Κι ενώ σε άλλη περίπτωση έχουμε εξετάσει ότι οι περίοδοι διακοπών και οι εποχιακές γιορτές είναι οι καλύτερες και πιο κερδοφόρες περίοδοι για μετατροπές και πωλήσεις. Κάποια στιγμή όμως όλα τα ωραία τελειώνουν. Οι εποχές εναλάσσονται και φτάνουμε στην εποχή με τις χαμηλές πωλήσεις. Μπορούμε όμως να παραμείνουμε ενεργοί ακόμη κι όταν έρχεται αυτή η περίοδος χαμηλής ζήτησης.

Ας δούμε τι ενέργειες και βελτιστοποιήσεις μπορείτε να κάνετε με στόχο να συνεχίσετε να αυξάνετε τις λιανικές πωλήσεις, αφότου παρέλθει η ύφεση μετά τις διακοπές.

Καλοκαιρινό marketing: Τα 18 easy & breezy tips για conversions!
Το καλοκαιρινό marketing αναδεικνύεται ως αναγκαίος και χρήσιμος σύμμαχος στη «μάχη» με την καλοκαιρινή πτώση των πωλήσεων!

Ποια είναι η περίοδος χαμηλής ζήτησης για τις λιανικές πωλήσεις;

Συνήθως οι μήνες που έχουν χαμηλές πωλήσεις τείνουν να έιναι οι πρώτοι μήνες του έτους, ανάμεσα σε Ιανουάριο και Απρίλιο, καθώς πριν και μετά ακολουθούν μεγάλες εορταστικές περίοδοι με τα Χριστούγεννα και το Πάσχα κατά τις οποίες οι αγοραστές έχουν προβεί σε αρκετές δαπάνες, οδηγώντας σε μειωμένη κίνηση στις eCommerce επιχειρήσεις.

Tips για κάθε εποχή & οφέλη για το εποχιακό marketing
Οι εποχές που εναλλάσονται είναι μια τεράστια ευκαιρία για το eshop σου καθώς μέσα από το εποχιακό marketing μπορείς να κερδίσεις πολλά!

Τεχνικές "επιβίωσης" για την εποχή με τις χαμηλές πωλήσεις

Εδώ θα εξετάσουμε μερικές τεχνικές που θα σας βοηθήσουν να συνεχίσετε διατηρείτε τους καταναλωτές μέτα το πέςρας των μηνών αυτών:

Βελτιστοποιήστε το ταξίδι πελατών με αυτοματισμούς

Για να διατηρήσετε το ενδιαφέρον των πελατών, μπορείτε να δημιουργήσετε εξατομικευμένες διαδρομές πελατών, όσο διαρκεί η περίοδος χαμηλής ζήτησης, που ενεργοποιούνται με αυτοματισμούς που βασίζονται σε κάποια ενέργεια ενός χρήστη ώστε να παραμένετε στη σφαίρα προσοχής των νέων και των παλαιών πελατών σας.

Αυτό μπορείτε να το καταφέρετε με τις εξής ενέργειες:

  • Παροχή προσαρμοσμένων προτάσεων προϊόντων με βάση προηγούμενες αγορές.
  • Ενσωμάτωση chatbots σε eshop και φυσικά καταστήματα που θα απαντούν σε συχνές ερωτήσεις για καλύτερη υποστήριξη πελατών.
  • Αυτοματοποιήστε τη ροή επιστροφής προϊόντων για να διεκπεραιώνετε ταχύτερα τις επιστροφές, τις ανταλλαγές ή τις πιστωτικές σημειώσεις.

Αγκαλιάστε την πολυκαναλική προσέγγιση

Όταν επέρχονται οι χαμηλές πωλήσεις, ίσως είναι ευκαιρία να δημιουργήσετε τις επερχόμενες καμπάνιες που θα λειτουργούν σε διάφορες πλατφόρμες όπως το email και SMS marketing, social media πλατφόρμες, paid ads.

Στο σύγχρονο κόσμο όπου οι καταναλωτές βρίσκονται συνεχώς online, μια πολυκαναλική προσέγγιση μπορεί να σας βοηθήσει να παραμείνετε σε επαφή με το κοινό ακόμη και όταν επέρχεται η περίοδος χαμηλής ζήτησης.

Social media πλατφόρμες που θα βοηθήσουν το ROI το 2024
Social media πλατφόρμες και eCmmerce πηγαίνουν χέρι χέρι για να πετύχει ένα eshop. Ποιες είναι εκείνες που θα αποφέρουν ROI το 2024 σε εσας;

Ταυτόχρονα, είναι πιο εύκολο από ποτέ για τους αγοραστές να περιηγηθούν στο eCommerce κατάστημά σας και τελικά να πραγματοποιήσουν μια αγορά, μιας και οι έρευνα δείχνουν ότι 9 στους 10 πελάτες προτιμούν αυτή την πολυκαναλική εμπειρία.

