Με ποιους τρόπους βοηθάει την online shopping εμπειρία το AI;
H τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται στο επίκεντρο σε διάφορους κλάδους και φυσικά δεν θα μπορούσε να μην έχει επεκταθεί και στην online shopping εμπειρία. Μέσα από εργαλεία και διάφορες λειτουργίες, αν και εξελίσσεται ακόμη, τo AI στο eCommerce συνεχίζει να βελτιώνει την εμπειρία των πελατών και να τους διευκολύνει στο να βρουν και να αγοράσουν αυτό που επιθυμούν ή χρειάζονται. Επιπλέον, ενισχύουν την ασφάλεια και κάνουν τις επιχειρήσεις βιωσιμότερες, κάτι που είναι κερδοφόρο τόσο για τους πωλητές αλλά και για τους καταναλωτές συνολικά.
Η AI εμπειρία πελάτη είναι ουσιαστικά η χρήση μιας τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης για την παροχή γρήγορων, αποτελεσματικών, εξατομικευμένων και προληπτικών εμπειριών σε διάφορα στάδια της αγοραστικής διαδρομής. Παρακάτω θα δούμε μερικά σημεία στα οποία μπορεί να βοηθήσει.
AI στο eCommerce: Πρακτικές για βελτιωμένη online shopping εμπειρία
Ας δούμε λοιπόν πως μπορούμε να αυξήσουμε την ικανοποίηση των και κάνουμε τις διαδικασίες πιο αποτελεσματικές.
🤖 Ακριβέστερη και καλύτερη εξατομίκευση
Πλέον η εξατομίκευση έχει γίνει πολύ βασικό στοιχείο της online shopping εμπειρία και ιδίως για την Gen Z, όπου σε πρόσφατη έρευνα ένα 20% της γενιάς αυτής δήλωσε ότι η εξατομίκευση είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους ψωνίζουν online αντί για σε φυσικά καταστήματα.
Με τη χρήση AI στο eCommerce μπορείτε να δημιουργήσετε περιεχόμενο όπως κείμενο, εικόνες, ήχος και βίντεο, σε πραγματικό χρόνο για να ταιριάζει με βάση τα δεδομένα και ενδιαφέροντα των πελατών καθώς περιηγούνται και αναζητούν.
Αυτό σημαίνει ότι τα email, το SMS marketing, οι σελίδες, οι εφαρμογές και οι προσφορές μπορούν να αντιδράσουν και να προσαρμοστούν ανάλογα με τον χρήστη-δέκτη.
🤖 Απρόσκοπτη branded εμπειρία
Το AI στο eCommerce επιτρέπει επίσης να διατηρήσετε έναν συνεπή τόνο και ύφος σε κάθε επικοινωνία που έχετε προς το κοινό σας. Αξιοποιήστε τη δύναμη του generative AI για να κάνετε το brand σας να ξεχωρίζει.
Δημιουργήστε προσωποιημένα chatbot που θα συμπνέουν με το brand σας και χρησιμοποιήστε εργαλεία στις online επικοινωνίες με τους πελάτες ώστε να υπάρχει ομοιομορφία στον τόνο και την έκφραση ανάλογα με την κατάσταση για να αυξήσετε την ικανοποίηση των πελατών στην online shopping εμπειρία τους.
🤖 Καλύτερη υποστήριξη πελατών
Μια ακόμη πτυχή όπου μπορεί να εμπλακεί το AI στο eCommerce είναι η εξυπηρέτηση πελατών μέσα από τη χρήση chatbot. Οι έξυπνοι αυτοί βοηθοί έχουν εξελιχθεί εκτενώς για να αναγνωρίζουν μια πληθώρα απο αιτήματα και γλωσσικές εντολές.
Οι εικονικοί βοηθοί καταστημάτων που υποστηρίζονται από το GenAI ενισχύουν την online shopping εμπειρία μέσα από την παροχή ακριβέστερων πληροφοριών και εξατομικευμένων συστάσεων σε ερωτήματα σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες. Είναι ένας δυνατός τρόπος για να συμβάλλετε στο συνολικό σας engagement καθώς η ευστοχία τους στην εξυπηρέτηση πελατών σας επιτρέπει να είστε διαθέσιμοι 24/7 χωρίς να κουράζετε το προσωπικό σας και παραμένοντας διαθέσιμοι στο κοινό σας.
