Τα 14 πιο hot tips που χρειάζεσαι για το eCommerce website design σου
Το eCommerce website design για να θεωρηθεί επιτυχημένο πρέπει να βασιστεί εξ ολοκλήρου στο UX (εμπειρία χρήστη) και να δομηθεί με τέτοιον τρόπο που από την πρώτη επίσκεψη έως και μετά το checkout, να κερδίζει τους επισκέπτες.
Συνδυάζοντας στοιχεία που χτίζουν εμπιστοσύνη, δημιουργούν μια οπτικά συναρπαστική εμπειρία, διασφαλίζουν ανταπόκριση και παρέχουν σαφές navigation, οι eCommerce επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν τη χρηστικότητα και να αυξήσουν τις πωλήσεις.
Σημεία-κλειδιά για επιτυχημένο eCommerce website design
Κάθε επιτυχημένο eshop επικεντρώνεται σε στρατηγικές που αφορούν στην καλύτερη δυνατή εμπειρία του χρήστη από τα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτα της επαφής του με το online store. Εξάλλου, το UX καθορίζει όλη την πορεία της αγοράς: Διαμορφώνεται από την συμπεριφορά και τις επιλογές των καταναλωτών.
Ακολουθούν κάποια κρίσιμα στοιχεία για το design ενός υπέροχου και αποτελεσματικού eCommerce website design:
1. Εμπιστοσύνη πελατών
Για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης, το eshop σας θα πρέπει να περιλαμβάνει τα ακόλουθα στοιχεία:
- Στοιχεία επικοινωνίας: Συμπεριλάβετε ένα email, έναν αριθμό τηλεφώνου και μια ταχυδρομική διεύθυνση σε μια Contact Us σελίδα, αλλά και στο footer. Αυτό βοηθά τους πιθανούς πελάτες να αισθάνονται ότι αγοράζουν από πραγματικούς ανθρώπους και όχι από ένα απρόσωπο brand.
- Πολιτική επιστροφών: Μια σαφής πολιτική επιστροφών μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις μειώνοντας την εγκατάλειψη του καλαθιού αγορών και εμπνέοντας εμπιστοσύνη. Επισημάνετε αυτήν την πολιτική στις σελίδες προϊόντων για να καθησυχάσετε τους πελάτες.
- Τεχνικές πιστοποιήσεις: Ενσωματώστε τα security badges που έχετε κερδίσει μέσα στο eCommerce website design για να δείξετε τη συμμόρφωση με την ασφάλεια και τις αποδεκτές μεθόδους πληρωμής. Αυτό θα σας βοηθήσει να ενισχύσετε την αντίληψη ενός ασφαλούς και αξιόπιστου website.
- Κριτικές πελατών: Ενσωματώστε κριτικές και σχόλια πελατών για να αυξήσετε την αξιοπιστία των επισκεπτών σας. Μία ακόμη ωφέλιμη κίνηση είναι να χρησιμοποιήσετε εφαρμογές που φέρνουν User Generated Content (UGC) μέσα στο eshop σας (όπως σχόλια από τα social media).
2. Oπτικά συναρπαστική εμπειρία
Η οπτική απήχηση είναι κρίσιμη στο eCommerce. Οι βασικές πρακτικές περιλαμβάνουν:
- Φωτογραφίες και βίντεο υψηλής ποιότητας: Η φωτογραφία προϊόντων λειτουργεί ως «ambassador», μεταφέροντας την ουσία και την υπόσχεση του προϊόντος στους online αγοραστές. Είναι απαραίτητο να χρησιμοποιείτε φωτογραφίες προϊόντων σε απλό φόντο για να εστιάσετε στο αντικείμενο. Επιπλέον, η λήψη φωτογραφιών από πολλές γωνίες παρέχει μια ολοκληρωμένη προβολή, επιτρέποντας στους πελάτες να εκτιμήσουν κάθε λεπτομέρεια. Ακόμη, οι φωτογραφίες και τα βίντεο που επιλέγετε πρέπει να είναι υψηλής ανάλυσης, καθώς δημιουργούν μια θετική πρώτη εντύπωση, παρουσιάζουν λεπτομέρειες προϊόντων, χτίζουν εμπιστοσύνη και βελτιώνουν την εμπειρία χρήστη. Εκφράζουν επαγγελματισμό και διασφαλίζουν την εμπιστοσύνη και την ικανοποίηση των πελατών.