Στρατηγική omnichannel

Επενδύστε στις social media πλατφόρμες

Οι χαμηλές πωλήσεις δεν επηρεάζουν καθόλου τη χρήση και το αμείωτο ενδιαφέρον των ανθρώπων για τις social media πλατφόρμες με την κάθε γενιά να έχει αναπτύξει τις δικές της προτιμήσεις.

Καθώς μπορείτε να αφιερώσετε περισσότερο χρόνο στο marketing, η περίοδος χαμηλής ζήτησης είναι μια ευκαιρία για να βελτιώσετε την παρουσία σας στα social media. Αυτό μπορεί να σημαίνει:

  • Κάντε ένα live για ενημέρωση ή παρουσίαση προϊόντος.
  • Επενδύστε σε Facebook ads για να προσεγγίσετε τους αγοραστές που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από το κατάστημά σας.
  • Συλλέξτε και δημοσιεύστε user generated content όπως φωτογραφίες και βίντεο από ευχαριστημένους πελάτες.
  • Δημιουργήστε moodboards με ιδέες στο Pinterest για να παρακινήσετε πιθανούς αγοραστές και να αυξήσετε τις πωλήσεις.

Βεβαιωθείτε ότι δεν θα μείνετε πίσω, προετοιμάζοντας τη στρατηγική σας για τα social media καθ' όλη τη διάρκεια των αργών μηνών.

Αύξησε τις πωλήσεις μέσω Pinterest με σίγουρες τακτικές
Το Pinterest μπορεί να γίνει πολύτιμο κανάλι πωλήσεων και μέσα από βέλτιστες πρακτικές, μπορείς να αρχίσεις να πουλάς τα προϊόντα σου σήμερα.

Πειραματιστείτε με πωλήσεις σε εκδηλώσεις

Καθώς το πρώτο τρίμηνο του χρόνου είναι διακρίνεται από χαμηλές πωλήσεις αλλά και σε μετακινήσεις είναι μια ευκαρία να αναζητήσετε διάφορες εκδηλώσεις σχετικές με το κλάδο και τα προϊόντα σας στα οποία θα μπορούσατε να συμμετέχετε δια ζώσης.

Περίπου το 81% των καταναλωτών είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για εμπειρίες που αναβαθμίζουν την αγοραστική εμπειρία. Εκμεταλλευτείτε τις πιο αργές περιόδους αγορών συγκεντρώνοντας υλικό που θα κάνει αυτές τις εκδηλώσεις μια αξιόλογη εμπειρία. Η περίοδος χαμηλής ζήτησης σας επιτρέπει να σχεδιάσετε τη στρατηγική σας για το βιωματικό λιανικό εμπόριο του επόμενου έτους, συμπεριλαμβανομένων των προσωπικών εκδηλώσεων όπως εκθέσεις χειροτεχνίας, τοπικά marketplaces και pop-up stores σε διάφορες πόλεις.

Ανανεώστε τη διάταξη του eCommerce καταστήματός σας

Σημαντικό κομμάτι από την εμπειρία αγοραστών αποτελεί και ο τρόπος διάταξης του eshop σας που θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στις πωλήσεις άπαξ και αρχίζει να αυξάνεται η επισκεψιμότητα.

Αξιοποιήστε το χρονικό περιθώριο που προσφέρει η περίοδος χαμηλής ζήτησης για να εντοπίσετε και να διορθώσετε τυχόν θέματα του online store σας καθώς και να αναδιατάξετε τα φυσικά εάν διαθέτετε ώστε η αναστατάτωση να επηρεάσει όσο το δυνατόν μικρότερο αριθμό πελατών μιας και είναι φάση με χαμηλές πωλήσεις.

7 conversion killer για eshop και πώς διορθώνονται
Μα πού είναι οι μετατροπές μου, ρωτάτε. Πιθανά τις εμποδίζει κάποιο conversion killer! Εντοπίστε ποιο είναι και πάμε να το διορθώσουμε.

