Τα επιτυχημένα eshop φροντίζουν να εξαλείφουν τα εμπόδια μεταξύ των χρηστών και των προϊόντων ή υπηρεσιών που αναζητούν. Έτσι, είναι σημαντικό να έχετε κατά νου όλες τις χρήσιμες λειτουργίες για eshop που θα πρέπει να διαθέτει το κατάστημά σας και που έχουν αντίκτυπο στην εμπειρία του χρήστη μιας και κάθε μία από αυτές αφαιρεί τις τριβές και διατηρεί τους χρήστες αφοσιωμένους στο brand σας.

Στην παρακάτω λίστα που δημοσιεύτηκε στο SearchEngineJournal, το οποίο λαμβάνει υπόψιν του τόσο τη δική του έρευνά όσο και τις οδηγίες της Google, θα βρείτε όλα όσα θα πρέπει να περιλαμβάνει ένα online κατάστημα για να είναι πλήρως λειτουργικό αλλά και φιλικό προς το χρήστη.

eCommerce πλατφόρμα: 6 must-have για να λάβετε υπόψιν
Υπάρχουν κάποια στοιχεία που δεν γίνεται να λείπουν από μια eCommerce πλατφόρμα. Μάθε ποια είναι πριν κάνεις την τελική επιλογή!

27 βασικές λειτουργίες για eshop

#1 Πλοήγηση φιλική προς τον χρήστη

H σωστή και φιλική προς το χρήστη πλοήγηση είνα σημαντική και θα πρέπει τα προϊόντα να είναι λογικά κατηγοριοποιημένα, με τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες να είναι πρώτες. Ορισμένοι αναζητούν συγκεκριμένα προϊόντα με βάση το brand, ενώ άλλοι με βάση την κατηγορία.

H γραμμή πλοήγησης θα πρέπει να ανταποκρίνεται σε αυτήν την οργάνωση, μαζί με quick links για value stes και τρέχουσες προσφορές. Τα χαρακτηριστικά πλοήγησης θα πρέπει να δοκιμάζονται οπωσδήποτε σε φορητές συσκευές για να διασφαλιστεί ότι οι πελάτες θα έχουν μια ικανοποιητική αγοραστική εμπειρία σε οποιαδήποτε οθόνη επιλέξουν να επισκεφτούν το online store.

#2 Εσωτερική αναζήτηση

Η επόμενη από τις λειτουργίες για eshop αφορά την αναζήτηση και πιο συγκεκριμένα αυτή που γίνεται εσωτερικά και επιτρέπει στους πελάτες να παρακάμπτουν την πλοήγηση και να αναζητούν ακριβώς αυτό που θέλουν.

Αυτή η αναζήτηση (internal site search) περιλαμβάνει ακόμη τις δημοφιλείς και trending αναζητήσεις που μπορεί να διαμοσρώσει το eshop σας με βάση τη συμπεριφορά καταναλωτών.

#3 Φίλτρα προϊόντων

Εάν η eCommerce επιχείρησή σας διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων, τα φίλτρα προϊόντων θα βοηθήσουν τους πελάτες να βρουν γρήγορα το προϊόν που τους ενδιαφέρει με βάση τα χαρακτηριστικά, το μέγεθος, τη διαθεσιμότητα και άλλες σχετικές πληροφορίες.

Αξιοποιήστε τον χώρο του footer για να συμπεριλάβετε χρήσιμες πληροφορίες και links προς άλλα κανάλια ώστε να τα βρίσκουν εύκολα και άμεσα οι πελάτες σας.

Με τη συγκεκριμένη από τις λειτουργίες για eshop, μπορείτε να κατευθύνετε τους επισκέπτες σας στα προφίλ των social media, σε άλλα links της εταιρείας (αν υπάρχει ας πούμε μια αγηλόφωνη έκδοση του site), στην υποστήριξη, στις πληροφορίες της εταιρείας καθώς και στις πολιτικές αποστολής και επιστροφών. Το footer περιλαμβάνει ουσιαστικά συνδέσμους προς όλα όσα η εταιρεία θέλει να ανακαλύπτουν οι πελάτες και οι crawlers αναζήτησης.