- Χρώματα: Το χρώμα είναι ένα απίστευτα σημαντικό σε ένα eshop, ικανό να προκαλέσει συναισθήματα και να τραβήξει το ενδιαφέρον. Η στρατηγική χρήση των χρωμάτων στο eCommerce website design μπορεί να τραβήξει την προσοχή σε βασικούς τομείς, καθοδηγώντας το αγοραστικό ταξίδι του πελάτη και επισημαίνοντας σημαντικές πληροφορίες. Κατανοώντας την ψυχολογία των χρωμάτων καθώς και την επίδρασή τους στην ψυχολογία των πελατών, και χρησιμοποιώντας τις βασικές αρχές της μεθοδικά, μπορείτε να βελτιώσετε σημαντικά την εμπειρία χρήστη και την αφοσίωση στο online store σας.
- Γραμματοσειρές: Ενώ το περιεχόμενο του eshop σας παρέχει κρίσιμες πληροφορίες, οι γραμματοσειρές που επιλέγετε στο eCommerce website design μεταδίδουν το συναίσθημα και τον τόνο. Συνιστάται να περιοριστείτε σε δύο γραμματοσειρές για να διατηρήσετε μια καθαρή, οργανωμένη και επαγγελματική εμφάνιση. Η δημιουργία μιας ιεραρχίας μεταξύ αυτών των γραμματοσειρών βοηθά στη διαφοροποίηση περιεχομένου. Για παράδειγμα, μπορείτε να επιλέξετε μια έντονη, διακριτική γραμματοσειρά για τις κεφαλίδες και τους τίτλους για να τραβήξετε την προσοχή και μια πιο ευανάγνωστη, λεπτή γραμματοσειρά για το κύριο κείμενο για να εξασφαλίσετε σαφήνεια. Αυτή η προσέγγιση όχι μόνο κάνει το online store σας ελκυστικό οπτικά, αλλά βελτιώνει επίσης την εμπειρία χρήστη. Η επιλογή του σωστού συνδυασμού γραμματοσειρών μπορεί να μεταφέρει αποτελεσματικά την προσωπικότητα ενός brand και να κάνει το περιεχόμενό πιο ελκυστικό.
- Σχεδιασμός και ιεραρχία: Τοποθετήστε τα στοιχεία, τα χρώματα και το κείμενο στρατηγικά, με βάση το eCommerce website design, για να καθοδηγήσετε το μάτι του πελάτη και να επηρεάσουν τη λήψη αποφάσεων. Ο σχεδιασμός με βάση τις αρχές τις ψυχολογίας, μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη λήψη αποφάσεων των πελατών και να καθοδηγήσει το αγοραστικό τους ταξίδι στον eshop σας. Τοποθετώντας στρατηγικά στοιχεία, χρώματα και κείμενο, μπορείτε να κατευθύνετε πού θα πάει φυσικά το μάτι του θεατή. Αυτό περιλαμβάνει την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται και επεξεργάζονται τις πληροφορίες.
3. Mobile responsiveness
Δεδομένης της αυξανόμενης χρήσης κινητών συσκευών, βεβαιωθείτε ότι το eshop σας αποκρίνεται για χρήση μέσω smartphone. Εάν το online store σας δεν είναι mobile responsive, κινδυνεύετε να χάσετε ένα πολύ μεγάλο μέρος του κοινού σας.