Βέλτιστες πρακτικές για αναβάθμιση και αλλαγή της διάταξης του eshop σας περιλαμβάνουν:

  • Εξετάστε την κατηγοριοποίηση των προϊόντων σας για να δείτε εάν είναι αποδοτική και εύκολα κατανοητή. Διορθώστε τη διάταξή τους αν χρειαστεί και κάντε το site γενικά πιο εύχρηστο.
  • Βεβαιωθείτε ότι η αρχική σας είναι φιλική προς τον χρήστη και όχι υπερφορτωμένη. Αφαιρέστε στοιχεία από προηγούμενες σεζόν και κάνετε αναβαθμίσεις.
  • Δοκιμάστε εργαλεία και ενσωματώστε νέες λειτουργίες για να παραμενέτε ανταγωνιστικοί.
Τα hot AI tools για eCommerce που χρειάζεται ένα eshop
Ποια είναι τα AI tools για eCommerce που κάθε eshop χρειάζεται για τ επόμενο τεχνολογικό βήμα;

Εξετάστε το ενδεχόμενο συνεργασιών

Σκεφτείτε το ενδεχόμενο να κάνετε συνεργασίες με άλλα brand ή influencers για να προσεγγίσετε νέο κοινό και να βελτιώσετε την αφοσίωση και την εμπιστοσύνη των πελατών σας.

Η περίοδος χαμηλής ζήτησης σας δίνει το περιθώριο να αναζητήσετε πιθανούς συνεργάτες, να επικοινωνήσετε μαζί τους και να συζητήσετε για να βρείτε ένα πιθανό μοντέλο επικοινωνίας.

25 Influencer marketing στατιστικά για το eCommerce 2024
Το influencer marketing είναι μια υπολογίσιμη δύναμη τα τελευταία χρόνια. Εδώ συγκεντρώσαμε κάποια από τα πιο σημαντικά σταστιστικά για το 2024!

Είναι σίγουρα πιο εφικτό να το καταφέρετε όταν έρχονται οι χαμηλές πωλήσεις καθώς δεν χρειάζεται να ασχοληθείτε με logistics όπως πακετάρισμα, shipping και όλο το συνοδευόμενο φόρτο.

Inlfuencer που ετοιμάζει περιεχόμενο

Προετοιμαστείτε καταλλήλως

Κατά το διάστημα αυτό με τις χαμηλές πωλήσεις, μπορείτε να κάνετε ξεκαθάρισμα και οργάνωση αποθέματος. Δείτε τα επίπεδα αποθέματος, κάντε τις απαραίτητες παραγγελίες για να μην ξεμείνετε και οργανώστε τυχόν εναπομείναν απόθεμα για προσφορές που θέλετε να ξεφορτωθείτε.

Η περίοδος χαμηλής ζήτησης σας επιτρέπει να κάνετε μια ολική ανασκόπηση της eCommerce επιχείρησής σας και να είστε προετοιμασμένοι για κάθε ενδεχόμενο.

Τι μπορείτε να κάνετε κατά τη διάρκεια της περιόδου με χαμηλές πωλήσεις;

Εκτός όμως από τις πρακτικές που αναφέραμε ας δούμε και μερικές ακόμη ενέργειες που μπορείτε να κάνετε για παραμένετε δραστήριοι όσο κρατάει η περίοδος χαμηλής ζήτησης.

Κάντε ένα τεχνολογικό έλεγχο

Ελέξτε ότι τα εργαλεία που χρησιμοποιείτε συμπληρώνουν το κατάστημά σας και δεν το επιβαρύνουν, π.χ. βεβαιωθείτε ότι έχετε ένα ενημερωμένο σύστημα POS με λειτουργίες που θα σας βοηθούν να ολοκληρώσετε τις συναλλαγές ταχύτερα.

Ενημερωθείτε για τάσεις που αφορούν τον χώρο:

  • Κωδικοί QR για ενημέρωσεις ή για εξαργύρωση προσφορών.
  • Τεχνολογία RFID για ακριβή παρακολούθηση των επιπέδων απογραφής και την αναπλήρωση των αποθεμάτων.
  • Λογισμικό διαχείρισης καταστημάτων όπως ένα σύστημα ERP.

Όπως και να έχει, οι μήνες με χαμηλές πωλήσεις είναι η ιδανική στιγμή για την εφαρμόσετε νέες τεχνολογίες και να εκπαιδεύσετε το προσωπικό σας γύρω από τη χρήση νέων λειτουργιών.

Ποια είναι τα παγκόσμια trends καταναλωτών 2024;
Εξερεύνησε παγκόσμια trends καταναλωτών για το 2024 που καθοδηγούν τις αγορές και τους αγοραστές.

Αναλύστε το ανταγωνιστικό τοπίο

Η περίοδος χαμηλής ζήτησης σας δίνει επίσης μια ευκαιρία να διατηρήσετε το ανταγωνιστικό σας προβάδισμα. Δείτε τι αλλαγές έχουν κάνει οι ανταγωνιστές, η τι υπηρεσίες και εργαλεία χρησιμοποιούν που μπορεί να ταιριάζουν και στο δικό σας επιχειρησιακό μοντέλο.

