεις. Αυτό όμως σημαίνει ότι θα πρέπει η προσφορά σας να ξεχωρίζει ανάμεσα σε μια θάλασσα προσφορών που θα προσφέρουν οι ανταγωνιστές σας.
Πώς θα το πετύχετε: Σκεφτείτε ξεκάθαρες και ίσως απροσδόκητες προσφορές όταν κάνετε προετοιμασία Black Friday στο Shopify. Εκτός από τις εκπτώσεις ή τις προσφορές «buy one, get one», εξετάστε τους πελάτες σας και εντοπίστε τι προτιμούν. Κάντε τις αγορές πιο διασκεδαστικές με gamification προσφορές όπως spin-to-win, που πρόκειται για τον τροχό τύχης ή προσθήκη ενός mystery gift σε κάθε αγορά. Έαν χρησιμοποιείτε κωδικούς, δοκιμάστε τους για να βεβαιωθείτε ότι λειτουργούν σωστά στο checkout.
Βελτιστοποιήστε τις σελίδες προϊόντων για μετατροπές
Αυτό που θα πείσει τον πελάτη να αγοράσει, είναι οι ίδιες οι σελίδες των προϊόντων σας. Συνεπώς μια σωστά δομημένη και βελτιστοποιημένη σελίδα μπορεί να κάνει τη διαφορά.
Πώς θα το πετύχετε: Βεβαιωθείτε ότι οι εικόνες σας είναι υψηλής ποιότητας ώστε ο αγοραστής να βλέπει ξεκάθαρα το προϊόν. Αναδείξτε τα οφέλη έναντι των χαρακτηριστικών στις περιγραφές σας, ιδίως για τα best seller προϊόντα σας και εξετάστε το ενδεχόμενο να προσθέσετε μηνύματα περιορισμένου χρόνου, όπως «Μόνο 5 έχουν απομείνει σε απόθεμα!» ή «Η πώληση λήγει σε Χ ώρες» για να αυξήσετε την αίσθηση επέιγουσας ανάγκης.
Αξιοποιήστε τις κοινωνικές αποδείξεις
Στο marketing συχνά οι πελάτες τείνουν να εμπιστεύονται περισσότερο άλλους αγοραστές και να αγοράζουν παρόμοια προϊόντα ή εκείνα που είναι δημοφιλή στις κριτικές.
Πώς θα το πετύχετε: Αυτό το κομμάτι στην προετοιμασία Black Friday στο Shopify ίσως απαιτεί παραπάνω χρόνο και γενικότερα είναι καλό να ξεκινήσετε να το χτίζετε για το eshop σας ως κομμάτι της δημοτικότητας και του brand image σας. Προσθέστε κριτικές πελατών, βαθμολογίες με αστέρια αλλά και user generated content που αναδεικνύει τα προϊόντα και πώς βελτιώνουν την καθημερινότητα των χρηστών ή λύνουν κάποιο πρόβλημα.
Ρυθμίστε αυτόματα email για ανάκτηση abandoned cart
Τα abandoned cart πλέον αποτελούν συνηθισμένο φαινόμενο, ειδικά σε περιόδους υψηλής επισκεψιμότητας. Παρόλα αυτά η ανάκτησή τους θα μπορούσε να ενισχύσει σημαντικά τα ποσοστά μετατροπής σας και είναι κάτι που θα πρέπει να αναλογιστείτε στην προετοιμασία Black Friday στο Shopify.
Πώς θα το πετύχετε: Η δημοφιλής eCommerce πλατφόρμα προσφέρει πολλαπλές επιλογές για να το πετύχετε. Είτε μέσα από την εγγενή λειτουργία ανάκτησης abandoned cart που σας επιτρέπει να στέλνετε email, είτε μέσα από τη δημιουργία ενός εξατομικευμένου automation στο Shopify Flow για διάφορες συνθήκες. Εξατομικεύστε τα email που αποστέλλονται με εικόνες προϊόντων και σαφή CTA ώστε να ολοκληρωθεί η αγορά. Μια πιθανή τακτική που μπορεί να παρακινήσει περαιτέρω τον αγοραστή είναι να προσφέρετε ένα μικρό κίνητρο, όπως δωρεάν αποστολή ή μια έκπτωση για επόμενη αγορά.