🤖 Εξυπνότερη αναζήτηση ή παντελής εξάλειψή της
Mε την ενσωμάτωση εργαλείων AI στο eCommerce δίνεται η δυνατότητα στους αγοραστές να λαμβάνουν πιο συναφή αποτελέσματα αναζήτησης ή ακόμη και να εξαλειφθεί η ανάγκη εισαγωγής κειμένου μέσα από την χρήση φωνητικών οδηγών.
Για παράδειγμα, οι Walmart και Microsoft ανακοίνωσαν πρόσφατα μια συνεργασία για ένα εργαλείο αναζήτησης GenAI που θα παρέχει λίστες με βάση τον τύπο της εκδήλωσης ή του έργου που σχεδιάζει ένας πελάτης, κάνοντας πιο στοχευμένη και σύντομη την αγοραστική εμπειρία.
🤖 Ενισχυμένη ασφάλεια
Το μόνο σίγουρο είναι επίσης ότι εκτός από μια απρόσκοπτη online shopping εμπειρία, όλοι μας θέλουμε πρωτίστως οι αγορές μας να είναι ασφαλείς. Η πτυχή αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική τόσο για τους πωλητές όσο και για τους αγοραστές. Οι απάτες στις παραγγελίες, οι δόλιες χρεώσεις αλλά ακόμη και ένα ασφαλές αλλά αναποτελεσματικό checkout μπορούν να βλάψουν ένα eshop και να κλωνίσουν ανεπανόρθωτα την εμπιστοσύνη των πελατών.
Το AI στο eCommerce αξιοποιείται για να προλαβαίνουν τον κίνδυνο απάτης και να δημιουργούν ένα ασφαλές πλαίσιο όπου τα δεδομένα δεν θα κινδυνεύουν. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί επίσης να βοηθήσει στον εντοπισμό απάτης μεγάλης κλίμακας μέσω ανάλυσης παρτίδων και αναγνώρισης προτύπων για τον εντοπισμό πειραχθέντων λογαριασμών. Το GenAI επιτρέπει στα συστήματα ανίχνευσης απάτης να σαρώνουν περισσότερους δείκτες απάτης σε πραγματικό χρόνο και να εντοπίζουν ταχύτερα τα μοτίβα απάτης στην online shopping εμπειρία.
🤖 Λιγότερες και αποτελεσματικότερες επιστροφές
Οι επιστροφές προϊόντων αποτελούν τεράστιο πρόβλημα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ιδίως στην ένδυση όπου τα μεγέθη δεν είναι τυποποιημένα. Και ενώ μπορεί οι επιστροφές είναι εξυπηρετικές ως ένα βαθμό για τον αγοραστή, από την πλευρά του πωλητή αποτελούν εξτρά διαδικασίες αλλά και επιπρόσθετα έξοδα.
Έτσι, το AI στο eCommerce μπορεί να κάνει τη διαδικασία επιστροφών πιο αποτελεσματική καθώς μπορεί να εντοπίσει τις αιτίες επιστροφών, να βρίσκει την πιο άμεση λύση και να αποκαθιστά το απόθεμα χωρίς επιπλέον φόρτο.
Αυτό που είναι σαφές σε όλους αυτούς τους τομείς είναι ότι το GenAI βασίζεται στα θεμέλια που έχουν θέσει παλαιότερες μορφές τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης, αλλά ο ρυθμός αλλαγής μπορεί να επιταχυνθεί γρήγορα τώρα που οι λιανοπωλητές υιοθετούν το GenAI, βελτιώνοντας έτσι την online shopping εμπειρία.
