Τι είναι η 360 στρατηγική στο eCommerce, ποια τα θετικά και πώς τη δομούμε;

Μια λέξη που δεν είναι καινούργια, αλλά κυκλοφορεί όλο και περισσότερο είναι η «360 στρατηγική» και είναι μια μέθοδος για να επεκτείνετε την εμβέλεια του brand σας με εκτενή και εντυπωσιακό τρόπο. Έτσι, για να έχετε μια καλύτερη εικόνα των πελατών σας, των συμπεριφορών τους συχνά χρειάζεται να χρησιμοποιείτε όλους τους τύπους δεδομένων και πληροφοριών.

Με τις σωστές πληροφορίες και τη σωστή στρατηγική ψηφιακού marketing, έχετε τη δυνατότητα να προσεγγίσετε ένα πολύ ευρύτερο κοινό για αυτό και παρακάτω θα δούμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε.

Τι είναι η 360 στρατηγική;

Μια 360 marketing στρατηγική στο eCommerce είναι ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που επικεντρώνεται στην προσέγγιση του κοινού-στόχου από πολλαπλές πλατφόρμες και κανάλια για αύξηση της επισκεψιμότητας. Αυτό το είδος συνδυάζει τόσο το παραδοσιακό marketing όσο και τα ψηφιακά κανάλια, καθώς εισχωρεί σε ολόκληρο το ταξίδι της αγοραστικής εμπειρίας του πελάτη.

Κατα κύριο λόγο, η 360 στρατηγική διασφαλίζει ότι οι πελάτες θα έχουν μια θετική εμπειρία επικοινωνίας, ανεξάρτητα από την τοποθεσία τους ή τη συσκευή που μπορεί να χρησιμοποιούν.

Για παράδειγμα, μπορεί να δείτε μια διαφήμιση της Coca-Cola σε μια διαφημιστική πινακίδα καθώς πηγαίνετε στη δουλειά σας. Στο μεσημεριανό σας διάλειμμα, μπορεί να δείτε μια άλλη διαφήμιση ενώ μετακινείστε στο Facebook. Όταν επιστρέφετε στο σπίτι και κάθεστε να χαλαρώσετε και να παρακολουθήσετε τηλεόραση, μπορεί να συναντήσετε μια ακόμη (αλλά πιο ενδελεχή) διαφήμιση.

Ποια είναι τα κύρια οφέλη μιας 360 marketing στρατηγικής;

Τα brand κερδίζουν πολλά από την αξιοποίηση μιας τέτοιας στρατηγικής και ακολουθούν μερικά μόνο από τα κύρια οφέλη που μπορείτε να αποκομίσετε με αυτή την προσέγγιση.

Δημιουργία πιο στοχεύμενων στρατηγικών πωλήσεων

Ένα από τα κύρια οφέλη είναι η δυνατότητα επέκτασης της εμβέλειας των υφιστάμενων ομάδων marketing και πωλήσεων. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στους υπεύθυνους marketing να δημιουργούν πολύ πιο στοχεύμενες καμπάνιες για συγκεκριμένα ενδιαφέροντα και ομάδες, αξιοποιώντας τις τρέχουσες πληροφορίες.

Κατανόηση των πελατών και των συμπεριφορών τους

Η 360 στρατηγική βοηθά επίσης τα brand να κατανοήσουν καλύτερα τους πελάτες, τις συμπεριφορές και τα ενδιαφέροντά τους, το οποίο βοηθάει ώστε οι επικοινωνίες σας να βρίσκουν πλήρες αντίκτυπο στην ομάδα καταναλωτών στην οποία απευθύνονται.

Παρέχετε πιο εξατομικευμένες εμπειρίες αγορών

Με την εμπειρία του χρήστη να είναι τόσο σημαντική, μια εξατομικευμένη προσέγγιση 360 βοηθά στην παροχή πιο εξατομικευμένων εμπειριών σε όλες τις διαδρομές αγορών που πραγματοποιούν οι αγοραστές.