Δημιουργήστε δυναμικές retargeting διαφημίσεις
Οι διαφημίσεις επαναστόχευσης πρακτικά στοχεύουν επισκέπτες του online store σας που δεν ολοκλήρωσαν κάποια αγορά στην πρώτη τους επίσκεψη. Εάν λοιπόν ξαναπετύχουν κάποιο δικό σας ad είναι πιθανό το brand σας να τους έρθει πιο εύκολα στο μυαλό καθώς πραγματοποιούν τις αγορές τους.
Πώς θα το πετύχετε: Καλό θα ήταν λοιπόν να ρυθμίσετε δυναμικές καμπάνιες remarketing σε πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram και η Google. Χρησιμοποιήστε segments πελατών για να προβάλλετε συγκεκριμένες διαφημίσεις με βάση τη συμπεριφορά περιήγησης τους. Επισημάνετε τις εκπτώσεις και δημιουργήστε αίσθηση επείγουσας ανάγκης για να τους επαναφέρετε στο eshop σας.
Βελτιστοποιήστε τη διαδικασία checkout
Τα μακροσκελή checkout κουράζουν το κοινό ιδίως σε τέτοιες περιόδους που όλα είναι ένας αγώνας ενάντια στο χρόνο. Τα πολλά κλικ και η συμπλήρωση περιττών πεδίων μπορεί να οδηγήσει ένα αγοραστή να στραφεί σε ένα ανταγωνιστή σας με πιο άμεση διαδικασία πληρωμής.
Πώς θα το πετύχετε: Απλοποιήστε το checkout μειώνοντας τον αριθμό των πεδίων στις φόρμες και προσφέροντας την επιλογή guest checkout. Αυτές είναι πρακτικές που καλό θα είναι να αναλογιστείτε και εκτός από την προετοιμασία Black Friday στο Shopify. Ενεργοποιήστε επιλογές πληρωμής με ένα κλικ, όπως το Apple Pay ή το Google Pay για απρόσκοπτες συναλλαγές. Δοκιμάστε μόνοι σας τη διαδικασία πληρωμής για να εντοπίσετε τυχόν προβλήματα καθώς και διάφορες έξυπνες τεχνικές που έχουν επιτυχώς αξιοποιήσει και άλλα brand.
Βεβαιωθείτε ότι η υποστήριξη πελατών είναι έτοιμη και ρυθμισμένη
Η αυξημένη επισκεψιμότα και ο μεγάλος όγκος πωλήσεων, οδηγούν αναπόφευκτα και σε περισσότερα ερωτήματα και εμπόδια. Η έγκαιρη υποστήριξη μπορεί να μετατρέψει τους απογοητευμένους αγοραστές σε πιστούς πελάτες.
Πώς θα το πετύχετε: Καταγράψτε συχνές ερωτήσεις, ιδίως γύρω από τις προσφορές της περιόδου, πώς λειτουργούν ή ερωτήσεις γύρω από την αποστολή και την παραλαβή και προσθέστε τις στο footer του site σας. Εξετάστε το ενδεχόμενο χρήσης chatbots για τη διαχείριση βασικών ερωτήσεων που λύνονται εύκολα και άμεσα και ρυθμίστε αυτόματες απαντήσεις για ερωτήσεις σχετικά με παραγγελίες. Εάν είναι εφικτό, αυξήστε το προσωπικό για τη live υποστήριξη τις κύριες ημέρες αγορών.
Ενισχύστε την ασφάλεια και οικοδομήστε εμπιστοσύνη
Κατά τη διάρκεια ενός γεγονότος υψηλής επισκεψιμότητας όπως οι Black Friday και Cyber Monday, οι απειλές για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο είναι αυξημένες και η πρόληψη ενάντια τους θα πρέπει να περιλαμβάνεται στην προετοιμασία Black Friday στο Shopify.
Πώς θα το πετύχετε: Βεβαιωθείτε ότι το eshop σας διαθέτει πιστοποιητικό SSL για προστασία των δεδομένων των πελατών. Εμφανίστε σήματα ασφαλείας στο checkout για να ενισχύσετε την εμπιστοσύνη. Ενημερώστε την πολιτική απορρήτου σας ώστε να καθησυχάσετε τους πελάτες σας γύρω από την ασφάλεια των δεδομένων τους.
