Δημιούργησε μια Shopify marketing στρατηγική: 7 βήματα για σίγουρη επιτυχία

Η δημιουργία μιας αποτελεσματικής στρατηγικής αφότου έχετε στήσει την online επιχείρησή σας και έχετε βεβαιωθεί ότι όλα τα στοιχεία του είναι σχεδιασμένα βέλτιστα, επηρεάζει άμεσα την επιτυχία σας αλλά πολλές φορές φαντάζει Γολγοθάς όταν δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε και ποια είναι τα βασικά στοιχεία που θα πρέπει να περιλαμβάνει. Στον παρακάτω οδηγό συγκεντρώσαμε όλα τα χρήσιμα tips που πρέπει να γνωρίζετα για να χτίσετε μια επιτυχημένη Shopify marketing στρατηγική.

Μάθετε λοιπόν παρακάτω τι είναι η marketing στρατηγική και τα βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε για σίγουρες πωλήσεις.

Τι είναι η Shopify marketing στρατηγική;

Η Shopify marketing στρατηγική είναι το σχέδιο δράσης μιας εταιρείας για την προσέγγιση δυνητικών πελατών και τη μετατροπή τους σε επαναλαμβανόμενους πελάτες. Αν τη δομήσετε σωστά, μια εφαρμόσιμη στρατηγική περιγράφει τους στόχους και τους σκοπούς και περιλαμβάνει την έρευνα και τον ανταγωνισμό της αγοράς, την αγορά-στόχο, την ανταλλαγή μηνυμάτων και τα κορυφαία κανάλια marketing που χρησιμοποιεί το κοινό σας.

Η αποτελεσματική στρατηγική περιλαμβάνει τα 4P του marketing mix (Link marketing mix *):

👉 Product (Προϊόν): Τα προϊόντα που θα πουλήσετε και πώς διαφέρουν από τα υπάρχοντα προϊόντα στην αγορά.
👉 Price (Τιμή): Το ποσό που κοστίζουν τα προϊόντα σας και γιατί.
👉 Promotion (Προώθηση): Πώς θα φέρετε τα προϊόντα σας μπροστά στο κοινό-στόχο σας.
👉 Place (Τόπος): Πού θα πουλάτε τα προϊόντα σας.

Γιατί είναι σημαντική η marketing στρατηγική;

Η σημασίας μιας σωστής στρατηγικής κατόπιν έρευνας είναι τεράστια καθώς θα σας βοηθήσει να θέσετε στόχους που θα ανταποκρίνονται τόσο στις ανάγκες των πελατών σας αλλά και του πωλησιακού κέρδους που θέλετε να πετύχετε.

Συνδεθείτε με το κοινό-στόχο σας

Στην εποχή του eCommerce είναι πλέον δεοδμένο ότι οι πελάτες έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ. Με εκατομμύρια eshop να καλύπτουν ένα εύρος τιμών, προτιμήσεων και αξιών, η Shopify marketing στρατηγική σας βοηθάει να κατανοήσετε και να εντοπίσετε σε ποιον θέλετε να πουλήσετε αλλά και πως θα χτίσετε εμπιστοσύνη μαζί τους και θα τους κάνετε να σας ακούσουν.

Σίγουρες πρακτικτές που θα αυξήσουν την εμπιστοσύνη πελατών
Η εμπιστοσύνη πελατών είναι υψίστης σημασίας για τη βιωσιμότητα ενός eshop. Εδραιώστε τη με σίγουρες πρακτικές!

Ξεχωρίστε από τον ανταγωνισμό

Ο στόχος της marketing στρατηγικής είναι να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό και να διατηρήσετε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με την πάροδο του χρόνου. Ελλείψη μιας τέτοιας στρατηγικής, θα καταλήξετε να δοκιμάζετε τυχαίες τακτικές που δεν λειτουργούν μαζί, να ξοδεύετε πολύ χρόνο και χρήμα σε πράγματα που δεν θα φέρνουν μετατροπές και πωλήσεις και θα χάνετε πελάτες από τους ανταγωνιστές.

