Eshop 101: Οδηγός για να στήσετε μια επιτυχή Shopify επιχείρηση

Εάν είστε ένας μελλοντικός φιλόδοξος επιχειρηματίας που επιχειρεί να στήσει μια επιτυχή Shopify επιχείρηση και να αξιοποιήσετε την απίστευτη δύναμη που δίνει η έκθεση στο διαδίκτυο, τότε βρίσκεστε στο κατάλληλο σημείο. Σε αυτόν τον οδηγό θα δούμε ποια είναι τα απαραίτητα στοιχεία για ένα eshop και πως θα κάνετε τα πρώτα σας βήματα με σιγουριά, ακόμη κι αν είστε αρχάριοι.

Shopify επιχείρηση: Τα βήματα

Για να έχετε επιτυχία είναι σημαντικό να εκτελέσετε το όραμά σας σωστά και για αυτό θα δούμε τα βήματα από το μηδέν για την ανάπτυξη και δημιουργία ενός νέου brand.

Αξιολογήστε τις δυνατότητες που θα έχει στην αγορά η επιχείρησή σας

Πριν ξεκινήσετε μια Shopify επιχείρηση, βεβαιωθείτε ότι έχετε κατανοήσει σε βάθος τη ζήτηση της αγοράς για αυτό που σκοπεύετε να πουλάτε. Η αρχή λοιπόν γίνεται μέσα από διεξοδική έρευνα αγοράς όπου θα εξετάσετε ποιοι είναι οι κύριοι ανταγωνιστές σας καθώς και σε ποιους ανθρώπους θέλετε να στοχεύσετε, δηλαδή να αναπτύξετε το συγκεκριμένο κοινό του brand σας εστιάζοντας σε χαρακτηριστικά όπως η ηλικία, η τοποθεσία και το επίπεδο εισοδήματός του. Αυτό σας βοηθά να κατανοήσετε ποιός πρόκειται να ενδιαφερθεί για εσάς και τα προϊόντα σας.

eCommerce buyer personas: Πώς να φτιάξεις στο eshop σου
Τι είναι eCommerce buyer personas, γιατί είναι πολύ σημαντικές για την ανάπτυξη ενός eshop και πώς θα τις φτιάξετε βήμα-βήμα.

Κατανοήστε ποιες είναι οι ανάγκες τους και πώς μπορούν να συνδεθούν με το προϊόν τους ώστε να νιώσουν ότι έχει κάποια χρησιμότητα για τη ζωή τους. Θα πρέπει επίσης να αναλογιστείτε το κομμάτι της επικοινωνίας καθώς όλα θα γίνονται online. Αξιοποιήστε μέσα όπως οι social media πλατφόρμες, τα email και τα ads για να βρίσκεστε "παρόντες" κατά τη διάρκεια των αγοραστικών ταξιδιών των πελατών.

Email marketing για eCommerce: Tips για ψηλά conversion
Μάθε πώς να κατακτήσεις το email marketing για eCommerce - Ανακάλυψε τα πιο must tips για να βελτιώσεις τα conversion!

Βρείτε το niche σας

H Shopify επιχείρηση σας πρέπει να ευθυγραμμίζεται με το πάθος που έχετε για αυτό, αλλά και με τη χρησιμότητα που έχει για την αγορά και τους καταναλωτές. Ευθυγραμμίστε τις προσωπικές σας δυνάμεις και τα ενδιαφέροντά σας με τις ανεκπλήρωτες ανάγκες ενός σαφώς καθορισμένου τμήματος της αγοράς. Ρίξτε μια προσεκτική ματιά στους ανταγωνιστές σας για να εντοπίσετε τα κενά που θα μπορούσε να καλύψει το προϊόν ή η υπηρεσία σας.

Μπορείτε επίσης να αξιοποιήσετε τη δύναμη της έρευνας λέξεων-κλειδιών (SEO) και των τρεχουσών τάσεων για να ανακαλύψετε ειδικές αγορές που βρίσκονται σε άνοδο.

Διαλέξτε το επιχειρηματικό σας μοντέλο

Ένα σωστό επιχειρηματικό μοντέλο θα υποστηρίξει τη μακροπρόθεσμη επιτυχία σας. Παρακάτω συγκεντρώσαμε μερικές συμβουλές που θα πρέπει να λάβετε υπόψιν για τη Shopify επιχείρησή σας:

  • Αξιολογήστε το κάθε μοντέλο ως προς την ικανότητά του να κλιμακώνεται, να παράγει κέρδη και να επεκτείνει την πελατειακή σας βάση.
  • Ελέγξτε επιτυχημένες επιχειρήσεις για να κατανοήσετε προς τα πού να κινηθείτε.
  • Εξοικειωθείτε με τα απαιτούμενα νομικά και ρυθμιστικά πλαίσια για να διατηρήσετε τη συμμόρφωση σε διάφορους κλάδους.
  • Παραμείνετε ενημερωμένοι γύρω από ενημερώσεις και νέα μοντέλα που μπορούν να σας προσφέρουν στρατηγικό πλεονέκτημα.