Τι πρέπει να περιέχει

Μια ολοκληρωμένη 360 στρατηγική για μια eCommerce επιχείρηση θα πρέπει να περιλαμβάνει διάφορες πτυχές από το marketing για να διασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή εμβέλεια, δέσμευση και μετατροπές. Ακολουθούν βασικά στοιχεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη:

👉 SEO: Βελτιστοποιήστε τις σελίδες σας με σχετικά λέξεις-κλειδιά, meta-tags και περιεχόμενο υψηλής ποιότητας για να βελτιώσετε την κατάταξη στην οργανική αναζήτηση και να προωθήσετε στοχευμένη επισκεψιμότητα.

👉 Paid Ads: Εκτελέστε στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες σε πλατφόρμες όπως το Google Ads και το Facebook Ads για να αυξήσετε την ορατότητα, να οδηγήσετε εξειδικευμένη επισκεψιμότητα και να ενισχύσετε τις μετατροπές.

👉 Social media marketing: Αξιοποιήστε δημοφιλείς πλατφόρμες social media, όπως το Facebook, το Instagram, το Twitter και το LinkedIn, για να επικοινωνήσετε με το κοινό-στόχο σας, να μοιραστείτε συναρπαστικό περιεχόμενο και να τρέξετε στοχευμένες διαφημίσεις.

👉 Content marketing: Δημιουργήστε πολύτιμο και σχετικό περιεχόμενο, όπως αναρτήσεις στο ιστολόγιο, βίντεο και infographics, για να προσελκύσετε, να εκπαιδεύσετε και να ενισχύσετε το engagement του κοινού σας. Μοιραστείτε το μέσα από μια omnichannel προσέγγιση.

👉 Email marketing: Φυσικά από μια 360 στρατηγική δεν θα μπορούσε να λείπει η επικοινωνία email. Δημιουργήστε μια λίστα χρηστών και στείλτε στοχευμένα διαφημιστικά email, ενημερωτικά δελτία και εξατομικευμένες προσφορές για να καλλιεργήσετε τις σχέσεις σας με τους πελάτες, να προωθήσετε επαναλαμβανόμενες αγορές και να ενθαρρύνετε την αφοσίωση στο brand.

👉 Influencer marketing: Συνεργαστείτε με σχετικούς influencers ή bloggers του κλάδου σας για να προωθήσετε τα προϊόντα ή τo brand σας στο αφοσιωμένο κοινό τους βελτιώνοντας έτσι την επισκεψιμότητα στο eshop σας.

👉 CRO: Αναλύστε και βελτιστοποιήστε συνεχώς το σχεδιασμό, την εμπειρία χρήστη και τη διαδικασία πληρωμής για να πετυχαίνετε καλύτερα ποσοστά μετατροπής και να ελαχιστοποιήσετε το cart abandonment.

👉 Κριτικές και αξιολογήσεις πελατών: Ενθαρρύνετε τους ικανοποιημένους πελάτες να αφήνουν κριτικές και αξιολογήσεις σε δημοφιλείς πλατφόρμες κριτικών. Οι θετικές κριτικές μπορούν να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη, να βελτιώσουν την αξιοπιστία και να οδηγήσουν σε περισσότερες μετατροπές.

👉 Επαναστόχευση και επαναληπτική αγορά: Εφαρμόστε εκστρατείες επαναστόχευσης στην 360 στρατηγική σας για να προσεγγίσετε δυνητικούς πελάτες που έχουν επισκεφθεί προηγουμένως το eshop σας αλλά δεν ολοκλήρωσαν κάποια αγορά. Τους σερβίρετε στοχευμένες διαφημίσεις για να τους επαναπροσελκύσετε και να τους ενθαρρύνετε να ολοκληρώσουν την αγορά τους.

👉 Ανάλυση και παρακολούθηση: Χρησιμοποιήστε εργαλεία ανάλυσης, όπως το Google Analytics, για να παρακολουθείτε και να αναλύετε την απόδοση των σελίδων σας, τη συμπεριφορά των χρηστών και την αποτελεσματικότητα των εκστρατειών. Χρησιμοποιήστε τις πληροφορίες των δεδομένων για να λάβετε αποφάσεις βάσει δεδομένων και να βελτιστοποιήσετε τις προσπάθειες marketing.