#5 Βίντεο προϊόντων

Η χρήση βίντεο στις σελίδες των προϊόντων σας μπορεί να βοηθήσει με την αύξηση των μετατροπών και οι περισσότερες eCommerce πλατφόρμες, επιτρέπουν και ενθαρρύνουν την προσθήκη βίντεο στις σελίδες προϊόντων.

Δημιούργησε συναρπαστικά βίντεο προϊόντων: Tips & Πρακτικές
Τα εξαιρετικά βίντεο προϊόντων είναι μια μεγάλη ευκαιρία για προβολή και μετατροπές. Μάθε πώς να τα βελτιστοποιείς.

Η χρήση βίντεο είναι μια από τις λειτουργίες για eshop που επιτρέπει την ανάδειξη των προϊόντων ακόμη πιο ολιστικά ενώ είναι και μια ευκαιρία για καλύτερη επίδειξη της χρήσης ή της αξιοποίησής τους.

#6 Συγκρίση προϊόντων

Εάν έχετε μεγάλη ποικιλία προϊόντων σε οποιαδήποτε κατηγορία, είναι σημαντικό οι πελάτες να μπορούν να συγκρίνουν γρήγορα τα κύρια χαρακτηριστικά του καθενός. Όταν οι πελάτες μεταβαίνουν στην οθόνη σύγκρισης, λαμβάνουν μια λεπτομερή περιγραφή κάθε προϊόντος, αξιολογήσης, κριτικές και τιμολόγηση και έτσι είναι σημαντικό να διαμορφώσετε μια τέτοια λειτουργία.

Καλάθι αγορών γεμάτο με παπάκια μπάνιου

#7 Κριτικές προϊόντων

Οι κριτικές και οι αξιολογήσεις προϊόντων είναι η πιο δημοφιλής μορφή περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες σε eCommerce ιστοσελίδες (user genarated content).

Η παροχή κοινωνικών αποδείξεων είναι ένα πολύ ισχυρό εργαλείο ανάμεσα στις λειτουργίες για eshop που θα πείσει έναν αγοραστή ότι κάποιο προϊόν ταιριάζει στις ανάγκες του. Προσθέστε κάποιο εργαλείο ή εφαρμογή που θα σας επιτρέπει εσάς ή και στους ίδιους τους χρήστες να προσθέτουν τις κριτικές τους καθώς και εικόνες και βίντεο.

Πώς να αξιοποιήσεις το User generated content στο eshop σου
Ένα είναι το μόττο: το περιεχόμενο είναι βασιλιάς. Και αυτό είναι αδιαμφισβήτητο καθώς τροφοδοτεί ένα μεγάλο κομμάτι της επιχείρησή σας από το eshop σας με το δελεαστικό περιεχόμενο και σελίδες προϊόντων και την παρουσία σας στα social media. Η επιτυχημένη όμως δημιουργία περιεχομένου απαιτεί να επενδύσετε χρόνο και πόρους ώστε

#8 Εύκολη πολιτική επιστροφών

Η ύπαρξη πολιτικής επιστροφών είναι πολύ σημαντική και αυξάνει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ιδίως εάν είναι αναλυτική και φιλική.

Κάντε τις επιλογές επιστροφής όσο το δυνατόν πιο εύκολες και με τη λιγότερη δυνατή ταλαιπωρία.

#9 Συχνές ερωτήσεις γύρω από τα προϊόντα

Μια ακόμη από τις λειτουργίες για eshop για να βοηθήσετε τους χρήστες είναι να συμπεριλάβετε μια ενότητα με τις πιο συχνές ερωτήσεις πελατών (FAQ) ώστε να βρίσκουν εύκολα απαντήσεις και να λύνουν τις όποιες ανησυχίες ή απορίες.