Μερικά δημοφιλή επιχειρηματικά μοντέλα για Shopify επιχείρηση είναι τα εξής: subscription services, επιχείρηση affiliate, digital προϊόντα, direct-to-consumer, dropshipping και πολλά ακόμη.

Φτιάξτε ένα επιχειρηματικό σχέδιο

Σκεφτείτε το επιχειρηματικό σας σχέδιο ως ένα χάρτη πλοήγησης όσο αναπτύσσετε τη διαδικτυακή σας Shopify επιχείρηση. Αυτός ο χάρτης πρέπει να να συμπεριλαμβάνει λεπτομερώς τους στόχους σας, τις στρατηγικές για την επίτευξή τους και τις προκλήσεις που ενδέχεται να αντιμετωπίσετε.

Θα περιλαμβάνει επίσης τις τακτικές marketing που σκοπεύετε να εφαρμόσετε και σημαντικό θα είναι να εξετάσετε το ενδεχόμενο χρήσης influencer στα social media ή δημιουργίας leads μέσω email ή LinkedIn.

'Ενα επίσης σημαντικό στοιχείο που θα πρέπει να έχετε διαρκώς υπόψιν είναι η διαχείριση των οικονομικών και του κόστους και να γνωρίζετε επαρκώς τα έσοδα και το έξοδα σας. Έτσι, ένα επιχειρηματικό σχέδιο είναι ο οδηγός για προσέλκυση και διατήρηση πελατών ώστε να παραμένει υγιής.

Shopify Collabs: Το απόλυτο εργαλείο influencer marketing για πωλητές και δημιουργούς
Το Shopify Collabs είναι μια εξαιρετική πρωτοβουλία και προσφέρει μια ενιαία πλατφόρμα για την αποτελεσματική διαχείριση του influencer marketing.

Καθορίστε τη στρατηγική του online brand σας

Ανάμεσα στη λαοθάλασσα των διαδικτυακών επιχειρήσεων θα χρειαστείτε ένα δυνατό branding για να ξεχωρίσετε και να τραβήξετε την προσοχή και το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Ένα ισχυρό brand χρειάζεται ένα αξιομνημόνευτο όνομα που να εντυπώνεται στο μυαλό του κοινού. Θέστε τα θεμέλια για τη Shopify επιχείρησή σας μέσα από τα εξής tips:

👉 Βουτήξτε στη δημιουργικοτητά σας για να για εντοπίσετε ένα όνομα brand που θα μένει στο μυαλό των ανθρώπων.

👉 Εντοπίστε τι σας κάνει ξεχωριστούς σε σχέση με τους ανταγωνιστές. Τη μοναδική δηλαδή πτυχή που μόνο εσείς προσφέρετε.

👉 Επικεντρωθείτε στη δημιουργία μιας συνεπούς οπτικής και λεκτικής ταυτότητας που θα κάνει το brand σας αναγνωρίσιμο.

👉 Δώστε προτεραιότητα στις σχέσεις με τους πελάτες σας. Το να χτίσετε την εμπιστοσύνη και την αφοσίωση με τους πελάτες σας είναι κάτι που πρέπει να δώσετε προτεραιότητα. Οι πελάτες σας είναι η ραχοκοκαλιά της φήμης σας και οι πρεσβευτές της εικόνας σας.

Κατανοείστε τους νόμους για τα online store

Η τήρηση των νόμων και των κανόνων για τη Shopify επιχειρήση είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης και την καλλιέργεια της εμπιστοσύνης των πελατών. Ερευνήστε τους κανονισμούς που αφορούν στη φύση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας.

Η πολιτική απορρήτου σας πρέπει επίσης να καλύπτει οτιδήποτε άλλο κάνετε με τα δεδομένα των χρηστών, όπως οι επαναλαμβανόμενες αγορές, η αποστολή email για abandoned cart, η αποστολή ενημερωτικών δελτίων, η διαχείριση προφίλ πελατών και η ανάλυση τάσεων.

Μια ακόμη πτυχή είναι η προστασία των περιουσιακών στοιχείων σας με copyright στα λογότυπα και τα σχέδια των προϊόντων σας. Βεβαιωθείτε ότι έχετε εξασφαλίσει νομικά δικαιώματα στην πνευματική σας ιδιοκτησία μέσω διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, εμπορικών σημάτων ή πνευματικών δικαιωμάτων ενώ φροντίστε να ενημερώνεστε για τυχόν αλλαγές και μετατροπές στις νομοθεσίες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την Shopify επιχείρησή σας.