Κάντε το brand σας συνεπές

Ένα δυνατό brand καταφέρνει να πουλά σε υψηλότερες τιμές συγκρίσιμα προϊόντα όταν έχει μια ταυτότητα με συνέχεια. Αυτό επιτυγχάνεται μόνο μέσα από μια Shopify marketing στρατηγική που βοηθάει τους ανθρώπους να συνδεθούν με το ποιος είστε, τι πουλάτε και τα πράγματα που αντιπροσωπεύετε.

Πώς να δημιουργήσετε μια αποτελεσματική Shopify marketing στρατηγική;

Πάμε λοιπόν να δούμε τα βήματα για να δομήσουμε μια στρατηγική:

1. Ξεκινάμε με διεξοδική έρευνα αγοράς

Για αρχή θα πρέπει να ξεκινήσετε εντοπίζοντας την αγορά-στόχο και κάνοντας ενδελεχή ποιοτική και ποσοτική έρευνα για τις ομάδες

Μερικά βήματα που μπορείτε να κάνετε ως κομμάτι από τη Shopify marketing στρατηγική σας είναι:

Κάντε ανάλυση του ανταγωνισμού, ποιοί είναι οι κύριοι ανταγωνιστές σας, τι κανάλια αξιοποιούν, σε τι αξίες ή στοιχεία ξεχωρίζετε εσείς;
✔ Σε ποια ομάδα είναι σίγουρο ότι το brand τους έχει μεγαλύτερη απήχηση; Πώς μιλούν για τα προϊόντα τους;
✔ Παρακολουθήστε τα analytics του website σας και εντοπίστε δεδομένα που μπορείτε να αξιοποίησετε για τα δημογραφικά δεδομένα του κοινού-στόχου σας.
Διεξάγετε έρευνες. Ετοιμάστε απλές φόρμες μέσα από το Shopify forms και επικοινωνήστε με ομάδες ανθρώπων που είτε ακολουθούν είτε ασχολούνται με ανταγωνιστές στα social και ρωτήστε γιατί επέλεξαν το προϊόν, αν είναι ικανοποιημένοι ή τι θα ήθελαν να δουν βελτιωμένο.
✔ Γνωρίστε ανθρώπους δια ζώσης και ρωτήστε τους για δεδομένα. Τοποθετήστε ένα περίπτερο σε κάποια τοπική αγορά ή έκθεση και κάνετε περιστασιακές συζητήσεις με τους ανθρώπους που επισκέπτονται το τραπέζι σας ρωτώντας τους για εκείνους, τι ψάχνουν γενικότερα online και αν θα έκαναν κάποια αγορά από εσάς αφότου παρουσιάσετε το brand σας.
✔ Ελέγξτε διάφορες πηγές για έρευνες και δεδομένα του κλάδου σας ώστε να κατανοήσετε βαθύτερα τη συμπεριφορά των καταναλωτών και τις τάσεις για να αναπτύξετε μια ολοκληρωμένη Shopify marketing στρατηγική.
✔ Επανεξετάστε πληροφορίες αγοράς μόλις κάνετε κάποιες πωλήσεις ώστε να δείτε από πού και τι αγοράζουν και πόσο ξοδεύουν οι πελάτες.

Μόλις λάβετε αυτά τα δεδομένα, αναπτύξτε τις buyer personas με τα αναλυτικά χαρακτηριστικά του αγοραστή σας και αξιοποιήστε τη ως καθοδηγητή για τη στρατηγική σας ώστε να δίνετε προτεραιότητα σε μετρήσεις που έχουν σημασία.

Shopify Forms:Τι είναι και πώς βοηθούν ένα eshop
Πώς να χρησιμοποιήσετε τα Shopify Forms σε ένα eshop

2. Ορίστε πού ανήκει το προϊον σας στην αγορά

Αφότου κάποιος καταλήξει στο eshop σας πρέπει να είστε σίγουροι ότι επικοινωνείτε σωστά τα προϊόντα σας και λύνετε τα προβλήματα που θέλουν οι χρήστες. Σε αυτό θα σας βοηθήσουν οι εξής ερωτήσεις:

👉 Γιατί πουλάτε τα προϊόντα σας; Ποιος είναι ο σκοπός του;
👉 Ποια προβλήματα λύνουν τα προϊόντα σας; Καλύπτετε ένα κενό μιας αγοράς, προσφέρετε κάτι πιο βέλτιστο από τον ανταγωνισμό ή λύνετε μια κρίσιμη ανάγκη που δεν έχει ικανοποιηθεί;
👉 Γιατί κάποιος να αγοράσει από εσάς αντί για έναν ανταγωνιστή; Τι κάνει τα προϊόντα σας να ξεχωρίζουν;

Αυτή είναι η αρχή της διαπίστωσης που ανήκετε στην αγορά. Αν και ο καλύτερος τρόπος για να το εντοπίσετε είναι να πραγματοποιήσετε πωλήσεις, αυτή η διαδικασία θα σας βοηθήσει να καθορίσετε τα μηνύματα που θα χρησιμοποιήσετε για να το πετύχετε.