Αυτή η ενότητα βοηθάει το eshop σας να:

  • Αυξήσει τον αριθμό των πωλήσεων απαντώντας στις κορυφαίες ερωτήσεις των πελατών σας πριν από την πώληση.
  • Μειώσει τον χρόνο που χρειάζεται η εξυπηρέτηση πελατών σας για να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με το προϊόν πριν και μετά την αγορά.

#10 Απλοποιημένο checkout

Το τελευταίο πράγμα που θέλετε να κάνετε πριν ο πελάτης εισάγει τα στοιχεία της πιστωτικής του κάρτας είναι να τον απογοητεύσετε.

Βεβαιωθείτε ότι οι πελάτες μπορούν εύκολα να εντοπίσουν το καλάθι αγορών αλλά και να ολοκληρώσουν τη διαδικασία check out με όσον το δυνατό λιγότερα και πιο κατανοητά βήματα.

Για περισσότερες συμβουλές, οδηγούς και ό,τι άλλο χρειάζεται το eshop σου, μπες στο Newsletter μας!

#11 Πολλαπλές επιλογές πληρωμής

Προσφέρετε πολλαπλούς τρόπους πληρωμών ώστε να κάνετε τους πελάτες σας να νιώθουν άνετα να ολοκληρώσουν τις συναλλαγές με τον τρόπος πληρωμής που προτιμούν.

Μια από τις λειτουργίες για eshop δηλαδή είναι να ενσωματώστε επίσης δημοφιλής επιλογές ανάλογα την τοποθεσία που βρίσκεστε. Για Ελλάδα, κάποιοι από αυτούς θα ήταν τα PayPal, Viva και Revolut.

#12 Ενσωμάτωση Single sign-on

Ενσωματώστε την ενιαία σύνδεση για τους πελάτες σας ώστε να δημιουργούν έναν λογαριασμό και να συνδέονται γρήγορα με τον λογαριασμό τους στο Google, την Microsoft, την Apple, το LinkedIn ή κάποιον άλλον συχνά χρησιμοποιούμενο λογαριασμό.

Η μείωση των τριβών κατά τη διάρκεια της εγγραφής και της σύνδεσης θα μπορούσε να βελτιώσει τον όγκο πωλήσεων του καταστήματός σας.

Καλάθι αγορών από καλώδιο ποντικιού

#13 Κέντρο υποστήριξης/βοήθειας

Μια από τις σημαντικές λειτουργίες για eshop είναι επίσης η παροχή εξυπηρέτησης και υποστήριξης πελατών.

Αυτό θα πρέπει να καλύπτει όλες τις γενικές ερωτήσεις που μπορεί να θέσει ο κόσμος σχετικά με το διαδικτυακό απόρρητο, την ασφάλεια, τις πληρωμές, τη ναυτιλία, τις επιστροφές και άλλες ανησυχίες σχετικά με τις αγορές.

#14 Παρακολούθηση παραγγελιών

Μόλις ο πελάτης σας κάνει μια παραγγελία, μια είναι η ερώτηση που τον απασχολεί: Πότε θα φτάσει η παραγγελία μου; Διευκολύνετε τους πελάτες σας να ελέγχουν την τρέχουσα κατάσταση της παραγγελίας τους άμεσα και εύκολα.

Αρκεί μια απλή εισαγωή του email τους και τον αριθμό παραγγελίας που έλαβαν στο email επιβεβαίωσης της παραγγελίας τους. Προσθέστε τη σελίδα αυτή στο footer για ακόμη πιο άμεση πρόσβαση.

#15 Εφαρμογή για κινητά

Οι λειτουργίες για eshop επεκτείνονται και εκτός της βασικής ιστοσελίδας καθώς σημαντική είναι και η ανάπτυξη ενός app για να έχουν πρόσβαση οι χρήστες από όποιαδήποτε συσκευή.

Οι εφαρμογές για κινητά σας επιτρέπουν να παραμένετε στο μυαλό των πελατών, καθώς θα βλέπουν το λογότυπο στην εφαρμοργή και θα σας κάνει και πιο ελκυστικούς μέσα από μια mobile friendly εμπειρία.