Προτιμήστε μια eCommerce πλατφόρμα που θα μετατρέψει αυτόματα το eshop σας σε mobile responsive, διασφαλίζοντας λειτουργικότητα σε όλες τις συσκευές. Αυτό, όχι μόνο βελτιώνει το accessibility, αλλά επίσης ενισχύει την ικανοποίηση των χρηστών και αυξάνει την πιθανότητα conversion. Έτσι, διασφαλίζετε ότι όλοι οι εν δυνάμει πελάτες έχουν ίσες ευκαιρίες να ασχοληθούν και να αγοράσουν από το κατάστημά σας.
4. Σαφές navigation
Η αποτελεσματική πλοήγηση είναι σημαντική στο eCommerce website design καθώς βοηθά τους πελάτες να βρίσκουν προϊόντα γρήγορα και βελτιώνει το SEO. Χρησιμοποιήστε σαφή και απλά tags για τις κεφαλίδες μενού όπως Buy, About Us, Best seller και Contact. Πρόσθετοι σύνδεσμοι όπως η Πολιτική Επιστροφών και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών μπορούν να τοποθετηθούν στο footer. Όσο πιο σαφές και εύχρηστο είναι ένα eshop, τόσο πιο σίγουρα τα conversion.
Τα 14 πιο hot tips για επιτυχημένο eCommerce website design
Το eCommerce website design είναι εξαιρετικά σημαντικό επειδή επηρεάζει άμεσα την εμπιστοσύνη των πελατών, την εμπειρία χρήστη και τα conversions. Ένα καλά σχεδιασμένο eshop διευκολύνει τους πελάτες να βρίσκουν και να αγοράζουν προϊόντα, ενισχύοντας την ικανοποίηση και αυξάνοντας την πιθανότητα να αγοράσουν ξανά από το online store σας. Πάμε να δούμε αναλυτικά ορισμένα πολύ επιτυχημένα και δοκιμασμενα tips για να επιτύχετε το απόλυτο design στο eshop σας.
Επιλέξτε την απλότητα
Η απλότητα είναι «το κλειδί» στο eCommerce website design. Μην γεμίζετε το eshop σας με περισπασμούς όπως διαφημίσεις banner, pop-ups και υπερβολικά χρώματα. Ένας βελτιωμένος σχεδιασμός βοηθά στη διατήρηση της εστίασης στα προϊόντα σας και στη διαδικασία αγορών. Μια καλή eCommerce πλατφόρμα προσφέρει διάφορα πρότυπα που έχουν σχεδιαστεί για να διατηρούν το eshop σας καθαρό και οργανωμένο. Ελαχιστοποιώντας τους περισπασμούς και διατηρήστε έναν καθαρό σχεδιασμό, ώστε να βελτιώσετε την εμπειρία χρήστη και να αυξήσετε την πιθανότητα conversion. Η απλότητα όχι μόνο φαίνεται επαγγελματική, αλλά βελτιώνει και το navigation, διευκολύνοντας τους πελάτες να βρουν αυτό που αναζητούν και να ολοκληρώσουν τις αγορές τους.
Εκφράστε την ταυτότητα του brand σας
Καθορίστε ξεκάθαρα τι κάνει το brand σας μοναδικό και μεταφέρετε αυτήν την ταυτότητα μέσω του eCommerce website design σας. Ξεκινήστε προσδιορίζοντας τις βασικές σας αξίες και ενσωματώστε τις στο eCommerce website design. Αυτές περιλαμβάνουν το logo σας, τον συνδυασμό χρωμάτων, τις γραμαμτοσειρές και τη συνολική οπτική αισθητική του eshop σας. Το συνεπές branding δημιουργεί εμπιστοσύνη και βοηθά τους πελάτες να ταυτιστούν με την επιχείρησή σας. Εκφράζοντας ξεκάθαρα το brand σας μέσω της στρατηγικής σχεδίασης, μπορείτε να προσελκύσετε και να διατηρήσετε πελάτες που ανταποκρίνονται στο μήνυμα και τις αξίες σας.