3. Ορίστε μετρήσιμους στόχους marketing

Αφού ορίσετε στην Shopify marketing στρατηγική σε ποιον απευθύνεστε και τι θέλετε να επικοινωνήσετε στους δυνητικούς πελάτες, είναι καιρός να θέσετε στόχους. Αυτό είναι ένα βασικό κομμάτι για κάθε μελλοντική στρατηγική ή πλάνο ώστε να αναπτύσσετε καμπάνιες που θα λειτουργούν αποτελεσματικά για εσάς και το ROI σας.

Στο πλαίσιο αυτό πολλές φορές χρησιμοποείται η θεωρία του SMART η οποία είναι:

Specific (Συγκεκριμένοι)
Measurable (Μετρήσιμοι)
Achievable (Επιτεύξιμοι)
Relevant (Σχετικοί)
Time-bound (Χρονικά προσδιορισμένοι)

Για παράδειγμα, ένας τέτοιος στόχος θα ήταν ότι "θέλουμε να αυξηθούν οι πωλήσεις 15% μέσα στους επόμενους 4 μήνες", ο οποίος είναι εφικτός, ορισμένος, χρονικά προσδιορισμένος. Όσο πιο εφικτούς στόχους με βάση τα metrics και τα analytics που διαθέτετε τόσο πιο πολύ θα κινητοποιήστε για να εξελίσσεστε περαιτέρω.

10+1 απαραίτητα eshop metrics που πρέπει να παρακολουθείτε
Είναι σημαντικό να ελέγχετε τις αποδόσεις του online καταστήματός σας και για αυτό συγκεντρώσαμε τα πιο χρήσιμα eshop metrics που χρειάζεστε.

4. Εξερευνήστε διάφορα κανάλια marketing

Το πλαίσιο για μια Shopify marketing στρατηγική θα πρέπει να αξιοποιεί ένα συνδυασμό από οργανικό και paid marketing σε κανάλια όπως το email, τα social media ή τo SMS marketing. Ας δούμε μερικά από τα πιο δημοφιλή.

💻 Social media πλατφόρμες
Οι Social media πλατφόρμες είναι μία από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ, ιδίως για τις μικρές επιχειρήσεις όσον αφορά την προώθηση και πώληση των προϊόντων, των υπηρεσιών και του brand σας. Οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες οργανικά ή με paid καμπάνιες αυξήσουν τις διαδικτυακές πωλήσεις και να διευρύνουν την αναγνωρισιμότητα.

Οι δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης περιλαμβάνουν τα TikTok, Instagram, Facebook, LinkedIn, Snapchat, WeChat και X (πρώην Twitter).

Αξιοποιήστε τις πλατφόρμες ουσιαστικά δημιουργώντας ποιοτικό περιεχόμενο, προωθώντας το user generated content και επικοινωνώντας με τους ακόλουθούς σας. Χτίστε μια ουσιαστική σχέση με το κοινό σας και γίνετε όντως η στιγμή χαράς μέσα στην ημέρα τους.

Hot TikTok trends για Shopify και eCommerce επιχειρήσεις
Το 2024 προχωράμε ακόμη παραπέρα με τα TikTok trends και ετοιμαστείτε να εξελίξετε την Shopify ή eCommerce επιχείρησή σας!

💻 Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης
Ένα μεγάλο ποσοστό της επισκεψιμότητας προέρχεται από τις μηχανές αναζήτησης όπως η Google. Αν και το συγκεκριμένο κομμάτι απαιτεί χρόνο σε σύγκριση με άλλα από την Shopify marketing στρατηγική, είναι φθηνότερο για την απόκτηση πελατών και πιο στοχευμένο.