Mobile responsiveness: Η σημασία και τα θετικά οφέλη του
Ένα eshop που διαθέτει mobile responsiveness προσφέρει υψηλότερη εμπειρία χρήστη σε όλες τις συσκευές. Γιατί όμως ισχύει αυτό;

Θα είναι επίσης έτσι πιο εύκολο να προωθήσετε και διαφημιστικές ενημερώσεις απευθείας μέσα από την εφαρμογή.

#16 Email & SMS Opt-in

Ακόμη κι αν δεν αγοράσει αμέσως ένας επισκέπτης, ίσως μπορέσετε να πετύχετε να εγγραφεί στις λίστες email σας επιτρέποντας σας έτσι να τους προσεγγίσετε με μελλοντικές πωλήσεις και προωθητικές ενέργειες μέσω email ή SMS.

Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο οι πωλητές μπορούν να μαζέψουν διευθύνσεις email είναι μέσω της προσθήκης μιας φόρμας opt-in με μια ειδική προωθητική ενέργεια στην κεφαλίδα και το υποσέλιδο του eshop σας.

#17 Ειδοποιήσεις Push

Η επόμενη από τις λειτουργίες για eshop είναι να προσθέτε ενημερώσεις μέσω ειδοποιήσεις push.

Οι υπηρεσίες ειδοποιήσεων push επιτρέπουν στους επισκέπτες να εγγραφούν στις τελευταίες ενημερώσεις σας στο πρόγραμμα περιήγησής τους. Όταν έχετε μια προωθητική ενέργεια για την οποία θέλετε να ενημερώσετε τους συνδρομητές σας, μπορείτε να στείλετε ένα μήνυμα που θα παραδοθεί στο κέντρο ειδοποιήσεών τους μέσω του προγράμματος περιήγησής τους.

#18 Chatbots

Στο πλαίσο της υποστήριξης πελατών σημαντικό θα ήταν να μπορείτε να την παρέχετε 24/7. Αυτό μπορείτε να το πετύχετε με την αξιοποίηση chatbot που θα απαντούν ερωτήσεις και θα κατευθύνουν τους πελάτες σε ένα συγκεκριμένο προϊόν ή σε μια σελίδα υποστήριξης.

Chatbot vs. Conversational AI: Οι διαφορές
Η «μάχη» της τεχνητής νοημοσύνης: Chatbot vs. Conversational AI - Ποιες είναι οι βασικές διαφορές τους και ποια η σημασία τους για την εμπειρία των πελατών.

#19 Κωδικοί κουπονιών

Aνάμεσα στις σημαντικές λειτουργίες για eshop είναι η προσθήκη κωδικών για εκπτώσεις. Γνωρίζουμε ότι οι καταναλωτές συχνά αναζητούν κωδικούς κουπονιών στο Google όταν τους παρουσιάζεται ένα πλαίσιο κουπονιού ή έκπτωσης σε μια σελίδα πληρωμής.

Αν θέλετε να κρατήσετε τους πελάτες στο eshop σας καθ' όλη τη διάρκεια της διαδικασίας πληρωμής, δώστε τους εξαιρετικές προσφορές μέσω των δικών σας κωδικών κουπονιών.

Παράθυρα με λειτουργίες για eshop

#20 Προγράμματα ειδικών προσφορών

Μπορεί το eshop σας να διαθέτει προγράμματα προσφορών αλλά δεν έχει κανένα νόημα εάν δεν μπορούν να τις εντοπίσουν άμεσα οι επισκέπτες.

Βεβαιωθείτε ότι οι σελίδες των προϊόντων σας αναδεικνύουν αυτές τις προσφορές, ιδίως για τα είδη υψηλού κόστους.