Πώς θα οικοδομήσετε μια 360 στρατηγική marketing καμπάνια;

Δείτε παρακάτω μερικά στοιχεία που πρέπει να ενσωματωθούν για να είναι αποτελεσματική η στρατηγική σας.

#1 Ανακαλύψτε πού βρίσκεται το κοινό-στόχος σας

Πριν εμβαθύνετε πολύ σε μια 360 στρατηγική, δομήστε ένα πλάνο με το ποιο ακριβώς είναι το κοινό-στόχος σας καθώς και το πού βρίσκεται. Αυτό θα σας επιτρέψει να περιορίσετε τη συνολική σας εστίαση και να επνδύσετε στις πλατφόρμες όπου βρίσκεται και αγοράζει το κοινό-στόχος σας.

Αφιερώστε χρόνο για να ερευνήσετε τους πελάτες-στόχους σας και πού είναι πιο πιθανό να λάβουν το μήνυμά σας και να ανταποκριθούν σε αυτό. Μπορείτε να συγκεντρώσετε δεδομένα από τις πληροφορίες των social media καθώς και από τις μετρήσεις του Google Analytics.

Αναζητήστε τυχόν ενδείξεις κοινών σημείων που θα σας επιτρέψουν να γνωρίζετε τα δημογραφικά στοιχεία των πελατών σας, την προτιμώμενη πλατφόρμα, τα ενδιαφέροντα και άλλα - όλα αυτά θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε ένα buyer persona ενώ σημαντικό σημείο εκκίνησης μπορεί να αποτελέσει και κάποια δημοσκόπηση ή έρευνα.

#2 Καθορίστε τον σκοπό και το σχέδιό σας

Μόλις προσδιοριστεί το «πού», είναι καιρός να καθορίσετε τον σκοπό σε μια 360 στρατηγική. Ίσως θέλετε να ενισχύσετε την αναγνωρισιμότητα του brand ή να λανσάρετε ένα ολοκαίνουργιο προϊόν.

Όποιος και αν είναι ο σκοπός, μέσα από τα δεδομένα που προέκυψαν από το πρώτο βήμα μπορείτε να περιορίσετε περαιτέρω την εστίασή σας με βάση τον προϋπολογισμό και τους πόρους σας. Καθορίστε τους στόχους σας, ώστε να μπορέσετε στη συνέχεια να οικοδομήσετε το πλάνο σας γύρω από αυτούς.

#3 Χαρτογραφήστε το ταξίδι και τα σημεία επαφής με τον πελάτη σας

Κοιτάξτε το ταξίδι του πελάτη από τη στιγμή που θα εξοικειωθεί με το brand σας μέχρι τη στιγμή που θα πραγματοποιήσει μια αγορά και μετά, όταν ενδεχομένως θα γίνει υποστηρικτής σας. Με τη στρατηγική 360 στόχος είναι να προσεγγίσετε το κοινό-στόχο σας τη σωστή στιγμή στο σωστό μέρος.

Τα σημεία επαφής αλλάζουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του πελάτη και πρέπει να γνωρίζετε πώς να προσεγγίσετε τους πελάτες σας σε κάθε στάδιο του αγοραστικού ταξιδιού.

Για παράδειγμα, στο στάδιο της εξέτασης του αγοραστικού ταξιδιού, οι πελάτες θα αναζητούν λύσεις στο πρόβλημά τους. Πρέπει να έχετε έτοιμο περιεχόμενο για να το παραδώσετε στους πελάτες σας στην πλατφόρμα που είναι πιο πιθανό να αναζητήσουν πρόσθετες πληροφορίες.