Χρησιμοποιήστε τη σωστή πλατφόρμα
Η επιλογή της σωστής eCommerce πλατφόρμας κατά το eCommerce website design είναι απαραίτητη για τη δημιουργία ενός επιτυχημένου eshop. Επιλέξτε μια εύχρηστη πλατφόρμα (όπως για παράδειγμα το Shopify), η οποία προσφέρει επιλογές personalization και πολλές δυνατότητες customization. Μια καλή πλατφόρμα θα σας επιτρέψει να ρυθμίσετε το κατάστημά σας γρήγορα και να το προσαρμόσετε σε συγκεκριμένες ανάγκες, βελτιώνοντας τόσο τη λειτουργικότητα όσο και την εμπειρία χρήστη.
Εστιάστε στο Checkout
Η διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο απλή και αποτελεσματική, και είναι εξαιρετικά σημαντικό στοιχείο για το eCommerce website design. Μειώστε τον αριθμό των βημάτων που απαιτούνται για την ολοκλήρωση μιας αγοράς και προσφέρετε διάφορες επιλογές πληρωμής, όπως PayPal, πληρωμές με πιστωτική κάρτα ή ακόμη και το σύστημα πληρωμών BNPL. Μια απλοποιημένη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς μειώνει την εγκατάλειψη του καλαθιού και αυξάνει την πιθανότητα ολοκληρωμένων πωλήσεων.
Να έχετε ενσυναίσθηση
Επιμεληθείτε το eCommerce website design σας έχοντας κατά νου την οπτική γωνία του πελάτη. Βεβαιωθείτε ότι η πλοήγηση είναι διαισθητική, η εμπειρία αγορών είναι ομαλή και η διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς είναι απλή. Σκεφτείτε τι χρειάζονται οι πελάτες σας για να κάνουν μια αγορά, όπως σαφείς πληροφορίες προϊόντος, εύκολη πρόσβαση στην υποστήριξη και πολιτική επιστροφής χωρίς προβλήματα.
Δημιουργήστε ένα mobile-responsive eshop
Βεβαιωθείτε ότι το site σας ανταποκρίνεται σε κινητά για να καλύψει τον αυξανόμενο αριθμό χρηστών κινητών. Το eCommerce website design που προσαρμόζεται σε διαφορετικά μεγέθη οθόνης, παρέχει μια απρόσκοπτη εμπειρία αγορών.
Καθώς ο μέσος ημερήσιος χρόνος που αφιερώνεται σε κινητές συσκευές αυξάνεται σταθερά, είναι σημαντικό το site σας να είναι βελτιστοποιημένο για προβολή από κινητά. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι το κείμενο διαβάζεται χωρίς μεγέθυνση, τα κουμπιά είναι εύκολα για κλικ και το navigation δεν μπερδεύει ή χαώνει. Ένα website που ανταποκρίνεται σε κινητά όχι μόνο βελτιώνει την εμπειρία χρήστη, αλλά επηρεάζει θετικά την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης, καθώς οι μηχανές αναζήτησης δίνουν προτεραιότητα σε online stores φιλικά προς κινητά.
Ανεβάστε εικόνες υψηλής ποιότητας
Οι εικόνες υψηλής ποιότητας μπορούν να αυξήσουν σημαντικά τα ποσοστά conversion του eshop σας. Επενδύστε στην επαγγελματική φωτογραφία προϊόντων που προβάλλει τα αντικείμενά σας από πολλές γωνίες και σε διάφορα περιβάλλοντα. Οι φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης βοηθούν τους πελάτες να αποκτήσουν καλύτερη αίσθηση του προϊόντος, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη τους στην πραγματοποίηση μιας αγοράς.