Ζητήστε γνώμες πελατών

Οι υπάρχοντες πελάτες είναι το καλύτερο περιουσιακό στοιχείο του καταστήματός σας. Μπορείτε να τους ζητήσετε να μοιραστούν σχόλια για βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας και να γίνει η περίοδος χαμηλής ζήτησης το διάστημα που επενδύεστε στην επικοινωνία και ενβάνθυνση σχέσεων μαζί τους, εφόσον επέρχονται χαμηλές πωλήσεις. Ρωτήστε τους τι κάνει τα προϊόντα σας να ξεχωρίσουν και γιατί τα επιλέγουν, ή τι θα ήθελαν να δουν επιπλέον στη διάρκεια της αγοραστικής τους εμπειρίας.

Κάθε τακτική σας παρέχει ανατροφοδότηση για τη βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας, ενώ παράλληλα καλλιεργείτε σχέσεις με τους ανθρώπους που κρατούν την επιχείρησή σας σε λειτουργία: τους πελάτες που πληρώνουν.

Ο σκεπτικισμός που φέρνει η περίοδος χαμηλής ζήτησης

Κάντε brainstorming για νέα προϊόντα

Η περίοδος χαμηλής ζήτησης είναι ιδανική στιγμή για εσάς καθώς προσφέρει τον πολύτιμο χρόνο που θέλετε για να κάνετε brainstorming για νέα προϊόντα.

Εκτός από το feedback πελατών, άλλες πηγές για εύρεση ιδεών είναι:

  • Social media forums όπως ομάδες FB ή subreddits ή Pineterest moodboard.
  • Ανάλυση ανταγωνιστών σε τοπικό αλλά και marketplace εύρος.
  • Τάσεις του κλάδου σας (π.χ. influencers ή γνωστά brand).

Όταν επενδύετε χρόνο στην ανάπτυξη προϊόντων την εποχή με τις χαμηλές πωλήσεις είναι πιο πιθανό να λανσαριστεί κατά τη διάρκεια των περιόδων αιχμής των αγορών.

Δικτυωθείτε και κλείστε συνεργασίες

Συνεργασίες με άλλα brand και άλλες επιχειρηματικές ιδέες μένουν στην άκρη ότι οι πωλήσεις είναι υψηλές και αυτό είναι κάτι που σας επιτρέπει να καλλιεργήσετε και να διεκπαιρεώσετε η περίδος χαμηλής ζήτησης.

Εκμεταλλευτείτε την περίοδο με τις χαμηλές πωλήσεις για να εξερευνήσετε συνεργασίες λιανικής. Από τη συνδιοργάνωση εκδηλώσεων με τοπικούς ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων μέχρι τη συνεργασία σε μια νέα σειρά προϊόντων, θα δημιουργήσει αίσθηση πριν από τις περιόδους υψηλής κίνησης, αν επενδύσετε το χρόνο σε μια νέα συνεργασία τώρα.

Εκπαιδέψτε τους εργαζόμενους σας

Κατά τη διάρκεια της ύφεσης στις πωλήσεις μπορείτε να αξιοποίησετε τον χρόνο ώστε να εκπαιδεύεσετε και να εξελίξετε το προσωπικό σας. Διοργανώστε συνεδρίες ή δείξτε τους πως να χρησιμοποιούν νέα ή υπάρχοντα εργαλεία για να τους βοηθήσετε να τα χειρίζονται καλύτερα και οργανώστε δραστηριότητες ομαδικής ανάπτυξης για να ενισχύσετε το ηθικό τους.

Ο αντίκτυπος δεν θα γίνει αντιληπτός μόνο από τους πελάτες σας, οι οποίοι θα έχουν μια πιο ευχάριστη εμπειρία στο κατάστημα. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα είναι επίσης προνόμια που προσελκύουν και διατηρούν τους υπαλλήλους, καθώς νιώθουν ότι εξελίσσονται και συμβάλουν ενεργά μέσω της δουλειάς τους.

Η περίοδος χαμηλής ζήτησης είναι μια καλή ευκαιρία που μπορείτε να αξιοποιήσετε για να κάνετε όλες τις απαραίτητες ενέργειες που είχατε σκοπό αλλά δεν βρίσκατε χρόνο. Μην σας πτοούν οι χαμηλές πωλήσεις λίγων μηνών, συνεχίστε να βλεπετε τη μεγαλύτερη εικόνα!