Δηλώστε την επιχείρησή σας

Εξετάστε τους τύπους των επιχειρηματικών δομών για να καταλήξει ποια είναι η καλύτερη για εσάς όπως ατομική επιχείρηση, Α.Ε., λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορές στην ευθύνη και τις φορολογικές επιπτώσεις.

Στη συνέχεια, προχωρήστε στην καταχώριση της επωνυμίας της επιχείρησής σας στις αρμόδιες αρχές, εξασφαλίζοντας ότι θα λάβετε όλες τις απαραίτητες επιχειρηματικές άδειες και εγκρίσεις, ιδίως αν ο κλάδος σας είναι ιδιαίτερα ρυθμισμένος.

Ρυθμίστε το online website

Έφτασε η στιγμή να στήσετε τη Shopify επιχείρησή σας. Κατοχυρώστε ένα domain name που θα είναι αξιομνημόνευτο και θα παραπέμπει και στο όνομα του brand, κάνοντας την εύρεση πιο εύκολη.

Στη συνέχεια, επιλέξτε μια eCommerce πλατφόρμα όπως το Shopify ή το Woocommerce που να ευθυγραμμίζεται με τις ανάγκες της επιχείρησής σας και προσφέρει τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για την αποτελεσματική λειτουργία του online καταστήματός σας.

Κατασκευή Shopify eshop για αρχάριους: Πλήρης οδηγός 2024
Κατασκευή Shopify eshop for dummies: Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος βήμα - βήμα για το 2024.

Αναπτύξτε τα προϊόντα σας

Αφότου λοιπόν στήσετε τη Shopify επιχείρησή σας,θα πρέπει να εξετάσετε τια διαδικασίες ανάπτυξης των προϊόντων σας. Θα έχετε δικής σας ετικέτα; ή θα επιλέξετε private ή white label για να αναπτύξετε τα προϊόντα σας. Για τα διάφορα είδη eCommerce μπορείτε να μάθετε περισσότερα εδώ.

Ακόμη και γύρω από το διαχείριση αποθεμάτων υπάρχουν λύσεις όπως το dropshipping εάν δεν μπορείτε εσείς να υποστηρίξετε τη φύλαξη του αποθέματος σας. Οι επιλογές σας θα πρέπει σίγουρα να συντονίζονται με τους γενικότερους επιχειρηματικούς σας στόχους.

Οργανώστε τα logistics σας

Όταν λοιπόν ολοκληρώσετε τα στάδια του eshop και των προϊόντων σας θα πρέπει να δείτε με ποιον τρόπο θα τα επικοινωνήσετε αλλά και θα τα παραδώσετε στο κοινό στόχος σας. Τι τρόπους πληρωμής και αποστολής αναμένουν και θέλουν από τη Shopify επιχείρησή σας;

Σημαντικό επίσης είναι να δώσετε προσοχή και στις συσκευασίες σας, οι οποίες θα πρέπει να προστατεύουν το προϊόν αλλά και να είναι αποδοτικές και βιώσιμες. Και τέλος, βεβαιωθείτε ότι έχετε έναν σταθερό χειρισμό της διαχείρισης των αποθεμάτων σας και των διαδικασιών εκπλήρωσης, οι οποίες θα λειτουργούν ομαλά.

Αν η Shopify επιχείριση σας είναι εξ ολοκλήρου digital, θα πρέπει να προσέξετε η απεικόνιση του προϊόντος σας να είναι υψηλής ποιότητας και να αναδεικνύει όλα τα χαρακτηριστικά του.

Shopify payment gateway: Τι είναι και πώς λειτουργεί
H ολοκλήρωση των συναλλαγών στο eshop σας είναι υψίστης σημασίας. Μάθετε σήμερα για τα Shopify payment gateway και πώς λειτουργούν.

Ενσωματώστε στρατηγικές marketing για τη Shopify επιχείρησή σας

Ένα σημαντικό επίσης κομμάτι είναι να εξετάσετε ποια κανάλια θα αξιοποιήσετε από το τομέα του marketing για να προωθήσετε την eCommerce επιχείρησή σας.

Επενδύστε και αξιοποιήστε τη δύναμη του SEO

Όσο καλύτερα είναι βελτιστοποιημένο το περιεχόμενό σας ως προς τους κανόνες SEO τόσο καλύτερα για την κατάταξη και επισκεψιμότητα σας. Εάν δημιουργήσετε δυνατό περιεχόμενο και το ελέγχετε ανα διαστήματα θα έχετε ένα δωρεάν μέσο για προώθηση στην Shopify επιχείρησή σας σπου θα λειτουργεί για μήνες ή και χρόνια.