Το SEO μπορεί να μοιάζει με ένα δύσκολο έργο, είναι πιο εύκολο από ό,τι νομίζετε. Μπορείτε να βρείτε διάφορα tips για βελτιστοποίηση καθώς και μια πληθώρα εργαλείων και εφαρμογών που θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε την ορατότητα και να αυξήσετε τις online πωλήσεις.

Shopify SEO: Ο απόλυτος οδηγός για σίγουρο traffic
Το μυστήριο γύρω από το τι είναι και πώς εφαρμόζω το Shopify SEO, έχει λύση. Θα τη βρεις σε αυτόν τον απόλυτο οδηγό για να γίνεις και εσύ Expert.

💻 Email marketing
Ο χαμηλός σε κόστος και αποδοτικός σε μετατροπές τρόπος προώθησης ενός eCommerce καταστήματος που δεν πρέπει να λείπει από την Shopify marketing στρατηγική σας.

Δημιουργήστε λίστες email που θα σας βοηθούν να επικοινωνείτε και να ενημερώνετε τους πελάτες σας. Δώστε τους κίνητρα για να εγγραφούν όπως δωρεάν αποστολή, έκπτωση επί τοις εκατό, buy one get one, έγκαιρη πρόσβαση στις εκπτώσεις, αποκλειστική πρόσβαση σε προϊόντα ή δωρεάν δώρο με την αγορά. Χρησιμοποιήστε το Shopify mail αλλά και στρατηγικές για cart abandonment ώστε να υπενθυμίζετε συνετά την παρουσία σας στο κοινό σας.

Τα 21 πιο hot Shopify apps για email marketing
Μαζεύουμε τα καλύτερα Shopify apps για email marketing που θα ενισχύσουν τη στρατηγική σας.

💻 Διαφημίσεις
Η διαφήμιση είναι ένα δυνατό μέσο που δεν πρέπει να λείπει από την Shopify marketing στρατηγική είτε online είτε offline, αν και συχνά μπορεί να κοστίζουν. Δημοφιλείς επιλογές είναι τα Facebook Ads, Google Ads, Billboards, ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές διαφημίσεις. Μπορείτε να αναπτύξετε δωρεάν διαφημιστικές τακτικές όπως καταχωρήσεις σε καταλόγους, προβολή κριτικών πελατών ή συμμετοχή σε επιχειρηματικά βραβεία για να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα και να αυξήσετε τις πωλήσεις με χαμηλότερο προϋπολογισμό.

💻 Word-of-mouth marketing
H δύναμη των καταναλωτών! Η στρατηγική από "στόμα-σε-στόμα" ενθαρρύνει τους υφιστάμενους πελάτες να συστήσουν νέους στην επιχείρησή σας. Αυτό είναι απίστευτα αποτελεσματικό, δεδομένου ότι το 92% των ανθρώπων εμπιστεύονται τη σύσταση ενός φίλου σε σχέση με παραδοσιακές επώνυμες διαφημίσεις. Βρείτε κάποια εφαρμογή για να ενσωματώσετε που θα μπορούν οι πελάτες σας να καταχωρούν τις γνώμες και τα σχόλιά τους.

5. Γνωρίστε το retention marketing

Η διατήρηση των πελατών είναι πολύ φθηνότερη και σημαντικά ευκολότερη από ότι η απόκτηση νέων. Η οικοδόμηση μακροχρόνιας εμπιστοσύνης τόσο με τους μη πελάτες όσο και με τους υπάρχοντες πελάτες είναι αυτό που θα τους κάνει να επιστρέφουν.

🤝 Targeted email marketing
Αφότου λάβετε τα στοιχεία από την πρώτη αγορά ενός πελάτη δημιουργήστε μια ροή email μετά την αγορά. Αυτή είναι η ευκαιρία σας να παρέχετε έναν κωδικό κουπονιού για μια μελλοντική αγορά, να ζητήσετε σχόλια και κριτικές και να αποκτήσετε user generated content.

Κατηγορίες που μπορείτε να περιλάβετε στη Shopify marketing στρατηγική είναι:

Email συναλλαγών. Αποστέλλονται κατά τη διάρκεια της πληρωμής ή άλλων ενεργειών αγοράς. Αυτά είναι ως επί το πλείστον λειτουργικά, αλλά είναι σημαντικά για την αποστολή βασικών πληροφοριών αποστολής και παραγγελίας στους πελάτες.