#4 Καθορίστε τα κανάλια που θα χρησιμοποιήσετε

Καθώς προχωράτε με τη 360 στρατηγική, θα πρέπει να δημιουργήσετε έναν λεπτομερή κατάλογο των πιθανών καναλιών που θα χρησιμοποιήσετε για να προσεγγίσετε το κοινό-στόχο σας. Μην εστιάζετε μόνο στις παραδοσιακές πλατφόρμες ή στις ψηφιακές πλατφόρμες. Αντιθέτως, θα πρέπει να εξετάσετε όλα τα κανάλια που έχετε στη διάθεσή σας.

Δεν είναι απαραίτητο να τα χρησιμοποιήσετε όλα, υπάρχουν όμως περιπτώσεις που ίσως να αξίζει να χρησιμοποιήσετε κάτι εντελώς καινούργιο για εσάς.

#5 Πετύχετε υψηλότερο engagement στα social media

Υπάρχουν πολλά κανάλια που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να προσεγγίσετε το κοινό-στόχο σας, αλλά ένα από τα πιο διαδεδομένα στo σημερινο digital κόσμο είναι τα social media. Συνήθως βέβαια μια δεν αρκεί καθώς διαφορετικές ομάδες χρησιμοποιούν διαφορετικές πηγές για ενημέρωση και αναζήτηση προϊόντων και πληροφοριών.

Με αυτό το δεδομένο για τη 360 στρατηγική, πρέπει να καταλάβετε πού βρίσκεται το κοινό σας, ώστε να προσαρμόσετε τις αναρτήσεις σας ανάλογα, μιας και κάθε πλατφόρμα χρησιμοποιεί διαφορετικές προσεγγίσεις. Δημιουργήστε ένα συνεπές πρόγραμμα αναρτήσεων για κάθε μέσο που χρησιμοποιείτα καθώς και εργαλεία διαχείρισης για να τις προγραμματίζετε τις δημοφιλείς ώρες που το κοινό σας είναι ενεργό στην κάθε πλατφόρμα. Φροντίστε επίσης να χρησιμοποιείτε τις τάσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προς όφελός σας για να αιχμαλωτίζετε το engagement του κοινού.

#6 Χρησιμοποιήστε τη διαφήμιση Pay-Per-Click για γρήγορα αποτελέσματα

Αξιοποιήστε τη δύναμη της διαφήμισης Pay-Per-Click για να εμφανίζετε προϊόντα και προσφορές στους καταναλωτές το συντομότερο δυνατό. Φυσικά, η ελκυστικότητα των γρήγορων αποτελεσμάτων είναι μεγάλη αλλά είναι και μια τακτική που μπορει να φάει τον προϋπολογισμό σας αρκετά γρήγορα.

Η πληρωμένη διαφήμιση θα πρέπει να αποτελεί συστατικό στοιχείο της 360 στρατηγικής , αλλά δεν θα πρέπει να είναι το μοναδικό συστατικό που χρησιμοποιείται. Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις διαφημίσεις PPC, πραγματοποιήστε δοκιμές A/B. Αυτό θα σας επιτρέψει να δείτε τι λειτουργεί και τι όχι, επιτρέποντάς σας να κάνετε προσαρμογές σε πραγματικό χρόνο.

#7 Ενισχύστε τη στρατηγική σας με content marketing

Το content marketing μπορεί επίσης να αποτελέσει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξή σας για αυτό θα ήταν καλό να σημειώσετε ιδέες για διαφορετικούς τύπους περιεχομένου που πιστεύετε ότι θα λειτουργήσουν για το brand σας. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε αυτές τις ιδέες για να συνδέσετε το περιεχόμενο με το κοινό-στόχο σας.

Φροντίστε στη 360 στρατηγική να δημιουργήσετε διάφορους τύπους περιεχομένου, όπως blog post, οδηγούς με οδηγίες χρήσης, infographics, εκπαιδευτικά βίντεο, eBook. Η ποικιλομορφία είναι θεμιτή καθώς δεν μπορείτε να είστε απόλυτα σίγουρα σε τι θα ανταποκριθεί το κοινό. Επίσης, είναι σημαντικό να λύνει προβλήματα που μπορεί να έχουν οι πελάτες ή για να τους εκπαιδεύσει σχετικά με τα οφέλη των προϊόντων σας και φυσικά να τους προτρέπει να αναλάβουν κάποια μορφή δράσης.