🤖 Διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού
Υστερα από τις δυσλειτουργίες και τις διακοπές που αντιμετώπισε η αλυσίδα εφοδιασμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας έκαναν τους πωλητές να προσθέσουν δυνατότητες AI στο eCommerce ώστε να βελτιώνονται οι διαδικασίες ζήτησης, προμήθειας και βιωσιμότητας. Αυτό είναι αποτελεσματικό καθώς επιτρέπουν στους πελάτες να λαμβάνουν τις παραγγελίες του εγκαίρως και χωρίς βραχνάδες και στους πωλητές να εξοικονομούν πόρους καθώς αποφεύγεται η συμφόρηση στην online shopping εμπειρία.
Μπορείτε να αναπτύξετε το δικό σας εργαλείο σε συνεργασία με κάποια εταιρεία που θα προσφέρουν τη δυνατότητα εκτέλεσης σεναρίων κινδύνου για τον προγραμματισμό και τον μετριασμό των κινδύνων, βασιζόμενα σε δεδομένα του πραγματικού κόσμου. Αυτή η δυνατότητα θα μπορούσε να μειώσει το κόστος της αλυσίδας εφοδιασμού, τις καθυστερήσεις και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
🤖 Δημιουργία ειδικών προσφορών
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να σας βοηθήσει με τη δημιουργία και παροχή ειδικών προσφορών στους πελάτες καθώς με το AI στο eCommerce μπορείτε να αναλύσετε δεδομένα πελατών, όπως το ιστορικό αγορών, η συμπεριφορά περιήγησης και τα δημογραφικά στοιχεία και να εντοπιστούν προϊόντα ή υπηρεσίες που μπορούν να τους κερδίσουν και να οδηγήσουν σε μετατροπές.
Μπορείτε λοιπόν να αξιοποιήσετε εργαλεία που θα ενεργοποιούν προωθητικές ενέργειες όπως στην περίπτωση ενός abandonded cart που θα ενεργοποιεί κάποιον αυτοματισμό για να αποστέλλει έναν κωδικό έκπτωσης στον πελάτη για να τον παρακινήσει να ολοκληρώσει την αγορά.
🤖 Πρόβλεψη και πρόληψη αναγκών και πιθανών προβλημάτων
Η χρήση του AI στο eCommerce χρησιμοποιεί μια πληθώρα δεδομένων όπως το ιστορικό παραγγελιών, οι συμπεριφορές και οι προτιμήσεις για να προβλέψει τις ανάγκες των πελατών και να εντοπίσει πιθανά προβλήματα. Αυτό σας επιτρέπει να δημιουργείτε προληπτικές λύσεις και να βελτιώνετε τη διατήρηση των πελατών.
Τα εργαλεία που υποστηρίζονται από την τεχνητή νοημοσύνη επιτρέπουν στις ομάδες υποστήριξης πελατών να παρακολουθούν και να αναλύουν αδόμητα δεδομένα για να δουν ποιοι διατρέχουν υψηλό κίνδυνο αποχώρησης και να τους δώσουν αμέσως προσοχή. Οι αλγόριθμοι παρέχουν γρήγορες συστάσεις και αυτόματες ειδοποιήσεις για να σας βοηθήσουν να παρακολουθείτε και να αναλύετε τα συναισθήματα των πελατών για να προβλέψετε την κλιμάκωση της υπόθεσης ή την απομάκρυνση των πελατών από την online shopping εμπειρία.
Η χρήση της ανάλυσης συναισθήματος μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να αναλύσετε τα σχόλια των πελατών για να κατανοήσετε καλύτερα πώς αισθάνονται οι πελάτες για την εμπειρία τους με το εμπορικό σήμα σας. Αυτό σας δίνει τη δυνατότητα να εντοπίσετε πού μπορεί να υπάρχουν προκλήσεις, ώστε οι αντιπρόσωποί σας να αναλάβουν δράση για να αποτρέψουν την απομάκρυνση.
AI στο eCommerce: Το μέλλον για την online shopping εμπειρία
Καλώς ήρθατε λοιπόν στο μέλλον όπου τεχνητή νοημοσύνη και εμπειρία πελατών συναντιούνται. Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στις διαδικασίες σας επιτρέπει να κάνετε περισσότερα με λιγότερα. Ξεκινήστε να βελτιστοποιήτε το eshop σας!