Διαφημιστικά email. Προωθούν νέα προϊόντα ή προσφορές και βοωθούν στη βελτίωση της αναγνωρισιμότητας. Ένα παράδειγμα θα μπορούσατε να είναι μια συνέχεια από email για Black Friday/Cyber Monday εκπτώσεις περιορισμένου χρόνου.

Αυτοματοποιημένα email με βάσει τις ενέργειες χρήστη. Τα email αυτά αποστέλλονται με βάση τις ενέργειες που πραγματοποιεί ένας αγοραστής και το σημείο στο οποίο βρίσκεται στην αγοραστική διαδρομή.

🤝 Προγράμματα επιβράβευσης
Δημιουργήστε προγράμματα επιβράβευσης για τους συχνούς αγοραστές που κάνουν επαναλαμβανόμενες αγορές ώστε να νιώθουν ότι η επιχείρησή σας έχει ένα value for money για αυτό που αγοράζουν. Αναζητήστε δημοφιλής ή απροσδόκητες τακτικές επιβράβευσης και αναπτύξτε μια που να ταιριάζει στο eshop σας.

Τι είναι customer retention; Οφέλη, metrics & στρατηγικές
Μάθετε όλα όσα χρειάζεστε για το customer retention: Τι είναι, ποια metrics να παρακολουθείτε και τι στρατηγικές να ακολουθήσετε για να το ενισχύσετε.

6. Ορίστε το budget

Ο προϋπολογισμός marketing είναι το ποσό που σκοπεύετε να δαπανήσετε για τις πρωτοβουλίες που περιλαμβάνει η Shopify marketing στρατηγική σας. Δεν είναι απαραίτητο να είναι τεράστιος. Σκεφτείτε ιδέες που είναι απίστευτα οικονομικές και αποδοτικές. Όμως, το ποσό αυτό θα θέσει ένα όριο ώστε να σας αποτρέψει την υπερβολή των δαπανών και να μετρήσετε απτά το ROI σας.

Η μέση επιχείρηση δαπανά περίπου το 10% των ετήσιων εσόδων της για μάρκετινγκ, αλλά η δική σας μπορεί να κυμαίνεται εκατέρωθεν αυτού του σημείου αναφοράς. Όταν βγάλετε το συνολικό σας ποσό, κατανείμετε το σε κάθε κανάλι που σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε. Οι περισσότερες πλατφόρμες διαθέτουν εργαλεία προϋπολογισμού που εξηγούν πόσο μακριά θα φτάσουν τα χρήματά σας.

7. Κάντε δοκιμές και βελτιστοποιήσεις

Πλέον μπορούμε να παρακολουθούμε τα αποτελέσματα και την απόδοση των μετρήσεων πιο εύκολα. Το digital marketing μας επιτρέπει να παρακολοθούμε διάφορους τύπους metrics να τα αναλύουμε περαιτέρω για βλέπουμε τι λειτουργεί και τι όχι.

Μέσα από την πληθώρα εργαλείων μπορείτε να κρατάτε το κόστος χαμηλότερο καθώς τεστάρετε πράγματα καθώς και με ελάχιστο προϋπολογισμό θα έχετε μια εικόνα για το εάν λειτουργούν ή όχι, και επομένως κατόπιν θα μπορείτε να επενδύσετε σε αυτό στη Shopify marketing στρατηγική σας.

Ξεκινήστε σήμερα τη Shopify marketing στρατηγική σας!

Το eCommerce marketing είναι είναι εξαιρετικά δύσκολο καθώς δεν είναι ένα γραμμικό ταξίδι και απαιτεί δοκιμές και σφάλματα για να πετύχετε αυτό που θέλετε.

Όταν δυσκολεύεστε λοιπόν μπορείτε πάντα να επιστρέφετε σε κάποιο βήμα και να το επαναξιολογείτε ή να το τροποποιείτε και φυσικά, μπορείτε πάντα να απευνθύνεστε σε τρίτους είτε επαγγελματίες είτε τους καταναλωτές ώστε να κατανοείτε καλύτερα τι λειτουργεί αυτό το καιρό στις αγορές και τις αγοραστικές συμπεριφορές του κοινού.