Χρησιμοποιήστε βέλτιστες πρακτικές SEO
Βελτιώστε το SEO σας χρησιμοποιώντας σχετικές λέξεις-κλειδιά, γράφοντας λεπτομερείς περιγραφές προϊόντων και χρησιμοποιώντας ενσωματωμένα εργαλεία SEO. Εστιάστε στη βελτιστοποίηση του περιεχομένου σας για τη βελτίωση της κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης και την αύξηση της προβολής, μέσω του SEO Copywriting. Αυτό περιλαμβάνει τη διεξαγωγή έρευνας λέξεων-κλειδιών για την εύρεση όρων που αναζητούν οι δυνητικοί πελάτες και την ενσωμάτωση αυτών σε τίτλους, περιγραφές και meta-tags των προϊόντων σας. Οι λεπτομερείς περιγραφές προϊόντων θα πρέπει να είναι ενημερωτικές και ελκυστικές, παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ενώ θα ενσωματώνουν σχετικές λέξεις-κλειδιά. Επιπλέον, χρησιμοποιήστε εργαλεία SEO που αναλύουν το eshop σας και προσφέρουν συστάσεις για βελτιώσεις, όπως η βελτιστοποίηση εναλλακτικών κειμένων εικόνας, η διασφάλιση γρήγορων χρόνων φόρτωσης και η δημιουργία sitemap.
Δώστε έμφαση στον επαγγελματισμό
Ένα eshop με επαγγελματικό eCommerce website design κερδίζει άμεσα την εμπιστοσύνη των πελατών. Βεβαιωθείτε ότι το online store σας είναι καλά σχεδιασμένο, χωρίς σφάλματα και εύκολο στο navigation. Ο επαγγελματισμός επεκτείνεται σε κάθε πτυχή του store σας, από τον οπτικό σχεδιασμό έως τη λειτουργικότητα και την εμπειρία χρήστη. Οι πελάτες είναι πιο εύκολο να αγοράσουν από ένα online store που φαίνεται και είναι επαγγελματικό.
Επισημάνετε τα κορυφαία προϊόντα
Προβάλετε τα προϊόντα σας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ή με τις υψηλότερες κριτικές σε περίοπτη θέση. Χρησιμοποιήστε χρώματα σε αντίθεση, μεγαλύτερες εικόνες και banner για να τραβήξετε την προσοχή σε αυτά τα προϊόντα και να αυξήσετε τις πωλήσεις. Η ανάδειξη κορυφαίων προϊόντων μπορεί να γίνει μέσω διαφόρων τεχνικών eCommerce website design που βασίζεται στην ψυχολογία των χρωμάτων, όπως η τοποθέτησή τους σε μια ειδική ενότητα στην αρχική σας σελίδα. Αυτή η στρατηγική βοηθά να κατευθύνει την προσοχή των πελατών σε αντικείμενα που είναι δημοφιλή ή με υψηλή βαθμολογία, γεγονός που μπορεί να αυξήσει την αντιληπτή αξία των προσφορών σας και να ενθαρρύνει τους νέους πελάτες να κάνουν μια αγορά.
Επενδύστε στο social proof
Το social proof, όπως οι θετικές κριτικές και το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες (UGC), μπορούν να δημιουργήσουν αξιοπιστία και να ενθαρρύνουν τους πιθανούς πελάτες να αγοράσουν. Επισημάνετε τα σχόλια, τις αξιολογήσεις και τις κριτικές πελατών σε εμφανή θέση στο eshop σας. Ενσωματώστε περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες από τα social media για να δείξετε τις πραγματικές περιπτώσεις χρήσης των προϊόντων σας, ενισχύοντας περαιτέρω την εμπιστοσύνη.
Χρησιμοποιήστε Pop-Up & Sign-Up Sheets
Εφαρμόστε Pop-Up Sign-Up Sheets στο eCommerce website design για τη λήψη διευθύνσεων email για email marketing και remarketing. Προσφέρετε κίνητρα όπως εκπτώσεις ή αποκλειστικό περιεχόμενο για να ενθαρρύνετε τις εγγραφές.