#8 Χρησιμοποιήστε το email marketing για την απόκτηση leads

Ένα ακόμη κομμάτι για να χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας είναι το email marketing καθώς θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε τις σχέσεις που έχετε ήδη αναπτύξει και να επεκτείνετε την εμπιστοσύνη που δείχνουν σε εσάς.

Όσο αναπτύσσετε την 360 στρατηγική σας φιερώσετε χρόνο για το segmentation των πελατών σας, ώστε να μπορείτε να προσαρμόσετε τα μηνύματα στο κοινό στο οποίο στέλνετε email. Οι δοκιμές A/B μπορούν να σας βοηθήσουν να εντοπίσετε τι λειτουργεί και τι όχι, από τις γραμμές θέματος μέχρι το CTA και τις εικόνες.

Κατακτώντας το eCommerce email marketing το 2024 - Οδηγός
Μάθε τα πάντα για το eCommerce email marketing: Τι είναι, οι τύποι, στατιστικά στοιχεία και γιατί είναι σημαντικό για τα eshop το 2024.

#9 Προσθέστε στοιχεία παραδοσιακού marketing

Το παραδοσιακό marketing μπορεί να ενταχθεί σε μια 360 στρατηγική και να σας βοηθήσει να επικοινωνήσετε καλύτερα με το κοινό σας, ενώ παράλληλα θα λάβετε χρήσιμο feedback για το brand σας. Η προσέγγιση των πελατών σας μπορεί να γίνει μέσω εκθέσεων, εκδηλώσεων της τοπικής κοινότητας, συνεδρίων και άλλων δια ζώσης συμβάντων.

Απώτερος στόχος αυτού του είδους είναι να διαδώσετε το όνομα σας και να μην εστιάζετε μόνο σε εκτενή παρουσίαση πωλήσεων, καθώς αφορά περισσότερο τη καλλιέργεια σχέσεων με τους πελάτες.

#10 Εξασφάλιση συνοχής σε όλα τα κανάλια marketing

Ανεξάρτητα από τα κανάλια marketing που θα αποφασίσετε να χρησιμοποιήσετε, είναι απολύτως απαραίτητο να διατηρήσετε τη συνοχή σε όλα εφόσον γνωρίζετε καλά το κοινό στόχο και τα σημεία επαφής σε μια 360 στρατηγική. Το κλειδί είναι να διασφαλίσετε ότι το μήνυμά σας - ανεξάρτητα από το πού χρησιμοποιείται - είναι το ίδιο.

Αυτό ισχύει είτε χρησιμοποιείτε μια διαφημιστική πινακίδα είτε ένα μήνυμα email.

#11 Παρακολουθήστε τα αποτελέσματά σας και εντοπίστε τις μετατροπές

Για να ολοκληρώσετε τη 360 στρατηγική, πρέπει να παρακολουθείτε τα αποτελέσματα καθώς και από πού προήλθαν. Ορισμένα κανάλια σας επιτρέπουν να παρακολουθείτε διακυμάνσεις και αλλαγές καθημερινά, επιτρέποντάς σας να κάνετε γρήγορα τις απαραίτητες προσαρμογές.

Αξιολογώντας τακτικά αυτά τα δεδομένα, θα γνωρίζετε αν η έρευνά σας σχετικά με το κοινό-στόχο σας ήταν σωστή. Σημαντικό είναι επίσης να μένετε εύελικτοι καθώς οι ανάγκες του κοινού μεταβάλλονται ως αποτέλεσμα των τελευταίων τάσεων, του τρόπου ζωής κ.λπ.

Η 360 στρατηγική είναι ένα εργαλείο που θα σας βοηθήσει να εξελιχθείτε και να εντάξετε πτυχές στην προώθησή σας που θα επεκτείνουν την εμβέλειά σας και θα υποστηρίξουν τους πωλησιακούς στόχους σας.