Shopify SEO: Ο απόλυτος οδηγός για σίγουρο traffic
Το μυστήριο γύρω από το τι είναι και πώς εφαρμόζω το Shopify SEO, έχει λύση. Θα τη βρεις σε αυτόν τον απόλυτο οδηγό για να γίνεις και εσύ Expert.

Σημεία στα οποία θα πρέπει να εστιάσετε είναι:

  • Βρείτε τις λέξεις-κλειδιά που έχουν σημασία για το κοινό σας και ενσωματώστε τις ομαλά στο περιεχόμενό σας. Θα πρέπει να μοιάζει φυσικό, όχι εξαναγκασμένο.
  • Καταβάλλετε προσπάθεια για να δημιουργήσετε περιεχόμενο που δεν είναι μόνο ενδιαφέρον αλλά και γεμάτο αξία. Οι αναγνώστες σας θα πρέπει να αποχωρούν με την αίσθηση ότι έμαθαν κάτι που αξίζει τον κόπο.
  • Κάντε το περιεχόμενό σας εύκολο στη σάρωση. Διαχωρίστε το με σαφείς επικεφαλίδες, χρήσιμες υποκεφαλίδες και συνοπτικά bullet points. Αυτό κάνει την ανάγνωση πιο ευχάριστη και εύπεπτη.
  • Δώστε λίγη αγάπη στις meta tags, τους τίτλους και τις περιγραφές των εικόνων σας. Αυτά λειτουργούν παρασκηνιακά για να ενημερώσουν τις μηχανές αναζήτησης για το περιεχόμενο της σελίδας σας.

Ξεκινήστε το email marketing

Το email marketing είναι ένας τρόπος για δημιουργία lead και κινήτρων ώστε να διατηρείτε την επαφή με τους πελάτες σας και να τους κρατάτε ενημερωμένους γύρω από τη Shopify επιχείρησή σας. Ξεκινήστε δημιουργώντας τις λίστες σας και στη συνέχεια, δημιουργήστε και αυτοματοποιημένα email που θα αντιδρούν σε ενέργειες χρηστών ώστε να διατηρείτε την προσοχή τους τη στιγμή που χρειάζεται.

Φροντίστε η διάταξη και το template τους να είναι mobile friendly και να εμφανίζονται σωστά σε όλες τις συσκευές. Μπορείτε επίσης να κάνετε δοκιμές A/B για να δείτε τι λειτουργεί καλύτερα στο κοινό σας και να κάνετε ανάλυση δεδομένων για να βελτιώνετε διαρκώς την προσέγγισή σας και να εξασφαλίσετε ότι θα συνεχίσετε να έχετε απήχηση στο κοινό σας.

Τα 21 πιο hot Shopify apps για email marketing
Μαζεύουμε τα καλύτερα Shopify apps για email marketing που θα ενισχύσουν τη στρατηγική σας.

Χρησιμοποιήστε τα social media

Αναπτύξτε μια πολυκαναλική στρατηγική που θα σας επιτρέψει να προσεγγίζετε το κοινό σας σε διάφορα μέση και να δημιουργήσετε μιε κοινότητα με απήχηση. Φτιάξτε ένα συνεπές πρόγραμμα με αναρτήσεις και με περιεχόμενο που θα τραβάει το ενδιαφέρον. Σημαντικό είναι επίσης να απαντάτε γρήγορα σε σχόλια και μηνύματα καθώς εκτός από χρήσιμες πληροφορίες συμβάλει και στην εμπιστοσύνη.

Σίγουρες πρακτικτές που θα αυξήσουν την εμπιστοσύνη πελατών
Η εμπιστοσύνη πελατών είναι υψίστης σημασίας για τη βιωσιμότητα ενός eshop. Εδραιώστε τη με σίγουρες πρακτικές!

Δώστε επίσης προσοχή σας ad σας ώστε να συνδυάζονται με τις οργανικές αναρτήσεις και να μην ξεχωρίζουν έντονα ενώ αποδοτικό θα είναι να κάνετε και κάποια συνεργασία με influencer για να επεκτείνετε την εμβέλεια της Shopify επιχείρησής σας. Για να συνεχίσετε βέβεια να βελτιώνετε την στρατηγική σας και να παραμένετε σχετικοί με το κοινό, είναι βασικό να εξετάζετε τα metrics και να κάνετε προσαρμογές με βάση τις προτιμήσεις και την απήχηση στο κοινό.

Time to let it fly!

Και η Shopify επιχείρηση είναι έτοιμη να "ανοίξει τις σελίδες" της και να υποδεχτεί τους δυνητικούς αγοραστές. Είναι σημαντικό πάντα να θυμάστε να επαναεξετάζετε και να κάνετε βελτιώσεις. Μην επαναπαύεστε με τα πρώτα θετικά σημάδια καθώς η διατήρηση μιας επιχείρησης απαιτεί διαρκή προσπάθεια.