Αυτή η στρατηγική σάς βοηθά να δημιουργήσετε μια λίστα με πιθανούς πελάτες που μπορείτε να αξιοποιήσετε όπως θέλετε. Βεβαιωθείτε ότι τα Pop-Up Sign-Up Sheets σας έχουν σχεδιαστεί για να είναι διακριτικά αλλά αποτελεσματικά—να τα ενεργοποιείτε σε στρατηγικούς χρόνους, όπως όταν ένας επισκέπτης πρόκειται να εγκαταλείψει το eshop σας ή αφού αφιερώσει ορισμένο χρόνο navigation.
Προσφέροντας έναν δελεαστικό λόγο για να εγγραφούν, όπως μια έκπτωση πρώτης αγοράς ή πρόσβαση σε εκπτώσεις μόνο για μέλη και άλλες τακτικές lead, μπορείτε να αυξήσετε τη λίστα email και έτσι και τις πιθανότητές σας να μετατρέψετε αυτούς τους δυνητικούς πελάτες σε πιστούς.
Χρησιμοποιήστε περιεχόμενο με δυνατότητα σάρωσης
Κάντε το eshop σας εύκολο, δίνοντας μέσω του eCommerce website design σας τη δυνατότητα σάρωσης. Αυτό βοηθά τους πελάτες να βρίσκουν γρήγορα τις πληροφορίες που χρειάζονται και βελτιώνει τη συνολική εμπειρία αγορών τους. Διαχωρίστε το περιεχόμενό σας με περιγραφικές κεφαλίδες που καθοδηγούν τον αναγνώστη στη σελίδα και χρησιμοποιήστε κουκκίδες ή αριθμημένες λίστες για να παρουσιάσετε τις πληροφορίες συνοπτικά. Οπτικά στοιχεία όπως εικόνες και γραφήματα μπορούν επίσης να βοηθήσουν στη γρήγορη και αποτελεσματική μετάδοση πληροφοριών. Κάνοντας το περιεχόμενό σας με δυνατότητα σάρωσης, καλύπτετε την τάση των χρηστών να περιηγούνται στις ιστοσελίδες αντί να διαβάζουν κάθε λέξη, βελτιώνοντας έτσι τη χρηστικότητα και κρατώντας τους επισκέπτες αφοσιωμένους.
Να είστε ειλικρινείς σχετικά με την τιμολόγηση
Ακόμα κάτι που δεν πρέπει με τίποτα να παραλείψετε κατά το eCommerce website design. Η ειλικρίνεια σε ό,τι αφορά στην τιμολόγηση είναι εξαιρετικά σημαντική. Αποφύγετε κρυφές χρεώσεις και βεβαιωθείτε ότι οι πελάτες ξέρουν τι να περιμένουν στο ταμείο. Η ειλικρινής τιμολόγηση συμβάλλει στο χτίσιμο της εμπιστοσύνης και μειώνει την πιθανότητα εγκατάλειψης του καλαθιού. Εμφανίστε με σαφήνεια το συνολικό κόστος των αντικειμένων, συμπεριλαμβανομένων τυχόν πρόσθετων χρεώσεων όπως αποστολής, φόρων και χρεώσεων διεκπεραίωσης.
Το να παρέχετε λεπτομερή ανάλυση του κόστους κατά τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς μπορεί να αποτρέψει δυσάρεστες εκπλήξεις για τους πελάτες σας. Οι ειλικρινείς στρατηγικές τιμολόγησης ενθαρρύνουν μια θετική εμπειρία αγορών και μπορούν να οδηγήσουν σε αυξημένη πίστη πελατών, που πολύ πιθανόν να επιστρέψουν στο eshop σας.
Το eCommerce website design είναι καθοριστικό για την επιτυχία σας
Στη digital αγορά, το eCommerce website design παίζει καθοριστικό ρόλο στην προσέλκυση, αλλά και στη διατήρηση πελατών. Ενσωματώνοντας τα απαραίτητα στοιχεία, διασφαλίζοντας οπτική ελκυστικότητα, βελτιστοποιώντας το responsiveness και παρέχοντας σαφές navigation, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν ένα φιλικό προς τον χρήστη περιβάλλον που ενθαρρύνει τις αγορές.