#21 Λίστες επιθυμιών (Wishlist)

Μια από τις λειτουργίες για eshop που μπορείτε να προσθέσετε είναι η λίστα επιθυμιών για να βοηθήσετε τους πελάτες να βρουν τα αντικείμενα που ήθελαν κατά τη διάρκεια προηγούμενων επισκέψεων.

Διευκολύνετε τους συνδεδεμένους χρήστες να αποθηκεύσουν ένα αντικείμενο στη λίστα επιθυμιών τους απλά με ένα κλικ ή πατώντας μια καρδιά.

#22 Πολύγλωσση υποστήριξη

Αν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα απευθύνεται σε πελάτες σε μια συγκεκριμένη περιοχή, έχετε δύο επιλογές για να υποστηρίξετε τις κορυφαίες γλώσσες που ομιλούνται στην περιοχή τους:

👉 Αφήστε την Google να αναλάβει τη μετάφραση της ιστοσελίδας
👉 Δημιουργήστε πολλαπλές εκδόσεις του ιστότοπού σας για συγκεκριμένες γλώσσες με διαφορετικά domain π.χ. .gr για ελληνικά και .com για αγγλικά.

#23 Πρόγραμμα πιστότητας

Για να πετύχετε customer retention μια από τις λειτουργίες για eshop που δεν πρέπει να λείπει είναι ένα πρόγραμμα πιστότητας που θα ενθαρρύνει τους πελάτες να ψωνίσουν ξανά από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Πρόκειται συνήθως για δωρεάν ή επί πληρωμή προγράμματα όπου οι πελάτες αποκτούν ιδιωτική ή έγκαιρη πρόσβαση σε καλύτερες προσφορές. Πολλά επιτρέπουν στους πελάτες να συγκεντρώνουν πόντους ανά αγορά, που οδηγούν σε ανταμοιβές όπως ένα συγκεκριμένο ποσό από την επόμενη αγορά ή ένα δωρεάν προϊόν.

#24 Carousels

Τα carousel στην αρχική σελίδα είναι μια ωραία προσθήκη ώστε να έχετε μαζεμένες όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τρέχουσες προσφορές ή trending προϊόντα χωρίς να χρειαστεί οι επισκέπτες να ψάξουν για να τις εντοπίσουν.

#25 Πληροφορίες τοπικού καταστήματος

Εάν το brand σας διαθέτει φυσικές τοποθεσίες, μπορείτε να ενισχύσετε τις πωλήσεις εκτός σύνδεσης προσθέτοντας λεπτομέρειες για το πλησιέστερο κατάστημα στην επικεφαλίδα του website σας.

Η συγκεκριμένη από τις λειτουργίες για eshop θα επιτρέψει στους πελάτες να κάνουν online αγορές, να κάνουν κράτηση για παραλαβή από το κατάστημα ή να περιηγηθούν στα αποθέματα του τοπικού καταστήματος πριν πραγματοποιήσουν μια αγορά στο κατάστημα.

#26 Πολιτική προσωπικών δεδομένων

Επιπλεον, ιδίως για eshop που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη, μια απαραίτητη ανάμεσα στις λειτουργίες για eshop είναι η πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων ώστε να συμμορφώνεστε με τους κανονισμούς.

Συνήθως αυτό γίνεται ζητώντας συγκατάθεση μέσα από αναδυόμενο παράθυρο.

#27 Πρόγραμμα affiliate

Προσφέρετε ένα πρόγραμμα συνεργατών για να κάνετε περισσότερους δημιουργούς περιεχομένου να μιλούν για το προϊόν σας.

Αυτό επιτρέπει στους κορυφαίους πελάτες σας να κερδοσκοπούν το περιεχόμενό τους προωθώντας τα αγαπημένα τους προϊόντα.

Και αισίως ολοκληρώσαμε τη λίστα με όλες τις must-have λειτουργίες για eshop που θα το απογειώσουν. Εξετάστε και το δικό σας και βεβαιωθείτε ότι είναι βελτιστοποιημένο ώστε να αποφέρει τα μέγιστα έσοδα και μετατροπές για εσάς!