Δημιουργήστε και προγραμματίστε email marketing καμπάνιες
Το email marketing είναι ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία για να προσεγγίζετε παλιούς και νέους πελάτες, ιδίως σε τέτοιες περιστάσεις και θα ήταν έγκλημα να μην υπήρχε σε αυτό το checklist για προετοιμασία Black Friday στο Shopify.
Πώς θα το πετύχετε: Δημιουργήστε segments στις λίστες email σας ώστε να προσαρμόσετε τα μηνύματα και τις προσφορές σας για διαφορετικές ομάδες όπως VIP πελάτες, αγοραστές που αγοράζουν για πρώτη φορά κλπ. Προγραμματίστε email προσμονής όπου θα ενημερώνετε για τις επερχόμενες προσφορές, email υπενθύμισης για τα προϊόντα και το stock τους καθώς και ενημέρωση για την επακόλουθη Cyber Monday. Επενδύστε χρόνο να για γράψετε δυνατούς τίτλους θέματος που θα τραβούν την προσοχή.
Προετοιμάστε μια post-purchase εμπειρία
H καλά οργανωμένη εμπειρία αγορών περιλαμβάνει και το post-purchase στάδιο, ακόμη και στην προετοιμασία Black Friday στο Shopify. Μέσα από μικρές ενέργειες μπορείτε να μετατρέψετε τους αγοραστές σε επαναλαμβανόμενους πελάτες καθώς θα συνεχίσουν να νιώθουν σημαντικοί και ότι λαμβάνουν την προσοχή σας παρόλο που έχουν ολοκληρώσει την αγορά τους.
Πώς θα το πετύχετε: Στείλτε ένα ευχαριστήριο email μετά από κάθε αγορά μαζί με σαφείς λεπτομέρειες για την παρακολούθηση της παραγγελίας. Εξετάστε το ενδεχόμενο να συμπεριλάβετε στο ευχαριστήριο email upsell ή cross-sell προτάσεις που θα ενθαρρύνει πρόσθετες πωλήσεις, ιδίως με την Cyber Monday να ακολουθεί πολύ άμεσα. Προσφέρετε μια εύκολα κατανοητή πολιτική επιστροφών για να μειώσετε τους δισταγμούς των αγοραστών.
Εκτελέστε τελικές δοκιμές σε όλο το website πριν από τη μεγάλη μέρα
Οι τεχνικές δυσλειτουργίες μπορεί να κοστίσουν ακριβά, όχι μόνο σε χρόνο αλλά και σε επιδόσεις ειδικά με την υψηλή επισκεψιμότητα που επιφέρει η Black Friday.
Πώς θα το πετύχετε: To τελικό κομμάτι από την προετοιμασία Black Friday στο Shopify είναι να εκτελέσετε τελικές δοκιμές σε ολόκληρο τον online store σας, ιδίως για βασικές λειτουργίες όπως η προσθήκη στο καλάθι, το checkout και η επεξεργασία πληρωμών. Κάντε μια προσομοίωση με υψηλό traffic ώστε να διασφαλίσετε ότι το site σας μπορεί να το διαχειριστεί. Επιβεβαιώστε ότι τα συστήματα υποστήριξης πελατών σας είναι πλήρως λειτουργικά και έτοιμα.
Παρακολουθήστε, αναλύστε και προσαρμόστε σε πραγματικό χρόνο
Ακόμη και όταν τελειώσετε με την checklist, η δουλειά δεν σταματάει. Συνεχίζετε να εξετάζετε τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο ώστε να ανταποκρίνεστε γρήγορα στα trends ή απροσδόκητα ζητήματα που μπορεί να προκύψουν τη μεγάλη ημέρα.
Πώς θα το πετύχετε: Όσο προχωράει η περίοδος παρακολουθήστε τα analytics των Black Friday καμπανιών σας με εργαλεία όπως το Google Analytics και τις ενσωματωμένες αναφορές του Shopify. Παρακολουθήστε τα ποσοστά μετατροπής, το ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού και τη μέση αξία παραγγελίας ώστε να είστε σε θέση να κάνετε προσαρμογές ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν.
Ακόμη και εάν δεν προλαβαίνετε να κάνετε αναλυτική προετοιμασία Black Friday στο Shopify μπορείτε να εφαρμόσετε γρήγορα tip που θα λειτουργήσουν ακόμη και τελευταία στιγμή.